ovitelu

Bicileta pliabila 20" pt cicloturism

Recommended Posts

Buna tuturor

Cochetez cu ideea de a cumpăra o bicicleta pliabila cu roti de 20". Daca sunt membri ai acestui forum care au bicicleta de acest tip ași dori sa-mi împărtășească despre eficienta ei la pedalat. Când zic eficienta ma gândesc la plimbări cu o viteza medie de 15km/h si ușoare pante 

Pe viitor asi folosi-o la cicloturism. Urcat pe avion cu bitza, aterizat la Bergamo (de exemplu) si venit pe bicicleta pana acasă 1f642.png:) si nu știu daca s-ar preta la asa ceva. Desi am vazut asemenea biciclete echipate de cicloturism.
Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna

Am o bicicleta Dahon cu roti de 20, care are 6 viteze.

Am mers cu ea si in oras si in afara orasului (bucuresti - racari) cu viteza medie 15- 20, in functie de directia si viteza vantului.

Eu simt ca mi-ar trebui cateodata si un pinion de 11 (cel mai mic pe care il am este de 14), dar inca nu m-am mobilizat sa schimb butucul si pinioanele

Pentru cicloturism trebuie sa ai grija cum pui bagajele pe portbagajul spate, sa nu lovesti cu calcaiul cand pedalezi. Eu am incercat sa ii duc ghiozdanul baiatului meu pe portbagaj si m-am chinuit mult sa gasesc o pozitie ok.

Oricum pe net mai gasesti diversi care merg cu pliabile in diverse excursii.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totuși, o pliabilă are ca țintă segmentul de bicicliști care fac naveta. Nu este construita pentru cicloturism. Ca o incearcă cineva ușor peste limitele ei si ale ciclistului, e una. Că încearcă alt segment de ciclism, e alta.

Dacă vrei sa alegi pliabila pentru "ușurarea" transportului pe avion, te vei lovi de dificultatea calatoriei la intoarcere, care cred ca este de fapt esența călătoriei.

Roata mica, poziția pe bicicleta, dificultatea atașării bagajelor te vor însoți tot drumul, care nu ar fi doar de la Răcari.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb cat de stabila se simte la viteze mari? peste 30 k/h pe coborari in serpentine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa zicem ca o pliabila cu roti de minim 24 inch ar putea fi un experiment, dar cam atat. Trebuie vazut cum urca, cum coboara, cum te simti in pozitia respectiva pe distante medii-lungi mai mult zile la rand.

Bagaje poate duce o cantitate moderata, deci mai degraba faci "credit card touring" cu ea.

Dahon Briza (pe 24) si Espresso (pe 26) ar fi o idee.

Se fac si pe 28, alea chiar cred ca ar merge, dar si costa mai mult:

https://www.montaguebikes.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ovitelu

 

Cum ti s-a spus mai sus, te cam chinui cu o bicicleta cu roti de 20".

Altfel spus, este ca si cum ai inceca sa cari saci de cartofi cu o masina sport. Se poate, insa nu este tocmai ce trebuie.

 

In alta ordine de idei, nu inteleg care este legatura intre bicicleta pliabila si transportul acesteia cu avionul.

Nu cred ca mai trebuie mentionat faptul ca n-ai nicio sansa sa iei bicicleta cu tine in avion, ca bagaj de mana.

 

In cazul in care nu l-ai citi deja, aici gasesti multe informatii utile despre trasnportul bicicletei cu avionul:

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.04.2017 at 16:51, BodoC said:

Totuși, o pliabilă are ca țintă segmentul de bicicliști care fac naveta. Nu este construita pentru cicloturism. Ca o incearcă cineva ușor peste limitele ei si ale ciclistului, e una. Că încearcă alt segment de ciclism, e alta.

Dacă vrei sa alegi pliabila pentru "ușurarea" transportului pe avion, te vei lovi de dificultatea calatoriei la intoarcere, care cred ca este de fapt esența călătoriei.

Roata mica, poziția pe bicicleta, dificultatea atașării bagajelor te vor însoți tot drumul, care nu ar fi doar de la Răcari.

 

 

Daca ne place sa fim conformiști nu ieșim din zona de confort :) Sunt destui care dau la pedale in cicloturism pe folding bike si nu sunt navetiști :) Roata mica este compensata cu o foaie cu multi dinti :) 

 

Mulțumesc pentru opinie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu 

 

Era numai un exemplu cu avionul, la fel poate fi si trenul si autocarul

Am citit secțiunea de forum respectiv si am înțeles ce implica transportul cu avionul, trenul, autocarul

Eu sunt interesat de eficienta, adică dacă cineva efectiv a pedalat pe asa ceva si sa-mi impartasesca părerea lui personala asupra eficientei.

Oricum părerea lui poate fi una total diferita de a mea in aceleași condiții 

Am postat in secțiunea cicloturism pentru ca asi dori sa fac cicloturism o asemenea bicicleta

Daca dam un search in google după folding bike touring găsim o mulțime fotografii cu biciclete echipate de touring. Nu cred ca este ceva imposibil :) 

 

@BodoC 

NU cred ca exista o dificultate deosebita la modul cum așezi bagajele, le așezi ca pe una normala si ai avantajul ca fiind cu roti de 20" centrul de greutate al bicicletei sa rămână tot jos

 

Va mulțumesc pentru opinii

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 47 minute, ovitelu said:

Nu cred ca este ceva imposibil

 

Nu a spus nimeni ca este imposibil. Doar ti s-a spus (argumentat) ca te chinui: stabilitate la vant, cum se comporta pe coborari, etc.

Pastrand comparatia expusa mai sus, poti cara saci de cartofi si cu masina sport. Mai pui doi saci pe capota, mai iei un sac in brate, te descurci pana la urma. Insa te chinui.

 

Iar sa facem schimbari doar de dragul schimbarii, ca sa zicem ca suntem nonconformisti nu stiu la ce ajuta.

 

Cam astea ar fi argumentele.

 

Acum, daca vrei neaparat sa faci cicloturism pe o bicicleta pliabila este alegerea ta, eu o respect si iti urez bafta.

Si chiar mi-ar face mare placere sa citesc o poveste de tura facuta pe o pliabila.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, ovitelu said:

... Eu sunt interesat de eficienta...

 

Tocmai despre asta este vorba.

Efortul pentru a înainta cu o roata mica in diametru este mai mare. Cel necesar pentru a trece peste obstacole curente, deasemenea.

Stabilitatea scade si ea.

Edit.

La asta as adăuga faptul ca rotile fiind construite pentru scopul unei pliabile, s-ar putea sa nu reziste incarcaturii suplimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee de comparatie intre eficienta si confortul bicicletei cand cresti diametrul rotii: anul asta fi-miu a trecut de la roata de 20 la 24, am parcurs distanta de la facultatea de medicina pana in Chiajna, pe conturul lacului Morii, cu mare usurinta si efort mai mic, intr-un timp semnificativ redus (fara sa ne grabim, in regim de plimbare). De aia ziceam ca as recomanda minim roata de 24, daca e sa apelezi la o pliabila. Si un balon de macar 1.75 la cauciuc, pentru ca trebuie tinut cont de calitatea de multe ori mediocra a asfaltului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca merge daca alegi regimul de viteza adecvat: 15-24 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de opinii

 

Sper sa reușesc anul acesta sa fac turul Balatonului pe o pliabila cu coburi si șatra după mine.

Am sa va țin la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal am o pliabila - Dahon Vitesse i7 - cu care am facut un pic peste 700km. In acelasi timp am si o cursiera de drumuri lungi. Ce pot sa spun:

  1. Foarte comoda pliabila - dar n-as merge drumuri lungi cu ea. Cand ma urc pe cursiera... dau de doua ori din pedale si am mers cat cu pliabila dand de 8 ori din pedale (exagerez).
  2. Foarte stabila bicicleta. Am coborat cu ea cu 40km/h si nu am avut probleme. Fiind mica, e si foarte agila
  3. N-as face cicloturism cu ea. Mi-e drag de ea, dar la mai mult de 40km n-o folosesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05.05.2017 at 17:16, nnick said:

Eu personal am o pliabila - Dahon Vitesse i7 - cu care am facut un pic peste 700km. In acelasi timp am si o cursiera de drumuri lungi. Ce pot sa spun:

  1. Foarte comoda pliabila - dar n-as merge drumuri lungi cu ea. Cand ma urc pe cursiera... dau de doua ori din pedale si am mers cat cu pliabila dand de 8 ori din pedale (exagerez).
  2. Foarte stabila bicicleta. Am coborat cu ea cu 40km/h si nu am avut probleme. Fiind mica, e si foarte agila
  3. N-as face cicloturism cu ea. Mi-e drag de ea, dar la mai mult de 40km n-o folosesc.

mersi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut inclusiv tandemuri cu roti de 20 cu care s-a facut cicloturism pe trasee de te freci la ochi. Si sotia are una, si inainte sa ia cursiera, am facut multe ture de 50-80km, pe asfalt. Cam simte denivelarile, aerodinamica e de tramvai, dar in rest no problem. Pentru ture, important e sa fie de calitate, nu una de supermarket de cateva sute de lei. E buna si aia dar de parcuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă bucur să văd aici o discuție pe această temă. La un moment dat, mă bătea și pe mine gândul (și încă nu am renunțat).

Am citit destule relatări ale unor oameni ce au făcut ture chiar lungi pe pliabile. Ce am reținut este că, într-adevăr, trebuie să ai componente de calitate. Niște jante bune asigură căratul bagajelor fără stres. Însă, sincer, acest lucru se aplică oricărei biciclete pe care urmează să o încarci.

 

Și despre cicloturism pe MTB s-au spus multe acum câțiva ani (și încă se spun), cum că: nu se poate, nu e eficient, MTB-ul nu e pentru așa ceva, nu ai portbagaje compatibile, etc. Surpriză! Ai tot ce-ți trebuie în materie de piese, nu e nici imposibil și (aș îndrăzni să afirm) nici ineficient.

 

Legat de viteză, nu cred că reprezintă scopul într-o tură cicloturistică. Eu am scos o medie de 14-15 kmh în mai toate turele lungi pe care le-am făcut (să zicem că am scos mai bine atunci când am avut zile de plat sau coborâre ușoară), pe un MTB cu roți de 26 și anvelope de tură. Dacă ne apucăm să comparăm pliabilele cu cursierele dpdv al vitezei, cred că am ratat scopul acestei secțiuni a forumului. ;)

 

Sunt câteva mărci ce par a avea modele și pentru așa ceva, din care amintesc de Tern și Dahon. Un dezavantaj ar fi prețul, dar eu zic că se poate face (odată ce-ți dorești). Vorba aia, câtă vreme nu ești ahtiat după ideea de-ați arunca banii pe telefoane „shukare”, ceasuri scumpe „dă firmă”, 4 vizite la mall pe săptămână și „benzen” pentru Merțan ca să te duci de-acasă până la pâine, cred că banii pe care i-ai fi cheltuit aiurea pot fi investiți în așa ceva (există și opțiuni SH).

 

Pentru bagaje, există multe portbajaje ok și coburii de la Ortlieb, Vaude și Topeak „se pupă” cu pliabilele, chiar foarte ok. Schwalbe Marathon Tour/Plus găsești și pentru pliabile, deci... :D

 

Unul din avantaje e portabilitatea. Anul trecut am mers cu biclele în genți Vaude, prin trenuri, în Europa. Oricât de compacte ar fi fost, gențile tot mari sunt și sunt mai dificil de manevrat. Totodată, trebuie să vânezi spațiile pentru bagaje voluminoase. O pliabilă ar fi fost la fix (și nu este singurul context în care m-am gândit la asta).

 

Eu unul încă mai cochetez cu ideea pe viitor, dpdv al transportului mai ușor (cu avion sau fără) și alte câteva motive.

 

Până una alta, pentru cine are griji legate de aerodinamică, pedalat optim, etc...iată:

 

Tern-Rear-Panniers.jpg

 

2aa58127d1bc5161601a511be994f7ff.jpg

 

travel-with-folding-bike.jpg

 

bike-touring-iceland-canyon-1024x683.jpg

 

5dd79ba123401a23aa0b40ad7a985aa6.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu voia inițiatorului topicului: http://bicycletouringpro.com/ultimate-bike-friday-new-world-tourist-review/

Poveste/recenzie a unei biciclete pliabile ce-a fost folosită într-un tur din Elveția până în Grecia.

E menționat și faptul că nu trebuie să pedalezi mai mult/des așa cum se crede. Totul ține de rapoarte. Multe pliabile ok au foile destul de mari.

 

Repet, se găsesc și prin Europa biciclete foarte ok pentru ture lungi (depinde și cât de mult vrei să tracasezi „căluțul”), iar în egală măsură poți schimba anumite piese de pe orice bicicletă pliabilă decentă, făcându-i „upgrade”-uri. În mod cert, dacă sunt în plan și urcări/traversări montane, nu aș merge pe varianta cu viteze integrate în butuc (doar modelele foarte foarte scumpe au suficientă rezistență la cuplul la care supui o transmisie în contextul unor urcări cu bagaje).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca rapoartele ar fi problema cea mai arzatoare. Insa rotile mai mici si automat, scaderea confortului la drum lung, ma gandesc ca ar putea sa fie.

Da, ii vad pe cei din pozele de deasupra cum au intrat inclusiv pe macadam/pietris. Poate ei au curul/coloana/diverse alte articulatii mai rezistente la socuri si vibratii repetitive. Asta e o viziune personala, altfel inteleg argumentul portabilitatii, iar daca ar fi sa fac turism pe asfalt impecabil, poate as fi dispus sa incerc. Probabil tocmai faptul ca in turele din ultima vreme tot incerc sa ma departez de asfalt ma face sa fiu mai sceptic cu pliabilele cu roti atat de mici.

Nenea cu Bromptonul e belea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2017 at 11:16, diorgulescu said:

Mă bucur să văd aici o discuție pe această temă. La un moment dat, mă bătea și pe mine gândul (și încă nu am renunțat).

Am citit destule relatări ale unor oameni ce au făcut ture chiar lungi pe pliabile. Ce am reținut este că, într-adevăr, trebuie să ai componente de calitate. Niște jante bune asigură căratul bagajelor fără stres. Însă, sincer, acest lucru se aplică oricărei biciclete pe care urmează să o încarci.

 

Și despre cicloturism pe MTB s-au spus multe acum câțiva ani (și încă se spun), cum că: nu se poate, nu e eficient, MTB-ul nu e pentru așa ceva, nu ai portbagaje compatibile, etc. Surpriză! Ai tot ce-ți trebuie în materie de piese, nu e nici imposibil și (aș îndrăzni să afirm) nici ineficient.

 

Legat de viteză, nu cred că reprezintă scopul într-o tură cicloturistică. Eu am scos o medie de 14-15 kmh în mai toate turele lungi pe care le-am făcut (să zicem că am scos mai bine atunci când am avut zile de plat sau coborâre ușoară), pe un MTB cu roți de 26 și anvelope de tură. Dacă ne apucăm să comparăm pliabilele cu cursierele dpdv al vitezei, cred că am ratat scopul acestei secțiuni a forumului. ;)

 

Sunt câteva mărci ce par a avea modele și pentru așa ceva, din care amintesc de Tern și Dahon. Un dezavantaj ar fi prețul, dar eu zic că se poate face (odată ce-ți dorești). Vorba aia, câtă vreme nu ești ahtiat după ideea de-ați arunca banii pe telefoane „shukare”, ceasuri scumpe „dă firmă”, 4 vizite la mall pe săptămână și „benzen” pentru Merțan ca să te duci de-acasă până la pâine, cred că banii pe care i-ai fi cheltuit aiurea pot fi investiți în așa ceva (există și opțiuni SH).

 

Pentru bagaje, există multe portbajaje ok și coburii de la Ortlieb, Vaude și Topeak „se pupă” cu pliabilele, chiar foarte ok. Schwalbe Marathon Tour/Plus găsești și pentru pliabile, deci... :D

 

Unul din avantaje e portabilitatea. Anul trecut am mers cu biclele în genți Vaude, prin trenuri, în Europa. Oricât de compacte ar fi fost, gențile tot mari sunt și sunt mai dificil de manevrat. Totodată, trebuie să vânezi spațiile pentru bagaje voluminoase. O pliabilă ar fi fost la fix (și nu este singurul context în care m-am gândit la asta).

 

Eu unul încă mai cochetez cu ideea pe viitor, dpdv al transportului mai ușor (cu avion sau fără) și alte câteva motive.

 

 

Multumesc de punctul de vedere exprimat. Am cumparat deja un "calut" cu roti de 20" si surprinzator are roti de 2.1 pe ea pt off road :-) La sfarsit de iule avem in plan un tur al Balaton-lui (210 km) si eu am sa-l fac cu pliabila. Am sa va tin la curent cu impresiile legate de turul respectiv.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ovitelu

S-o „uzezi” cu plăcere!

 

Să ne spui și câte ceva despre ea (eventual 1-2 poze), când găsești timp. Baftă!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.05.2017 at 0:54, ovitelu said:

Am cumparat deja un "calut" cu roti de 20" si surprinzator are roti de 2.1 pe ea pt off road :-)

Pentru Balaton n-ai nevoie de roti de off road. Mai mult o sa tragi de ele. Poate intr-o anumita masura sa fie mai comode, ca Balatonul are si portiuni cu asfalt nu prea neted, dar daca nu ai antrenament de stat in sa multe ore, ajutorul e frectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 ore, ViorelCapruciu said:

Pentru Balaton n-ai nevoie de roti de off road. Mai mult o sa tragi de ele. Poate intr-o anumita masura sa fie mai comode, ca Balatonul are si portiuni cu asfalt nu prea neted, dar daca nu ai antrenament de stat in sa multe ore, ajutorul e frectie.

Stiu ca nu am nevoie de cauciucuri off-road, urmează sa schimb cauciucurile la ea. Mersi de informare. Am făcut turul Balatonului acum 2 ani, acum mergem toată familia inclusiv cățelul :))

On 5/30/2017 at 14:44, diorgulescu said:

@ovitelu

S-o „uzezi” cu plăcere!

 

Să ne spui și câte ceva despre ea (eventual 1-2 poze), când găsești timp. Baftă!

Am sa pun si poze, dar trebuie sa vad cum :) ii complicat pt mine modul cum se atașează pozele :) da na fiecare cu cognițiile lui :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now