Sign in to follow this  
ViorelCapruciu

Ingustare furca spate

Recommended Posts

La tandem am o problema cu furca spate jos unde se prinde roata, dar e o problema comuna, nu trebuie pricepere neaparat la tandem. Furca este prea larga fata de cat este de lat butucul. Butucul e de 135, in specificatii si furca avea 135 dar in fapt are 142mm. Asta imi pune ceva probleme enervante cand transport tandemul in masina (am si suport de pus deasupra dar cand nu am bagaje prefer sa il pun in masina), ca trebuie sa dau jos si roata spate, iar cand o montez e cam chinuiala si sa bag roata la locul ei , dar mai ales sa strang quick release-ul, ca trebuie sa comprim furca. Ce variante de rezolvare imi recomandati? Una ar fi sa pun niste saibe sa latesc artificial butucul. A doua ar fi sa deformez furca in sensul strangerii, nu cred sa pateasca ceva nasol. Am o presa mai zadravana de tamplarie, as putea sa incerc sa o strang cu ea insa in mod sigur nu  se va deforma egal in ambele parti, sau asa cred, daca asta are vreo importanta. Poate ca pentru cei 7 mm cat se va strange, si daca ca se strange numai dintr-o parte, asta ca un caz extrem, diferenta de simetrie nu se va baga de seama. Cred. Cine are experienta cu cadre il rog sa imi dea si mie un sfat. Cadrul e din aluminiu. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucii de tandem au 145mm, bănuiesc că asta e, de fapt, dimensiunea cadrului.

Dacă butucul e cu rulmenți și capace/adaptoare detașabile, s-ar putea face o modificare în genul celei de aici: adaptorul de pe partea stângă mai lat cu 1cm și un distanțier sub disc cu șuruburile mai lungi. Cea mai bună soluție ar fi să schimbi butucul cu unul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ViorelCapruciu Preocuparea ta e justificata si cred ca am citit ceva pe tema asta. Totusi, din punct de vedere logic, care crezi ca este diferenta intre strangerea cu quick relesul tau si strangerea intre saibele si piulitele unei bare filetate, considerand ca procesul il vei realiza in etape?

Am gasit si un video foarte bun. Chiar daca e despre cum sa il cracanezi, controlul procesului e acelasi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, iacobdoc said:

Totusi, din punct de vedere logic, care crezi ca este diferenta intre strangerea cu quick relesul tau si strangerea intre saibele si piulitele unei bare filetate, considerand ca procesul il vei realiza in etape?

 Nu imi ajunge filetul la quick release ca sa strang furca pana se deformeaza plastic, iar numai cat strange cheita nici atat. Multumesc pentru linkul cu filmuletul. Interesant.

 

în urmă cu 3 ore, otsdr said:

 

Butucii de tandem au 145mm, bănuiesc că asta e, de fapt, dimensiunea cadrului.

 

Nu am luat butuci de tandem dat fiind pretul cam mare la ceea ce am gasit eu atunci, vreo 300 de euro si ceva cel de spate. Am luat de downhill, am intrebat si la magazin daca ar fi suficient de rezistenti la tandem. Au quick release de 10 pe spate si de 9 pe fata. Mi se pare ca am ales bine.

Deschiderea la spate a cadrului este in specificatii de 135, ori e o greseala pe site.  In link, in josul paginii se alege Rahmen si se vede "Einbaubreite Hinterrad [mm]: 135".

https://www.poison-bikes.de/shopart/0015000902/Rahmen-Rahmen-Kits/Tandem/Dioxin-Sport.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi trimite-le mail și întreabă-i; nu e normal sau recomandat să modelezi la rece atât de mult un cadru din aluminiu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul de aluminiu nu si nu. In nici un caz. Chinuie-te ca e mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Nici azi nu mesteresc dar de maine o sa incep sa caut o solutie, sa mai fac si niste masuratori. M-a pus putin pe ganduri si chestia ca urechile neparalele pot cauza bucucilor pe rulmenti, si asta se poate intampla chiar si in situatia actuala. Voi ticlui si un mail in germana catre magazin dar nu cred sa ma poata ajuta cu ceva. Oricat de amabili ar fi si s-ar oferi sa mi-l modifice/schimbe, nu ma apuc sa il demontez si sa-l trimit. Mai degraba modific roata cu un butuc mai larg. Chestia cu adaptorul nu stiu ce sa zic. De vreme ce exista, probabil ca face treaba, insa la cat de sensibile vad ca sunt discurile la reglat parca am niste retineri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this