Recommended Posts

Salut,

Sunt nou pe acest forum, de fapt este primul forum pe care scriu, asa ca nu fiti foarte duri.

In septembrie 2017 as vrea sa fac o chestie pt mine, respectiv sa plec cu bicla din Bucuresti si sa ajung la Lisabona.

Detalii:

-          Sper sa fiu insotit de un prieten (s-a aratat interesat).

-          Eu - 38 ani, inaltime 1,8 m, greutate 90 kg (pana in toamna voi ajunge la cel mult 85 kg).

-          Timpul in care vrem sa ajungem de la Bucuresti la Lisabona – aprox 30 zile (intoarcerea se va face cu avionul/autocarul).

-          Traseu preliminar – Bucuresti – Budapesta – Bratislava – Viena – Berlin – Bruxelles – Paris – Barcelona – Madrid – Lisabona – aproximativ 5500 km. Nu este batut in cuie, insa orice ar fi imi doresc sa ajung cel putin pana la Barcelona la fratele meu.

-          Legat de cazare, in functie de buget si sfaturi de la voi, ne vom hotari ce alegem.

-          Experienta – la momentul acesta este aproape zero – merg in fiecare zi in jur de 20 km (acasa-servici 10, servici-acasa 10), iar din cand in cand la bunici spre Giurgiu 45km (acasa-bunici 45, bunici-acasa 45). Suntem constienti (cred), ca inainte de a face acesta nebunie trebuie sa ne antrenam, si de aceea am ales luna septembrie 2017.

-          Echipament – eu am o merida crossway 20D model 2016 (este de fapt bicicleta de serviciu).

 

 

Astept orice fel sfaturi, poate inca un partener.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@enache nicolae

 

In primul rand, bine ai venit pe forum.

 

In al doilea rand, foarte tare planul tau. Felicitari pentru intentie. Sper sa reusesti sa faci tura pana la Lisabona si apoi sa ne povestesti si noua cum a fost.

Oricum, pe traseul ales nu este nicio problema ca pe unele bucati sa folosesti trenul in caz de nevoie (vreme rea, probleme, etc).

 

In al treilea rand, daca inca nu ai citit-o, poate te ajuta sectiunea asta: http://www.ciclism.ro/forums/forum/6-biciclete-de-cicloturism/

In topicurile pinned (batute in cuie) vei gasi niste informatii care sper sa iti fie utile despre corturi, saltele, saci de dormit, arazatoare, vesela, portbagaje, genti, etc.

 

In al patrulea rand, cel putin in momentul asta planul nu pare foarte realist.

Concret, 5500 km parcursi in aprox. 30 de zile, rezulta aprox. 183 km pe zi. Pe langa faptul ca este cam mult, sigur nu iti mai ramane timp de vazut / vizitat ceva.

Plus ca dupa minte mea si fara pretentia ca am dreptate, nu cred ca cineva poate tine un ritm de 180 km / zi timp de 30 de zile.

 

Bafta si sa ne mai spui si noua cum decurg pregatirile.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Felicitari pentru initiativa! Orice tura ciclista, in orice circumstante, dupa parearea mea este un castig.

Totusi la un simplu calcul ~5500 km / 30 zile = ~180 km / zi, ceea ce zic ca este putin cam istovitor. Parerea mea e sa cobori putin mai la sud cu traseul (de ex: Ro-Serbia-Croatia-Slovenia-Italia-Franta-Spania-Portugalia) astfel scurtand ceva fata de Viena/Berllin/Bruxelles unde urci foarte mult (as lasa partea asta pentru un eventual traseu viitor). O alta varianta ar fi un tren pana la Budapesta/Viena. Ai scurta ceva din drum. Romania oricum iti va fi la indemana oricand.

Sau si mai ok ar fi daca ai putea sa prelungesti timpul expeditiei. Este pacat sa treci pe langa obiective turistice remarcabile, cu gandul ca trebuie sa realizezi acei 180 km.

 

Succes si nu renunta la idee!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Nicolae!

 

Bun venit pe forum si felicitari pt. initiativa!

 

Parerea mea este ca 183km pe zi pt. 30 zile consecutive este posibil daca ai o cursiera buna si daca vei dormi doar la hotel sau pensiune deci fara sa cari bagaje cu tine cu exceptia unui rucsac mic.

Daca ai cursiera si  cateva mii de euro pe card, planul tau este fezabil dar nu se mai numeste cicloturism ci ciclism de performanta.

Sunt putini ciclistii amatori din intreaga lume care au reusit o asemenea performanta, unul dintre ei e Mark Beaumont.

 

Personal pedalez de 20 de ani cu continuitate si recordul personal este de 300km in 13 ore cu un rucsac mic si 250km in 14 ore cu 30kg de bagaj dar niciodata nu am facut o tura lunga cu o medie de peste 100km pe zi pt. ca sunt doar cicloturist si nu ciclist de performanta.

 

Iti doresc multa bafta si-ti sugerez in caz ca vei face o tura cu o bicicleta normala de cicloturism si cu bagaje sa nu faci mai mult de 100km la zi ca sa te poti bucura de locurile prin care treci iar pauzele de vizitare, socializare, hidratare etc sunt foarte importante in astfel de calatorii.

 

Bafta multa si sa ne povestesti si noua cum a fost intr-un topic pe acest forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medii zilnice ca-n Turul Frantei, timp de 30 de zile!

Pt. un amator, proiectul mi se pare fantezist.

Inteleg obiectivul "excursiei" dar nu pot intelege ritmul.

Oricum, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit!

 

Planul, asa cum au spus si baietii, e foarte frumos dar nerealist. 180 km/zi, timp de 30 de zile, pornind de la experienta aproape zero, reprezinta cvasi-imposibilul. Chiar si daca ai avea experienta si starea fizica si psihica necesara, tot mi s-ar parea foarte greu si, de ce sa nu spunem, inutil.

E de presupus ca vrei sa pedalezi 30 de zile de (si cu) placere, nu ca sa faci un maraton de anduranta.

 

Ia-o treptat cu pregatirea, gandeste-te cum vrei sa te deplasezi - cu bagaje multe (carate pe portbagaje, in stil de cicloturism clasic) sau putine ("credit card touring"). Asigura-te ca bicicleta iti este potrivita la fix, in cele mai mici detalii, pentru a petrece o zi lunga in sa.

Fa cateva iesiri de un weekend sau 3 zile, apoi de 1 saptamana, daca ai timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sfaturi! O sa va mai cer cateva!

In primul rand, exista posibilitatea de a primii notificare pe mail in momentul in care cineva scrie in topicul meu?

Intr-adevar si eu imi ziceam in gand ca este cam mult in jur de 200 km pe zi, dar asta nu o stiu inca pentru ca nu am biciclit niciodata atata – de aceea se numeste experienta. Cu prima ocazie voi incerca o cursa mai lunga in jur de 120 km - pana la Giurgiu si inapoi – sa vad cam care imi este conditia fizica si nu numai (sper sa nu ma descurajeze prea rau). Am fost de cateva ori pana la Giurgiu cu masina si-mi amintesc de cateva urcusuri.

 

@Claudiu Moga – am vazut ca si tu ai vrea sa ajungi si Spania insa pe o alta ruta si intr-un timp mult mai mare – iti urez succes si cred ca te vei distra de minune. Plus am mai citit cateva postari cu tine si despre tine, pari un tip “interesant/controversat”, oricum implicat in cicloturism. Mi s-a parut foarte interesant turul lumii pe 2 roti – ocupa-te de asta pana nu-I prea tarziu, cum zice un proverb (nu lasa pe maine ce poti(inca) face azi).

Legat de traseu, am spus ca vreau neaparat sa ajung in Barcelona, insa ar mai fi un loc in care ar trebui sa ajung musai, respectiv in apropiere de Bratislava. Ca majoritatea dintre voi si eu lucrez pentru cineva (angajator), acest cineva este o firma din Slovacia care are sediu central pe langa Bratislava. Este posibil ca aceasta aventura a mea sa fie sponsorizata in parte de catre angajatorul meu, iar drept multumire ar trebui sa trec pe acolo cu bicla. Asa ca daca primesc sponsorizarea Bratislava va fi un “must”. Asa ca cel mai probabil voi renunta la partea dintre Barcelona si Lisabona (vro 1500 de km), dar tot cred ca va fi mult, insa voi vedea.

 

@InuTM - mi s-a parut o idée foarte buna transpostul cu trenul pana la Budapesta, chiar am incercat astazi sa vb la CFR sa vad cat costa (NU am reusit) – stie cineva cat ar costa si in cat timp se ajunge pana acolo? Daca nu reusesc pana la Budapesta cel putin pana la Arad si tot este bine, voi incerca si un tur al Romaniei candva – am citit cateva postari foarte frumoase + ca am cam vazut Romania doar din masina.

Nu credeam ca voi primii atat de redepe sfaturi. Multumesc inca o data.

 

 

Dupa cum ziceam voi mai cere cateva sfaturi, mai multe. Daca trebuie sa deschid alte postari, va rog sa-mi spuneti, nu vreau sa incalc vro regula. De asemenea nu vreau sa fiu prea pretentios insa unele postari sunt cam vechi si nu mai sunt de actualitate.

 

Traseul – l-am facut utilizand un site bikemap.net, imi recomandati altceva?

 

Trecerea granitelor – ati avut vro problema? Ma gandesc ca trecand pe la niste puncte de frontiera mai putin tranzitate, granicerii sa nu fie mai exigenti sau sa nu te lase sa treci mai departe. Credeti ca ar trebui sa-mi fac pasaport?

 

Asigurari de sanatate si sau viata – ati avut nevoie vrodata (de viata nu prea credJ ) si daca da chiar ati fost multumit. Cred ca imi voi face ambele asigurari. In experienta mea prin Bucuresti, am fost lovit o singura data de un taxi (vinovat taxi-ul – a platit roata spate si luminile de pe fata – a scapat ieftin, daca il loveam eu cred ca ma rupea si la propriu si la figurat).

 

Echipament – ce pantaloni, tricou, incaltari, aici pe langa marci as vrea sa ma sfatuiti si legat de cantitati. In caz de ploaie/vant am o pelerina de la decathlon, mi-a fost foarte buna.

 

Lumini – am ales déjà cateva, insa este posibil sa ma reorientez. Pe ghidon am doua lumini, una pe baterii si una pe incarcare usb, pe casca am o lumina pe baterii, sub sa am o lumina pe baterii. Credeti ca ar trebui sa mai iau/schimb?

 

Camera de filmat – nu am. Ce-mi recomandati ? Nu stiu daca este posibil, insa as vrea sa filmez cat mai multe ore pe zi. Am vazut ca majoritatea camerelor au posibilitatea adaugarii unui card de 32gb insa bateriile nu prea pot inregistra mai mult de 1 ora.

Este posibil sa iau o tableta, nu cred ca va fi cazul pt laptop.

 

Scule strict necesare – aici sunt aproape zero. De obicei port dupa mine o camera, niste leviere, pompa, cateva petice un set de imbus. In ultimul an am facut 2 pene pe care l-am rezolvat pe loc.

Cauciucuri/camera – am vazut ca exista niste tipuri de camere anti-pana. Sunt bune/recomandabile pentru cicloturism?

 

Sa – inainte de avea Merida, am avut si inca am un Original 5 de la Decathlon care avea o sa din silicon si era tare confortabila. Acum am pe Original 5 o sa tot din silicon insa nu-I ca cea initiala. Pe Merida am saua originala care este asa si asa. Imi recomandati o alta sa sau credeti ca ma voi simtii mult mai bine cu o pereche de pantaloni de ciclism (Nu am purtat vrodata pantaloni de ciclism).

 

Nu vreau sa deschid inca discutia despre coburi si ce sa contina pentru ca nu stiu exact cum/unde ne vom caza.

In functie de traseu voi cere sfaturi si despre cazari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important pentru  a capata incredere si a-ti forma o conditie fizica "de cursa lunga" este sa mergi fara sa tragi tare.

De exemplu, pentru un Giurgiu dus-intors, o medie de 20 km/h este arhisuficienta. Hidratare cam 300-400 ml pe ora si alimentare la bun simt, cam 200 kcal/ora (alune, seminte, batoane de cereale, halva). Plus o pauza la mijloc, cu o masa de pranz care sa nu te incarce prea mult. 

Daca la tura de o zi poate iti mai permiti sa nu ai pantaloni de ciclism, la tura lunga de cateva zile (nu mai zic de 30!) e cam musai sa ai niste pantaloni cu bazon. Daca te intelegi cu saua dupa o zi, va trebui sa afli cum te intelegi cu ea dupa mai multe zile. Neaparat, deci, sa faci niste excursii de proba.

Mansoanele si manusile trebuie sa alea sa fie potrivite.

Cauciucuri anti-pana excelente pentru cicloturism sunt Continental Tour Ride (am avut si pe 26 si pe 28, nici o pana):

http://www.bikezone.ro/cauciucuri-bicicleta/continental/tourride-puncture-protection-28x1-75/

 

Inca o data, nici daca te-ai pune la punct nu te-as sfatui sa faci 200 km/zi. Sigur, ar fi o isprava sportiva deosebita, dar ai pierde toata distractia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Cred ca am cerut prea multe sfaturi dintr-un foc J

Am mai citit pe forum despre intrebarile/problemele mele si in timp imi voi da seama unde ar trebui sa imbunatatesc, unde sa schimb ceva si tot asa ….. dupa cum ziceam experienta este cea mai importanta.

Daca este cineva interesat, am sunat la CFR si exista posibilitatea de a merge spre Budapesta, insa doar din Brasov, in fiecare zi de la 07.00. Se ajunge la Budapesta in aceeasi zi la ora 21.00. Costul biletului este de 90 ron, pentru bicicleta se plateste 5 EUR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.01.2017 at 22:08, enache nicolae said:

Trecerea granitelor – ati avut vro problema? Ma gandesc ca trecand pe la niste puncte de frontiera mai putin tranzitate, granicerii sa nu fie mai exigenti sau sa nu te lase sa treci mai departe. Credeti ca ar trebui sa-mi fac pasaport?

 

Daca traseul ramane cel descris mai sus, singurul control la granita il vei avea intre Romania si Ungaria. Restul (scuze daca ma insel) face parte din spatiul Schengen, adica nu mai sunt granite.

Avand in vedere lumea in care traim, cu atentate, migranti, diverse consfaturi si intruniri, este posbil sa mai apara controale temporare la anumite frontiere, insa astea sunt cam rare.

Pasaport nu vad la ce ai avea nevoie. Doar daca n-ai ce face cu cateva sute de lei.

Pentru mai multe informatii de calatorie: http://www.mae.ro/travel-conditions

 

On 16.01.2017 at 22:08, enache nicolae said:

Lumini

 

Sugestia mea este sa iti iei o lampa frontala. Iti lumineaza drumul foarte bine plus ca o mai poti folosi pe langa cort, vreo reparatie pe intuneric, etc.

 

On 16.01.2017 at 22:08, enache nicolae said:

Sa

 

Brooks.

Mai multe detalii: http://www.ciclism.ro/forums/topic/5143-brooks-fan-club/

 

Cat despre mersul cu trenul pana la Budapesta / Viena, colegul @diorgulescu te lamureste cel mai bine.

Pentru inceput: http://www.ciclism.ro/forums/topic/18282-austria-si-slovenia-via-venetia-iunie-2015/?page=1

 

Nu prea vad de ce nu te-ai putea urca direct cu bicicleta in trenul direct Bucuresti - Viena.

Iar ca sugestie (parca spunei ca trebuie sa ajungi neaprat la Bratislava) poti lua vaporul de la Viena la Bratislava.

Detalii: http://www.twincityliner.com/en

 

Bafta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, enache nicolae said:

Salutare,

Cred ca am cerut prea multe sfaturi dintr-un foc J

Am mai citit pe forum despre intrebarile/problemele mele si in timp imi voi da seama unde ar trebui sa imbunatatesc, unde sa schimb ceva si tot asa ….. dupa cum ziceam experienta este cea mai importanta.

Daca este cineva interesat, am sunat la CFR si exista posibilitatea de a merge spre Budapesta, insa doar din Brasov, in fiecare zi de la 07.00. Se ajunge la Budapesta in aceeasi zi la ora 21.00. Costul biletului este de 90 ron, pentru bicicleta se plateste 5 EUR.

 

Probabil este informația cu privire la sezonul prezent. Trenul București-Viena știu că la un moment dat nu circula chiar tot anul, dar l-au introdus și iarna (dacă nu mă înșel..nu de alta, dar l-am văzut prin gări în decembrie 2016, când așteptam un Softrans pe Valea Prahovei).

Legat de taxa de 5 Euro, ar fi interesant, căci până acum nu am apucat să merg „oficial” cu bicicleta către Budapesta sau Viena. De fiecare dată am am băgat bicicletele în cabina de dormit și n-am avut probleme (bine, trebuie să nu te vadă șefii maghiari, căci fac spume, dar na...). Dacă s-a băgat oficial o prevedere ce permite plata unei taxe, e chiar fain. O să caut să aflu mai multe și eu.

 

Cât despre București-Viena, e un tren care ar trebui să circule ceva mai repede începând cu anul ăsta, căci aud că s-ar termina șantierele (sau, cel puțin, o parte importantă din ele) de prin Ardeal. 

În 2014 am mers cu un tren direct București-Budapesta, ce-i drept că-n iunie. Sigur există și din București, tot timpul anului (nu cred că am înnebunit și îmi amintesc cum, tot în decembrie, am văzut pe tabela se Plecări/Sosiri din București trenul de Budapest Keleti.).

 

Dacă pot ajuta cu mai multe detalii, dă-mi de știre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna Nicolae,

 

Prenumele meu este Geani si sunt tot din Bucuresti, am 46  ani. Sunt foarte interesat de o excursie oriunde prin Europa,dar in vara lui 2017nu in septembrie;  Este mult prea tarziu  atunci.

 

Am fost cu Claudiu Moga timp de 2 saptamani in anul 2014 prin Europa. Sunt multe de spus privind o excursie de acest fel. 

 

Nu imi place prea mult sa scriu pe net, consider mai practic sa vorbesc direct prin telefon. Imi ia si mai putin timp. Nr. meu de telefon este 0728096481  {numar  valabil si il port mai mereu la mine}  sau   unul   din   aceste   doua   numere  0734353642    si   0732032723;  unul   din   aceste   ultime   2   numere   nu   mai   e   valabil  {nu  mai   stiu   care   din   ele  momentan},  asa  ca   astept   mesaje   sau   sa   ma   suni   pe   toate   3,  in   special   pe   primul   numar. 

Daca nu raspund, dupa ce voi vedea apelul te voi suna eu inapoi. Pot sa iti dau multe informatii privind o astfel de calatorie, poate ne punem de acord si facem o astfel de calatorie  impreuna. Si Claudiu Moga este amator, dar in alte conditii.

 

Daca reusim sa intram in contact telefonic am multe sa iti povestesc, nu am rabdare sa scriu pe net. As avea disponibilitate pentru o astfel de calatorie 1,5 maxim 2   luni. Astept sa ma contactezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

 

Am inceput “cursele/antrenamentele” pentru tura din septembrie.

Acum 2 saptamani am fost la Giurgiu 60 km dus 60 km intors – impreuna cu prietenul meu.

Am plecat la 08.00 am pedalat cu spor si am ajuns la 10.30, ne-am oprit de vro 2 ori, se auzea un zgomot la roata din fata, nu am descoperit decat la Giurgiu ca avem 2 spite slabite.

Am contemplat Dunarea, am asteptat fetele care au venit cu masina, apoi ne-am ospatat cu niste icre si peste de la Perla.

 

La 14.30 am plecat spre Bucuresti, la plecare avem roata de pe spate un pic desumflata, i-am dat cateva pompe (vro 50) apoi am luat-o din loc.

Intoarcerea a fost mai grea, am ajuns la 17.30 – asta este datorata atat pestelui, icrelor cat si rotii (ne-am oprit de inca 3 ori si am dat la pompa).

 

Impresii/concluzii: cred ca 200 km este greu de facut, insa 150 km este mult mai plauzibil (am schimbat un pic – un pic mai mult traseul din septembrie – trenul pana la Viena, apoi Italia, Monaco, Barcelona si Lisabona …… sper sa nu-l mai schimb J).

 

Duminica daca nu ploua foarte rau merg la Oltenita, de data asta fara fete (is ceva mai multi km)

Revin cu impresii si dupa aceasta cursa.

 

PS: Astazi m-am trezit sa ma inscriu la cursa de la mare cu Mandruta, insa surpriza acum 2 zile a fost ultima zi in care se puteau face inscrieri. Stiu ca nu este frumos/bine insa as vrea totusi sa merg, fie sa platim locurile – 2 locuri, fie sa mergem pe langa ceilalti, sa gasim cazare prin zona Amara iar la intoarce vin fete si ne ridice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa te organizezi singur si sa mergi in ritmul tau (sau in ritmul micului tau grup).

NU doar lungimea zilnica, ci si ascensiunea, vantul, ploaia, disponibilitatea cazarii sunt factori pe care trebuie sa-i iei in consideratie.

La care se adauga starea ta de sanatate si cea de functionare a bicicletei.

150 km pe zi timp de una-doua luni mi se pare prea mult pentru un turist, mai ales daca experienta si antrenamentul tau nu sunt prea mari. 

Trebuie sa incerci sa faci o tura de o saptamana in regimul asta, ca sa vezi cum te comporti (tu plus echipamentul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 km pe zi timp de 2 luni mi se pare multicel chiar si pentru un ciclist bine antrenat, care merge fara bagaje pe o bicicleta de sosea. Te vei lovi de conditii meteo vitrege (vant puternic, ploaie, variatii de temperatura), se va acumula oboseala, vei avea de trecut inevitabil si prin zone muntoase... parerea mea e ca nu vei putea merge in ritmul asta mai mult de o saptamana. 100 km pe zi (in medie) suna mult mai realist, cu etape mai lungi (120-130 km) in zilele in care relieful si vremea o permit si etape mai scurte in zilele in care ori te confrunti cu diferente mari de nivel sau vreme capricioasa (gen 60-70 km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar, bagajele nici nu le pusesem in ecuatie.

Trebuie testat pe proprie piele inainte de a pleca, de vazut cate bagaje si cum le cari.

O tura pana la Giurgiu nu e suficienta sau relevanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, enache nicolae said:

trenul pana la Viena, apoi Italia, Monaco, Barcelona si Lisabona ……

 

In cat timp ti-ai propus sa parcurgi traseul de mai sus?

 

On 16.01.2017 at 22:08, enache nicolae said:

nu stiu exact cum/unde ne vom caza.

 

Vreo noutate legata de cazare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este bine ca nu-mi dati avant (probabil ca experienta voastra NU va lasa sa-mi dati aripi)

Asa cum am spus, abia am inceput “antrenamentele” – daca le pot spune asa.

Este clar ca o cursa pana la Giurgiu si inapoi nu este relevanta, dar vor mai fi si altele. Mi-am propus un Bucuresti – Brasov – Rasnov – Pitesti – o sa vedem cum ma simt.

 

Legat de timp – 30 zile as vrea sa fac acest traseu, asa cum am spus daca nu ajung la Lisabona nu o sa fie bai, cel mai important punct pe care vreau sa-l ating este Barcelona – la fratele meu.

Cazare – cel mai probabil va fi combinata – atat cort cat si pensiuni.

Bagaje – nu imi iau nimic de gatit (asta este clar) – sper ca mai mult de 12 – 15 kg sa nu am. Voi ce ziceti?

Optimismul meu nu va mai fi atat de mare, daca voi intampina diferite greutati sau din contra. Vom vedea ……

Share this post


Link to post
Share on other sites

12-15 kg e o greutate chiar rezonabila pentru bagaje tinand cont de durata turei, in schimb pe catarari le vei simti cu varf si indesat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 57 minute, enache nicolae said:

Optimismul meu nu va mai fi atat de mare, daca voi intampina diferite greutati sau din contra. Vom vedea ……

 

Tocmai de aceea ma gandeam (ca si ceilalti preopinenti) sa faci niste teste. Adica sa pleci la drum echipat exact cum te-ai gandit sa pleci la Barcelona/Lisabona.

Din testele astea, timp de 4-7 zile, vei putea sa iti dai seama ce nu merge, ce si cum poate fi imbunatatit.

 

Pregatirea este cea care iti da increderea, adica "aripile". Noi nu putem sa ti le dam si nici sa ti le luam :).

Putem sa dam niste sfaturi de bun simt, din experientele noastre. Bafta si tine-ne la curent!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, enache nicolae said:

cel mai important punct pe care vreau sa-l ating este Barcelona

 

Din ce vad pe Google Maps, Viena - Monaco - Barcelona = aprox. 1800 km. Impartiti la 30 de zile, rezulta o medie de 60 km/zi, ceea ce este rezonabil.

Plus ca mai apuci sa mai vezi cate ceva pe traseu, mai seamana tura a cicloturism.

 

1 hour ago, enache nicolae said:

nu imi iau nimic de gatit (asta este clar)

 

Sper ca esti constient ca trebuie sa cresti semnificativ bugetul turei. Adica sa mananci niste mese calde la carciuma, ceea ce costa.

Nu cred ca este un secret pentru cineva ca la o tura de aproape 2000 km nu ajung doar biscutii de la alimentara.

Plus ca vei trece prin tari precum Franta, unde daca nu stii care sunt orele de masa cand sunt deschise carciumile / magazinele, mori de foame cu banii in mana.

 

L.E. 1-2 kg in plus (butelie - arzator - oala - cana) pot face minuni asupra bugetului turei. Plus ca mai si sfidezi societatea de consum.

Daca nu le-ai citit, poate te vor ajuta:

http://www.ciclism.ro/forums/topic/12477-arzatoare-pe-gaz-sisau-pe-combustibili-lichizi-si-vesela/

http://www.ciclism.ro/forums/topic/18280-retete-de-mancare-preparabile-la-primus/

 

 

1 hour ago, enache nicolae said:

 

Este bine ca nu-mi dati avant (probabil ca experienta voastra NU va lasa sa-mi dati aripi)

 

 

Noi nu iti dam nici avant nici aripi. Doar exprimam anumite sugestii din ceea ce mai stim si noi legat de mersul pe bicicleta.

Atat si nimic mai mult.

 

Bafta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu erau semne de ploaie si intr-adevar nu a plouat, asa ca duminica dimineata m-am urcat pe bicicleta si am plecat spre Oltenita (de data asta singur). Bucuresti – Oltenita 65 KM

La dus am luat-o de DN 4, am avut vant din lateral spate – am ajuns in 2 ore si 15 minute. Am vazut Dunarea, am mancat ceva de la Billa, m-am plimbat putin prin oras (nu vreau sa fac nici o apreciere despre oras) si am luat-o spre Bucuresti.

L-a intoarcere am zis sa nu o iau pe acelasi drum, unu pentru ca este plictisitor sa vezi aceleasi lucruri intr-o perioada atat de scurta, doi acel drum este freventat destul de mult mai ales duminica pentru ca se intoarc bucurestenii acasa. Asa ca am zis ca o iau spre Giurgiu si apoi prin sate pana la Bucuresti.

Foarte bun plan, insa am avut un vant din fata foarte puternic – erau coborari de 8% in care trebuia sa pedalez pentru a putea cobora – a fost groaznic. Am fost locuri plane in care mergeam cu 1 cu 3.

5 ore a durat intoarcerea si ar fi durat si mai mult, insa ultimii 20 de km s-a intors vantul.

Este periculoasa ploaie insa vantul pe pune pe butuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@enache nicolae

Legat de „truse de gătit”, cum a menționat și @gibonu, te scutește de foarte multe! Pentru mine a fost foarte important, spre exemplu, să pot mânca o supă caldă seara după făceam duș la camping iar afară erau 4 grade (zonă montană, iar de zone d-astea nu ai cum să scapi pe traseul tău) și avusesem o zi destul de solicitantă (care, la rândul ei, a venit după altă zi mai solicitantă). Unde mai pui că am nimerit perioade când nu am apucat să mă aprovizionez de la magazine în drum spre camping (programul lor era destul de ciudat sau era week-end iar toate erau închise) și atunci mi-am făcut cu încredere chiar paste cu bulion :). Totodată, un ceai fierbinte când dai de răcoare și/sau oboseală poate face minuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"L.E. 1-2 kg in plus (butelie - arzator - oala - cana) pot face minuni asupra bugetului turei"

 

Mare adevar grait-a Gibonu

 

Atata frumusete is in acele ustensile ca te vei indragosti iremediabil.

Chiar nu merita sa dai pe zi 15-25 de euro ca sa mananci in cadru "consumerist" :)

 

Subscriu la sugestiile lui Majikstone referitoare la o medie rezonabila a km de pedalat pe zi, altfel o sa te uiti cu jind ba la un autocar, ba la un tren, ba la un avion care sa-ti scurteze din chin.

 

Bafta din belsug va doresc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now