gibonu

Predeal – valea Leucii – valea Iadului – cabana Dihamul Militar – şaua Baiului – cabana Poiana Izvoarelor – cabana Gura Diham – Buşteni

Recommended Posts

Sâmbăta, 18.02.2017

 

Hai noroc la toată lumea.

 

Bucureşti (07:00) – Predeal (08:58) cu trenul IR 1631.

În tren, nimic deosebit, doar că am călcat-o sănătos cu bocancul solid de iarna pe duduia care stătea în faţa mea. Din greşală, am crezut că piciorul ei este baza de la piciorul mesei dintre scaune. Mi-am cerut scuze, însă nu cred că a încălzit-o prea mult.

 

O cafea de 3 lei de la automatul din staţia Petrom din Predeal, după că are continuat alergarea spre ieşirea din Predeal (spre Azuga), până la intersecţia cu DN 73A.

Sunt aproximativ 2,5 km de mers, iar pe ultimii 300 de metri trotuarul se termină, însă există un fel de mini-bandă de siguranţă pe care se poate merge.

 

image.png.52851eba84fb6807b264e6f713ef13ff.png

 

De la intersecţia dintre DN 1 şi DN 73A se mai merge (pe DN 73A) vreo 300 de metri (spre Pârâul Rece), după care se virează la stângă, pe un drum forestier. Practic de aici începe traseul până în şaua Baiului, pe marcaj triunghi roşu.

Sau mai simplu, traseul nr. 16 din harta munţilor Bucegi din aplicaţia pentru telefon mobil Munţii Nostri.

 

Chiar la intrarea pe drumul forestier se află o unitate militară destul de mare de vânători de munte.

Mai mult, am şi interacţionat cu un vânător de munte din corpul de pază al unităţii, care ne-a rugat ferm şi politicos să o luăm din loc după ce am stat vreo 15 minute pentru pus parazăpezi şi fumat o ţigară.

 

Intrăm pe valea Leucii.

 

image.png.c39f71dde74de08f234ea45433b81660.png

 

Epava unui tanc.

 

image.png.f5f34e007241157f65068f70f9ca7966.png

 

La început drumul forestier este bine bătătorit, inclusiv de către camioanele Armatei (judecând după urmele laterale).

 

image.png.852bf8a7143928bdbac2ad2740bc6d76.png

 

Diverse atenţionări.

 

image.png.18217eda47fb30ace01725aae337c29b.png

 

Urmele de camion dispar, însă drumul rămâne la fel de bine bătătorit.

 

image.png.df33abd903389da8a5b4c7060eee0b5f.png

 

Un brad mic apărut în ciotul unui brad mare.

 

image.png.c5eaf410475511119ba38ea3a8bd62f4.png

 

La intersecţia cu nişte cladiri în ruină ieşim de pe drumul forestier, virăm stânga pe o potecă şi incepem urcarea pe valea Iadului. Nimic de speriat, pante nu este foarte abruptă.

 

image.png.89ffca53caf48f6d47da4cd986be9c3c.png

 

Un stâlp de telegraf, care probabil odată asigura legătura între unitatea militară de lângă DN 73A şi cea de la cabana Dihamul Militar.

 

image.png.be9790016260c04badd15dc8a471602c.png

 

image.png.1b77962239561be7fbe50c85c9c7e863.png

 

Puţin soare.

 

image.png.3ca86a5b2846171f708641216aa51fa5.png

 

Vehciule din dotarea vănătorilor de munte de la Dihamul Militar.

 

image.png.c43c3df21d7eac1ae26f15a4313c9615.png

 

De la intrarea în traseu (lângă intersecţia DN 1 cu DN 73A) şi până la Dihamul Militar am făcut puţin sub 2 ore, adică exact timpul indicat pentru vară.

Bucata asta de traseu mi s-a părut foarte lejeră. În plus, mi se pare traseul ideal pentru a ieşi în Predeal de la cabana Diham, având în vedere că prin acest traseu se merge doar foarte puţin pe DN 73A.

Ştiu că mai există un traseul care leagă cabana Diham de Predeal, însă acela iese in DN 73A relativ aproape de Pârău Rece, adică la vreo 5 km de Predeal.

Iar DN 73A nu este un drum tocmai ideal de parcurs ca pieton.

 

Pauză de-o ciorbă şi o cafea (ambele la plic) la arzătorul sovietic.

 

image.png.750ad7767202026b819e073d8a82877d.png

 

Unul dintre releele din şaua Baiului.

 

image.png.f69aab2e1f4ba496eb19b0d1ee64225a.png

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din saua Baiului am continuat alergarea direct spre cabana Poiana Izvoarelor, pe traseul marcat cu cruce albastra.
 

image.png.a6af6ab70ee046fe8ce762cbf5398265.png

 

image.png.f790e82390e82b59f807113b1d4ac971.png


Pe traseul asta am mers pentru prima data, asa ca nu stiam cum se vad Bucegii. Pacat ca nu am prins vreme buna, insa nu e in fiecare zi 23 August.
 

image.png.f55204cda376f55b34c5b40fb5bd12d1.png

 

image.png.4236fda895d9495343adf60c77338420.png

 

image.png.f010f0adad9c6f51d76664ba10f6a81e.png


Apoi, de la Poiana Izvoarelor pana la Gura Diham nimic deosebit. 


O pauza pentru o ciorba de legume [8 Lei] foarte buna si un spritz la Gura Diham, apoi cu masina pana la Busteni, multumita unor prieteni care au fost la ski in zona.
Drumul Busteni - Gura Diham este praf spre dezastru, iar acum se vede pentru ca s-a cam topit zapada care acoperea gropile.

 

Busteni [19:23] - Bucuresti Nord [21:17] cu IR 1622. Plus clatita cu Nutella si biscuiti din Busteni, mancata in tren.
 

image.png.7ab23e7a77abbe077bb25a3d4eef93ca.png

 

Cam asta a fost.
Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 01.02.2020
Predeal - valea Leucii - valea Iadului - Dihamul Militar - saua Baiului - cabana Diham - Pichetul Rosu - cabana Poina Izvoarelor - Gura Diham - Busteni


Bucuresti Nord [07:00] - Predeal [08:56] cu trenul IR 1631, fara niciun minut de intarziere.
Din gara Predeal, spre intersectia DN1 cu DN73A exista trotuar [pe sensul de mers spre Ploiesti] care merge pana la 250 de metri de intersectie.

 

image.png.059305d2266b9a5486c8cea3f5ce4226.png


La vreo 500 de metri dupa intrarea pe DN73A, pe partea dreapta [spre Rasnov], se afla un mic cimitir militar din Primul Razboi Mondial.

 

image.png.2ae5a6bf7b7d4a4df93b8c24426e2d33.png

 

image.png.71002219d2c1f78b2aa70f0fb91b3530.png


In partea dreapta se afla parcela romanilor,

 

image.png.df53267a788efdf765b7335e3b8a8e30.png

 

image.png.f9d9bed586be8065569f4841c8324304.png


iar in partea dreapta se afla parcela maghiarilor si a austriecilor.

 

image.png.c89a95e039e41915fd79e257b2858f20.png

 

image.png.de600f24fd2b349614cf5c4ed23cc673.png

 

image.png.f55d678d66371cda6758e2eae28a82ec.png


Nu am inteles motivul pentru care pe crucile maghiarilor si austriecilor era pus tricolorul romanesc.


Dupa vizita la cimitirul militar, m-am intors vreo 200 de metri si am intrat pe drumul forestier de pe valea Leucii. Dupa ce am trecut de unitatea militar de vanatori de munte am ajuns intr-o zona de exploatare forestiera.

 

image.png.fbc8e9c0ebe59643c3ecdfb1819c4eac.png

 

image.png.cf820358d46f5fec0683ea5d789d6eaa.png


Marcajul care era aplicat pe bustenii incarcati intr-un camion forestier.

 

image.png.13dc9cef87ef72053b732a0c5182ae29.png


Un tractor universal 651M, adaptat pentru munca la padure.

 

image.png.efc27d1bb18fd645a6fb8dd3386a3462.png


Lanturile vazute mai de aproape.

 

image.png.60d36dc3c4d012328c7744d2589e716a.png


Troliul actionat prin lant, direct din cutia de viteze.

 

image.png.e72199eee41e9ba05effd1f013627ff1.png


Daca am inteles bine, unealta asta pentru manevrat busteni se numeste țapin.
 

image.png.0cc0e51eba2426b319fb64eb9ef48d94.png

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 01.02.2020 - Partea a II-a
Predeal - valea Leucii - valea Iadului - Dihamul Militar - saua Baiului - cabana Diham - Pichetul Rosu - cabana Poina Izvoarelor - Gura Diham - Busteni


Exploatarea forestiera a ramas in urma si am continuat alergarea prin padure.

 

image.png.2ab7253ac9d1698ec856f40126ecaf75.png


Cladirea in ruina de la intersectia dintre valea Leucii si valea Iadului.

 

image.png.d0672edbfda11493739d1e853a4b6f23.png


De la intrarea in traseu de pe DN 73A pana aici am facut 1,15 ore.


Instalatia de agatat rucsacul in pom, ideala pentru folosit atunci cand zapada este apoasa.

 

image.png.abfb53d1011bc82820ff61dcc04ce91a.png


Incepe urcarea pe valea Iadului.

 

image.png.42102a5e9bb8efba13b4c9da542b79a6.png


Relativ repede traseul paraseste firul vaii si incepe urcarea prin padure

 

image.png.9d34268b595db3a8877745173df63f9e.png


printr-o ceata deasa.

 

image.png.306dd8457d7fcd4dca3af560cf5e30f0.png

 

image.png.060508ddfef23b555bfe55dc443a37ad.png


Intre intersectia valea Leucii cu valea Iadului si cabana Dihamul Militar am facut o ora.


Pauza de masa, cu sandwich-uri d-alea bune, facute de prietena mea. Cel de sus este fitza maxima, cu magiun de Topoloveni [10,50 Lei borcanul], ideal pentru desert.

 

image.png.03df480e6677a275c188b3f2f9326b66.png


Releele din saua Baiului.

 

image.png.e19b5f26a09812d0aff8cf1175f0be55.png


Are cineva vreo infomatie despre cladirea din poza de mai jos, situata in apropierea celor doua relee?
 

image.png.c55d718dad6ce429e5b02ef7c477b4d7.png

  • Upvote 1
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 01.02.2020 - Partea a III-a
Predeal - valea Leucii - valea Iadului - Dihamul Militar - saua Baiului - cabana Diham - Pichetul Rosu - cabana Poina Izvoarelor - Gura Diham - Busteni


La cabana Diham n-am mai coborat, doar am facut o pauza de-o tigara.

 

image.png.09c00aede7c46e9c45e5afe6a0f9070a.png


Daca tot se vad betele [de treking] in poza, am observat cu mai multe ocazii, ca acestea sunt folosite incorect. Adica la urcare betele sunt prea lungi iar la coborare prea scurte, astfel incat cel care le folosea aproape ca se apleca.
Din cate stiu, regula de baza a fixarii lungimii batului este ca, in functie de situatie [plat, urcare, coborare] antebratul sa fie aproximativ paralel cu solul.


Steagul Japonie, in drum spre Pichetul Rosu.

 

image.png.85cf22d8ea93164baef84f2f2832cafc.png


Indicatoare cam imbatranite.

 

image.png.679dc2250f03cf5bf454e0fcf8503ce2.png


Spre Pichetul Rosu drumul este aproape plat.

 

image.png.6f57b174a7f724bc717184c6ea78ea5e.png


De la cabana Diham la Pichetul Rosu am facut 40 de minute.


Cateva dintre traseele din zona.

 

image.png.9adce75ffdb551c8fe00b6968beafb74.png


Ceva nu se leaga, deoarece de la cabana Diham am venit pe marcaj punct rosu iar pe lista de mai sus apare marcajul triunghi rosu.


Pana la Poiana Izvoarelor nimic deosebit, apoi pana la Gura Diham au fost cateva bucati mai tehnice datorita zapezii aproape inghetate.

 

image.png.476c27d09b811b0d4479f0835278108a.png


Pe bucata Pichetul Rosu - Poiana Izvoarelor - Gura Diham am facut 1,40 ore, cu o pauza de 15 de minute pentru mancat al treilea sandwich si jumatate din cel cu magiun.


Drumul Gura Diham - Busteni acum este "coala de hartie".

 

image.png.44f9b3b036ba275f1457a61978792df6.png


Pe aici a fost nevoie sa intind pasul ca sa pot prinde trenul IR 12746 / 127460 care pleaca din Busteni la ora 17:53, asa ca intre Gura Diham si gara Busteni am facut 40 de minute.
Am ajuns in gara cu vreo 5 minute inainte de plecarea trenului, mi-am luat si bilet insa la clatita minune din Busteni n-am mai ajuns.


Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil tricolorul romanesc este pus pe crucile inamicilor din necunoastere sau dimpotriva, din respect chiar daca au fost inamici. Nu e Valea Uzului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Inclin sa cred ca tricolorul romanesc a fost pus acolo din respect.

 

Poate s-au inspirat din cuvintele lui Ataturk din 1934, mai ales partea cu "You, the mothers ..."

 

image.png.d50613d088eb0b3f6d1b56a29a426ab5.png


Poza de mai sus este facuta in peninsula Gallipoli in octombrie 2010. Conform unor cercetari mai recente, se pare ca n-ar fi chiar cuvintele lui Ataturk, insa acum, la peste 100 de ani de la acele evenimente, asta conteaza mai putin.


Doar am ramas putin mirat, deoarece in peninsula Gallipoli n-am vazut steagul turcesc pe crucile australienilor si nici in Normandia nu am vazut tricolorul francez pe crucile germanilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.