Sign in to follow this  
h3x0r

ROSE PRO SL DISC vs PRO SL

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Sunt in dilema daca sa iau o cursiera cu frane pe disc, sau una cu frane pe janta.

Incerc sa am o oprire cat mai sigura legat de circulatia in oras (avand in vedere ca ma simt momentan sigur doar cu MTB-ul), si as vrea niste frane cat mai bune.

Am inteles totusi de noile 105 5800 cu design simetric, sunt best you can get de la frane pe janta, asa ca nu stiu daca are sens sa ma arunc.

 

Pareri ai celor care au frane pe disc?

 

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

E simplu - disc. Si acum sa o facem complicata.

 

Am avut cx cu RS685/RS785. Treceam de pe MTB. Mi s-au parut mai slabe. Printr-o serie de imprejurari bicicleta a fost rechemata in fabrica si eu mi-am luat banii inapoi pe ea. Am zis - daca oricum sunt mai slabe hai sa nu imi mai iau pe disc - diferenta cu sau fara disc - aceasi echipare era substantiala. Mi-am luat Ultegra 6800 - considerate cele mai bune frane pe janta in banii aia(nu vreau polemici - asa am inteles eu). Surpriza - aveam impreasia ca nu tineau. Le-am pus sabotii swiss stop, parca, nu mai stiu ce culoare dar din aceia laudati ca tin bine. S-a imbunatati frana..dar nu cine stie ce. Dupa ce era sa ma sui pe unul cu masina - care mi-a iesit in fata si pana la care puteam opri linistit cu mtb-ul - am inceput sa ma gandesc serios..asa ca am dat-o si mi-am luat un cx cu rs685/rs785. I-am schimbat placutele resin cu metalice (nu ca nu tineau dar mi le-am busit la o aerisiere). Cu metalice se apropie de mtb la forta de franare.

 

Ca idee - diferenta intre frane mtb (xt) si franele pe disc de cx e vizibila dar nu la modul ca zici ca nu tine frana. Intre cx cu disc si ultregra 6800 e diferenta imensa. Atentie insa - vorbesc de franarea de pe coarne - cand stai cu mainile sus si apesi franele. Daca stai tot timpul in ele, cu mainile jos, e o diferenta dar nu mai simti ca nu ai frana. Ca reper am undeva intre 90-100 de kile - conteaza si asta la frane. Si inca ceva - franele de cx sa fie shimano - avem un coleg pe aici care si-a luat SRAM si nu a reusit sa le dea de cap - nu par ca tin de loc. Nu stiu daca nu sunt aerisite bine - cu toate ca zice ca a fost prin multe service-uri - dar seria asta de la shimano mi se pare perfecta. Manetele ergonomice au ascunse foarte bine rezervorul de ulei de zici ca sunt manete de frana mecanice. Arata frumos. Cele de 105. hydraulice, arata cam din topor dar rs 685 sunt facute frumos.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am vazut si eu ca Ultegra hydaulic arata bine. Dar vorbesc de o diferenta de 300e pt 105 janta vs disc, si 500e spre Ultegra. Eu am 70 Kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ok, kind of kkamaca e diferenta. Eu nu planuiesc sa merg pe altceva decat uscat.

Deci fara balonaj suplimentar, nu se poagr face uz de puterea in plus.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta majora este in functie de unde tii mainile in cea mai mare parte a timpului. Daca le tii sus, pe manete, si franezi cu 2 degete atunci e diferenta mare. Daca le tii jos si apuci fratele tot cu 2 sau 3 dar in pozitie de tragere atunci diferenta nu mai e asa mare pentru ca ai pârghii mametei mai mare. Ei testează acolo cu mainile in coarne. Ambele tipuri de frâna au posibilitatea de a frâna la limita aferente - problema e de cata forta aplicata manetei este nevoie pentru a obtine aceasi forță de franare.

 

Autor corectul asta face mișto de mine - fratele = franele

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tandem am bb7 cu rotoare de 200, ghidon de cursiera. La cursiera am niste stifturi Sora, cu ce a venit din fabrica, cu sabotii schimbati cu unii mai moi, ca sa tina mai bine. Si tin ceva mai bine, dar comparativ, tandemul franeaza mult mai bine decat cursiera, aproape ca nu exista termen de comparatie.

Daca as vrea neaparat franare buna, momentan as alege cu disc. Nu zic insa ca nu pot fi motive sau ocazii sa imi schimb parerea, ca nu imi trec prin mana fel si fel de biciclete ca sa concluzionez definitiv, la practica ma bazez pe experienta proprie. Asa cum am zis si de butucii cu rulmenti la inceput, ca numai de-aia voi pune, si acum nu mai zic. O mica observatie. Daca franele tin foarte bine si tragi in disperare de ele in cine stie ce situatie care te sperie, poate chiar mai mult decat e cazul, exista un anumit risc sa te arunce. Am patit asta cu o alta bicicleta si dupa aia, bucuria ca am niste frane "brici" am schimbat-o cu gandul cum sa fac sa nu mai tina asa tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat PRO SL. Sa speram ca 105 5800 livreaza ce promit. Am.un video cu un review-er cu 2 bike-uri cu frana asta, si inca un disc brake, si indica franare buna si fara probleme cat timp e janta de Alu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca ai facut alegerea o sa tragi concluzia singur. Cand sunt in trafic in oras ca sa ma simt in siguranta tin mainile deasupra schimbatoarelor si cu 2 degete pe frana. In pozitia cea mai de jos in care as putea strange ca lumea franele nu ma simt in siguranta decat daca merg pe sosea. Am si 5800 si R685 pe doua bicle diferite si diferenta este enorma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit. Nu mi s-a parut ca franeaza slab bike-ul cu 5800. Am tras de ele de jos din drop-uri si au forta, si franeaza decent cand stau sus pe ergo-uri. Eu am 70 Kg, si incerc in oras de nu trec de 25-30Km/h in zonele de pericol, chiar 20km/h.

Pe coborari probabil as sta in drop-uri pentru franare. Nu am avut probleme cu pietonii, multi stau cuminti pana cand vad ca chiar pot frana, masinile iar se comporta cu grija si nu ma preseaza pe banda.

Ma declar multumit, si in conditiile in care o vreau de sub 8 kg bike-ul, pe la 7.6 Kg daca se poate, nu vreau sa ma duc in sus pe dsc brakes.

Alegerea mea era un bike de 1800e ( ROSE PRO SL DISC-4400 HYDRAULIC), dar nu aveam banii astia.

 

Diferenta nu o vad pe plat, ci o vad la vale, pe un Transfagarasan, sau altundeva in Alpi. Acolo, am testat pe o panta, v-brakes nu tin asa de bine, trebuie tras de ele bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ca e mai e ceva cu care eu nu sunt de acord , si anume rulajul la presiuni mari. Continental face teste la 80 PSI (5.5 Atm) , si zice ca aderenta e marita si la fel si rulajul, si oamenii ruleaza cu presiuni mai mari si disc brakes.

Dar daca eu rulez cu 5 Atm fata si 5.5 Atm spate tubeless si roti mai usoare sa zicem, franez la fel ca un bike pe disc la 7 Atm cu roti mai grele si rider cu 7 kg peste mine? Eu zic ca am o sansa buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30km/h în oraș în zonele cu pericol?

Când nu e "pericol" cu cat mergi? 50-60?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am un PRO SL 2000,cu 5800. Am fost weekend-ul asta pana la Sinaia si inapoi... pe ploaie. Mi-as fi dorit discuri. Insa pe coborari cand e uscat, nu prea am probleme cu franarea. E ok.

A fost o versiune a SL-2000-ului cu frane pe disc, nu mai stiu exact numele, la 1300EUR acum vreo 2 saptamani - promotie. M-am gandit sa fac upgrade....

Later edit: https://www.rosebikes.ro/bike/rose-xeon-dx-2000-special-edition-model/aid:2679919

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi place sa alerg pe ploaie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ciclocross am frane BB7, care ca putere de pe manete sunt sub franele pe janta Campa Potenza montate de curand pe cursiera (care sunt cam demente).

Insa la modulatie BB7 sta mai bine.

Personal nu vad ce sens au franele pe disc la cursiera decat pe ploaie. Mentionez ca am jante de aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce manete ai folosit franele respective? Shimano sau Campagnolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BB7 Road- Shimano 105 5800 (stiu ca e o problema aici, ca au alta rata de tragere fata de manetele SRAM echivalente petnru care probabil au fost proiectate)

Potenza - Sram Rival 11 (am folosit si cu Rival10, cele mai noi parca sunt o leaca mai brutale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal manetele 5800 trag mai mult cablu decat SRAM si Campagnolo, deci daca BB7 Road au fost gandite pentru tragerea SRAM, asta inseamna ca vei avea o forta de franare mai redusa la aceeasi apasare a manetei, intr-adevar. Altfel, din ce am citit manetele SRAM si clestii Campagnolo se pupa chiar bine, fiind gandite cam pentru aceeasi rata de tragere a cablului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I follow.

 

Unii nu prefera franele pe disc pentru ca sunt prea brutale pentru o cursiera. Unii ar prefera exact pentru ca simt ca au mai mare siguranta.

 

Eu unul prefer urcarile, pe plat dorm de obicei. Insa stiu ca vine si partea de coborare de care mi-e cam groaza, culmea. Mie personal mi-e frica de coborari sa nu fac vreo explozie, desi franez treptat, finut, iar cand trec de 50km pe ora, incep sa ma panichez. De ce mi se intampla asta? In primul rand nu sunt invatat foarte bine cu cursiera pe care o am si uneori mai "tremura" ghidonul. Rar, dar se intampla si nu stiu ce sa fac in acele momente. Combinat cu ideea ca se incalzeste janta prea mult, chiar daca e dubla, nu e cel mai bun combo de frica pe coborare. Nu stiu ce e de facut sa scap de frica asta...La ultima tura, Predeal-Ploiesti prin Cheia, am mers si cu 61 km/h pe coborare, stiam ca pot mai mult. Dar mi-a fost frica. Nu pot sta in dropuri decat pe plat si pot sta mult si fara probleme, dar nu pe coborare, simt ca pierd controlul la bicla. Sa fie de la marimea biclei oare?

 

Insa am vazut un coleg care nu are nici o taina cu frane pe disc pe cursiera. Si urmaresc asta de mult timp. Desi el are o conditie super peste mine, tocmai a facut si tura de 600km wk asta...Si aici ai diferenta intre noi doi, el fiind pe o bicla mai grea ca a mea, fara discutie, din cauza discurilor si anume cam vreun kg. El are ultegra pe disc.

     

Este o balanta pe care trebuie sa o pui in calcul, pentru ca sacrifici din greutate cand vine vorba de disc. Faci coborari dese, chiar ai nevoie de disc? Unde e necesar discul si unde chiar am nevoie de el? Sunt intrebari care eu mi le-as pune inainte sa incep sa caut. Cel mai important detaliu, cred, cel putin pentru mine, e un test drive. Faci o Piatra Arsa, ai urcare, ai coborare si vezi si tu cat poti jongla. Si nu as pune in calcul varianta ce as face in oras, pentru ca pentru oras trebuie sa ai orice alta bicla care sa fie de ramolit in oras.

 

Ma uitam la Canyon si la Rose, de exemplu. Un aluminiu ajunge pe la 7.3kg pe janta pe cand un carbon cu disc sare la 8.3kg.

Chiar acum ma uit la Canyon pe site, ca e mai simplu : un cadrul de AL cu ultegra disc are 8.5kg, iar cu ultegra pe janta are 7.3kg. Un carbon cu 5800 disc are 8.2kg varianta ultimate, 8.5kg varianta endurance, iar cu 6800 - am luat cele mai ieftine din lista - diferenta intre ele 5800 si 6800 fiind de 400-500euro, pentru ultimate 7.7kg si endurance 7.9kg. Asta discutam de 1999-2499e target.

 

Eu vin de pe mtb. Acolo dau cat pot de tare pe coborari si mi-e groaza de urcari (cele cu panta mare), in rest, imi place orice la mtb.

 

 

Edited by Mookyama
ultegra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fitting pentru pozitia comoda in drops-uri. In rest 105 5800 ca frane, bat si f#t ca masina de cusut.  N-am avut probleme la franari pana acum, si de urgenta, si modulatie, si in fundul masinilor.

Unul care sare de pe o strada laterala, surprinde pe oricine, chiar si cu disc, si nu franezi la timp oricum. In rest, no issues.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vinzi rotile, Pipa și ghidonul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2017 at 11:29 AM, h3x0r said:

Fitting pentru pozitia comoda in drops-uri. 

 

Ma gandesc la asta de ceva timp. Problema e ca la peste 60km, de cate ori incerc sa sar peste, o musc. As da nitel mai tare, 70-80km/h, inca nu stiu de ce sincer sa fiu, dar as incerca putina adrenalina.

 

Eu m-am indragostit de asta, de la Canyon, insa nu imi surad rotile si Di2. Merita, dar umfla pretul, zic si eu. Cred ca culoarea face totul si cam atat :D Dar as lua-o si maine.

 

@iulian_florea daca nu bei suficient iarna eu ce sa iti fac. Lasa ca dam o tuica de prune intr-o iarna la o tura, de acasa, dar mi-e teama ca nu mai nimeresti nici ghidonul dupa :D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

De ce vinzi rotile, Pipa și ghidonul?

Rotile sunt grele, iar pipa si ghidonul nepotrivite in urma unui fitting, reach prea mare si pipa prea lunga.

Noile roti au 1466g, butuci Bitex+Sapim D-light+ Ryde Pulse Comp/Comp OS (asimetric spate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this