Vikroom

Ajutor / indrumare achizitie bicicleta "Cross"

Recommended Posts

    Salutare tuturor,

 

Va scriu cu speranta unor indrumari/recomandari cu privire la achizitionarea unei biciclete. Desi stiu sa merg pe bicicleta de cand eram mic, sunt in cepator in ceea ce priveste bicicletele/piese/accesorii. 

 

Dupa o documentare minima pe intrnet despre cum sa ne alegem tipul de bicicleta in functie de nevoie am ajuns la concluzia ca nu imi doresc MTB si nici Cursiera (dintre cele doua, sunt mai atras totusi de cursiera).

 

Cel mai probabil, sunt in cautarea unei bicilete de tip "cross". Nu stiu daca e un termen destul de clar sau este pre general si aici sper sa ma ajutati voi. Sunt putin confuz pentru la categoria bicicletelor hibride am gasit multe sub-tipuri/denumiri (trekking, touring, cyclo cross, etc etc). O alta confuzie este ca, din cate am citit, exista un tip de bicileta "cross county" ce pare a fi incadrata in MTB. O fi acelasi lucru cu termenul generic "bicicleta cross"? Nu stiu, asa ca va scriu cateva date despre mine:

 

Am, 30 de ani, locuiesc in Bucuresti (Berceni), 188cm inaltime si 85kg greutate. Imi place sa merg pe bicicleta mai multe pe sosea, intentionez sa renunt la metrou/ratb pentru deplasare zilnica la munca (35km dus-intors). In functie de timpul liber voi parcurge si diferite trasee pe distante mai mari (50-100 km, cu timpul poate pana la 200), iar de 2-3 pe an as vrea sa merg cu prietenii (care au MTB, desi merg 99% din timp in oras) pe trasee usoare de munte (nimic extrem) sau poteci gen baneasa, comana etc.

Asadar, ca un roman veritabil, imi doresc o bicicleta buna la toate :)

 

Pentru ca inca nu sunt sigur 100% care este tipul de bicicleta potrivit nevoilor mele, mi-e destul de greu sa stiu dupa ce echipare sa ma uit (ex: dimensiunea cadrului difera in functie de tip, la fel si rotile, frantele etc).

 

Avand 2.000 lei cahs, bugetul este de 2.000 lei pentru o bicicleta sh, si 2.500 - 3.500 lei pentru una noua (diferenta fiind acoperita de rate cardavantaj).

 

Va sunt recunoscator pentru sugestii de biciclete, eventual magazine SH de incredere sau ori ce informatie. Intre timp, voi continua si eu documntarea :)

 

O zi frumoasa tuturor,

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta cross pe care o descrii tu este cea pentru proba de ciclocross,adica pe teren neamenajat si accidentat. Pare buna pentru ceea ce vrei tu sa faci,se gasesc mai greu,si sunt mai scumpe un pic decat celelalte de oras(nu vorbim de cele profesionale )

Cauta pe net sa-ti faci o impresie mai intai,vei gasi si masurile necesare dimensiunilor

Pe aici sunt chiar profesionisti si amatori care chiar concureaza in proba de ciclocross si implicit stiu cel mai bine despre bicicletele astea,sper sa te indrume ei mai bine ,dar oricum documenteaza-te pana atunci sa fii oarecum in tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Victor.

Zici ca esti mai atras de cursiera, in cazul asta ceva ca in poza de mai jos, ciclocross, este ca o cursiera, acelasi tip de ghidon, numai ca per total bicla e mai rezistenta, cadrul mai solid, la fel si rotile, plus ca are cauciucuri ce sunt undeva intre cursiera si mtb. Eu am ciclocross cu cauciucuri de cursiera si e foarte ok.

 

Ce e foarte important ca marimea bicicletei sa fie ceea ce-ti trebuie, exista un grafic cu marimile recomandate in functie de intaltime. Cred ca la inaltimea ta ar fi 58 sau 60, dar poate fi diferit in functie de fabricant.  Am pus un link cu un ciclocross, cam asa ceva ai lua din UK cu banii de care zici, asta e oferta, vad acum ca nu are marime buna pentru tine, in fine, iti da un punct de plecare. 

 

O prezentare a biclei in enzleza:  http://guides.wiggle.co.uk/cyclocross-bike-buying-guide

 

http://www.chainreactioncycles.com/raleigh-rx-elite-cyclo-x-bike-2016/rp-prod146263?gs=1&gclid=Cj0KEQiA2uDEBRDxurOO77Cp-7kBEiQAOUgKV7hoPtKkuINkBvMww5DEpDXYfmWUzyrBEO94EYqDprYaAiaV8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

 

 

Bafta!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru sugestii. Acum din ghidul ala imi dau seama mai clar ca asta imi doresc :)

Credeam ca sunt mult mai scumpe dar sunt ok. Referior la cadru, pentru inaltimea mea, cam care ar fi minimul minim? Desi am tot vzt ca la inaltimea mea ar fi 60 recomandat, mi se pare f mult. (am mai mers pe cadru de 50 si nu mi s-a parut mic). O sa incerc totusi pentru ca nu am incercat inca. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru 2-3 iesiri de pe asfalt intr-un an eu nu as alege ciclocross.

Traveller a recomandat cuiva pe-aici, intr-o situatie similara, asta

Cunosc persoane aici, pe forum, care se descurca foarte bine in aproape aceleasi conditii cu o Merida Crossway. Dar face mai mult offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.88 in nici un caz 50! E foarte mic. Iti trebuie minim 58. Un cross cu ghidon drept e ce trebuie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de sugestii. inca nu ma pot hotarâ daca sa fie cu furca fixa sau cu suspensie....

la merida crossway ma gandeam si eu, dar sunt mai multe pe site-urile din romanaia si trebuie sa le mai compar sa vad ce difera la ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca vrei sa iesi din cand in cand de pe asfalt si sa intri pe ceva poteci sau forestiere, ia una cu suspensie fata si frane pe disc.

Cum ar fi asta: http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-cross-merida-crossway-20-d-2016

Pentru ce vrei tu sa faci, e suficient.

 

PS: Am vazut ca bugetul disponibil e mai mare, deci poti sa alegi un model superior:

http://www.veloteca.ro/biciclete/biciclete-de-cross-si-trekking/filtru/bic_frane_tip-disc_hidraulic/bic_furca_cursa-63_mm/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca din contra, pentru iesiri din cand in cand de pe asfalt si mers pe poteci si forestiere nu se justifica o furca cu suspensii de genul celor montate pe bicicletele de cross/trekking. In general, furcile alea sunt grele, nu neaparat eficiente, unele nu au nici sistem blocare, si in plus fata de asta sunt cu adevarat utile doar cateva zile pe an. Pe scurt, eu as zice sa mergi pe ceva complet rigid, cum ar fi de exemplu asta: http://www.veloteca.ro/bicicleta-cross-merida-crossway-urban-100-2016 . In discutii despre frane nu ma bag, ca o sa-mi sara unii si altii in cap :P

 

Altfel subscriu ideii ca vei avea nevoie de un cadru de 58-60 cm, in functie si de geometria lui. De 50 cu siguranta nu, mai ales daca vrei sa te dai cu bicicleta respectiva mai mult de 30 de minute o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, numai ca o Merida Urban nu merge bagata pe trasee usoare de munte. Si nici anvelope prea groase nu accepta, sa mai amortizezi. Aia e o hibrida, buna la sosea si cam atat. 

In schimb, la Merida Crossway se poate pune o furca fixa de otel daca simti ca te trage inapoi aia grea cu suspensie, si merge sa bagi cauciucuri de 2.0.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossway Urban vine deja cu cauciucuri de 35, care inclusiv pentru drumuri forestiere mi se par suficiente (poate la limita, dar suficiente), iar Crossway standard vine cu cauciucuri de 40. Daca e sa ma uit ochiometric la geometria celor doua cadre, as zice ca si in Crossway Urban intra lejer cauciucuri de 40. De altfel, tinand cont ca ambele biciclete fac parte din aceeasi familie si cu cadre destul de apropiate ca geometrie, nu vad de ce nu ar duce si Urban niste cauciucuri de 40 (eventual chiar cramponate).

 

Parerea mea e ca daca proportia de off-road e de sub 10%, si si ala e offroad usor (drumuri forestiere, poteci prin padure, mers potolit, nu coborat ca nebunii), e mult mai justificat sa iei o bicicleta gandita pentru sosea, dar care sa nu se rupa in doua cand o bagi pe offroad in regimul asta decat sa cari dupa tine balast pentru cele cateva ocazii in care faci un pic de offroad. Iar din ce am citit eu aici:

 

On 2/6/2017 at 2:59 PM, Vikroom said:

Am, 30 de ani, locuiesc in Bucuresti (Berceni), 188cm inaltime si 85kg greutate. Imi place sa merg pe bicicleta mai multe pe sosea, intentionez sa renunt la metrou/ratb pentru deplasare zilnica la munca (35km dus-intors). In functie de timpul liber voi parcurge si diferite trasee pe distante mai mari (50-100 km, cu timpul poate pana la 200), iar de 2-3 pe an as vrea sa merg cu prietenii (care au MTB, desi merg 99% din timp in oras) pe trasee usoare de munte (nimic extrem) sau poteci gen baneasa, comana etc.

Asadar, ca un roman veritabil, imi doresc o bicicleta buna la toate :)

 

proportia de offroad (ca numar de km, ore, iesiri) va fi de mult sub 10%, restul fiind facuti prin oras si pe sosea. Daca e s-o spun pe aia dreapta, suna foarte similar cu tipul de ciclism pe care il practic eu, si de bine de rau am mers si la deal si la vale pe trasee nu tocmai usoare de offroad cu biciclete complet rigide, cu roti de sosea, cauciucuri de 35 si tehnica zero. Si frane v sau chiar mai rau, dar asta e alta discutie :P si pentru alea cateva ocazii pe an cand am mers pe traseele respective nu mi-as fi schimbat definitiv si irevocabil furca cu suspensii cu una rigida.

 

Iar daca o sa vrea sa schimbe furca aia cu una rigida de otel suspension corrected pentru roti de 28" si cu prindere disc, o sa sara lejer de 100 de euro distractia. Adica undeva la 20-25% din pretul de achizitie al bicicletei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, cel mai mult voi merge pe sosea, sosea de Bucuresti mai ales (gropi, linii de tramvai, trotoare calamitate, etc) si poate  cateva iesiri light prin natura. Intrebarea ar fi, daca iau una cu suspensie (blocabila) voi simti atat de mult greutatea in plus in momentele in care voi face distante mai mari (50-100) ?

O alta informatie este ca nu am avut nici odata o bicicleta adevarata. Pana acum 1 an am avut un "MTB" asamplat gen IKEA la 300 lei din Carrefour cu care am mers si 90 km in 4-5 ore. Adica, oricum, orice mi-as lua va fi net net superior :)

In aceasta idee inclin mai mult spre una cu suspensie. La frana pe discuri nu tin neaparat. By the way, ce adaoga greutatea mai mare bicicletei, suspensia de pe furca, sau franele pe discuri?

Daca ar fi sa aleg varianta cu supsensie as alege una din cele doua variante de mai jos:

Una e SH si e 1600 si una e noua si e 3200, se justifica pretul dublu? Bineinteles, una e noua si e destul de important, dar la calitatea pieselor ma refer.

 

Trekking Radon

 

https://www.biciclop.eu/merida-crossway-500-galben-negru-2016.html

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greutatea in plus se simte mai ales pe urcari mai lungi si/sau mai abrupte.

La ture in ritm relaxat, de 50-100 km, nu mi se pare o problema.

Sigur ar fi bine sa fie blocabila. Fata de o fixa, o furca fata cu suspensie, din categoria asta de trekking, adauga 1-1.5 kg la masa totala a bicicletei.

La greutatea ta as recomanda frane pe disc, nu adauga o greutate semnificativa fata de V-brake, in schimb nu-si pierd eficienta pe ploaie/noroi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merida e ok, iar despre cealalta, daca are o provenienta corecta, as zice ca e o afacere foarte buna. Pretul e neasteptat de mic, deci as fi atent, l-as intreba  pe vanzator de unde o are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da..si mie mi s-a parut pretul pre mic. Nefiind din bucuresti posesorul nu cred ca voi risca. ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now