leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

http://www.iparomania.ro/

 

E stickerul ala pe care multi smekeri si-l cumpara dar n-au nici o legatura cu Politia. Un fel de cioara vopsita care iti da drept sa parchezi ilegal, sa nu respecti regulile de circulatie etc.

 

PS - se vand la liber pe net: http://forum.4tuning.ro/531-firme-folii-auto/391789-sticker-autocolant-sigla-snppc-ipa-sias.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este ilegal? Nu il reclama nimeni la politie pe asta ce face abtibildele si le vinde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se abordează giratoriile la voi? Eu anul trecut am văzut că mulţi biciclişti pedalau până la treceri, traversau pe ele şi continuau. Ceea ce era cam aiurea în unele intersecţii (de ex. Piaţa Rahova) care nu aveau treceri de pietoni pe toate laturile.

Eu mă încadram din timp pe banda corespunzătoare, spre mirarea unor şoferi, care se uitau la mine ca la felu' 14, de parcă nu mai văzuseră biciclist pe banda 3 ca să facă stânga.

 In principiu biciclistii sunt fara permis, oameni amarati care abia au bani sa-si ia o bicicleta ieftina,ruginita, rupta-n doua. Si de aceea evita sa se amestece cu masinile, nu cunosc legislatia rutiera,nu au RCA, si chiar daca ar avea, este mai sigur sa traversezi ca pieton. Eu unul am facut ambele manevre, in functie de dispozitie, chef de pedalat, dar in principiu iti asumi un mic risc circuland in sens printre masini. Soferul roman,cand se vede la volan, uita de unde a plecat, ii este si rusine sa se mai urce pe o bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu giratoriile dubioase le evit la orele de varf. In rest, mai schimb replici scurte si pline de inteles cu cate unu' mai spiritual care nu intelege ce caut acolo. Insa episoadele astea sunt foarte rare pentru ca prefer sa folosesc solutii alternative: bucati scurte de trotuar, treceri de pietoni sau giratorii la care pot iesi la prima sau a 2 a iesire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În oraşe precum Braşov sau Sibiu e cam greu să eviţi giratoriile, că sunt peste tot. De aia întrebam cum procedează sibienii...

Benzile din Sibiu sunt marcate cu linie discontinuă deci, teoretic, se poate ieşi de pe ele. Nefiind mereu semnalizate cu indicatorul albastru, înseamnă că nu-s obligatorii deci, teoretic, eu pot să depăşesc un biciclist mai lent ieşind în banda I (evident, asigurându-mă din spate) şi pot să trec în banda 2 sau 3 să fac stânga. Ceea ce nu pot să fac pe Cal. Victoriei din Bucureşti, unde dacă vin dintr-o stradă laterală nu am decât să aştept să nu mai vină maşini, să traversez strada şi să sar bordura. Nici pe Buzeşti nu pot face stânga, pentru că benzile sunt cu linie continuă şi nu permit părăsirea lor pentru încadrare în benzile de stânga.


 In principiu biciclistii sunt fara permis, oameni amarati care abia au bani sa-si ia o bicicleta ieftina,ruginita, rupta-n doua. Si de aceea evita sa se amestece cu masinile, nu cunosc legislatia rutiera,nu au RCA, si chiar daca ar avea, este mai sigur sa traversezi ca pieton. Eu unul am facut ambele manevre, in functie de dispozitie, chef de pedalat, dar in principiu iti asumi un mic risc circuland in sens printre masini. Soferul roman,cand se vede la volan, uita de unde a plecat, ii este si rusine sa se mai urce pe o bicicleta.

Şi pietonii sunt oameni amărâţi şi fără permis, dar asta nu îi absolvă de vină în caz că încalcă vreo regulă de circulaţie. Pentru că tot am vorbit de Sibiu, am văzut anii trecuţi (că anul ăsta nu am mai ajuns) o mulţime de biciclişti... mulţi trecuţi de prima tinereţe şi călare pe tot felul de ,,vechituri". Cei tineri mergeau cu maşinile, cu autobuzul mergeau doar elevii de generală (şi fără bani de taxi) şi pensionarii (că au gratuit). În condiţiile astea, în vreo 15 ani nu o să mai meargă nimeni pe bicicletă, poate doar cei care pleacă prin diverse ture în week-end spre Răşinari-Păltiniş, Transalpina sau Transfăgărşan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) Cei tineri mergeau cu maşinile (...)

Cat timp "parcarea" e gratis cam peste tot in tara asta, nu cred ca mira pe nimeni ca la 18 ani mai toti tinerii se bulucesc in masini (exista credite, SH Balgaria etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites
In principiu biciclistii sunt fara permis, oameni amarati care abia au bani sa-si ia o bicicleta ieftina,ruginita, rupta-n doua. Si de aceea evita sa se amestece cu masinile, nu cunosc legislatia rutiera,nu au RCA, si chiar daca ar avea, este mai sigur sa traversezi ca pieton. Eu unul am facut ambele manevre, in functie de dispozitie, chef de pedalat, dar in principiu iti asumi un mic risc circuland in sens printre masini. Soferul roman,cand se vede la volan, uita de unde a plecat, ii este si rusine sa se mai urce pe o bicicleta.

 

Ma trec fiorii sa vad pe acest forum un om care asociaza la randu-i bicicleta cu saracia.

Mi-ai amintit de un tigan gras care m-a scuipat acum vreun an dintr-un Mercedes, strigand "Saracieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!".

Poate nu inteleg exact unde bati, da' aia de prin Scandinavia tot de saracie folosesc alte mijloace de transport decat masinile? Ca slava lu' Barbosu', sunt cam tarile cu cele mai bune conditii de trai. Si vremea nu e ca aci, la Rromales. Acolo chiar e mai frig, cu vant si ploaie.  

 

Avem un mental colectiv bolnav. Grav. Nimic nou....

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

diorgulescu cred megabicicleta ca mai avea un pic si spunea ca ar trebui impuscati biciclistii astia amarati :),eu inca mai cred ca a fost o ironie si astept pe magabicicleta sa ne lamureasca sa stim si noi ce si cum devine treaba.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred că a avut o exprimare nefericită, poate chiar în nume propriu, ținând cont de bicicleta de la profilul său.

Share this post


Link to post
Share on other sites

       Nu stiu de ce, parca am mai discutat despre asta. Bicicleta mea este cumparata de mine de noua, a costat un salariu si ceva la vremea ei. De fapt doua, ca una mi-a fost furata, dar m-am ambitionat si tot noua mi-am luat. Celelalte, scuter,motor si masina le-am luat sh, nu mi-am permis sa le iau noi. Dar nu despre mine era vb, ci despre faptul ca la romani bicicleta este simbolul saraciei, oricat de rau v-ati supara si v-ati ataca, romanul isi ia o masina la mana a treia, inscrisa pe Bg, muzica la maxim, nu conteaza ca are cauziucuri coaja de au iesit sarmele si e toata mancata de rugina, are masina si este mare domn. Permis nu are,inca nu, mai are de dat de 10 ori examenul pana il ia, dar are masina.

       Cand m-au vazut niste rude pe bicicleta ducandu-ma la mama naibii au vecnit acasa la mine sa ma intrebe ce am patit, s-a stricat masina de am ajuns pe bicicleta? A fost f. greu sa le explic ca totul e ok...

  L-am sunat pe un prieten sa-l intreb cum deblochez spitele ruginite la roata spate, si m-a intrebat cum am facut de am ajuns tot la bicicleta, am datorii sau ceva necazuri mari?

    De aceea in sens giratoriu sau cand incadrezi banda corecta soferii se uita lung, ca biciclistii nu au curajul sa stea printre masini, nu sunt la acelasi nivel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha? Asocierea biciclistilor cu saracia, e o prostie. Mai ales la cati bani investesc multi in aceasta pasiune sau hobby. In giratoriu ma incadrez in banda exterioara si semnalizez din cand in cand stanga pana cand semnalizez dreapta inainte de a iesi din giratoriu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de giratoare, nu inteleg de ce devin tot mai comune. Clujul se umple de ele, si la orele de varf e o problema grava de starvation. Legat de abordarea lor, eu intotdeauna am abordat traficul ca orice vehicul, dupa cum spune si legea, si n-am avut probleme, nici la sensuri cu trei benzi. E util intradevar sa cunosti legislatia.

 

Dar nu despre mine era vb, ci despre faptul ca la romani bicicleta este simbolul saraciei, oricat de rau v-ati supara si v-ati ataca, romanul isi ia o masina la mana a treia, inscrisa pe Bg, muzica la maxim, nu conteaza ca are cauziucuri coaja de au iesit sarmele si e toata mancata de rugina, are masina si este mare domn. Permis nu are,inca nu, mai are de dat de 10 ori examenul pana il ia, dar are masina.

 

Asta-i o generalizare foarte proasta. Eu personal nu cunosc vre-un "roman" care sa corespunda descrierii tale, dar cunosc o gramada de iubitori de natura, iubitori ai bicicletei. Depinde de cercurile pe care le frecventezi (articolul asta: http://slatestarcodex.com/2014/09/30/i-can-tolerate-anything-except-the-outgroup/, prezinta printre altele si ideea asta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ca ati sarit aiurea pe bietul om fara sa ganditi un pic. Era foarte clar ca era vorba de o constatare nu de o judecata de valoare asumata personal. Ce naiba, chiar putea sa emita un posesor si utilizator de bicicleta o astfel de parere pe un site de biciclisti?

 

Si nu inteleg ce va ingrozeste sau va mai mira astfel de adevaruri, de parca nu am stii ca romanul asociaza bicicleta cu saracia, la fel cum oraseanul asociaza viata la tara cu WC-ul in curte. ADN-ul national este impregnat de o istorie asociata cu lipsurile nu cu luxul. 50 de ani comunism au lasat si ei urme adanci, hai sa ne amintim ca nu numai mancarea lipsea la alimentara ci si acul si ata la mercerie, creioanele si ascutitorile la papetarie, iar pentru o masina se astepta cu anii.

 

Bine ca macar romanul isi doreste masina si nu pistol, ca poate aveam parte de tipul de "progres" intalnit la americani, in care lunar se mai trezeste unul sa se defuleze cu arma din dotare prin scoli, cinematografe ...

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de giratoare, nu inteleg de ce devin tot mai comune. Clujul se umple de ele, si la orele de varf e o problema grava de starvation. Legat de abordarea lor, eu intotdeauna am abordat traficul ca orice vehicul, dupa cum spune si legea, si n-am avut probleme, nici la sensuri cu trei benzi. E util intradevar sa cunosti legislatia.

 

 

 

 

Asta-i o generalizare foarte proasta. Eu personal nu cunosc vre-un "roman" care sa corespunda descrierii tale, dar cunosc o gramada de iubitori de natura, iubitori ai bicicletei. Depinde de cercurile pe care le frecventezi (articolul asta: http://slatestarcodex.com/2014/09/30/i-can-tolerate-anything-except-the-outgroup/, prezinta printre altele si ideea asta).

 Giratoarele sunt intersectiile viitorului:

-riscul de accident este minim, orice ghiolban vede mormanul de pamant si reduce viteza, si este cam greu sa faci accident la 20km/h

- nu necesita curent electric pt semafoare

-nu risti sa te loveasca unul care a intrat pe rosu, imediat il vezi ca intra in sens

-se aplica o singura regula de circulatie, nu poti sa spui ca n-ai vazut culoarea rosie, ca ai intrat pe galben si ala nu era pe verde.

   Te-as ruga sa-mi arati si mie in trafic acea gramada de iubitori de natura si biciclete, eu vad numai masini poluante de doua tone care transporta cate un pasager de 70 de kg. Eu locuiesc in Romania.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logica românească contrazice afirmaţia cu siguranţa... au fost multe cazuri de maşini cocoţate pe scuar, au murit oameni din cauza asta. Iar regula priorităţii e teoretică, o simplă vizită pe un site gen TraficTube sau FailTrafic ne arată câteva sute de accidente evitate la mustaţă pe motiv de neacordare de prioritate.

În plus, giratoriul nu e bun la o intersecţie unde 2 (sau mai multe) străzi au trafic similar. Automat de pe una din direcţii o să treacă o maşină, apoi altele pe lângă ea şi nu se vor mai termina. Prin Bucureşti a fost moda asta a giratoriilor acum mulţi ani, dar între timp s-au montat indicatoare de prioritate... şi tot se întâmplă accidente, că şoferul asociază orice rond cu un giratoriu.

 

Din Drumul Taberei la Gara de Nord văd zilnic minim 20 de biciclişti dimineaţa şi tot atâţia la întoarcere. Chiar a devenit enervant, unii merg încet, alţii sar ba pe stradă, ba pe trotuar... cei din ultima categorie mă enervează cel mai mult, îmi vine să le dau brânci... chestia e că eu stând la 2 semafoare şi mergând printre bordură şi coloana de maşini tot îi prind din urmă...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Dr2005

In loc sa zici mersi ca lumea merge chiar si acum cand "a venit frigu', domne"....

De acord, unii or circula aiurea, da' nu cred ca-i cazu' sa sarim pe oameni :). Invrajbirea asta nu-i buna ;).

 

@@megabicicleta

Modul in care te-ai exprimat initial a dat de inteles ca nu enuntai parerile altora, ci parerea ta. Scuze daca am sarit degeaba.

Te-as ruga sa-mi arati si mie in trafic acea gramada de iubitori de natura si biciclete, eu vad numai masini poluante de doua tone care transporta cate un pasager de 70 de kg. Eu locuiesc in Romania.

Cu asta tind sa fiu de acord. Ponderea biciclistilor este in crestere usoara, dar constanta, insa e infima pe langa masini. Cu toate astea, n-o fi totu' chiar asa pierdut...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum naiba se face ca de vreo 2 ture incoace se gaseste cate un idiot sa treaca razant pe langa mine. Din zecile, sutele de masini care ma depasesc, e unul care e special! E asa de greu sa anticipezi situatii sau sa incetinesti pentru 5-10 secunde si sa incalci marcajul ala cu 2 roti...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de marcaj. Daca e linie continua, depasirea si calcarea liniei sunt interzise. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si chiar daca n-ar fi continua, nu schimbi banda peste biciclist si fara sa te asiguri, deh, bizoni ...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti am avut si eu un incident cu ceva timp in urma, ideea e ca soferul nu s-a asigurat a venit pana m-a impins in lateral. Ce drepturi am eu in trafic si ce drepturi are un conducator auto ?

Mai vreau sa stiu daca in giratoriu ma pot incadra pe banda auto si daca pe strada nu am pista de bicicleta eu ma pot incadra ca o masina ? De multe ori fac astfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian, n-o sa poata nimeni sa te invete Codul Rutier aici, pe forum. Cand ai iesit pe carosabil ar fi trebuit sa il cunosti deja, este obligatoriu pentru toti participantii la trafic.

In principiu, cred ca este mai corect sa cunosti care sunt obligatiile conducatorilor de vehicule (auto sau de orice fel), in functie de situatia in care se afla in trafic.

 

Mai vreau sa stiu daca in giratoriu ma pot incadra pe banda auto si daca pe strada nu am pista de bicicleta eu ma pot incadra ca o masina ? De multe ori fac astfel.

Da, poti. :>

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am permis auto de 5 ani, dar ma gandeam ca exista si alte obligatii pentru noi cand suntem pe bicicleta. Ca atare ma comport ca si cum as merge cu masina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Claxonezi, injuri etc :)

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.