Sign in to follow this  
Unjustified

Sunt incepator si am probleme cu durerile la fund, help please

Recommended Posts

Ok, sunt incepator la mers pe bicicleta si mi-am luat un DHS terrana 2725/2015. Imi place mult sa merg pe ea dar am o problema, nu pot nici 10km sa merg ca ma dor doua oase in fund de mor ( un os pe fiecare fesa, nu stiu cum se numesc, le simt ca un varf care ma doare ).

Sunt obez ( am 124 kg ) si am inceput si sa fac sala ca sa slabesc, si bicicleta.

Ce as putea sa fac? Incerc o sa noua ? Daca da ce recomandati ? ( mentionez ca locuiesc intr-un oras mic deci este imposibil sa testez o sa, nu am magazine de genul in oras, pot doar sa iau prin curier ). De asemenea as vrea ceva sa nu treaca de 200 ron, daca e sa cumpar o sa noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe forum!

Un prim sfat - folosește pantaloni de ciclism, de preferat unii de calitate cu bazon cu gel. În privința șeii, ar trebui pentru început sa-i dai o șansă celei pe care o ai în prezent. Fiindcă ești începător, zona de contact cu șaua e sensibilă, dar se va tăbăci cu timpul și nu vei mai resimți durerile așa de acut. Un al doilea pas ar fi să cumperi o husă cu gel pentru șa, s-ar putea să-ți mai rezolve din probleme. Al treilea pas ar fi să schimbi șaua. Din păcate nu există o rețetă general valabilă pentru alegerea unei șei, conformația fiecăruia dintre noi e unică - și mă refer aici în special la oasele bazinului. Lățimea șeii se alege în primul rând în funcție de distanța dintre vârfurile ălea osoase pe care le simți, există pe foru mai multe topicuri unde poți găsi informații despre aceasta problemă, dar o șa care să ți se potrivească se alege doar pe încercate, altfel mergi la noroc și chelui o grămadă de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acum ca saua trebuia defapt sa fie mai sus decat ghidonul si piciorul meu mai intins. Asta nu stiam, aveam saua prea jos aparent ca sa ma pot pune usor pe ea, nestind chestia asta, In rest bicla cred ca este destul de mare pentru mine.

Nu stiam de pantaloni de ciclism, o sa ma interesez si o sa cumpar, suna a investitie foarte buna.

Va multumesc foarte multpentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Unjustified Obezitatea este un alt factor care iti este impotriva. Gandeste-te ca unii din noi au pe la 75-85 de kg, deci ai avea cu 40-50 kg mai mult ca multi dintre noi. Imagineaza-ti ca ai lua in spate un rucsac de 20-25 de kilograme. Ce parere crezi ca ar avea fundul tau?

Mesajul pozitiv pe care ti-l transmit e urmatorul: 

1. Pentru inceput, limiteaza-te la distante care iti sunt confortabile. Chiar daca faci 5 km, dar ii faci zilnic, sunt suficienti.

2. Ai rabdare cu organismul tau si nu forta, nu fa eforturi intense, adica sa ajungi sa gafai ca un disperat.

3. Evita alimentele care au glucide usor asimilabile: paine, paste fainoase si in general faina de grau, zaharul, mierea, cartofii, cipsuri, fructele dulci si in special freshurile de fructe, laptele si iaurtul. In schimb, poti sa fii mai generos cu salatele, legumele, alunele, carnea cam de orice fel, branza, smantana.

4. Daca te tii de program, vei vedea o scadere in greutate de 1-2 km pe luna, ceea ce va fi bine. Trebuie sa privesti pe termen lung: "ma simt mai bine si incep procesul de slabire". Astea doua aspecte sunt mult mai importante decat greutatea corporala in sine. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua cu care a venit echipata prima mea bicicleta (de trekking) era greu de suportat, desi purtam pantaloni cu bazon (fara de care nu prea ai de ce sa te urci pe bicicleta la ture mai lungi), asadar am facut ceva research si am ajuns la concluzia ca nu se potrivea deloc din punct de vedere al latimii cu anatomia mea. Asadar am apelat la o varianta ajutatoare care mi-a fost de mare folos - https://www.amazon.de/Sportourer-Herren-Sattel-Kaalam-schwarz/dp/B001AMD4OG (se gaseste si in Romania, la un pret mai mult decat rezonabil).

In ciuda protestelor adeptilor seilor inguste care considerau o blasfemie asa ceva, pentru mine modelul respectiv a fost o binecuvantare.

In prezent, desi ma situez in apropierea categoriei de greutate mentionata de initiatorul topicului, nu am nicio problema cu saua originala cu care a venit echipata cursiera mea cea de toate zilele (sau mai degraba de toate weekendurile). Deci, dupa parerea mea, greutatea nu constituie o problema, in schimb saua prea ingusta (sau prea lata in cazul unora) si lipsa bazonului sunt doua pietre de moara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, iacobdoc said:

@Unjustified Obezitatea este un alt factor care iti este impotriva. Gandeste-te ca unii din noi au pe la 75-85 de kg, deci ai avea cu 40-50 kg mai mult ca multi dintre noi. Imagineaza-ti ca ai lua in spate un rucsac de 20-25 de kilograme. Ce parere crezi ca ar avea fundul tau?

Mesajul pozitiv pe care ti-l transmit e urmatorul: 

1. Pentru inceput, limiteaza-te la distante care iti sunt confortabile. Chiar daca faci 5 km, dar ii faci zilnic, sunt suficienti.

2. Ai rabdare cu organismul tau si nu forta, nu fa eforturi intense, adica sa ajungi sa gafai ca un disperat.

3. Evita alimentele care au glucide usor asimilabile: paine, paste fainoase si in general faina de grau, zaharul, mierea, cartofii, cipsuri, fructele dulci si in special freshurile de fructe, laptele si iaurtul. In schimb, poti sa fii mai generos cu salatele, legumele, alunele, carnea cam de orice fel, branza, smantana.

4. Daca te tii de program, vei vedea o scadere in greutate de 1-2 km pe luna, ceea ce va fi bine. Trebuie sa privesti pe termen lung: "ma simt mai bine si incep procesul de slabire". Astea doua aspecte sunt mult mai importante decat greutatea corporala in sine. 

Da, am inceput recent ( de 10 zile ) sa si merg la sala si sa tin un regim asemanator cu cel descris si deja am slabit 4 kg. Si in general nu ajung sa gafai, ma opresc pentru ca nu mai suport saua. Stiam ca si greutatea e o problema, dar nu stiam daca e asta toata problema.

în urmă cu 28 minute, crystale said:

Saua cu care a venit echipata prima mea bicicleta (de trekking) era greu de suportat, desi purtam pantaloni cu bazon (fara de care nu prea ai de ce sa te urci pe bicicleta la ture mai lungi), asadar am facut ceva research si am ajuns la concluzia ca nu se potrivea deloc din punct de vedere al latimii cu anatomia mea. Asadar am apelat la o varianta ajutatoare care mi-a fost de mare folos - https://www.amazon.de/Sportourer-Herren-Sattel-Kaalam-schwarz/dp/B001AMD4OG (se gaseste si in Romania, la un pret mai mult decat rezonabil).

In ciuda protestelor adeptilor seilor inguste care considerau o blasfemie asa ceva, pentru mine modelul respectiv a fost o binecuvantare.

In prezent, desi ma situez in apropierea categoriei de greutate mentionata de initiatorul topicului, nu am nicio problema cu saua originala cu care a venit echipata cursiera mea cea de toate zilele (sau mai degraba de toate weekendurile). Deci, dupa parerea mea, greutatea nu constituie o problema, in schimb saua prea ingusta (sau prea lata in cazul unora) si lipsa bazonului sunt doua pietre de moara.

 

Da, si eu voi cauta pantaloni cu bazon si daca tot nu-mi e bine o sa ma interesez de anatomia mea pentru alta sa.

 

Va multumesc foarte mult pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-as recomanda o sa pe arcuri de tipul asta. Posibil sa gasesti si mai ieftine.

De asemenea din experienta proprie iti spun ca eu dupa primele 3-4 zile pe bicicleta pur si simplu nu am mai putut sa ma urc pe ea alte 3-4 zile din cauza durerilor oaselor ischium (nu stiu exact cum le zice in romana). Abia dupa vreo 2 saptamani de pedalat zilnic mi-am mai revenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this