claudiu71714

Eu şi bicicleta - o luptă contra herniei de disc

Recommended Posts

Bună ziua!

          Vreau să vă cer ajutor pentru a putea bicicli in continuare în condițiile mele.

Pe scurt: Am povestit în topicul frustraților că sufăr de retinopatie pigmentară și de aceea singura formă de ciclism este cu cursiera pe trainer și cu lapatopul pe Zwift.

Ar fi fost bine și așa dar hernia de disc L4-L5 nu mă lasă. Nu am dureri în timpul pedalatului dar când mă trezesc a doua zi și mă ridic din pat într-o poziție scoliotică (scolioză antalgică) și acompaniată de dureri. Menționez că cedează la un cocteil de medicamente: Tador, Midocalm, etc.

         Oare nu mai este nici o soluție? M-am resemnat că nu o să mai ies pe șosea, dar vreau măcar pe trainer să am bucuria hamsterului. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Imi pare rau de situatia ta.

Te-ai adresat unui neurochirurg? Este recomandata interventia chirurgicala in situatia ta?

Poate se rezolva chirurgical, ulterior ciclismul pe trainer este permis, ajuta la recuperare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc! 

Am fost și la neurolog și neurochirurg și profesor de chineto. și au spus că hernia este mică și nu trebuie intervenție chirurgicală.  Dacă fac exercițiile Whiliams și nu forțez mă simt bine (fără dureri)

Mai sper că există și pentru mine o combinație de exerciții de încălzire și revenire ca să pot să mă dau măcar o oră pe sesiune.Nu pot să concep să renunț. Dacă nu mă dau până ce hernia se face de cuțit și mai vedem pe urmă. 

Am auzit că există metodă minim invazivă. Sper în continuare. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista metoda minim invaziva, decid chirurgii cand si daca se impune.

Poate iti imbunatatesti pozitia pe bicicleta pusa pe trainer si nici nu tragi la rupere. Da-te de distractie, nu ca sa-i bati pe ailalti pe Zwift.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum stai cu răbdarea?

Exerciţiile alea sunt bune şi cel mai probabil o să te ajute, dar nu va fi peste noapte. Efectul se va simţi doar după căteva luni de zile.

(Nu le trata ca exerciţii tipice, scopul nu-i să faci căt mai multe repetări într-un timp căt mai scurt.)

Concentrează-te să faci mişcările căt mai corect.

Ceva de genul ăsta: http://www.yoga15.com/reclining-spinal-twist

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, MLADEN said:

Cum stai cu răbdarea?

Exerciţiile alea sunt bune şi cel mai probabil o să te ajute, dar nu va fi peste noapte. Efectul se va simţi doar după căteva luni de zile.

(Nu le trata ca exerciţii tipice, scopul nu-i să faci căt mai multe repetări într-un timp căt mai scurt.)

Concentrează-te să faci mişcările căt mai corect.

Ceva de genul ăsta: http://www.yoga15.com/reclining-spinal-twist

 

Mulțumesc! Timp și răbdare am berechet.

Am 46 de ani și deja sunt pensionar. Am fost în 2012 și 2015 la întâlnire Ciclism.ro, Făceam naveta cu bicicleta 25 de km. pe zi plus în weekend curse de 70-80 de km.

Am să vă urmez sfaturile și în plus am să reduc timpul pe bicicleta la 20-30 de minute pe zi și cred că dacă fac exercițiile pentru spate ca și încălzire sper să mă ajute.

Vreau să cer permisiunea adminilor să inițiez un topic în care să țin un jurnal cu evoluția mea. Pentru mine înseamnă foarte mult să știu că fac parte din această comunitate.

Spor la pedalat!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi spui titlul si facem jurnalul. :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hernia asta poate fi tinuta sub control - iar dupa ce atingi o anumita forma fizica nu te mai deranjeaza. O spun pt ca am fost patit tot cu l4 l5 grad 3 parca.

 Ce m-a ajutat pe mine enorm a fost kinetoterapia făcută timp de 3-4 luni de 3 ori pe saptamana. Restul sunt cam frectii la picior - ma refer la fizio, masaj si altele. Isi au utilitatea lor cand te arde buza de durere dar pe termen lung tot kineto te salveaza. 

Eu am plecat acum  vreo 6 ani de la faza cu spatele blocat, de craciun, cu bebe de 1 luna. Asa m-am apucat sanatos de ciclism si m-am lăsat de mersul cu masina. Nu puteam sa ridic 5 kg. Acum o ridic pe fii-mea (45kg - e alt bebe nu ala de 6 ani :D ) fara probleme.

In concluzie - medic diagnostician bun, kineto terapeut bun si fa exercițiile. E singura varianta. De ce zic buni - pt ca unii au vrut sa ma opereze cica altfel nu scap. Daca vrei nume de dr da-mi pm.

Si apropo de medicamente - unul dintre cele 2 imi facea praf stomacul. Ai grija cu luatul pe termen lung.

Spor.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.03.2017 at 6:12 PM, claudiu71714 said:

 

Mulțumesc! Timp și răbdare am berechet.

...

 

Timp aş găsi şi eu, dar deobicei nu am chef, aşa că fac exerciţii doar când reîncepe să mă doară spatele. :">

 

Revenind la tine

Chirurgic se poate reface oarecum acel disc, dar nu rezolvă cauza care a dus la deteriorarea lui.

Deci problema va trebui să o rezolvi tot tu prin refacerea posturii.

În primul rând trebuie să faci exerciţiile astea care îţi vor realinia coloana (vei scăpa de dureri, şi discul în timp se va "reface" singur), iar ulterior să te apuci de exerciţii care să-ţi întărească musculatura şi care îţi vor permite să ai o postură corectă în viitor.

Îţi pot arăta exerciţiile care le fac eu, dar s-ar putea să nu fie tocmai bune şi în cazul tău.

D'aia recomand să-ţi găseşti un kinetoterapeut care să vrea să-ţi arate ce-i strâmb la tine şi cum să te îndrepţi şi să te menţii (inclusiv care ţi-ar fi postura corectă pe bicicletă), nu doar să-ţi facă terapie care te ajută pe moment.

Nu zic că kinetoterapia nu-i bună, dar pentru termen lung un sfetnic bun ţi-e mai util ca un felcer bun.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 ore, MLADEN said:

 

Deci problema va trebui să o rezolvi tot tu prin refacerea posturii.

 

 

Bună observația! 

Interpretarea de la RMN (2010) și radiografie (2017) spune ceva despre " Rectitudinea coloanei vertebrale lombare" deci, de undeva trebuie să se îndoaie. Asta cred că e principala problemă care nu are rezolvare nici măcar chirurgical cred. Dar nu disper, am rezolvat altele și mai și ( sau făcut 10 ani de la operația de meningiom plus infecție intraspitalicească ( Bagdasar Arseni)).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coloana lombară e curbă la normal cu concavitatea posterior. Deci rectitudinea e anormală. Din păcate la tine e un cumul de anomalii.

Probabil că acum intervenția chirurgicală nu se justifică, dar sunt momente in care nu mai poate fi evitată, adică atunci când compresia fragmentului de disc herniat pe rădăcina nervoasă e prea importantă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am hernie L4-L5 "voluminoasa" (cam 1cm de disc care preseaza radacini nervoase si maduva spinarii) de aproximativ 1 an si jumatate. O perioada am avut dureri puternice jos pe piciorul stang, dupa care n-am mai putut sta pe calcaiul stang. Eu o vedeam ca si o semi-pareza, cand puneam calcaiul pe podea nu aveam forta deloc si talpa lovea podeaua. Pe langa asta nu puteam ridica degetele de la picior (miscare nu foarte utila insa :).  Gaseam greu o pozitie in care sa nu ma doara, iar durerile veneau fulgerator, fara sa le pot anticipa. In fine, dupa vreo luna de chin, au disparut durerile brusc, dar am ramas cu problema la piciorul stang. Am facut RMN si EMG iar toti neurochirurgii pe care i-am vazut mi-au spus ca trebuie operatie de urgenta chiar inainte sa ma asez pe scaun in cabinet :P 

M-am programat la operatie, dar abia peste 2 luni gasisem la privat... Intre timp am continuat cu vizitele la doctori. Unul dintre ei mi-a recomandat kineto si am facut 10 sedinte + masaj si 5 injectii (nu mai stiu exact cu ce, dar n-am simtit nicio imbunatatire cat am facut injectiile). Tot in perioada aia am fost o data la un osteopat si de cateva ori la acupunctura. Acupunctura nu m-a convins; poate si din cauza ca am facut sedintele cu pauze mari intre ele, aproximativ la 3 saptamani. Osteopatul mi-a recomandat un exercitiu de indreptare a coloanei lipit de un perete, pe care l-am facut aproximativ 2-3 saptamani. Ceea ce cred ca m-a ajutat semnificativ au fost exercitiile de kineto pe care le-am repetat cam 1 an de zile aproape zilnic. La mine dureaza cam 30-45 min si se axeaza pe intarirea muschilor abdominali si cei ai spatelui. In prima faza n-am simtit nicio diferenta, forta in calcai era tot spre 0, dar pe masura ce faceam exercitiile, forta mi-a revenit, nu complet, insa spre 80-90%, suficient cat sa pot relua sporturile pe care le faceam inainte - ciclism, inot, badminton - la aceeasi intensitate. Am renuntat complet sa ridic greutati la sala si cred ca cea mai mare greutate ridicata de atunci a fost de aproximativ 20 kg (2 cauciucuri de masina). De un an si ceva nu mai am dureri cauzate de hernie.

 

Programarea la operatie am anulat-o dupa ce am citit un articol destul de lung despre felurile de hernii si rata de succes dupa o astfel de operatie. In plus, am discutat cu un inotator care se operase de un an si regreta faptul ca s-a operat, dar atunci pur si simplu nu mai rezista cu durerea. Articolul e asta: http://www.chirogeek.com/Herniation/Herniation Page/disc-herniation-page.html

 

Cred ca situatia difera de la caz la caz, eu recomand un kinetoterapeut bun, poate si un osteopat, cu toate ca unele practici nu mi s-au parut prea "stiintifice". 

 

Daca crezi ca te pot ajuta cu mai multe detalii, sa-mi spui. 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi am început noul program.

Îmbrăcat în lycra :) am făcut exercițiile date de kinetoterapeut și apoi 20 de km. în 40 de minute pe trainer. Aștept mâine dimineață să văd răspunsul ( mă trezesc cu scolioză sau ba).

Pentru că proiectul meu să fie mai interesant am hotărât că pentru fiecare kilometru parcurs pe trainer să pun într-un cont de economii 1 leu. Deci azi 20 de lei.

Scopul contului este de a aduna suma de 2000 lei ( implicit 2000 de km.) pentru a cumpăra un trainer Smart ( Tacx Vortex T2180; pentru că lucrurile să devină mai interesante) sau să cumpăr medicamente, vizite la kinetoterapeut, etc. Fondul "Bicicleta& Hernia" Termen până de Black Friday în noiembrie. Ori i-au trainer nou smart ori vând bicicletele cum aveam de gând înainte de a începe acest topic.

Am să alternez simulatoarele ( Zwift, Bkool, etc.)ca să-mi dau seama care mă satisface mai mult pentru ca să fac abonament.

Sfaturile pe care le primesc de la voi îmi sunt de real folos mai ales că văd posibilitatea de a pedala suferind fiind de hernie de disc.

Mulțumesc!

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Aștept mâine dimineață să văd răspunsul ( mă trezesc cu scolioză sau ba). "

Si daca te trezesti cu scolioza nu te descuraja. Asta e o afectiune care nu te lasa usor - trebuie sa fii perseverent.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-au fost extrem de utile:

- exercitiile pt. consolidarea muschilor spatelui (flotari, in special);

- plasarea cate unui spatar din plasa (luate de la supermarket, ca anexe pt. scaunul autoturismului) pe fotoliul pesonal si la masina, spatar care-ti tine coloana in pozitia corecta.

Oricum, dureaza.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@claudiu71714, sunt alaturi de tine pe calea pe care vrei sa o urmezi. Stiu ce inseamna durerile lombare ca practicant al sporturilor care solicita mult scheletul si articulatiile. Desi, ca orice IT-ist am vertebre tasate am avut norocul pana acum de dureri lombare care sa nu aiba efecte pe nervul sciatic. Am avut dureri de nu am putut sa ma incalt sau sa ma ridic din pat. Vara trecuta am lesinat din cauza durerii pe care am decis sa o ignor intr-o noapte cand a trebuit sa ma asigur ca nu suntem victima unei spargeri de locuinte. M-am ales cu o fisura urata de arcada si cu vreo 8 fire, se vad si astazi, dar vorba lunga saracia omului, s-a terminat cu bine.

 

Eu mereu m-am tratat cu exercitii fizice: streching exact cum ti-a recomandat @Mladen dar sunt si multe alte miscari in functie de stadiul in care te aflii. Ce pot sa-ti spun este ca daca nu ai dureri cand faci "adbomene", fa cat este ziua de lunga. Aceste exercitii iti vor intari "core"-ul pe langa oblici si dreptul abdominal. Abdomenul ca si gambele si antebratele sunt muschi cu fibre rapide care se adapteaza foarte repede stimulului, nu vei mai face febra musculara de la o zi la alta, decat daca cresti intensitate, insa scopul tau este altul, ignora efectul acesta. La fiecare repetare discurile intervertebrale se reaseaza. Daca aceste miscari dor, inseamna ca in timpul miscarii discurile fiind mult prea inflamate se ciupesc si atunci mai bine te opresti. Incearca sa faci si exercitii care iti intaresc muscii fesieri. Acest muschi este cel mai mare muschi scheletic si suporta pozitia verticala, odata intarit si stresul pe coloana este mult diminuat.

 

Mie ciclismul imi face bine, probabil pentru ca mereu am mers pe cadre mai lungi si mi-a placut sa stau intins pe bicicleta. 

 

Daca ai nevoie iti pot sugera si alte exercitii care intind foarte bine bicepsul femural care de multe ori este cauza unei supra contractii in zona lombara. 

 

Mult succes si nu te lasa descurajat. Mie durerile de spate imi trec cu toata povestea de mai sus cam in doua luni si trec prin tot procesul odata pe an, de obicei atunci cand sunt mai obosit si nu ma concentrez pe ce fac la sala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am câștigat prima bătălie!

M-am sculat din pat drept. 

Războiul continuă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@claudiu71714 Imi place ideea cu 1 leu per km pentru un trainer nou. Cred ca asta m-ar motiva si pe mine.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.03.2017 at 15:11, MLADEN said:

 

Acea rotatie este foarte periculoasa pentru hernii. In functie de locul herniei, de dimensiunea ei, poate sa agraveze.

Mai cu seama ca in ultimele poze, variante, acolo se face si o hiperlordoza. Aveti grija. 

 

On 07.03.2017 at 17:12, Radu 5 said:

Mie mi-au fost extrem de utile:

- exercitiile pt. consolidarea muschilor spatelui (flotari, in special);

 

 

Flotarea dezvolta musculatura spatelui?

 

In primul rand, 90% din protuziile si herniile lombare trebuie tratate prin dezvoltarea musculaturii abdonimale pentru a prelua din sarcini.

Musculatura extensoare a spatelui este mult mai dezvoltata ca abdomenul. Trebuie adus un echilibru anterior-posterior si lateral.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Pandy said:

 

Acea rotatie este foarte periculoasa pentru hernii. In functie de locul herniei, de dimensiunea ei, poate sa agraveze.

Mai cu seama ca in ultimele poze, variante, acolo se face si o hiperlordoza. Aveti grija. 

 

 

Flotarea dezvolta musculatura spatelui?

 

In primul rand, 90% din protuziile si herniile lombare trebuie tratate prin dezvoltarea musculaturii abdonimale pentru a prelua din sarcini.

Musculatura extensoare a spatelui este mult mai dezvoltata ca abdomenul. Trebuie adus un echilibru anterior-posterior si lateral.

Da, flotarile solicita si musculatura spatelui nu numai tricepsul.

Iar sustinerea coloanei cu o musculatura bine antrenata degreveaza vertebrele/dicurile de solicitari suplimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu 5, abtine-te! Flotarile, fiind o miscare de impingere (pectoral, triceps si deltoid anterior), NU dezvolta musculatura spatelui! Miscarile de tip tractiune sau ramat au de-a face cu musculatura superioara a spatelui (marele dorsal, romboid, etc..) in timp de indreptarea trunchiului se face cu muschii lombari, fesieri, biceps femural si gamba.

 

Daca tu simti spatele cand faci flotari, fie nu le faci corect fie ai un dezechilibru de dezvoltare. Tricepsul si pectoralul ar trebui sa arda in flacari pana sa simti ceva pe spate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, akebono said:

@Radu 5, abtine-te! Flotarile, fiind o miscare de impingere (pectoral, triceps si deltoid anterior), NU dezvolta musculatura spatelui! Miscarile de tip tractiune sau ramat au de-a face cu musculatura superioara a spatelui (marele dorsal, romboid, etc..) in timp de indreptarea trunchiului se face cu muschii lombari, fesieri, biceps femural si gamba.

 

Daca tu simti spatele cand faci flotari, fie nu le faci corect fie ai un dezechilibru de dezvoltare. Tricepsul si pectoralul ar trebui sa arda in flacari pana sa simti ceva pe spate.

 

Cateva (ultime) observatii:

1, Pozitia corecta in care se fac flotarile necesita mentinerea trunchiului perfect intins (cvasiorizontal) intre brate si varfurile picioarelor, implicand incluisv muschii spatelui.

2. Flotarile ar insemna doar "miscare de impingere" in situatia in care le faci in poz. verticala (stand in maini) dar atunci nu mai sunt flotari.

3. Am facut ani buni de culturism (foarte probabil cand inca nu erai nascut) si stiu din experienta proprie ce grupe de muschi lucreaza in functie de exercitiu.

4. Am intervenit cu recomandari doar pt. ca am beneficiat personal de efectele unui antrenament bazat cu precadere pe flotari.

PS

Consider ca nu se poate sustine un dialog civilizat cu "indemnuri" de tip "abtine-te!" asa ca ma opresc aici.

Sanatate celor care au nevoie!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu hernie de disc lombara l5-s1 si cervicala c6-c7. Recuperat cu exercitii de kinetoterapie (McKenzie). Pentru intarirea musculaturii spatelui si a trunchiului in general mi-au fost recomandate (si) execitii plank (stand pe coate, in pozitie orizontala) - care seamana f mult cu flotarile

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, superpippo said:

Am si eu hernie de disc lombara l5-s1 si cervicala c6-c7. Recuperat cu exercitii de kinetoterapie (McKenzie). Pentru intarirea musculaturii spatelui si a trunchiului in general mi-au fost recomandate (si) execitii plank (stand pe coate, in pozitie orizontala) - care seamana f mult cu flotarile

Explicatia (simpla) tine de fizica elementara.

Sa presupunem ca un sirag de margele (coloana vertebrala) se sprijina la capete pe doua reazeme.

Forta gravitationala (G) il trage in jos, deformandu-l.

Ca sa-l mentin rectiliniu, am nevoie de o forta egala cu G si de sens contrar.

In cazul nostru, aceasta forta care mentine corpul rectiliniu este livrata de muschii spatelui.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Radu 5 said:

Consider ca nu se poate sustine un dialog civilizat cu "indemnuri" de tip "abtine-te!" asa ca ma opresc aici.

 

@Radu 5, ai dat sfaturi eronate intr-o problema medicala. Nu ne jucam, de asta te-am indemnat sa te abtii daca nu stii ce vorbesti. Spui ca ai facut culturism ani buni, ma intreb cine te-a indrumat avand in vedere recomandarea inepta. Conform teoriei tale, flotarile lucreaza toate grupele de muschi care intervin in stabilizarea unei pozitii in cadrul exercitiului. Astfel, poti recomanda flotari si pentru muschii gambelor. Ar fi bine sa te abtii inainte sa ajungem acolo. Vezi si exemplu cu flotarile din stalp in maini. De ce nu se numesc flotari? Pentru ca se numesc altfel si lucreaza alt muschi, doh. Multumesc.

 

2 hours ago, Radu 5 said:

In cazul nostru, aceasta forta care mentine corpul rectiliniu este livrata de muschii spatelui.

Buna explicatia de fizica elementara, insa anatomic partial gresit. Pentru sustinerea trunchiului in "scandura" sunt implicati in principal dreptul si transversul abdominal alatur de erectorul spinal si ajungem secundar la tot corpul.

Presupunand insa ca la fel ca si in flotare tinem corpul fix ca si in plank, cine face totusi miscarea activa in timpul flotarii si de ce nu esti te acord ca este o miscare de impingere? <- retorica intrebarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now