gibonu

Transfăgărăşan – atunci (2002) şi acum (2016)

Recommended Posts

@diorgulescu

Cu cea mai mare placere.

Urmeaza un bonus, in doua bucati, cu informatii (sper) interesante.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonus nr. 1

Plecând de la acestă poza (fostul ghişeu poştal din Căpăţâneni, judeţul Argeş)

 

gfigXHdTA4AJyy3MmTqslxJeVfDsYikAgNOXicQUVkmLOWUbe9B_tSwpTCCMo3461bBNe42l3K12zcyZ5lbT5y8Seotk3QIwgvz4vu3CovybvfvD7u61CGmzSAU18RizPIVOB2N0b_VzfjpHh-bYEjdps6Fpkb_FO4KZ3KNarmjL_lkGcRPmlcYmEU91eeJQZSemxR9IrlNzIugvQcsjrtEM56iM9C__oYLMWWMhH-Zy_GKVqzOOOK1-faq_5qnvFGVsL-WaS9KYeE6Eh0Cs0B0Xlfi3WGy6rawrMH0KtJ1H7_rQ1tNWSIHdaD7TFSe5lBUmSFCfDuetKSL-ifPneibfChanWORQDcBKeX0gos4gkdKJla2Vg1Knm0zfW4ahvKYP3SAGRaS7J7x49GXYfSsjcMTlIm939UwA28ZND585ZpgbvFAIvgC2Z_bHX1LJzyvFokm_2w8OkYwvtcS-TROHTUZK-wpyZPZP38MrmN3ll7ngLOj9sVKcib_IAyykei6DLPvHqQvI6D4lFHm3KAX0vKA_cReU5-Zn721qxYTGgW8AVHCoUFGpUIo4YD-a5lPMvYDuHnfx4X5IP1X_x58FhBj3NZgXTVbZTlacjz0bpkdBof1O=w1072-h804-no

 

mă întrebam la ce se referă cuvântul radio.

 

Cu ajutorul unui coleg de pe alt forum am aflat că “radio” avea două semnificaţii:

1. Până în 1990, înainte de a cumpăra un aparat de radio sau un televizor, trebuia să faci dovada plății taxei radio-TV, plată ce se putea face la un oficiu PTTR.

 

2. În unele sate, unde posibilitățile erau reduse, existau niște stații de radioficare și cu un abonament lunar (ce se făcea / plătea tot la oficiul poştal) apoi ți se monta în casă un difuzor de radioficare și ascultai ce se emitea respectiva staţie (știri locale/ședințe și muzică).

 

Cam aşa arătă un abonament radio de la începutul anil ’60. Interesante sunt obligaţiile pe care şi le asuma viitorul abonat.

 

Cg_UqQ6SoTustONQALACHo335pCh4E6fRbRHHEjeh13_I7zwZO2GY1aATLn2JnNQ4mNjspzM9xQEAIYQCNGesfk1g226GjYcVPoaxbjB89bwa2uCvkGA2GT1yBsPkOIffRYTy-FiznoXSTaZzwX7B48PD9BgzOiOAlsNTH14r2BAKI_7tuZG00Y5KobjJcwcrix7ucqLvw2stDWCcQMsgcl0k6Y0kBWqv8mtgnOuuk010429WP2E2o4JarnvtNnCvDWgNNqgG81n9tTtRhkslp0jimMrxQKisXOwIHXskchX_C-7AqyKKFKxcOukGYBfYgISoOeXl3N2373kKTzalyuWOCKAKYgUjPs94sW2GeWEBPNc4vshSefI2R0cOdLoRPAgqSZwtYhnBVh0WyIzKUt6trmwjpqdPeKcnNgFFm80nb6eh-_XlRXFavxVev-PHHjSEkk9AP-1F6e9Txjw3utcGW62Hh2TwvgZfZny-Opu76xcYbUqewcNpOkXCTzBXtcCYWjCRorgG9s8MLmlcq8-vXTlGue1f3j4DwL8rfnecIEeQQYrvKKM-UKqJvarJruKKE7tnzHgavbaMgCMFPipWtYb7knvmbbswfR8EC6FkP0zqDAN=w989-h739-no

 

Tarif: 30 Lei pe trimestru iar dovada plăţii se făcea cu nişte timbre speciale, pe care era scris “abonat radio

 

vuFPbLYgxh8Cth3rN3HwzgbaD2V0Af2gVYmbA5aY126UU00Nkf107xxsZXihRsKDBhRcBYEVOFIvlGKrSMabUX7rUYzMjbGK2SqFFWLtrj-U5bGEN0Sqhq47aTSMVnb7VZWMolf8pZMDZ_XcXyivWP0SWVtVr1HFcBIEXS1T_XI808hwBJDXA4Q8pbae_3x8AK4h_TISDWZf452yHW18v3eCV3Z0tEvt-U5c1u-bY2fGnuuYFkdvRCLRY1NYmqqJK896CmkwgeP8Usrj7dNAe8aeZrisYm7o8JEHRZaprAKf4eWpNKODFxO1WmqKYiMW9qoIpHR-cLpHfblqkVfIvL3IlwOag2tbG1nZ3uXKp0TVfAlcybuelPLsH7IW6_Tz_rx5UcPkLWK5SgnOO4nNVU_IjsHhaRYXeAAWFrTF4A_71GahUnMyAGZsDxY2uUGEF5yfTNNKfQLpQHkFE-4yvzKEjitAJWa6ApR4D7tdWThPW_1HzTO9A1D8UTJOcG43AjIx_OHq13xPMBCzDhS50gfR9nT6LVob6rhcE1EBCoatVkMvCB-DbpjYvC3fycbqbSSYnW1SxXU8jlvpyUPzGv0E16CFOMrv3kRcEVrSdlpNOkrIhEue=w973-h715-no

 

Cele doua fotografii de mai sus sunt de pe un site prin intermediul caruia se vand tot felul de obiecte.

Pe certificatele de garanție ale aparatelor de radio și TV se specifica același lucru referitor la obligativitatea dovedirii plății abonamentului respectiv la momentul achiziționării. Altfel, vânzătorul nu completa certificatul de garanție și nu puteai beneficia de aparat.

 

Cam aşa arată un difuzor de radioficare (unul dintre multe modele produse).

 

9wVk2giSTI-y7YKmWFVBy6VlYI4dm9rkE6WNW8v5iWgA4mM5AmUrTIWvclKS-YQJIVLK1y31rn3qGg1fmWnyhyJl_jjrz03CnKopYrpYL-8twDgpvxVCSRI9u_jCU6jLuQLjlQ5Mi4H1OPFb0_EQAknxMReoDacoCQl4tR20yjQA3MWMky4iEqyGmYZ67moifD1cqUW6fc31i5Lm0EDrhAdB5ut61ZWA_xlNaSKioXTypBvQWzorrcOT1UzjiogbyLVxmb0fRHv3Dz0j2vF3EtdnJaw5rVigocgQPcm5u0Cx2da3wiT6YtuD9ktyiSfzk4L-H8mNtt-xe2beoLU1vHBRCGbN2FvzpnrXvox2HqHYUao09UMCxAZVpcJaZShCHRjmIuq7hdf6Ao2mwbrpT76-vvYxREIWMg4nGyAr6BkEhVdcs-OcpSvuatY6kPkrsx5FnMmOLqmifeWzAtF5dcP--wFHaiKCeuLSXn89STzuo8LZCPf2rqtPlb75tIDe8AVGzk1ZO2BjTymAkrqUWqyP2ye1VWLbCuqPoHHk9fBhAseQE-bvT1Mgs-42__Ocq9NAeWdkCnRTAL6JvrhsuVkTNupeupZlbLjDHnKpR7mYWgDmJs8l=w875-h656-no

 

egeoeet1lWMjdDIBY2sI-304m7fd_mPZyqtajqFUmTIbWy9PVqeoG53JXR6W9PvXF5yo6IuFH8Sy12BNPudPEAmaAuQ8vDSjVU5l_Q6e7L05WH5xUH2nGWy26wsnl_eNjCu9M-kVQliHQ3EQKRWu4iki7JvgmWUksOO3srYnNgk8NyWOtP2T_3tVOHxnB5wBjfwfyn2_c4G7KsWxGNGDC_VFJVjDARAwd_xYLxpaVCZMq6N61yzc1MpzeRxsoCeA9PyfpOCQ3Jevt-3DibFGt7y9tFy7d6TAbRWB0hzDJEACgzxj5hGIyJq7S0XHaH7Mw9z6CW-l_Dh2hXlDvwnsBsUdI2sfQmViVfIP22m1lrLaLvIoPJVo4EKJovVBNDfSFkLZv7gU1MSBZmh0a-i3SopEuWZyhrYlE9sOsQaEf8GWFd0FpTRPILws9P7GbvhIxi04pyhta_-1hYsxOllg2gLdEwVFpyD-N7WhCT2Wpe65hHBttn-XqsVKPR1MfAqP5MsnHwBRTOU4QERONeo8cmpiZG1KzwQEiD7Av_hytp4ltv6Im68dOdaiyAGybllGZBi2EfeHPHVvJXDTb2VOR0NCv23QuQNtexw15mG85ag4V6zARNmM=w900-h675-no

 

Sursa celor două fotografii de mai sus: http://www.proradioantic.ro/?x=item&id_p=13762

 

Dacă nu mâ înşel sintagma "a zis la aparat" sau "am auzit la aparat" la acele difuzoare se refera.

 

Orice completare a informaţiilor de mai sus este binevenită.

Precizez că informaţiile de mai sus sunt doar preluate astfel încât nu garantez pentru exactitatea lor.

 

 

Bonus nr. 2

 

Barajul, cred inainte de cota 100.

 

rvcs7-IoeDgskWYcrMjV7CP2gwrDlDSMBLkIFqhdjcSLiT7sDbiNRYs-T3DtIE4Ye5g8CXSsYfcFLn3RGqG5LBzLaO2SvKC3GT1jS3agHKvMorOCJr6qZc-Hizwqd_H9bTMagzwM3G_0toA0C5lZ0M5smOqMlvWv4POAUzMZfXMAOzW-PRyjV01dvfoAx6w8tPEH1c3Dft90jj6LKJ2RGQRLYeeIN5sL6iOUzh6BAOImqsbwprL2P8oNo5pbAOFHdW904FCRSeD-WhHG1KD484G-b9UXvxRtgL6paCn7sVoNE_yrefMJw-c9r9X7dKp4QPTWFc555Kmx8HhVsU4jjt3dwZVeAUomsYzmJ9lcifpKYuIN02JBn-cxngm1ge9xjzhTgdfuRAFfSUE6SZrpZroM8I8YSBqr2y8v5E2bMmeSCx2HvCKm4g8p6WPrp7hvlPeJdP2Qt5fokiNv2hf-1inyYXEhyPfqsXSfcgdIw1zVM6Mq4HczftvN9r9n_nkGeXFFDDnGRAU4bjVX6J99Xl_IxtLdMCv1Tfm4ytSKBzW4qZxNTDEEgtzeF4l1jiGcLtn__5gVmIWlILdi0u5cuBJwTq7PT4a-thcc39HaCtUluR8A_Tja=w857-h805-no

 

Capatul vestic (stâng) al barajului, acolo unde acum este parcarea auto.

 

vBb166qqwVR2OMkwCZodmQ5j24mu3hu2HDNkbh_FUmkmAWi7TfH4RnElfcSb8B88nx6BmpN4Z66eOKsckA6pVlsk2JBWoy0rY5JmdQ5-Akog-wbMiNupRhKCzUa7_Tu2i00QVusUHyHOawX264o83HqeLjHR3Rg10M_qWjDJcNAN0cHHBkMRWogtYbqmzvFGfSUP-0QWb5fvT5PBDSaAZZQnzcyIPzXvMWF7r4uAm6_HKXZzT2TdX4n6oIXsC_EEBkCt-wSyPjdRKAkGujHWR1plyx2bAw8Dwi2B0d3XZi_LXkTmqidy9902KNPllHl_564_PGecRVzZgQKHL5ow8DY_ZhMM4dHPpHsBfk_OeQBLyWArz4jfXYsiHrw-ANt91o1XdimM26bVKNbLsDJh4fMeEjl6RDzmGbETSExpgYfOnp18QWDmphPkviKg_x-pcVTULX1s4OQSREjyDpgZduUbe_qgbmerYJj7bTZkq0WbDDlSdKOg15JQVZbbsRsw-jivJ5u6gJx13K5dOFJGQffRiBG3MHMiEUiTBMqD5gLxnwQ7yJ11czPAL8cYFwIpa13PDSmMhp_vsNUmwPWXbmgQxeMNCKqCS3lTMtYN-Ya4x0FcMF1N=w351-h343-no

 

 

SdjR2Swjczmc3zl-VS8jP-84W9jBtKVdo__V_S5Zqxr-y6yv9N7kjnIp1JVG6J1BT5j-q1SNeqEqpBFW9wPFx4KkMrCVZunv89QDipTW47QqDzZwdCvLZTaA10PfuoDPV42Lrs_JRnasxCK6VgD4bARPqPJxHEcRB7qaQP9hfxUob9117ETzlDxe2KtMR4RKrwysl3bGY47piZHRgz4j0h_E1t_ezKPRLRfNaGGy42Pc3BkWORTgJt0hctugZmre1G_qJiKbhIbNYKjK8urY16oiCqoHOoYhwx7QQSJUkTYTFQ2LDYIRPc1b_xE9h_vkaphU0phJXZfb-32_q3Dl_Vs6GsnUVqQXRf8W6nQLwR7O9hhq98ovmwKpec9Yt9ElNmZxbQ-3HQMivTiWCijhWQKllF6iB1-_FM9n7Ux13Qyv9VHm8Rek_lkMrpA-Te0nOt5F0ADvS_5dixjSIo4neWaVDQPs88GmhVjrnPCB3lFNZmJfpFUZGuAzVpgM6jaho0HdW-kerq6NbngNiPAngIeJbPT6Pk8hbSvpGWBb2RgqnnZqUUctYreUupwhGsVknQtWfJbabgXUUXiPtU0Lu1u4ew_Q70rh4ZVNOdRWU9SLqfsh4X9q=w1010-h804-no

 

-HzLRNSujTXDOsR_7alS-bBlp1Dko9UVWOsMiP2zJaYFyV4HpxMFQQGsoyJnlZpN2qPJlZHJzVFgCc3zV2n23PXJM_5OFWg5O2uUSKv2c_Ew-sY4C4hdnPCf1k8qTMfSAhCi3EuJmqw6YqFrilzqw7MvKe0jY36qirXhbTOJejKq3Ey2uliAgrWLVwOiW8vUwrdLvno3bnWqNEWSZtB52OU1FdQOYbWFqnCqenpCfGE8hKVTEWu_QGdxppOEhgNy9njGd_PB5BkJRybI-zOxcFbtY07l2MHse9Qh40v9fNVV4E6z07g_QNknsM6z989xwdSZ0PzvqjEnUZEzzQENTo7IjOCpyDtBLmLnjH22KxuK2aTSPZS5vQvKScI_34SIDdROBclE-N50F5maLkll5cLAgNTcoTTMz8GfPcSu6BlC1nxv7CyEQNp9hgk2wPWluxH5tzDQOEICJmuPk6nZQ4pA-m_T7l84beAJA44o_cTscdYqF5YUD2fllFgLATUG3mOs1S1rIps_IcacBjcV5Dyb0SfKJNkScfG_dhQGhGCZ1G_Bv_nAut39qO_GLcYNroHI5oYXyC2Ae5whXBaFQv5bdyysxzGN7Vp2H2KMeTw526gvIPKK=w598-h804-no

 

Capatul estic (drept) al barajului, acolo unde sunt scarile.

 

tSc-9NNyf8LbAzLaqv_J09MLf01zHqFStm2xySrgjEWIPKX2Y5c33s13YH1dDeVxm4AnbM6xxG2h1WQqVllQAFRS7bywrKihNUE1IOOv351TTnU121Hb3NT-dNAl7EW-1M8DS6J7mCTe-yvkjsxpWydj6yj7W3aiWO2kVs40FXMNv-qREtY6oHIdgctWAj3kqpFSDQ8KO2p_MxF85GUo4fC3XTdLVfiCrpNWMWdNjyh7iUzFqtVjRM1pLMMq7Az8mSg7nqdMnZvQaTl8QFCd52VtqWYY8F-KY_IOwHFyffyh5NvvIb0GC0lr9_3cjemBMuLqzBfLYfVBI-8QxBxilRBQVrRlXErNrMlFifEUBvOFX_yjkNWSHNrjrtxETctbZXnJoK5E980vEv7zXkG_xxwZYqsqEzuARs70EWnNyqwnBOG8xNBPbxnwV36SMirs3PmnNpFlXlbpxO-towZ7vGE8N40I975tsYgwwL5hQJdsyISr-8oSgrej1c8y98X71ZFJiTjiarkKr2KPsTZgNg1rvwe951Q_QC4TqNp659UgWThMMqQqyx2J8-mEfpfwhry9MMftc9AawLVD-kMUCJv0Ni8k5WbLtkjMoGldLvtEl0dGJ7fw=w1062-h804-no

 

Benă / cupă plină cu beton, care culisa pe un sistem de cabluri pe deasupra viitorului baraj.

 

7R8KFs1Aq4l--NByckkxW1pOmy48C5kXewIREKthDNw5xsl_cisRMHGVPA1dBMbs7OKAnFwoIekRGUgILSXj2hpfyNpefHojL3Qro642gbr1jvtCuTqT_82ExZbqoao2I9-xSDbYLhPiHBpQNSiJyYAkVuvC5wq86WUzgDlXiBKOlUU89j6p5HNKp0Y_4kHqO5ZTSvN4sCLK36mPitJ9JXJBfP_dbw0U9-kUj3QRsq6rogn5JO1qMlDVyve0MykG8Aqmwa6opo-G5KIqaMCUOn4Rjs4LBboeG2sRuByFy_VoTmNgzb27GdiFAJXPsFLN6mM1biMXAIcsphFG0aW0mCwkz9HsqVY-he6yLKlxUZD3RFquCElYl0eLFDYRTkmFwODRAzjecD7rMP9QCKyx2ccCLu_t-3DHkyxaUjCDvfl00p6sfa-T7z0rWLiD-zBhn68cWp8Igjt89iT4mOM7gycwpzn5P-TLjgxQnriz2IIWo6-EWeXzo8f4F8o4AVDp7EvZ-6IBTpUz9pk74xEcuqmo2_awGQh8jNEqfG8CYkZDEiGGLRPfpZdb6pV_mPisGwgzrRszrzOywEZUhmHOc4odJub1g9VfmrzPUfzRSbRcu7FxZDj5=w944-h804-no

 

Sistemul de cabluri, vazut de jos.

 

SG-wITtzL-SUpNO1gzr-6qeEOK8164kK_1gtDodGwTn6EHK6dvYue92N9DzSrryaKbkuO6oW0ApaFMs0UhGnorllBzT8QlUP9Pm8W58sYJfzXscYYLKL2wP0DDkdm94hXx4vjN6h71nEaYUesv_xsbpFZ9OL5P9Vi5TEDt6zsUHOjzaOVCUPfzKyqRYjRJQmynxwCgtsD9fL4D5ZzLRvaQl6REhOhWuGCNGGl5rISp3N20y1YnZV_XoACsAVIipri6pc9Ydpv1WfNAXI98K5AnAMyjg4kwYHiapRRlgX927a5tFqvDb0w1um88cuxoTnlcBSwCNQOI-V79m2-oG9q5EE7Qmx8IQEogfNNPXU4HvqkDbQRLOy0pYDViYA3XqXKZHAJDnL1eswDgn72MiWKtiPIQJGPLJ70WwWOejRGbk5GpiyQ7QiMdaVuTiy27Ly6X83Ly5MS8dN1cOnwQUdxqNUFz0iNEVUNjZ8al86xvcg5kewZD-gfKceFCSR3sOSRuNDK4zMZJd_Ky52kQP3sOaqfawddXd9-QX4NqoCDZ9hkA2vkVq9B4FuN-BYdQNHDmaamVpHmTPMN-38DrFNolktGkglN5wdypyXAeFQCASTtJuNexBj=w948-h804-no

 

Platformele betonate de la capelele sistemului de cabluri din pozele de mai sus exista şi azi.

 

Cea de pe malul vestic (stâng) la barajului este deasupra banner-ului pe care scrie Ceresit.

 

IdswqZe-PjNqfDqclgKicNcDD5y3gJ6YSX_QNvPC966zv0QNqDAmxgizHMG9QL9OD40cBwsAr2ZJdHOFWepNYWkoARuC9beU-NX4x1NS6H4M8yvateiYo6XbJ1pEtTvoVTKep_QEclP3OxpWsPRGfhKK0X14Xw1Itb3IYBM0o3CTIz4T83cZW1c8E-brcST8pUNgX0EuGIF7t7jLQ1XI2RErJgWMz-htnsjKPIzzTXCeT2kqfrGtperj3zpQkY_gGFXQJ7hMqLHXtHLsMDunRholCOuA8O_Kaqxnv-S2IcJlaBbUvnByjbiYVSwj9UpJAzEwQ1tYB6G5kOChnfn0Zs-InC6fGp0bVE65p0UpHz6SwrnKvjVln-iEsXD4DQlGFARtdxhyyVNdIwZjM6XRyZh4v7AjXJtBQZzGd2EghQJzVKquT7-uVZAdTopvX5KDBgIv1JMEOrhTjAK5PM4Tjs9Pu0xhHFiaKQ6Xrbar-07blyaCuvn3utrLU3YGXPNq77UWnOByIrBCOUNTrXxLFuKF-6m8AHu3gxpK3QInaEmykNW52suQhkUKUD5zy9cO-oCH7F8Y4ad2yOqsSuLHshmgLLW-OVcbDW1ek9Om8wyYTKSTYbjK=w1587-h747-no

 

Cea de pe malul estic (drept) al barajului. Se ajunge acolo urcând scările.

 

5PMjPHDYGg-MtPt_xa8BO6ThtczCrQ-qk4DGD2muZNSvGynocg0sfjD8_JQ_NyjVH3naXNCDkMnfzXFxb9ykfm0Zv-jObGaRi5uscGkj08tm01NOsnQMVlw__BrjsX3wBSi2d4njkWo2HjGn5Uv33QBApStBoBIw7ZfJj1Q1SyxaZ_R1_79GBNpzrIyDUDD9UW7d-xxyVLdUpSY8rF-9MVhCr1Q51FeBNEENZo1TULjuLYHjVluwEv7UvMggusnR_Qy9Suw0jALXJXfqDeNseRtyu_YNdE_1Rw7uWC33jgh44elQ3FY7wEYtc5m1Ot9vBvKon6gNvKNTt6yo8_yWhW8gHmLkc7I5bBWcdDFJMwiHII6DXTD8SUBw40XEScLYNO6gbiakkld7x7FdOkvNTRZVOnudZiu3gJIn3XJAsvBpRfYu_p3GdHi9zuhEZAobUbIO9nsPveynj60bYFdadOYSSuN0AEqRfKDjxzfZl-SFx7yeoJ5QxGT1j6oJda096RdFtUXIb3DFB-qPukyS3Zdh97jobo9N9CIzZlOOvRnsg8NjxujxkpAx6vNSpNyLfYhSE-wbwTh2caBdxOhRyYRe-cPu2cIgagCXGrnIzsTQqvns1pUZ=w1591-h741-no

 

Betonul era adus cu trenul pâna la baza viitorului baraj.

 

TB-bQ3S7CYCYQ2mMDR1Ms7KhbYXs3RPwFr6U7686DwiZGMILRVAbqf5DAJiCirbC2cYbiJdSbKsWYIqqd9gDlWzofBkwuAczBCsOCuBnEObXvMO3IKQQpSkSGoy8drIVaT-F8HvtuMClbDDRRoAgKv1d710QToyFYpNWy9_9OeyFBgLGwlrArBIJ-TGQ6s3nDC4FFc7M-F3mDcFYbdELCdoNi51kKzPNUcUcVlaMYqz9ZMSLrfAt_mY7H5FUmHPfvPWvlClJbd-DfLZinMqvpGrj_n0qjHUH1mqg9pKFen-M9CHyFNbUydeJBHvQVC98BAQJnjqSZAA5q779jt07IrLSshC65Sg87zke1wPQVYGCi1AYyD3x5EfHxSt73mOy1uouZ5d2AoYkhPgQLORy-t4XsaFMxcIGcPtvBHXqU6B3br-drbtW4fdYHEds9CstChtW1i_MlkWzdRdQB6t6lOY1ossxpR9sd2I-Fm_jqrLB7GUiBAS9-NW6fQhoT2LSpgVO14TMbTqLKUmxAmgt9U8bOiMJmHfux4XL_kxn2I6CR4GuZekUkaFLY9K9ZP1QqK-16UHqU61tGoN2FvTYAtw905ACpQ3f1nUzw8oF-GjUU2_xEz0J=w778-h804-no

 

BmTSAr5H-tiYxZsfD_8xCIJ76TV55kdfMs_l_4LDOKEza02w43n6SH3ojeeKo2wfIpJ2bayShntxAm5Co6GK_amiTLCujs__YmmBR3mOj3RLPMlTUMvWzipSZr5xWeQDLUM-5FAkHnJH0HjacmDd8LyPkyw5vJsDwDUb4OBqXvmLV71lxGJKRBr3vrKVs6pXNehmjbqPXBtpbbuNaPDxnIyW0DvJgYsNr9A3WhqcmXPZzfmHvF6oVaDYeLWVHlBNZXnRBDv__IJO-efAVgbuvklxPtd8ZGcyUP3B8v0GopE4Xq7KJylkD3qhIj5VC7j_JZUvbaHFwT_bc9ZKE09cKt9aAAmGX6kuxXmaax4vKjvanRDWYNZ11LTXofYAP6DcweVcI0_mFNpmBlpx1CLCrV_gMiop2Y1urvbATj3JhbGK5YwU180svqsNRsdCICoeSMfW_JtinDU1p_UXt-h1iQ5_XDnd8vcldF6hewicBsVDoE_KBT7J2FfQu54TLmbUyygPvjBe7uJ57gAjXRVT8MrmQLlnxiJg8VhN6fL-ZevzSRw18pWC9fUBOcqetwz-Zqn5ignqQ-_UNdcFKm9YbIbq4lfLry5_0EKbVSoW3_XSG4WoXB-t=w886-h804-no

 

Sursa fotografiilor de mai sus (mai puţin cele de pe Google Stree View) precum si multe altele:
http://energie.gov.ro/hidrocentrala-si-bar...-la-inaugurare/


Stie cineva pe unde era amplasata statia de betoane care deservea santierul barajului?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, gibonu said:

1. Până în 1990, înainte de a cumpăra un aparat de radio sau un televizor, trebuia să faci dovada plății taxei radio-TV, plată ce se putea face și la un oficiu PTTR.

 

2. În unele sate, unde posibilitățile erau reduse, existau niște stații de radioficare și cu un abonament lunar (ce se făcea / plătea tot la oficiul poştal) apoi ți se monta în casă un difuzor de radioficare și ascultai ce se emitea respectiva staţie (știri locale/ședințe și muzică).

 

Cu explicatia  nr. 1 nu prea as fi de acord, desi nu o exclud in totalitate. Daca nu m-a lasat memoria de tot, taxa R-TV era platita in momentul cand venea cel care colecta banii de "LUMINĂ". (nu popa).
Cred totusi ca oficiile postale având atributii in comunicatii, Radio venea de la posibilitatea de a comunica pe canale dedicate cu alte oficii sau autoritati in cazul in care celelalte T-uri cădeau. (Telefon, Telegraf).
Nu exclud motivul cu statia de radioficare, desi aia ar fi fost mai mult apanajuj primariei (consiliului popular). Vezi filmul Iarna/Toamna Bobocilor.

Edit. Erau doua tipuri de "POSTA". erau oficiile PTTR (Coletarie, telefon, telegraf, Radio) si Oficiile Comerciale (Plata telefon, abonament R-TV, abonamente Ziare/ reviste)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

 

Posibil sa fie cum spui, nu este un domeniu despre care sa am cunostinte.

Insa nu prea inteleg la ce folosea carnetul de abonament din poza de mai sus. Cumva iti lipea incasatorul de la lumina timbrul pe carnet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai scotocit printre aia doi neuroni de mi-au ramas.
Taxa o plateai la factorul postal, nu la incasatorul de la lumina. Din cauza asta, daca nu plateai la postas, pe "teren", plateai la oficiu.
Confuzia a aparut in mintea mea datorita faptului ca acum, in factura de energie electrica se incaseaza taxa asta. Stiu ca suna cineva la usa ca sa platim ceva. Pentru moment am crezut ca era ala de la lumina.

 

Da, postasul iti verifica situatia la carnetel si cand plateai, el lipea timbrul. Carnetul ala era dovada ca ai platit taxa. Nu plateai, nu aveai timbrul pe patratelul cu "Trimestrul x 19XX". Cand se umplea carnetelul, iti dadea postasul altul.
Chestia cu achizitia de radioreceptoare sau televizoare, este adevarata. Nu puteai cumpara aparate daca nu te duceai cu carnetelul cu toate timbrele la zi. Dar nu era nimeni atat de rau, sa nu-ti vanda aparatul fara taxa aia la zi. Ii dadeai un pol si inchidea ochii. La urma urmei, gaseai un vecin cu taxele la zi, luai carnetelul lui si la sfarsit aveai motiv suplimentar sa uzi televizorul cu un spriț.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Perfect. Multumesc frumos pentru precizari si explicatii.

 

Despre statia de betoane care deservea santierul barajului Vidraru stii ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

 

Multumesc oricum.

Poate gasim un hidrotehnician sa ne lamureasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04.01.2017 at 23:18, gibonu said:
Iulie 2016


Turul Ciclist al Sibiului abia se terminase.
 

 


Ce mica e lumea :)
Eu eram partea cealalta a muntelui

qnj7etFKSy0WBlxuWmAoxafI03QqjHg4EBGRAgUjyR2n7OScdaqdZJCDXdGapfjruvzLOBtx1ufWdkg-4S_bPZVkuhNX6Z4IEqOGbY3gmFw1bduPk4myTDv41Uz4uKKMGhbjZKvc67A-qhQCP_eHuixcd-4h4eG0hQQtWPK6kEgQT48goKg5SUqn7gLS_wseXpoeevb89MW47zCPc9DXAYkrOz4whRay92vLPSWfI68dWXrpQX1TQ0dcbP1ZDnpiTFntJ8idrzQLntA_IHe3sQdV_Gwp8BMdCDFQrpHHl9XdDc6cUv0DydsihOE3-sajl8hCbKcpekiMvMj5bdAMRz54M0Z8A0tzbwLM9Aeb_sFkaxLLeMKy9kbgE1lvbKmfdMP8owdTN1a25NEl6jPVGnb1nVGq82w7bsgcGpWNvsSxHbeQlUXJm0Rc_KbHL6JvuNOzkl5pjAtwQULn5YSqtOwwAhMJ2f6PRGKzhk-rbu3gdeAhmSrIhj6rXmNr1_i7R87Wh3A4ym8fa2gxYfJIkpUQJuSxCUpvdiBOM2W_dwxFKAJecRk3lO19EUGE9n2iB7SlHgDOINQGtAIZvLPpavf5EC1wvfweZlZcHYDzZK7Sv-0Dl6FT=w453-h804-no

Nevasta-mea primind un autograf de la castigatorul concursului bulgarul Nikolay Mihaylov

7df415c745a90636a1bca9118bdce960.jpg

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RaduB

M-am exprimat putin gresit, vroiam sa spun ca nu trecuse prea mult timp de cand se terminase Turul Sibiului din 2016.

Tura mea a fost in ultimul week-end din iulie 2016, asadar la aproape o luna distanta fata de Turul Sibiului.

 

Oricum, multumesc pentru completare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre statia de betoane care deservea santierul barajului, de la un coleg de pe alt forum:

 

"Staţia de betoane, cu o capacitate de 2.000 mc/zi, era amenajată pe versantul drept, în aval de locul viitorului baraj, deasupra văii Argeşului. De acolo, benele de beton se transportau cu nişte trenuri pînă lîngă baraj, de unde erau urcate cu o macara-funicular şi duse, prin aer, la înălţime, deasupra locului potrivit."  

 

Din cate inteleg, chiar daca ar mai fi ramas cate ceva din statia de betoane sau sinele de cale ferata, oricum sunt inaccesibile, fiiind in zona de la baza barajului [aval] zona in care accesul publicului nu este permis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmaresc forumul desi nu sint biciclist.

Am luat in discutie pe un forum feroviar situatia statiei de betoane de la Vidraru.

Imaginile dintr-un filmulet in premiera m-au ajutat sa deduc amplasamentul ca fiind inainte de intrarea in tunelul rutier de linga baraj.

 

Detaliile pe forumul feroviar, in josul paginii

 

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=70&t=10354&start=45

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain de tot topicul. Zona Vidraru reprezinta "terenul meu de joaca" de cand eram copil pentru ca mergeam mereu la bunici in comuna Arefu.

 

Legat de statia de betoane sau de sinele de cale ferata pot spune ca nu mai sunt de ani buni.

Imi aduc aminte in copilarie (inceputul anilor 90) ca mergeam pe jos de la hidrocentrala pe firul apei in sus pana la baza barajului si inca se mai vedeau urmele de la calea ferata, dar doar atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

In primul rand, bine ai venit pe forum.

 

In al doilea rand, multumesc frumos pentru clarificare, informatii si pentru link. Chiar foarte tare acel film.

 

In al treilea rand, pentru ca esti pasionat de trenuri, poate bagi un ochi aici:

P.S. Poate vei deveni si biciclist. Merita.

 

@mihaibad69

 

Multumesc pentru apreciere si completare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

 

@gibonu

Mersi pentru primire.

Sint pasionat de trenuri dar nu numai, asa am gasit acest forum, cautam ceva despre Canalul Dunare - Marea Neagra.

Tot aici am citit despre tunelurile hidrotehnice de pe Olt.

Urmaresc forumul pentru povestile de calatorie.

 

Nu sint biciclist de calatorii si expeditii cum sint aici pe forum, dar folosesc bicicleta pentru diverse deplasari.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Inutil sa mai spun ca orice completare la povestea canalelor dobrogene [Dunare - Marea Neagra si Poarta Alba - Midia Navodari] este binevenita.

La fel ca si in topicul dedicat trenurilor.

 

Ma bucur sa aud ca folosesti bicicleta. De aici pana la o tura nu mai este mult.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit cu placere topicul si mi-am reamintit de experientele mele de pe Trans. :)

Prima oara cand mi s-a infiripat in cap ideea ca as putea sa il urc pe bicicleta a fost atunci cand am inceput sa urmaresc topicul Tur prin Romania 2010 de pe acest forum.

Topicul fusese initiat de Claudiu Moga, care in final nu a mai ajuns. M-am alipit de grupul care a plecat din Bucuresti, si i-am insotit 3 zile (sageata albastra CFR pana la Curtea de Arges, apoi mers pana la cabana Cumpana; a doua zi a urmat Cumpana - Balea - Cartisoara, iar a treia zi Cartisoara - Sibiu, si intoarcere cu trenul).

 

8myNGl95VW-CP8ideF8kmc59MsXOS-vo7Ud7AxwO

 

Am fost calare pe asta, era la prima ei tura de mai mult de o zi. 

 

m-SevwU9LUng055H4LPnkgrCJIXUb99ntc0YTNGs

 

Ceea ce se vede in poza reprezinta toate bagajele. In geanta de sub sa nu era un aparat foto, ci haine de ploaie.

Transul sudic era asfaltat precar, pana la Vidraru.

 

cAClfriFu8_3UucpI1LQSDpT_Idt4ZLWpBxSYbNI

 

Mersul pe forestierul spre Cumpana a fost o chestiune delicata, dar mi-o asumasem de la bun inceput.

 

jkslRUjDkQPjOJo5gOVtoDD7eclU4ch_Y8zThjMG

 

zDJTmRkueFBrgOGHUE283m_-qxirLpu6nGUdzY9L

 

La Cumpana.

 

j7P1LlIyaxHy4fX9awRD1fVCcvnZygLv2DJmJ4ck

 

32040151140_2978fa62aa_o.jpg

 

A doua zi la rasarit, inainte de plecare, pe malul lacului.

 

UsbJhHSBRWPu5vEaNlbbpRWThyzmIeqm4bxq7W40

 

Dupa traversarea podului peste paraul Capra, privind peste "curba lui Zavate", cred.

 

QK75v84S0vEYajCXfZ_C4mCPdIFvyfHuXH6Omfzv

 

Pranz la Capra, dupa care am reluat urcarea. Cabana, vazuta "din avion".

 

rzytQYGTP5Vn_i9FmQhA-zM_WI11eVB6Admrzq5D

 

Popas la cascada, cu @Heinz 28

tK27btJFL9Csh_SmOv2yV6ycEzfRn5_yFPlFXqZs

 

Cabana Balea, la care am ajuns dupa ce am luat o tranta serioasa inainte de iesirea din tunel, pe atunci neluminat. Era deja o atmosfera de targ Vitan.

 

M7_01sx0LsqgigP5rrOzXQqXgkh03e4FZ1dYJi5s

 

jSrsfyIlPG3IyX4jwjghUsYwvlpR1KkZMTGkJdxF

 

Lacul Balea, invaluit in ceata si nori (pana la cota 2000 fusese soare, si desi eram in august, temperatura sus era sub 10 grade).

 

F_ij531tr2xr5vUmztfZkWsm8IMBUM_RJ0uW7LTh

 

Din spatele cabanei isi ia zbor un deltaplanorist spre Cartisoara.

 

-uRsNTaTDlDkP2bL7UhnIUdf63FrpUb4PguT4O5f

 

La Cartisoara am fost invitat in cortul celor 2 pretenari din vremea aia.

 

ENTD5UZ5jCL7CTbkZyJEqbUAPH0TlvgHk6ZpoYHR

 

A treia zi am luat-o pe sosea spre Sibiu. DN1 pe bucata asta e acceptabil, chiar daca e trafic mare, pentru ca are banda ingusta care ofera oarece spatiu biciclistului. Primul Trans nu se uita. Bine, nu le-am uitat nici pe celelalte. :)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Foarte tare. Multumesc frumos pentru completare.

Daca mai exista doritori sa completeze povestea cu Transfagarasan-ul de "atunci" ii rog sa nu ezite. Mai ales pozele de "atunci" (eventual scanate) au un farmec aparte.

 

Curba lui Zavate este mai sus, prima curba fata de care se vede in poza postata.

Vad ca apare si pe Google Maps.

 

CTUNhzjDwSIeDcgn82h6G8zYcvKy7nPEtk3OIPhTte5TeDSAnTvL1jw4PSXPAowdYIQ0JTV9aiJcrGrKVachcMIMYHR-JGu5E8iZqHkNeFNcyENDat4ADnujI7h98fK1ICg_6cLkg_xUTkTHeyni5M05B9T7AQ3bzGQViXLF8LDbBaWYxPxaTKWm7ggtJBvvZD0Y4Rx3wtcEvocVpD3ufkrncIuOc1OdFQivaXygMGzOLEYyTEN_oWXb1j7gSDXqeO4YXMZbHispt70Xk4gqt7UXqQ7v1PJFeU5uUck1SAMPQnaANexwCCWQiNWa5DIpB355JHuLCPdIqlwPaqAvprxiU7PFFS05ktdUiQMCqlPo5dGx0ZTX2zY1R7sqepE61rS-l2dhzil6HNG0Xig4ryc616sGQRTRFxCx7t5wSgeA65zCrpWA17A3CNWmnWPxsjR5o7PQjArbhVcnrR0FmOzmVNPVbF9RHn4sJwpaOsKC8GxOSWa5XZpApKfjDd_yvUGJQnourAOj7l6H5MCe1mJ0HRsn87IxT-MGkwJrnsPkwqP__qRvNR3dcJNm73xZMiNTKsSUjNwheBW-avcB6ZAvZ8OpOH76EvEAyaIj21jcma4R5dYo=w1579-h795-no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la statia de betoane, cam asa arata.

 

aKzz9qJZ3xxVoCo7hs2EXbK3n3WXH09K2rey5fDbxsmXTV49hzKbjOJjMN0bmTBoHWwO0hGJhmLZx-GHWGz9utgJgdFDXkYuZ3bOxVVVLGTy3iQ8hjmUEUgyywO2Q62TrO6xwFmkNpvNcUwwllOca28RKclPgpH-BxpF81l2dX_HnipFo8ucqjMdYDo6csKYubax1KH4fuBG3zEzEovgVgTpq0Hx-6mKcLoFBzq68I72dCE8UlCcwwdL-kRF9PT-yGV3zr7W6GBXo1WPspQWGNi4KnU3ciSdOPyVFjI-qN9xmgeugETGWIhRwuwktjCKp1FMA5fiHSJhaqHoriIsskBfF82LrgUEAnG9C0rwYmLjeEC_rrJ4X4GPSWXSh5_wobwmrN0Qc6ZbF_QHV-jnav5A0AQaOb1V0OHNj3DDhVSyc712E_F0Cf3Lp8xDLCm4uJ7Tzbj2wc6JtyoBEsKX4wm7XBQuCw1hB3q3kjT5q9W17ZPcaWE1ow-OtKIRNq5Q_0iaMgYmTyn0S2pitp_0qnl7-XIwNzhgPu54t-tUHt_A7AHamt3vR8QZNTYnr094LF5BUMwMwLMVU_4obn9faq0iF00hKqSGe5MvjGnDIVjBb0FkbUDy=w603-h804-no

 

Explicatia.

 

K3hOpEWCMsPHC0eE7tWNMNmqQOW7NyWyLkj1M3jrK0kKJtrzcGyYy0EdcOG2jL0u2HS2iLg3yIHBOrYwdDSPoMlx4E3M7KY51dx2uHBhquIsN7gMHd29m1dI6-EaHMNFtdTvjvPfLYEvYOjl5yVb8DxzcLj5DsJUDnJQrucLv-iWHScEp0vvkjvlEpmC-AhwlbRQstBX6ueKNyRYgzxOcWTvottpCOn2qEFrX_TSeVGWHCiXOk6vpl5skil0XujIo3Cy0F_xrcgPn1zebQzJCy6WrmR6M2b5zdyQs8pdLOyJZASxJgvWnGlV0NaEGjwfoifgB9HX7MQl5R5ClN2JuKqSIosHH5qBWI301PICFVXI41Hun1x6_Xw79hxPtso3J-Jdgg5KRNAX5QSyLHVyklBsNGDJ_ARaXt1uCGqy4buuVNHBYoNS9oAxfGLLz0VL0MvmDw-nwN0niTSq1Vb6TF5gxxR6HlMPki6WWscX9bNiYHPnuMydUEuhJ-kuheprI-tnhwpuH_UXd7I-hETIf4QYLXp9yhyKvrZ1uY4yf26rrVImybhtbpcn8bK3D7hulG-Qjbf1I_hZFcWQwtn_l3w9StL3gXK0bsly17z1Ug8-SshFO-yd=w1072-h804-no

 

Trenurile care transportau benele de beton.

 

z86hGqQvDz7B4QmoPLoaqQYYDH9p_4ep-IwQHgIgsJEgaPWIKpjdfvRKmLNNElKhpRqD-afYfenVRgJDXlJ1VfIXhwx1W6P1BiVofmMpcaJXKy8NNicBvxPaUQvvZ9IegvHVzXaOpPVTbuHeKKtQaXPVzQLOgPDiDCaSec_ohnl2Ig1KtG9jmbSW6jXDmQXuEeNMWhB3MO63CfpSZu5nHdn1PKQv7sg5XyHUr4hD81i1Aa7SR7Eg8rIbmJJk5ta4oymWtmbURUcBDkstN9nv7llp1vwVA70BXK6iv8ew-BsD7r2DR8iNi7FDFyKDEaHTE3QlK_Y8dGiQfaCpDr8BYvP0fEFawPn8yomnUQtBMxtnjB11vT1NLi9a9IhG6QKSgTAVGFdsdl_MzXX3uREomIg0IcyF8HU-Ln1lipp5C3ww5vwjKdNIm1bHp7qfeFQaUZN3Uk8G_SD4u6tDFFaDQHrd4zfZATBVj4lADrabVJ7lFdEg5QsEy7bhVa70Zeje9I46uvxkjtTJJ-IoHYsFaI1L3wGzeUfsYQkz7E99wK3NJufJWwYxMxdNayxdDb75S8vYtMDXAuQ7O6vD4GsUIi4om1ExXfjbIYEmLdL8za_td3iiJLbM=w603-h804-no

 

Sursa fotografiilor de mai sus.

 

m85uspZCXXZwKh3yl-1n5TT0UMekd3QYVAG5brD2gZXOMJpMzuNwPUP62rnkIYqKAYNnWYxZ83yS1gADjBBC0hrOT2YSqwM2pP213T8s-5VnVyDBAM7sQXMp54U2VICFxFP0Ae5ioZn67wCTaT2gAF6rBP7oB3Gaj13iCOVDkzE-Nvn5fobybo3MQNmj5Ycy_IQXtFZ-_U3XIxa_61DPt1S4Cx487APgjOw7xbuWcoBOVrOPEVJFBU607uiuYcL4rDacw4aeg1p4cARoDwVlv2XcorGxy02Z0pEZtOO-uZM5nj-7rVU-zNhveSAXsHfJk0GeGFo16RjYtE5p4frTS_98wy4LUnIyDndTgR7zksZBHWu9MoKcoe-dyKlG4YTLqDxOPsS30rgH0rJmcBwfSiclumYtT6wew5OQt-b1x3_s3aV6BpePilh5g52ucXZKmdxnklqn9qyqASnnpxwZ6Kx57HXRdUuWqBzfzZMVd9VmG2YgvYjbn1M9Dre6PwLwgtqj6GcxbsIjlUdmXdj4rZUEdlxcOaCUpqLCslBUZVrrbL1V4_4mZLoK7qV_L4OGjNbtFADar6nSeavtBE-Fdd9OQKeB6kFhI23bPyhU-mo8x097srQ2=w418-h600-no

 

Mai multe detalii: http://www.agir.ro/carte/hidrocentrala-si-barajul-vidraru---50-de-ani---album-monografic-122789.html

 

Din pacate in cartea de mai sus nu scrie si ce lungime avea respectiva cale ferata (distanta intre statia de betoane si locul unde benele cu beton erau preluate din tren).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Foarte tare atât tura cât și călătoria în trecut. Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 ore, gibonu said:

@PGP

 

Cu cea mai mare placere.

Si bine ai venit pe forum.

 

Bine v-am gasit! Inca incerc sa-mi dau seama ce si cum pe aici! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.