ciclism

Problema frânelor pe disc revine în centrul atenției după un incident din Turul Abu Dhabi

Recommended Posts

Nu a trecut prea mult timp de când UCI a permis din nou folosirea frânelor pe disc în cursele de șosea până când un nou incident a stârnit iarăși îngrijorări în rândul cicliștilor din plutonul profesionist. În prima etapă din Turul Abu Dhabi, în apropierea intrării în ultimul kilometru, o atingere de roți între bicicletele […]

View the full article

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinamica accidentului si forma taieturii, sustin ipoteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana nu se lasa cu chestii grele nu se pot abtine...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s eu fan al franelor disc, dar nu pot sa nu observ ce primadone sunt ciclistii de sosea. In loc sa isi asume fiecare daca vor sau nu sa foloseasca frane disc pe bicicletele lor, fac scandal ca sa ii saboteze pe altii sa nu le foloseasca nici ei. Si nu e ca si cand ar trebui sa-si cumpere bicicletele din magazin si s-ar trezi ca intr-o zi nu se mai fabrica biciclete de sosea cu frane pe janta, sunt convins ca daca un rutier o sa vrea sa foloseasca peste 20 de ani frane clasice pe janta, o sa i se puna la dispozitie.

 

Ca toata tevatura asta cu franele disc pe bicicletele de sosea e doar o manevra uriasa de marketing e alta poveste. Pentru o crestere de 5% a satisfactiei medii a clientilor de rand, placebo sau nu, ei isi dubleaza profiturile. Pe ciclistii profesionisti nu ii f*** grija de asa ceva, in schimb subit au ajuns sa se teama de discurile de frana, inclusiv de versiunile lor cu muchii rotunjite, in contextul in care la o cazatura in grup poti oricand sa iti iei niste foi de 53 sau niste pedale in dinti. Bine ca un disc de 160 mm cu muchii rotunjite e mai letal decat o foaie de 53 cu dinti ascutiti.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am inteles nimic din argumentatia expusa decat ca nu ii suferi pe ciclistii de sosea. :D

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e ok ca inca n-a zis nimic MLADEN pe tema asta :D 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

La viteze mari foaia mare e acoperita de lant, deci tepii nu ies foarte mult in afara. Pe urcare, intr-adevar, lantul e pe foaia mica, deci cea mare descoperita, insa totul se intampla la viteze mult mai mici.

 

Am fost mereu contra franelor pe disc la cursiera in concursuri datorita posibilelor accidente, insa am realizat  ca la nivel de amator, care nu intra in concursuri si face asta alaturi de prieteni, parca riscurile sunt nitel mai mici. Da, ai putea zice ca nu suntem pro, deci si mai neatenti, e si asta o axioma, dar parca nu ajungi sa te bagi unii in altii, nici sa te lupti pentru vreun loc. Ma consider un clasic, insa la nivelul nostru de amator, frana pe disc ar putea fi nitel ajutatoare si parca ai schimba doar discul nu si janta datorita  trenului de franare.

 

Oriscum, accidentele sunt nasoale, cu sau fara discuri, iar repercursiunile nu sunt cele mai fericite la vitezele respective. De curand a fost un clip care a circulat pe net cu tipa la Criterium care a dat cu capul de brodura; dar asta e deja alt subiect, insa mi s-a facut pielea gaina, ca si acum, in accidentul asta. Bine ca sunt ok, asta e tot ce conteaza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

După cum ați observat, știrile astea sunt întotdeauna în format tabloid, cu elementul senzațional la pachet.

De fiecare dată când a fost vorba de pericolul frânelor pe disc la sosea, a fost câte un articol, fără a fi urmat de știri despre ancheta, probe, rezultate.

A tăiat discul sau altă componentă un țesut uman? Păi trebuia să rămână pe disc urme de țesut, de sânge, atribuibile ciclistului accidentat. Aceste chestiuni probabil că ar cunosc deja la UCI, dar publicului i se oferă știrile incomplete.

Deocamdată sunt sceptic despre posibilitatea ca discul să fi fost cauza, nu doar la acest incident, ci și la cele precedente.

Aștept să văd primul MTB-ist tăiat de disc, la un concurs din România, in urma unei căzături la grămadă. Atunci poate încep să cred. :P

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu discul a fost cauza incidentului, cu siguranta a fost altceva, insa o parte din rani au fost cauzate de aceste discuri de frana, iar la viteza pe care o au si a vitezei de rotire a discului in momentul impactului, cred ca e totusi nitel diferit ca si la mtb sau  cel putin nu sunt atat de multe ocazii, in grup. Anchete au fost, insa nu s-au oferit publicului, totusi, inca e o atmosfera de nedumerire care pluteste in aer, cu multe necunoscute. Unii sunt pro, unii contra. Totusi, eu cred si sper ca, indiferent ca e vorba de disc sau alte chestii tehnice, de marketing, de cine mai stie, sa nu se ajunga la chestii mai grave. Au fost destule, vor mai fi cu siguranta, insa sper sa se gandeasca la siguranta ciclistilor prima data (au si ei familii, nu?), apoi la discuri, coarne si alte avioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quintana e un ciclist bun, dar nu o autoritate stiintifica. Bun, discurile sunt mai grele, unii zic ca au rezistenta mai mare la inaintare, care necesita 1-3 W putere suplimentara, altii zic ca, din contra, nu au.

Ca sunt periculoase... afirmatia asta e chiar discutabila, fata de primele 2. In principiu sa cazi cu/de pe bicicleta reprezinta un lucru periculos oricum ai lua-o, chiar fara a mai discuta diversele componente taioase ale ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la inceputul anilor 90 a fost un scandal asemanator cand s-a introdus obligativitatea castilor. in general ciclistii profesionisti sunt conservatori, chiar si cand nu are nici o logica. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate povesti cineva, care stie cum e cu mersul cu bicla in pluton, cum se ajunge cu gamba aproape de butucul spate?

Intrebarea nu e retorica. Eu nu sunt capabil de asa ceva si chiar vreau sa aud opinii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca @jens_voigt a vrut sa spuna altceva. Sau cel putin eu asta am dedus si am specificat si cu alte ocazii. Si anume faptul ca cei care stau in pluton au de suferit fata de cei care decid acest lucru, cei care se ocupa cu birocratia, pe cand acest lucru ar trebui votat in nivel de "strada", nu la nivel de birou. Asta inainte sau dupa ce s-a dedus daca e ok sau nu (nu are relevanta) folosirea discurilor din punct de vedere tehnic, aero, eficienta, cat, ce si cum.

 

Daca e sa o luam asa, orice sport are pericolele lui. Chiar si la sah poti sa iti rupi o mana, daca te ia somnul. Sau sa iti curga sange din nari fiind suprasolicitant jucatorul intr-un meci. Momentan se discuta despre o componenta tehnica, care, desi ar aduce unele beneficii la prima vedere, detaliu care a fost de multe ori dezbatut, exista posibilitatea sa puna siguranta raiderilor in pericol, ceea ce e mult mai important decat "aero", xWatts pe timp y, marketing bullshit, etc. pentru ca in cazul lor, a ciclistilor, e o concurenta acerba contra timp. Pentru noi, amatorii, e un lucru minunat as zice.

 

Sa inteleg ca cei de la marketing nu sunt de acord cu acest subiect super discutat, in special ca nu mai pot sa scoata banii din investitile facute in cercetare pentru ca oamenii de rand nu ar cumpara astfel de bicle daca nu i-ar vedea pe cei smecheri din pluton folosindu-le?

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Mookyama said:

Chiar si la sah poti sa iti rupi o mana, daca te ia somnul.

 

Pe bune?! Bine ca nu mai joc sah demult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mladen, ti-am ascuns postul si daca nu renunti la jignirile gratuite (sau erau ieftine?) o sa procedez la fel si cu urmatoarele.

Poti sa comunici chestii e un ton acid / caustic (pe alea chiar le apreciem), fara sa arunci calificative partenerilor de discutie.

Multumesc!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza e mersul in pluton si nu discurile in sine.Mersul inghesuit(fiecare se aseaza cat mai aproape de cel "din vant" pentru a fi protejat si daca apare vreo denivelare sau groapa se pot atinge chiar si in lateral doar  ca mai pui un cot mai un umar,insa daca esti cu roata intre cei doi din fata ta si vreunul face vreo miscare laterala sau franare si nu esti atent(chiar profesionistii dupa 150-200 km rulati nu mai judeca chiar limpede)aia e.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Mladen, ti-am ascuns postul si daca nu renunti la jignirile gratuite (sau erau ieftine?) o sa procedez la fel si cu urmatoarele.

Poti sa comunici chestii e un ton acid / caustic (pe alea chiar le apreciem), fara sa arunci calificative partenerilor de discutie.

Multumesc!

Jigniri gratuite? Nope!

Când cineva scrie ceva de genul:

"insa sper sa se gandeasca la siguranta ciclistilor prima data (au si ei familii, nu?) "

referinduse la unii care au viteza de croazieră de peste 40km/h (iar pe coborâri trec lejer şi peste 80-100km/h)... în timp ce în jurul lor mişună tot felul de motociclete şi autoturisme... asta în condiţiile în care toată protecţia pe care o poartă sunt 100-200g de polistiren, ori îi prost ori îi troll.

Asta îi concluzia mea. Dacă ai tu o versiune mai plauzibilă, te ascult (citesc) :)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine faza cu discurile de frana este doar o afacere si nimic altceva. Discurile nu creeaza avantaje, cum s-a franat pina acum se va frana la fel de bine si de acum incolo. Majoritatea ciclistilor indiferent ca vin de la (pro)continentale sau de World Tour stiu cu ce se mananca acest sport la viteze mari si doar proasta intuitie al unui viraj le poate da peste cap sanatatea si cariera, asta ca sa nu-l mai amintim pe Wouter Weylandt ( Leopard Trek ) care pe coborare a intrat cu fata intr-o stanca, decedand pe loc, ( https://www.youtube.com/watch?v=CJPaixJz5uY ) iar toti purtau casti ! Si daca ar fi avut Wouter 20 de perechi de discuri de frana si tot ar fi murit. Pe Everest cand urci sansele sa mori sunt mult mai mici decat pe coborare si acolo nu este vorba de viteza, ci de modul cum cobori, pe unde cobori si cat de bine executi aceasta manevra lunga si periculoasa. 

  Asa si-n ciclism. cine are capacitati sa coboare ca pe sarma nu va avea nevoie niciodata de discuri iar ciclistii se cunosc mai bine la acest capitol, insa AFACERILE sunt in orice alt sport si mai ales in ciclism unde bicicleta este compusa din N piese. 

  Parca vad ca peste alti 3-4 ani dupa ce s-au introdus discurile o sa apara cu o alta regula din partea UCI, mai iese de-o ciorba si parca e pacat...viata este scurta si merita traita-n lux. ;) 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le protejeze cu capace de plastic(discurile) ca aia de pe la moto si gata cu accidentarile ;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, MLADEN said:

Jigniri gratuite? Nope!

Când cineva scrie ceva de genul:

"insa sper sa se gandeasca la siguranta ciclistilor prima data (au si ei familii, nu?) "

referinduse la unii care au viteza de croazieră de peste 40km/h (iar pe coborâri trec lejer şi peste 80-100km/h)... în timp ce în jurul lor mişună tot felul de motociclete şi autoturisme... asta în condiţiile în care toată protecţia pe care o poartă sunt 100-200g de polistiren, ori îi prost ori îi troll.

Asta îi concluzia mea. Dacă ai tu o versiune mai plauzibilă, te ascult (citesc) :)

 

 

Cu riscul de a lua iarasi o suspendare din cauza ta : Bai, baiete, daca ai vreo problema cu mine, putem sa o rezolvam altfel, scurt, ca intre barbati. Daca esti un smecheras in spatele tastaturii si ai probleme, iti recomand cu foarte multa caldura sa iti vezi de treaba si sa imi ignori posturile. Chiar insist. Deja ai trecut de orice limita admisibila de bun simt, si prietenteste iti spun, vezi-ti de marimea nasului tau. Insist din nou. Una e sa fi sarcastic si alta e sa iti bati joc, direct si public, de cineva, ca asa vrea muschiul tau. Nu stiu cine esti si nu ma intereseaza, am incercat de dragul forumului si a colegilor (care mi-au scris si le multumesc) "sa o dau la pace" si sa imi vad de treaba, chiar daca nu te inghit si asta pe bune motive, dar daca muschiul tau are spasme, iti recomand sa iti gasesti alt loc de joaca. Daca doresti un forum unde vrei tu sa faci legea, ca asa iti place tie, nici o problema, fa-ti forumul tau atunci.

 

Iar din postul tau, nu inteleg nimic, drept urmare considera treaba de mai sus nu o jignire, pur si simplu e un raspuns la raspunsul tau, daca raspunsul tau se poate numi raspuns. Daca citeai ceea ce am scris, poate si intelegeai ceva, ceea ce nu reflecta raspunsul tau decat acuzatiile si jignirile tale...repetate. Nu vad vreun post la care tu sa nu apari si sa zici ceva de "bine", mereu gasind ceva de adaugat cu intentia de a jigni.


Legat de post, orice sport e o afacere, a se vedea de exemplu fotbalul american, ce se intampla cu ei la batranete. Cat si in alte sporturi. Si da, trebuie sa se gandeasca cineva si la ei, pentru ca daca se ia o decizie, iar dupa aceasta se intampla un accident destul urat iar cauza putand fi aceste discuri, unde se poate se lasa si cu decese, cred ca nu o sa mai plangem pe forum de ceea ce s-a intamplat...Accidentele se pot intampla din vari motive, iar treaba cu discurile ar putea fi un (sur-)plus (am scris si in posturile de mai sus despre asta). Ultimul accident mai nasol in care a scapat destul de bine a fost cel de la Santa Barbara, unde a cazut de pe pod mai bine de 30 de metri. Cred ca e suficient sa dai un search pe youtube legat de accidentele in ciclismul de strada ca sa te sperie destul de rau. Eu unul pe strada sunt speriat de camioane, in special...

http://www.grindtv.com/bike/racing-cyclist-hangs-bridge-dear-life-spectacular-crash-video/#t6pJlUivBvC9XgGY.97


@jens_voigt a zis @Odden despre tipul de la Trek si in posturile despre casca, destul de nasol ce s-a intamplat atunci. Nu stiam de accident. Legat de N piese, ai dreptate, mai mereu a fost vorba de bani, mai putin de frumusetea sportului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

facepalm.jpg

 

Bine ca vine primavara....macar asa, daca nu pedalati voi, pedalez eu si tot e bine. Decat sa citesc tampeniile : "stai sa vezi ce zice ala!!!" sau "uite ce a zis ala, m-a suparat" sau "gata, asta-i un rahat, eu stiu tot...."

 

Alt topic cu potential care se duce pe apa sambetei. Seara faina prunci! :)

 

LE: Da, stiu, trebuia la "frustrari si loc de dat cu capul", dar din cate stiu, nu e deschis. Rog sa se mute/stearga daca cumva jigneste pe cineva!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru off topic, dar...

Spoiler

Motiful pentru care am scris acel offtopic de mai sus este pentru ca am primit notificarea, chiar daca a fost stearsa. Si nu e prima. Personal, eu consider ca ma inteleg cu toti cu cei care am avut contact pe forum in mod direct, atat personal cat si prin PM, si nu am avut probleme sau neintelegeri vreodata, indiferent de discutie. Personal m-am incarcat negativ din cauza acestui om, pe buna dreptate. Si da, s-a dus pe apa sambetei aceasta discutie, indiferent de pareri, bune, rele, sunt discutii, pareri personale, ale fiecaruia dintre noi, asta era ideea postului pe forum, ca sa purtam o discutie amiabila. S nu e primul thread care s-a dus astfel, in aceeasi maniera. 

 

Pana la urma, un forum, ce este altceva decat o comunitate unde se duc discutii intr-o maniera agreabila, indiferent de pareri, chiar daca unele sunt in contradictoriu, chiar daca nu suntem de acord cu ele sau nu sunt scrise foarte tehnic, unde oamenii se ajuta, se sustin, un loc unde cauti o mana de ajutor cand ai nevoie si de asemenea sa ii ajuti pe altii in functie de priceperea fiecaruia. Si cel mai important detaliu este sa fie duse aceste discutii fara sa ne jignim reciproc, chiar daca ne mai impungem uneori. 



O seara faina!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))

 

Mulţam că m-ai lămurit. Acu sunt convins că nu eşti troll.

 

P.S. Ai grijă ce-ţi doreşti. ;)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now