leadtek_92

Biciclistii si Soferii

Recommended Posts

Io inteleg ce zici tu, si sunt de acord ca pietonul trebuie sa se asigure (macar daca tine la viata lui), ca nu poti sa opresti o tona jumate de fiare (cam cat cantareste o masina medie) in doi metri si juma' de secunda ca asa vrea muschiu' lu' baiatu' sa sara in fata ta. In acelasi timp stiu cazuri de "pietoni kamikaze" care si-au facut un obicei din asta: saritul in fata masinilor pentru ca apoi sa ceara bani in schimbul renuntarii la plangere. Ma rog, stiu cazuri de soferi patiti, asemenea pietoni nu cunosc si nici nu imi doresc. Din punctul meu de vedere, pun piciorul pe trecere ca pieton doar atunci cand sunt sigura ca sunt vazuta si masina a incetinit, eventual oprit ca sa pot trece.

Ce zic eu e ca politistu' care constata accidentul are tendinta deloc sanatoasa sa arunce vina pe sofer/motociclist/biciclist (cu predilectie ultimii doi) chiar si cand pietonul e bou si se arunca pe trecere.

Deja deviem de la subiect :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca in momentul in care a intrat pe trecere masina este deja pe ea...nu mai platesti amenda. parca :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un vecin care in tineretile lui isi lua sputnik-ul se plimba pe unele stradute prin cartier si cand aparea o masina ii sarea in fatza.Facea lucrul asta tocmai pentru a face rost de bani.uneori facea rost alteori nu.oricum trebuie sa fii un tampi sa faci asa ceva8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nush exact, ca doar ma pregatesc de soferie (sunt inca in stadiul de intentie si citit cod rutier), acuma depinde si de politzai. Ca daca i se pune pata, ura si la gara. E discutabil. Pana nu o sa avem toate intersectiile / trecerile supravegheate video o sa discutam la nesfarsit pe tema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spre surprinderea mea nici un sofer nu m-a claxonat, am primit prioritate cand a trebuit si am fost ocolit de la distanta. Incepe sa se schimbe si pe la noi mentalitatea soferilor?

Eu n-am mai fost de aproape un an prin oras cu bicicleta si am simtit diferenta.

Azi am fost din nou in Suceava cu bicicleta, mai mult de curiozitate, ca sa vad daca e asa cum am scris mai sus. Si asa a fost si de asta data. Am mers linistit si fara nici un stres, parca eram singur pe strada.

Acum doi-trei ani mergeam numai pe trotuare de frica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de tiruri, mergeam recent pe drumul Ploiesti - Boldesti-Scaieni (spre crama Seciu) si mi-am adus aminte cum e sa intri in sant. Pentru cine nu stie, e un drum de doua benzi pe care circula multi tiristi. Majoritatea te depasesc foarte din scurt, doar cu capul tractor. Dupa ce trece capul de tine, remorca, al carei fund nu s-a deplasat lateral, vine amical la 20 cm de tine, cu 80 la ora si multe roti. Am patit asta de nu stiu cate ori pe un drum de 10 km, de doua ori fiind nevoit sa ies de pe sosea ca sa nu ma agate coada remorcii. Este principalul motiv pentru care nu-mi place drumul ala si am ajuns sa-l evit, desi urcarea de la Seciu e frumoasa.

Solutii eficiente nu vad, dincolo de a te muta mai spre mijlocul benzii in asa fel incat bizonul sa fie nevoit sa te depaseasca larg, dar pe un drum aglomerat de doua benzi unde majoritea merg cu 70-80 nu stiu cat e de realizabil. Citisem mai demult un post al lui QSD in care spunea ca soferii de TIR sunt printre cei mai atenti/profesionisti, dar daca-i asa atunci nu prea se vede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meream la sc pe bicicleta si tocmai ce faceam dreapta sa trec pe sub un viaduct. Cu vro 35 de m inainte de viaduct e o trecere de pietoni. Era coloana mare de masini, fiind ora de aglomeratie. La un moment dat vad un nenea pe bicicleta care se baga mai curajos sa treaca pe trecere, fiind grabit probabil. Trece prin fata unui harb de Dacie plina cu muncitori sau ce-or fi fost pe trecere; harbul fiind in coloana nici nu apucase sa se miste, masinile din fata lui incepand a se pune in miscare. Soferul harbului, vizibil ofensat de faptul ca trebuia sa ii dea prioritate pe trecerea de pietoni unui biciclist, incepe sa faca spume la gura si sa se zbata in scaun, cutremurat de spasme, ii da un claxon din ala lung biciclistului. Biciclistul ii raspunde: "E trecere aici" si ii arata semnalizarea trecerii de pietoni. La care soferul, tot mai agitat, zbatandu-se sa se elibereze din centura, face si mai multe spasme, adresandu-i-se biciclistului cu un raget: "In p....a m....ii !!!". Asa intamplare am vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca pieton trebuie mai intai sa te asiguri dupa care sa treci pe trecere nu sa sari in fatza masinii/bicicletei/motocicletei #:-S

De acord cu tine. La fel cum, ca sofer, trebuie sa reduci viteza in apropierea unei presemnalizari pentru trecerea de pietoni (semnul ala in triunghi cu margine rosie nu exista degeaba decat in Bucuresti). Iar tu, biciclist, daca esti pe strada si esti participant la trafic te supui acelorasi reguli.

Eu unul opresc la treceri si cred ca e normal asa. Am vizibilitatea mai buna decat a unui sofer si pot sa franez mult mai din scurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost din nou in Suceava cu bicicleta, mai mult de curiozitate, ca sa vad daca e asa cum am scris mai sus. Si asa a fost si de asta data. Am mers linistit si fara nici un stres, parca eram singur pe strada.

Acum doi-trei ani mergeam numai pe trotuare de frica.

Nu, ai dat tu de soferi draguti. :P

Azi poti fi aplaudat, maine injurat...

Plus ca in general, taximetristii sunt cei cu galagia si nush cum sta Suceava la capitolul asta...

Total off topic. tocmai ascult cum un greiere isi varsa plamanii cantand la mine in camera :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu tine. La fel cum, ca sofer, trebuie sa reduci viteza in apropierea unei presemnalizari pentru trecerea de pietoni (semnul ala in triunghi cu margine rosie nu exista degeaba decat in Bucuresti). Iar tu, biciclist, daca esti pe strada si esti participant la trafic te supui acelorasi reguli.

Eu unul opresc la treceri si cred ca e normal asa. Am vizibilitatea mai buna decat a unui sofer si pot sa franez mult mai din scurt.

eu am patit sa imi sara in fatza la mai putin de 5 metri pe trecere si nu aveam decat 30/ora.in situatia asta cred ca intelegi la ce m-am referit cand am zis acea fraza;)

Asfalt uscat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total off topic. tocmai ascult cum un greiere isi varsa plamanii cantand la mine in camera :))

Poate vrea sa canti si tu cu el...... (scuze nu m-am putut abtine..:P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine m-a suparat un cocalar (urat cuvant!) intr-un mercedes pimpuit aaalb azi, chiar in prima mea tura de oras! Mi-a taiat fata, desi ma vazuse venind, dar ce a zis, lasa ca ma bag eu, ca asta mica se sperie si franeaza... l-am claxonat serios, cu goarna mea scoasa parca din desene animate! :)) Foarte nepoliticosi si de-a dreptul periculosi... ca sa nu mai zic de cei ce treceau milimetric de mine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest am44

ajda, e abia inceputul...o sa vezi cati zmei sunt pe strazi si sosele, chiar in constanta, cand te vei duce in sort la plaja, pe bicicleta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa te obisnuiesti cu ideea ca se va trece pe aproape de tine, si ca destui iti vor taia calea subestimand viteza ta.

Invata-te sa mergi cat mai drept, dar nu foarte aproape de bordura - cam pe la limita prafului de langa trotuar (bonus - eviti cioburi si alte chestii ce dauneaza cauciucurilor). Da-ti seama ca poti merge la fel de drept si daca te depaseste un autobuz destul de aproape, totul e sa nu te sperii.

Exerseaza undeva in afara traficului intoarcerea capul pentru asigurare in spate fara a schimba directia (din reflex exista tendinta de a vira in partea in care intorci capul). In trafic, obisnuieste-te sa stii ce si pe unde vine din spate si dupa auz. Nu-ti focaliza prea mult privirea pe un punct, fii atenta la miscari in tot campul vizual.

Suna complicat, dar devine obisnuinta destul de rapid - si e util in mai multe situatii.

Edited by E-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca pieton trebuie mai intai sa te asiguri dupa care sa treci pe trecere nu sa sari in fatza masinii/bicicletei/motocicletei =((

Ma asigur prin a ma da jos de pe bordura si a calca pe trecerea de pietoni. Pentru a sti soferul auto ca vreau sa traversez. Problema e ca nu opreste nimeni. Asa ca te transformi intr-un kamikaze, asta daca nu vrei sa astepti juma de ora pana trec toate masinile.

Asta e logica, ca la noi practica cu legea nu prea se inteleg bine, e alta problema. Oricum, un plus pentru politia rutiera, ca nu se mai joaca cu astea. Au inceput sa se lase cu permise suspendate.

Ieri pe Dn1 venind frumusel din Otopeni, toate camioanele, ma depaseau frumos jumatate de metru, cand un martafoi cu autobuzu, mai sa ma ia pe sus. N-am inteles de ce a facut asta, dar nu suport soferii/soferitele, care se cred mai buni decat sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un coleg de serviciu olandez, care lucreaza doua saptamani aici si doua in Olanda, omul imi povesteste ca este putin speriat de faptul ca in cele doua saptamani din Romania aproape isi uita reflexele si cand se intoarce in Olanda uita sa mai fie atent la biciclisti.

Dupa legislatia lor intr-un acidient in care sunt implicate un autoturism si o bicicleta indiferent de cine poarta vina soferul este tras la raspundere! Bicicleta este o traditie la ei, iar pe de alta parte biciclistul este clar dezavantajat din punct de vedere al integritatii fizice fata de un sofer in cazul unui accident.

Inainte sa visam trebuie sa fim constienti de faptul ca sistemul olandez are un mare defect - functioneaza numai cu olandezi =((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma asigur prin a ma da jos de pe bordura si a calca pe trecerea de pietoni. Pentru a sti soferul auto ca vreau sa traversez. Problema e ca nu opreste nimeni. Asa ca te transformi intr-un kamikaze, asta daca nu vrei sa astepti juma de ora pana trec toate masinile.

Asta e logica, ca la noi practica cu legea nu prea se inteleg bine, e alta problema. Oricum, un plus pentru politia rutiera, ca nu se mai joaca cu astea. Au inceput sa se lase cu permise suspendate.

daca tu te arunci in fazta masinii in mai putin de 10 metri doar pentru faptul ca esti pe trecere si ala nu mai are cand sa franeze ,ce mai zici atunci?e numai vina soferului?

si eu sunt pieton dar nu ma arunc pe trecere.decid pe moment in funcite de trafic ,cand si cum travesez

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tu te arunci in fazta masinii in mai putin de 10 metri doar pentru faptul ca esti pe trecere si ala nu mai are cand sa franeze ,ce mai zici atunci?e numai vina soferului?

si eu sunt pieton dar nu ma arunc pe trecere.decid pe moment in funcite de trafic ,cand si cum travesez

Asa este, am vazut multe cazuri cand pietonii traversau fara sa se uite, chiar daca masina era la 10 metri. Alte cazuri cand mergeau paralel cu soseaua si brusc se arunca pe trecerea de pietoni, sau babute care traverseaza cu capu in pamant.

Pe mine ma mai enerveaza cazurile cand pietonii stau pe carosabil si nu schiteaza nici un gest cand vad ca vin spre ei,avand si masini in miscare in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza maxima in oras e 50. Teoretic trebuie sa reduci viteza cand vezi ca urmeaza o trecere de pietoni (sunt anuntate cu 50m inainte). De la viteza aia redusa, 40 sa zicem, ai timp destul sa franezi cand vezi un pieton ca intra pe strada. Daca ai unul care sta pe bordura incetinesti si mai mult, pentru ca poate sa intre pe trecere. E dreptul lui.

Conduc de aproape 7 ani si inca nu pot sa ii inteleg pe soferii "nervosi" care considera ca pietonii ar trebui sa treaca in pas alergator. Omul ala e afara, in soare sau rigole pline de zapada si noroi, transpira, poate se simte rau. Tu stai cu bortoiul la aer conditionat si nu trebuie sa faci nici un efort fizic ca sa accelerezi sau sa incetinesti. Argumentul ca "incruca traficul domne, se enerveaza lumea din spate" nu e deloc valabil. De ce ar fi rabdarea indivizilor din masinile din spate mai importanta decat rabdarea/bunastarea pietonilor? Probabil ca acel complex de "ia-ti bre masina, ce, n-ai bani?" ne roade subtil pe toti, chiar daca nu ne dam seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu ce a spus @rac. Mi-a luat cuvintele. Pana si cu dacia veche de 30 de ani reusesti sa opresti in mai putin de 3 m daca mergi regulamentar.

P.S. In oras viteza legala e 60, dupa ultima reglementare. Eu zic sa nu ne contrazicem, ci mai degraba sa fim prevazatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbiţi de parcă Bucureştiul ar fi un oraş funcţional, în care faci 10 minute dintr-o parte în alta şi te doare undeva că mai stai 20 de secunde să treacă nişte unii strada. Reality check: e ora şase, te întorci de la muncă, şi de două ore stai în coloană (nu ştiu de unde-i laitmotivul cu 60 km/h în Bucureşti); ai trecut cu greu de încă o intersecţie, şi dai peste o trecere nesemaforizată din faţa staţiei de metrou, unde traversează pietonii unul cîte unul, că ei aşa ştiu; şi pînă traversează ultimul, vine metroul următor. Îţi bagi sau nu-ţi bagi?

Nu e ca şi cum pietonul e o specie aparte; tot de la Romînica e, şi dacă i se năzare lui acum că vrea să fie pe partea cealaltă, traversează, indiferent că e stradă cu şase benzi, fără zebră, şi tre' să oprească tramvaiul şi salvarea ca să-i facă loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e ca şi cum pietonul e o specie aparte; tot de la Romînica e, şi dacă i se năzare lui acum că vrea să fie pe partea cealaltă, traversează, indiferent că e stradă cu şase benzi, fără zebră, şi tre' să oprească tramvaiul şi salvarea ca să-i facă loc

locul pietonului este pe trotuar. Are locuri speciale in care trebuie sa treaca strada si acolo are prioritate. Asta nu inseamna ca trebuie sa adoarma pe ele doar pentru ca are prioritate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca trece in viteza se numeste ca "sare in fata" si daca trece incet pe trecerea de pietoni se numeste ca "doarme"?:D

Daca nu sunt blocaje in trafic, cel cu masina ajunge la destinatie mult mai repede decat pietonul. Prin urmare, nu moare daca opreste la trecere 20s-30s-1min ca sa ajung, si eu, pietonul, o idee mai repede acasa (sau unde am treaba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

shiva: in momentul in care te bagi pe trecerea de pietoni, in primul rand trebuie sa te uiti la masini. Daca trece unu cu 100 la ora si te omoara cu ce te incalzeste pe tine ca el e de vina? nu trebuie sa inchizi ochii si sa treci.

pe de alta parte, in momentul in care esti pe strada....mergi domle in pas cat de cat vioi. Ca doar nu esti mort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma asigur prin a ma da jos de pe bordura si a calca pe trecerea de pietoni.

.. Faza la care daca ai facut miscarea dintr-o intoarcere brusca fara sa te uiti, ai sanse sa-ti iei un umar in moaca de la un biciclist care nu e atat de fraier incat sa te evite intrand in fata masinilor.

Din fericire ala care a facut-o azi era mai inalt si avea moaca mai sus de umarul meu, mi-ar fi fost cumva mila de vreo babutza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.