Recommended Posts

Salutari. Incepe sa se incalzeasca afara si as vrea sa folosesc cursiera pentru a merge la facultate. Astfel ca as avea nevoie de o pompa de podea pentru a-i umfla baieurile pe la 8 bari. Ce imi puteti recomanda in bugetul de 100-150 de lei? Momentan am o pompa de picior de la Lidl. Daca se poate as vrea sa fac achizitia de la un magazin de la noi (ca si sugestie marosbike este foarte aproape de mine). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc modelul asta si sunt extrem de multumit de ea, poti baga fara efort 110 psi cu ea. O am de cativa ani, o folosesc in mod regulat si ca fiabilitate n-am absolut nimic sa-i reprosez. Se poate totusi sa gasesti modele similare din perspectiva calitatii la preturi ceva mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xMike Da pompa de la Lidl ce are? sau cat baga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Mersi de recomandare. O s-o iau in calcul.

@iacobdoc Nu stiu cat de precisa o fi. Are un manometru cu maxim 12 bari pe el, iar pe la 6 incep sa bag cam greu. Problema ii ca nici nu stiu daca ar trebui sa ma opresc sau nu din bagat aer. Pe la 6,5 bari is aproape beton cauciucurile acestea. Si ma enerveaza ca nu nici prea stabila pompa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xMike Chestia cu gumele beton e una din discutiile clasice pe care le aveam cu @majikstone inainte de a avea pompe cu manometru.

Eu ii explicam cum e umflatul rotilor, putin mai lejer de a fi beton. Acum stiu ca greseam si umflam rotile prea putin.

Lidl pun marfa de o calitate decenta.

Diferenta intre 7 si 8 barr este imperceptibila tactil, ambele sunt presiuni "beton". Ai incredere in ce iti arata manometrul pompei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci o sa mai trag de pompa asta ceva timp si o sa bag 7 bari sa vad cum ii. Problema ii ca i-am indoit putin acel picior si nu mai e foarte stabila pe podea. http://imgur.com/UbSkygC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dincolo de presiunea maxima pe care o poti baga sau nu cu o anumita pompa, conteaza foarte mult si cat de practica e. Pompele alea de picior mi se par de departe cele mai putin practice, din cauza ca fug in toate partile in timp ce le folosesti. Eu iti recomand sa iti iei o pompa "verticala" (de genul celei pe care ti-am aratat-o mai sus), chiar daca alegi una mai ieftina.

 

Altfel, termenul de "beton" e cel mai irelevant termen posibil cand vine vorba de presiunea aerului in cauciucuri. Nu va mai tot incurajati reciproc in folosirea lui ca referinta. In functie de greutatea ta (si a bicicletei si a echipamentului) si in functie de latimea / balonul cauciucurilor, ai la dispozitie o anumita marja de presiuni. Prea putin "beton" si o sa faci snakebite-uri, prea "beton" si risti sa iti tai cauciucurile in orice pietricica, respectiv sa iti fie inrautatit major confortul la rulare. Daca ne spui ce greutate ai, cred ca putem gasi pe net care e presiunea recomandata in cauciucurile respective pentru greutatea ta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa recomandata de majikstone o am si eu de vreo 3 ani. Am gasit-o in Decathlon la 70 de lei la ceva reduceri. De banii aia nu stiu ce poti gasi la fel de bun si rezistent. Chiar am bagat 10,5 bar o data, verificati cu manomentru digital apoi. Merge ca in prima zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, majikstone said:

Pompele alea de picior mi se par de departe cele mai putin practice, din cauza ca fug in toate partile in timp ce le folosesti. 

Asa am reusit sa indoi acel stativ de metal. Mi-a alunecat pompa de sub picior. 

 

Am vreo 76 de kg (nu m-am mai cantarit de vreo 3 luni si nici nu am cantar prin apropiere). Daca mi-ai putea spune cam la ce presiune ar trebui sa umflu cauciurile ar fi perfect. Poate reusesc saptamana care vina sa imi iau o pompa. Probabil cea pe care mi-ai recomandat-o.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La greutatea ta totala (sa zicem 90 kg cu tot cu bicicleta si echipament) si cauciucurile de 22 mm, dupa o cautare rapida pe Internet deduc ca ar trebui sa bagi undeva la 90-100 psi in cauciucul fata si undeva intre 110 si 120 psi in cel spate. Asta ar insemna cam 6.5 bar pe fata si 7.5 pe spate. Daca tii neaparat poti umfla si cauciucul fata la fel de tare precum cel spate, doar ca din cauza ca undeva la 55-60% din greutate e distribuita in spate si 40-45% in fata, presiunea din cauciucul fata poate fi ceva mai mica decat din cel spate pentru a castiga putin confort.

 

Altfel, ca nota paralela, ti-as recomanda sa iti iei un set de roti care folosesc cauciucuri normale de sosea si sa iti pui niste cauciucuri de 25-28mm. Daca vrei sa folosesti bicicleta respectiva pentru naveta in oras, baieurile alea de 22 mm vor avea de suferit...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. 

 

10 hours ago, majikstone said:

Altfel, ca nota paralela, ti-as recomanda sa iti iei un set de roti care folosesc cauciucuri normale de sosea si sa iti pui niste cauciucuri de 25-28mm. Daca vrei sa folosesti bicicleta respectiva pentru naveta in oras, baieurile alea de 22 mm vor avea de suferit...

 

Asta cu baieurile sunt o alta poveste. Initial, cand am cumparat bicicleta in vara, am vrut sa investesc cat mai putin in ea, astfel am decis sa o pastrez asa cum era si sa ii schimb doar baieurile. Cele vechi nu mai rezistau mult. 

Ma gandeam si la optiunea de a lua un set de roti noi, dar nu stiu la ce sa ma uit si unde. Din ce am vazut asa rapid prin anumite magazine, m-am speriat de preturile enorme, de cateva sute de lei pentru o roata. Daca pot sa-mi dai niste exemple care sa intre intr-un buget cat mai mic, ar fi perfect. Si poate la vara le-oi schimba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca cel mai ieftin ai iesi sa reconstruiesti rotile actuale pastrand butucii pe care ii ai. Ai putea lua 2 jante de genul asta (2x 63 lei), fiind atent sa fie cu acelasi numar de spite ca cele actuale (cel mai probabil ai cu 36, dar verifica inainte), dupa care te duci la un service unde sa ti le construiasca. Va mai trebui sa cumperi spite noi (in functie de model, probabil ca o sa te mai coste si alea vreo 20-30 de lei per roata) si sa platesti manopera (habar n-am cat mai costa in Cluj un construit de roti, dar pentru asta iti recomand sa te duci oriunde altundeva in afara de Maros Bike). Un centrat e vreo 10-15 lei per roata, un spitat ar trebui sa fie cam dublu. Deci in total probabil ca ai iesi cam la 100 lei per roata. Altfel, poti sa cauti ceva second-hand, tot asa ceva cu 32-36 de spite, nimic senzational. Ai putea gasi o pereche decenta de roti pe la 150-200 de lei, poate si mai putin daca sunt mai vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now