leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

Am întâlnit și șoferi începători care merg atât de în margine încât aproape că ies de pe carosabil, și-s tot cu ochii în oglindă de teamă „să nu încurce”. Băi nenică. Vezi-ți de drumul tău și mergi cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma trezesc cu gibonu ca ma depaseste pe dreapta si ma arunca pe contrasens.

@@gibonu , Nu e frumos! Aceste lucruri ne doare. :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am întâlnit și șoferi începători care merg atât de în margine încât aproape că ies de pe carosabil, și-s tot cu ochii în oglindă de teamă „să nu încurce”.

Sa ma fi vazut pe mine la prima ora de condus :- 

Cum vedeam un tir sau un camion cum intram cu rotile de pe dreapta in sanţ. - Ce faci domle? ma intreba instructorul. - Ce sa fac, reflexe dobandite in 15 ani de pedalat :-J  

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe principiul: 
- Felicitari! Faci progrese. Azi ai depasit pentru prima oara un camion, cu ochii deschisi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Sa mai stea si aia cu bicicleta p-acasa si sa nu mai deranjeze masinile.

Strada in principal si orasul in general sunt pentru masini, nu pentru oameni.

 

De foarte mult timp ma oftic pentru ca nu pot merge cu masina pe linia de metrou, asa cum merg pe linia de tramvai.

Plus ca pe fraerii aia care merg cu metroul nu ii incurca nicio masina, niciun semnafor. Ca sa nu mai vorbesc de racoarea din statiile de metrou.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa. Ia sa bage fum si la metrou. Si piste de biciclete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am întâlnit și șoferi începători care merg atât de în margine încât aproape că ies de pe carosabil, și-s tot cu ochii în oglindă de teamă „să nu încurce”. Băi nenică. Vezi-ți de drumul tău și mergi cum trebuie.

Legea zice ca trebuie sa circuli cat mai aproape de partea din dreapta a drumului. Probabil asa sunt invatati in scoala de soferi. Desi am indoieli in privinta asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legea este prost scrisă și și mai prost interpretată. Codul rutier are câteva decenii, multe exprimări din el sunt moștenite de pe la origini, iar prevederile alea trebuie înțelese în contextul de atunci. Un drum putea să aibă doar 3-4 metri lățime, nu benzi generos de late și bine delimitate. Cu așa drumuri avea sens să ți se recomande să mergi mai aproape de marginea dreaptă în loc să stai like a boss pe mijloc, ca nu cumva să te trezești în față cu altul care merge tot like a boss și să nu apuci să-l eviți.

 

Între timp, infrastructura a evoluat, benzile au tot crescut ca și lățime pentru siguranță rutieră, recomandările moderne sunt „own your lane”. Noi, cu tradiția înainte. N-avem experți în siguranță rutieră, n-avem instituții sau organisme independente cu rol de consiliere în acest sens, avem doar niște politicieni ce au impresia că au fost aleși pentru cât de deștepți și atotcunoscători sunt, și o poliție care preferă să stea în parcarea de la Salina Turda și să dea amenzi pentru parcarea autovehiculelor în locurile de autocare în loc să educe și să prevină incidentele. Așa că legislația e făcută de opiniile nefundamentate ale unor politicieni aleși prin vot popular, nu de competență, și aplicată de niște agenți care nu au capabilitatea sau interesul real de prevenție ci doar de a spori veniturile bugetare prin amenzi.

 

Și astfel la noi rămân tot felul de prevederi de-a boulea, complet interpretabile și nemăsurabile, cum e asta cu mersul „cât mai aproape”. Ce înseamnă asta? 10 centimetri? Juma' de metru? Și dacă e un canal care-ți produce o explozie, oprești brusc și faci o busculadă? Dacă îți sare în față un copil, dacă se deschide o portieră, dacă iese unul de pe o străduță lăturalnică, dacă coboară un pieton pe carosabil ca să ocolească un gipan parcat pe trotuar, dacă, dacă, dacă? Pe ăia care au dat legea prost îi doare undeva. Pe ăia care trebuie să o aplice îi fericește că mereu pot găsi pe cineva căruia să-i scrie o amendă, și au atâtea portițe pentru abuz în serviciu. Tu rămâi doar cu paguba, amenda, poate și dosarul penal, fiindcă nu ți-ai dat seama că ambiguitatea acelei prevederi poate produce mai multe probleme decât beneficii.

 

Și să n-ajung la instructorii auto, că am văzut niște poame care probabil au ajuns instructori auto fiindcă n-au fost în stare de altceva în viață, nici măcar să opereze un aparat de taxare ca să se facă taximetriști. Ăla cu care am făcut eu școala m-a învățat că trebuie să claxonez bicicliștii ca să știe că vin și să se dea la o parte.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

"... Ăla cu care am făcut eu școala m-a învățat că trebuie să claxonez bicicliștii ca să știe că vin și să se dea la o parte."

 

+1 relationez. am primit aceleasi instructiuni de condus "preventiv" 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciclistii nu trebuie sa se dea la o parte cand trec masini,sunt si ei participanti la trafic la fel ca masinile,soferul trebuie sa se asigure ,sa-si ia toate masurile privitoare la depasire si sa o efectueze ca in regulamentul de aplicare a codului rutier.Aia cu claxonatul la orice,am observat-o mai ales la gagicele soferite,de obicei claxoneaza exact in spatele biciclistului de moare ala de inima.Scopul nu e de a-l certa pe biciclist ci de a-l avertiza ca se apropie o masina si sa fie atent,altfel claxonatul e ca o injuratura

Apropo de distante,nu le-au precizat in lege pentru ca nu au cum,e doar ca principiu sa existe o ordine de circulatie in functie de viteza de la margine spre centrul strazii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum fac scola de şofat am un instructor tare bun. E din sat la mine, ne cunoastem de mult, are 4-5 biciclete pe care le si foloseste impreuna cu resutul familiei si chiar stie meserie.

M-a instruit sa merg pe mijlocul benzii, chiar ma atentioneaza sa nu ma apropii de dreapta, iar despre biciclisti mi-a zis sa-i ocolesc la 2 metri distanta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e bun, inseamna ca te-a-nvatat sa calci ambreiajul cand franezi sper. Confirmi?

Iertata fie-mi deviatia va rog.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e bun, inseamna ca te-a-nvatat sa calci ambreiajul cand franezi sper. Confirmi?

Iertata fie-mi deviatia va rog.

Depinde ce masina va conduce ulterior promovarii examenului. Exista BMW-uri chiar si seria 1 cu cutie automata si folosirea ambreiajului se atenuaza dupa 6 luni de condus asa ceva... fiindca lipseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e bun, inseamna ca te-a-nvatat sa calci ambreiajul cand franezi sper. Confirmi?

Iertata fie-mi deviatia va rog.

am dat +1 din greseala :) sunt impotriva acestei tehnici. Abreiajul se calca ulterior apasarii franei, abia atunci cand viteza s-a redus simtitor de mult sau daca se intetioneaza o schimbare de viteza in timp ce franezi.

La frana trebuie format reflexul sa se apese prima si prima data frana si doar frana pentru ca altfel pierzi fractiuni de secunda care se traduc in metri pierduti de frana.

Scuze pentru off topic :)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian, adevarul si doar adevarul te rog. Curiozitate personala.

Celorlalti - nu perpetuati offtopicul, mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a spus sa apăs ambreiajul doar dacă frânez de la o viteză mică, sub 40 Km/h. La o viteză mare când doar se dorește reducerea vitezei se poate frâna și fără ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@LucianTheOne, apropo de ambreiaj, stiai ca incalci Codul Rutier cand apesi ambreiajul ? Sa-i zici asta instructorului:

 

Din Regulament:

Art. 148. – Se interzice conducătorului de autovehicul sau tramvai:
13. Să lase liber în timpul mersului volanul, ghidonul sau maneta de comandă, să oprească motorul sau să decupleze transmisia în timpul mersului.

Prin debreiere se decupleaza transmisia, corect ? ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian, ma bucur pentru tine, pare un instructor bun.

Cei cu care am mai mers in masina in ultima vreme m-au ingrozit. Cica instructorii i-au invatat sa calce ambele pedale. Aia particulari, desigur, ca sa nu-si rupa tigaile de scoala. Dpmdv intra la tentativa de omor meteahna asta. Cu prietena m-am chinuit si certat un an ca s-o dezvat de tampenie.

End offtopic.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 relationez. am primit aceleasi instructiuni de condus "preventiv" 

Ai făcut, cumva, şcoala în Vâlcea? Nu de alta, dar pe un drum Brezoi - Obârşia Lotrului, nu cred să fi trecut pe lângă mine vreo maşină cu număr de VL care să NU mă claxoneze. Dar mă depăşeau la distanţă laterală destul de mare cât să nu mă incomodeze, deci era clar că nici eu nu-i încurcam.

 

Apropo de instructori auto, şi mie îmi zicea instructorul să calc ambreiajul şi frâna în oraş ,,da' dacă îţi sare ceva în faţă apeşi direct frâna".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 mari categorii de utilizare a frânei:

1. când reduci viteza - indiferent de treapta de viteza în care este cutia, prin frânare (ajutând de fapt motorul să scadă turația) reduci viteza dar nu e necesară schimbarea treptei de viteză - nu se apasă ambreiajul

2. când frânezi de urgență sau cu scopul de a opri - în funcție de cât de bine reacționează șoferul în situații limită sau de alte particularități ale situației concrete în care se află, se impune călcarea ambreiajului pentru schimbarea treptei de viteză (te ajuți de frâna de motor sau de vacuumul suplimentar din servo pentru reducerea distanței de frânare) sau pentru a opri fără a omorî motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai făcut, cumva, şcoala în Vâlcea? Nu de alta, dar pe un drum Brezoi - Obârşia Lotrului, nu cred să fi trecut pe lângă mine vreo maşină cu număr de VL care să NU mă claxoneze. Dar mă depăşeau la distanţă laterală destul de mare cât să nu mă incomodeze, deci era clar că nici eu nu-i încurcam.

 

Apropo de instructori auto, şi mie îmi zicea instructorul să calc ambreiajul şi frâna în oraş ,,da' dacă îţi sare ceva în faţă apeşi direct frâna".

 

Nu, in Neamt. Cred ca unii fac parte dintr-o secta iar ciclistii sunt "those who shall not be named"  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi pedaland spre locul de munca de langa Polus am vazut ca absolut toti soferii trag masinile in marginea dreapta a drumului  dupa ce depasesc bicicleta mai ales cand se opresc la semafor . Sa fie "uare" retard mintal, prostie ori ii altceva de care sufera astia de la volane ? Plus ca nici unul nu se asigura , nu semnalizeaza. Poate cred ca au o scuza - se lucreaza centrul si suntem stresati. La urmatoarele figuri terbuie rasplatiti. "Prostul tine minte , desteptul scrie" numere de inmatriculare cu ceva scop final...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E deajuns ca primul din coloana sa mearga/sa se incadreze aproape de bordura ca toti ceilalti din spale lui sa faca la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efectul de turmă...

Pe de altă parte, e o prevedere în Codul Rutier cu circulaţia cât mai aproape de marginea drumului, care se aplică şi autovehiculelor (moştenire din anii '30, probabil, când era greu să anticipezi ce manevră o să facă ăla cu căruţa de pe sensul opus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efectul de turmă...

Pe de altă parte, e o prevedere în Codul Rutier cu circulaţia cât mai aproape de marginea drumului, care se aplică şi autovehiculelor (moştenire din anii '30, probabil, când era greu să anticipezi ce manevră o să facă ăla cu căruţa de pe sensul opus).

 

Corect. O ineptie asemanatoare cu claxonul obligatoriu pe bicicleta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.