ciclism

Problema frânelor pe disc revine în centrul atenției după un incident din Turul Abu Dhabi

Recommended Posts

Io-s convins ca multi oameni, chiar daca nu-s trolli, se duc dupa fenta in problema asta (falsa).

E destul de clar ca exista alte pericole mult mai mari pentru ciclistii profesionisti decat discurile de frana.

Cum ar fi motocicletele si masinile care misuna ca la balamuc, accesul numerosilor spectatori pe sosea, programul intens care pe termen (nu foarte) lung conduce la uzura si "boli profesionale", spitele aero, cazaturile pe coborari.

Dar au gasit ei gaselnita asta si au dat-o ca mare petarda, vezi doamne, ne taiem in discuri, huo discurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e si presiunea care se pune pe ciclist si in general pe sportivii profesionisti,nu mai prind contract daca nu sunt combativi,etc.

Anul trecut declara un ciclist intr-unul din marile tururi cand la un moment dat drumul vira 90 de grade si se ingusta la jumatate ,ca nimeni nu franeaza si incearca toti sa intre cu viteza maxima,evident ca nu vor intra toti niciodata dar ei tot vor incerca iar cine va cadea,asta e,isi asuma riscul.

De asemenea mai e inca ceva, traiectoriile nu pot fi toate optime la un viraj cand se intra umar la umar si evident ca cineva nu va putea lua virajul corect pt ca nu va avea cum si va cadea.

Cu discuri ,fara discuri,tot vor fi garduri,derapaje,motociclete,masini,ronduri ,borduri,parapeti,etc in care sa se loveasca mai mult sau mai putin.

E un sport foarte periculos iar organizatorii si sponsorii cu voie sau fara incearca sa-l faca mai atractiv marind riscurile si pericolele,de asemenea vor pune si vor moderniza bicicletele oricat daca interesele financiare o vor cere.

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/3/2017 at 1:53 PM, MLADEN said:

:))

 

Mulţam că m-ai lămurit. Acu sunt convins că nu eşti troll.

 

P.S. Ai grijă ce-ţi doreşti. ;)

 

In general, mai multe cosuri de gunoi, mai putine gropi, mai putini troli si care nu realizeaza asta si mai multe lucruri constructive in general, sa stranga stapanii dupa cainii lor; daca tot a trecut iarna, unii inca cred ca rahatul de caine se topeste. In general lucruri care nu se intampla.

 

Man, am inteles, iti dai mai multa importanta decat Rodman, doar ca ala stia si sa joace. Credeam ca la aproape 38 ani unora le vine "mintea la cap". Totusi speranta moare ultima. "csf, ncsf". Azi maine poate dam si o liniuta. Consider ca am avut destula rabdare si am scris de nenumarate ori, am incercat sa o dau la pace, atat la recomandarea unora de pe forum, cat si a moderatorilor, sa nu iti mai dau apa la moara si sa imi vad de treaba. Am luat si avertisment pentru ca nu suport ca faci .... mare. Daca ai si pedala pe cat scrii...

 

Screen+Shot+2015-01-23+at+8.50.56+AM.png

 

Sagan zice ca ‘The entire peloton needs to use discs, not just one person’. Sa nu uitam totusi ca Sagan, chiar daca e campion, tot doua oua are. Inainte de el au fost si alti campioni si sigur vor mai fi. Altfel zis, e om si el, are familie, etc. Cineva cu siguranta l-ar vrea intreg acasa, cu frane sau fara frane pe disc. Nu are nici o relevanta. Chiar daca vor ramane ca un add-on pe viitor, totusi reprezinta un factor de risc in plus pe langa celelalte discutate. Chiar daca a mea il adora si imi stiu ca imi voi lua portia de duh, am impresia uneori ca omul se mai crede pe mtb...Ori e manipulare prin massmedia, ori e marketing platit, ori e grandomanie. Nu stiu, nici nu imi pasa, insa consider ca ar fi necesar ca cei care pedaleaza in pluton sa aleaga ce e mai bine pentru ei si pentru siguranta lor, indiferent de imbunatatirile aduse, dupa ce le-au fost explicate, detaliate, evidentiate.

 

Astazi, venind de la tura o tura prin Ploiesti, m-am intalnit cu un tip de la echipa din Buzau, foarte misto omul. Avea o jucarie tare faina, un Synapse, Di2 si discuri, desi zicea ca e destul de grea ~8Kg din cauza discurilor. Pentru antenament, pentru mofturi personale, mi se pare un lucru misto, dar vorba unui american, de ce sa te oblige sa cumperi asta, unii pur si simplu vor altceva. Pana la urma chiar nu conteaza, e o chestie de mentalitate si marketing, drept urmare fiecare o sa aleaga ce vrea. Totusi, e haios cat poveste pentru ele, un an le lasa, uite nu s-a intamplat nimic, apoi, se intampla si iar le scot. Move on, ori e alba, ori e neagra. 

 

Nu sunt contra, dar daca as fi ciclist, nu biciclist, as prefera factorul de risc sa fie cat de cat minim. Asa s-a intamplat si la Colectiv...cum sa ia foc, de ce sa ia foc, fugi de aici, nu se poate. Asta pana s-a intamplat. Si am avut prieteni care au scapat si am prieteni care nu au scapat. Si am cunostinte a caror copii, iubiti, etc, nu mai sunt printre noi. Poate imbatranesc si devin mai atent cu chestiile de siguranta, mai conservativ. Can you blame me? It's natural. Toata lumea face asta. Personal ca si look, nu imi plac si nu cred ca o sa imi placa vreodata pe o cursiera pentru ca asa am fost educati vizual, insa ca utilitate, da. Iar daca maine as fi pus in fata faptului, sincer nu sunt foarte sigur ca as cumpara.

Edited by Mookyama
bad connection / double post

Share this post


Link to post
Share on other sites

On 3/3/2017 at 8:15 PM, Traveller said:

E destul de clar ca exista alte pericole mult mai mari pentru ciclistii profesionisti decat discurile de frana. Cum ar fi motocicletele si masinile care misuna ca la balamuc, accesul numerosilor spectatori pe sosea, programul intens care pe termen (nu foarte) lung conduce la uzura si "boli profesionale", spitele aero, cazaturile pe coborari.

Cel mai mult m-ar speria spectatorii si uzura. Iar cei care conduc masini/motociclete, ar trebui sa fie impusi unor norme, uneori chiar si uitandu-te la TV iti dau emotii. Asta e ceea ce nu suport in general la ciclismul de sosea, traficul, datorita faptului ca oamenii nu sunt educati intr-o astfel de directie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mook ce are sa se intample tot se va intampla daca sunt intrunite niste cauze.

Extratopic,eu m-am invartit un pic prin muzica si concerte pe vremea lu'Ceausescu,atunci era intrezis orice foc pe scena sau in spatii inchise(chiar si ac/dc foloseste in zilele noastre  tunurile si alte alea tot in spatii deschise(aer liber).Chiar la teatru daca rolul cera ca un actor sa fumeze pe scena,in culise statea un pompier pregatit sa intervina.Ok, treaba lor cu incendiile asta e de la forumul de pompieri piromani,suntem la biciclisti si sa vorbim de ale noastre.

Despre spectatorii de ciclism......au stricat de atatea ori ordinea,ba au mai dat cate un pumn,ba au iesti in drum aiurea si au cauzat accidentari foarte grave, etc,daca bei de dimineata si aia trec dupa amiaza iti dai seama.. :)

M-am uitat la Paris Nice si m-am ingrozit de cate borduri si ronduri erau pe mijlocul soselei,abia le ocoleau aia mai din pluton(le mai anuntau cei din fata dar nu totdeauna)

Astept sa vad cand vor fi obligatorii ABS-uri :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.03.2017 at 8:15 PM, Traveller said:

Io-s convins ca multi oameni, chiar daca nu-s trolli, se duc dupa fenta in problema asta (falsa).

 

Problema îi că amatorii încearcă să-i copieze pe profesionişti, fără a gândii.

 

De ex: Dacă pentru profesioniştii care se antrenează ţ-şpe ore pe zi, o cadenţă ridicată îi ok, pentru un amator care zilnic petrece 8 ore la muncă (chiar mai mult, plus ce pierde cu naveta...) nu are cum să ajungă să se antreneze asemânător, deci nu are cum să ajungă ca acele cadenţe foarte ridicare să-i fie optime.

Chestii de genul ăsta afectează doar ciclistul aşa că nu-şi bate nimeni capul cu ele. (poate eventual pe ăia cu produsele de nutriţie, şi care îţi promit marea cu sarea)

 

În schimb toţi visează să aibă acelaşi echipament cu aia pro, iar asta îi interesează pe producători.

Producătorii, pentru a rămâne pe piaţă,  sunt obligaţi să vină tot timpul cu ceva nou.

De ex: Înainte de discuri fu schimbătoarele electronice, sau s-a trecut de la ...8->9->10->11 pinioane (urmează 12?) sau s-a trecut de la f'er la titan, la aluminiu, la carbon...

Bicicletele de şosea s-au plafonat. Nu sunt prea multe lucruri ce mai pot fi schimbate. După discuri probabil va urma o altă dimensiune a roţilor. 27 1/4 cum sună? sau poate 28 1/2...

 

Din punctul meu de vedere discurile sunt o chestie binevenită în special pentru un amator.

De ex: Din moment ce suprafaţa de frânare nu mai îi pe jantă, acestea nu se mai uzează, deci nişte jante (de carbon) devin o investiţie bună. Iar zgomotul pe care-l produc saboţii apăsând pe nişte jante pline de mâzgă nu va mai fi acoperit de zgomotul datorat scrâşnitului din dinţi deoarece niciunul nu se va mai produce. ;))

 

Ăia pro nu dau bani pe echipament aşa că preferă ce cred ei că-i face mai rapizi... teoretic, că practic lucrează cu echipamentul clientului şi în final vor folosi şi declara ce le zic sponsorii. Şi văd că tot mai mulţi producători de biciclete oferă variante pe disc, deci o să fie tot mai puţine voci contra.

 

Ca concluzie: Fiecare să înceapă să gândească pentru el.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ma stiti ca sunt neconformist.

Eu unul sunt adeptul franelor pe disc la orice. 

Mi se pate ca sunt prea lenti in a decide introducerea lor.

Desigur, e doar parerea mea.

Stiu ca ciclistii de sosea pur-sange au o opinie contrara si nu am spus ce am spus ca sa ii contrazic. Pur si simplu ochelarii mei sunt rosii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.