SpeedOrNothing

Impresii de la tura pe șosea de azi, pe cursieră

Recommended Posts

Da, e jacheta de vant. Acolo o tin si da, stiu ca ma incetineste cu 0,25 km/h.

Iar bidonul era undeva pe jos probabil.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut tura la mare, împreună cu Ștefan (fb_rider). Eu pe mtb el pe cursieră.

Ieri 15.09, București -Mamaia Nord, 10h30min timp total, 8h timp pedalare, peste 26km/h media de viteză.

Traseu: București - Lehliu Gară - Fetești Gară -> trenul -> Cernavodă - Castelu - Culmea - Lumina - Năvodari  - Mamaia Sat.

Azi 16.09, m-am întors cu trenul după ce am mai făcut aprox 45 km prin Constanța.

Ștefan s-a întors pe bicicletă pe traseul: Constanța - Călărași - Silistra (BG) - Ruse (BG) - Giurgiu - București. La ora la care scriu încă mai pedalează.

Am avut vreme bună și vânt din spate dar pentru mine a fost greu, însă am reușit. Este cea mai lungă distanță parcursă, pentru mine.

 

În curând și poze.

 

Numai bine!

Adrian

 

  • Upvote 4
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am revenit cu poze din tura de mai sus.

 

Tura s-a încheiat în Mamaia unde se ținea un triatlon la care au participat câțiva prieteni cu care am apucat să ne întâlnim.

 

Numai bine!

Adrian

 

jGAc9JyLlwZyDMVjGTWEvwWhRVJj9Wimckf9xnIK

 

qNqrZhXvaHdl-rKZfa6anXw-YBkSf_fJ2QIA2Lrh

 

Ad8qDFkapbT-YX8r_9ZcTmoMOts9L01zO1OdLWtJ

 

reIUfvOlaDvh2q4GWuDKOLSkmqpAeiA3drX2i4qw

 

wnadXHgv8uKu6NUjk1aHRiiqXYiUWrn77R9vKrvD

 

RBV-9H49Wy4vicwbQeegUCYWzTRbh3D1b_2-GV6T

 

-HK7Rywx-5Qwo7KulxYL-jwlaaKpsTVsNi3q9lgQ

 

wjLPS1HqQHdT8WhA41JC-YSBlJTa5JccMH3IqIau

  • Upvote 5
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama tinerel, ne-tinerel, eu sunt "ala mic, negru care respira greu". Asta se vede si din transmisia pe care o folosesc.

Iesirea asta, inafara de faptul ca mi-o doream, a fost importanta pentru ca am putut proba potentialul pe care il are ansamblul: cal si calaret.

A fost prima data cand am urcat in totalitate, pe bicicleta. M-am mai oprit dar nu am mers pe langa bicicleta nimic.

Pe mai departe este doar o problema de armonizare cu bicicleta.

O sa mai dau jos 5-10 kg, ca am de unde.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am băgat un Gutin după mai bine de o lună. Am descoperit că au mai tras băieții niște marcaje (cred că se lucrează de 3 ani deja), că se instalează toamna și că nu mai știu coborî cu cursiera.
Manete, șa, deraior, chainstay julite. Pantalon, vestă de vânt, bluză rupte. Călărețul a scăpat ieftin, niște piele de sub genunchi, de pe antebraț și coapsă, dar rămâne de văzut la următoarea coborâre care sunt pagubele pe creier :))

 

4tmCIuMTJSB_5Big4khcxyH0BDooyHJIH6bZoqzk

 

C0Wj-FAmmpqtnMe_EfJqFe-7nlch-0cAEkFReANk

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai spus si tu. -10g la schimbator. Weight reduction. Marginal gains!

Mai tare a fost socul. Bine ca nu ai patit mai rau. Restul se repara! :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sherlock sper că nu ți-am stricat zenul, că parcă în fața ta am căzut :)) Lui Andrei sigur nu i l-am stricat, că el s-a dat singur de o grămadă de ori de asfalt și nu se lasă, iar Cipri îl avea gata stricat :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu eram in fata, Andrei in spatele tau, iar Cipri...cred ca era inca in varf. Am auzit cazatura in spatele meu. 

Nu ai stricat nimic. Imi pare rau ca nu am continuat tura. Aveam de gand sa te chem la o bere dupa. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, colegii!

Astazi am fost la o tura scurta, de 45 de km, care m-a convins sa imi pastrez bicicleta. Eu am 175cm inaltime, iar utilajul are cadru de 58cm si mi se parea cam mare, dar dupa tura de azi deja am inceput sa imi planific locurile in care o duc in vara 2019 ❤️

Share this post


Link to post
Share on other sites

In superhero position? https://goo.gl/images/uUpqtZ

 

Top Tube și Șăd Tube este 582 cu 550. La 179cm eu mă înghesui pe un 54. Dupa un an de gânduri abia acum îmi fac curajul sa mă gândesc la o pipa de 110, adică cu 1cm mai mult decât am acum. Tie ți-ar trebui 52 cu 120-130mm sau 54 cu 100-110mm pipa. 

Sau ai picioarele tare scurte și torso foarte lung, de unde poate un reach comod. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, mihaitasr said:

Eu am 175cm inaltime, iar utilajul are cadru de 58cm si mi se parea cam mare, dar dupa tura de azi deja am inceput sa imi planific locurile in care o duc in vara 2019 ❤️

Mie mi se pare ca e imens cadrul pentru inaltimea ta. Eu am 1.90 si folosesc 58.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu ca e mare, dar ma deranja pana acum doar cand mergeam prin oras si aveam multe accelerari / franari. La drumuri (relativ) lungi nu m-a incurcat si chiar imi place mult cum se simte. Vreau doar sa ii mut saua putin mai in fata si sa ii pun o pipa putin mai scurta (acum am de 110, vreau sa ii pun de 70-80) si atunci chiar nu o sa ma mai deranjeze deloc marimea cadrului. Am mers pe 54 cm si mi s-a parut putin cam mic, stateam putin cam inghesuit pentru gusturile mele, deci cred ca 56 ar fi ideal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, mihaitasr said:

Da, stiu ca e mare, dar ma deranja pana acum doar cand mergeam prin oras si aveam multe accelerari / franari. La drumuri (relativ) lungi nu m-a incurcat si chiar imi place mult cum se simte. Vreau doar sa ii mut saua putin mai in fata si sa ii pun o pipa putin mai scurta (acum am de 110, vreau sa ii pun de 70-80) si atunci chiar nu o sa ma mai deranjeze deloc marimea cadrului. Am mers pe 54 cm si mi s-a parut putin cam mic, stateam putin cam inghesuit pentru gusturile mele, deci cred ca 56 ar fi ideal.

 

Cu riscul de offtopic, ce lungime ai la picior? Caci daca ai peste 80cm, zau...Cand am citit pipa de 110cm, wait, what?

 

Inteleg ca tii la bicicleta ta, ca noi toti cu siguranta, insa te chinui cu ea. I-ati un 54 si calc-o :)Vine cu pipa de 100. Nu cred ca stateai inghesuit, creierasul se gandeste "aaa...bicicleta! Trebuie sa stai in superhero position, intins ca si copiii la corcoduse. Nu stai asa, e nasol atunci." Asa stie el. Dar asta nu inseamna ca e si bine ce stie el si cu ce s-a obisnuit-chinuit pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-am masurat niciodata picioarele (pe interior), dar la incaltaminte port 45, s-ar putea sa mai castig si de acolo un centimetre, doi :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, mihaitasr said:

Da, stiu ca e mare, dar ma deranja pana acum doar cand mergeam prin oras si aveam multe accelerari / franari. La drumuri (relativ) lungi nu m-a incurcat si chiar imi place mult cum se simte. Vreau doar sa ii mut saua putin mai in fata si sa ii pun o pipa putin mai scurta (acum am de 110, vreau sa ii pun de 70-80) si atunci chiar nu o sa ma mai deranjeze deloc marimea cadrului. Am mers pe 54 cm si mi s-a parut putin cam mic, stateam putin cam inghesuit pentru gusturile mele, deci cred ca 56 ar fi ideal.

 

Cam asa simt si eu. Si eu sunt obisnuit sa pedalez pe bicle mai mari(avem cam aceasi inaltime), incepand cu o cursiera clasica cu cadrul 57cm cu care am si pedalat distante lungi si a fost ok si inca nu m-am invatat minte. Recunosc, eu am un corp mai elastic si nu simt diferentele astea si cred ca si tu esti la fel daca nu te-ai plans de dureri. :) 

 

Nu iti spun cum sa iti traiesti viata, cum probabil tot primesti sfaturi de la oameni "invatati" :)) ,  insa iti recomand sa fii atent la urmatoarele aspecte:

- ideal pe bicla e sa ai unghiurile celor 3 pozitii de contact undeva pe aici: (pentru asta se tin mai mult masuratorile "cadru 58cm cu pipa de x mm" ++la bazin ar trebui sa fie un unghi undeva pe la 45 de grade fata de sa++)

imgH2FaB5.jpg

- marimea unui cadru clasic(evit sa folosesc "vintage", pentru puritani...) de otel difera oarecum de un cadru mai actual de aluminiu/carbon. Un 57cm otel ar fi un 54cm la carbon +/-. Altfel erau reach-ul la ghidon sau inaltimea seii gandite. Acum sunt mai compacte. Cum a exemplificat foarte bine @Mookyama, in cazurile din urma jonglezi foarte mult cu componentele secundate: lungimea/unghiul pipei, inaltimea seii, pozitia seii etc. :)

- sa fii atent la modificarile in postura sau la durerile nervului sciatic sau la incheieturi si umeri. Fiind un cadru mare, te cam intinzi dupa ghidon si atunci apare o presiune in plus. Nu e de speriat, dar e ceva la care eu m-as uita, pentru siguranta si sanatatea mea. Daca te simti bine pe un cadrul mare ok, dar daca deja incepe sa iti puna probleme, va trebui sa te reorientezi spre un alt cadru.

 

 

Repet, ideile de mai sus sunt doar niste lucruri de luat in calcul. Fiind la inceput, bucura-te de senzatie. e super. Iar daca zici ca ai inceput cu 45km, esti foarte tare. Tine-o tot asa! Iar daca te prinde microbul rau, o sa vi tu cu schimbarile, nu trebuie sa ti le explice nimeni. Si o sa vrei mai mult. :))

 

@Mookyama, pentru "muritorii de foame" ca noi, care abia ne dam pe biciclete, fara a face performanta, 1 cm mai mult sau mai putin e mai mult de factor psihologic dupa mine. Ar conta daca daca am merge la intensitate mare, cu 300W constanti si ne-am bate pentru cine stie ce tricou, atunci da. Ne cramponam si ne plangem prea mult pe chestii de genul, in loc sa ne bucuram de placerea efectiva de a pedala, cum face acest om. Jos palaria pentru el! :) 

 

@mihaitasr in rest, iti urez un calduros bun venit! Si vreau sa aud de acele planuri pe vara viitoare ! :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, multumesc!

45 km a fost doar tura de Joi, dar microbul m-a luat atunci cand am bagat cam 110 km intr-o zi, din care cam 80 de macadam, pe o bicicleta luata la test, pe care am si cumparat-o dupa (un Pinnacle Arkose foarte tare).

Cat despre planurile pentru vara viitoare, mie mi se par supranaturale, avand in vedere ca acum un an aveam o bicicleta de 1000 ron. Mai ales ca eu credeam ca nu o sa am nevoie vreodata in viata mea de ceva mai scump, iar acum ma gandesc cum sa imi conving prietena ca am nevoie de Ultegra ala nou, ca cel de pe bicicleta e cam vechi si e 2x10 in loc de 2x11.

Am vazut pe forum ca sunt colegi care au bagat Transalpina + Transfagarasan (nu neaparat in ordinea asta) intr-o singura zi. Eu ma gandeam sa le fac in 3 zile, dar si cu admirat de peisaj si poze si d-astea. Sigur ca pare banal pentru oameni care baga 400 km/zi, dar pentru mine (care biciclesc de 1 an) e mare lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sherlock chiar și cei care sunt doar amatori de weekend pot avea probleme cu sănătatea.

  Intr-adevăr probabil ca 1-2cm nu contează, însă aș putea zice ca e mai ușor sa se accidenteze o persoana care nu este atenta la aceste mici detalii decât unul care sta nițel mai mult cu rigla după el. Caci o face repetat de cele mai multe ori și ignora anumite semnalmente. 

  Mulți de pe forum ne-am făcut reglajele in timp și poți zice la fel de bine ca și cei care pedalează ceva mai abundent ar putea sa își creeze probleme cu ușurintă.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihaitasr Lasa-i tu pe ciudatii aia care merg sute de km pentru ca nu au ce face acasa si ii apuca strechea :)) ....110km cu macadam si offroad pitoresc ? esti tare, nu am ce spune :) Si la ce ai scris, ai prins si tu boala, foarte bine, regula n+1 bicle pluseaza! Succes cu mandra, sa fie intelegatoare! :D 

 

 

2 hours ago, Mookyama said:

  Intr-adevăr probabil ca 1-2cm nu contează, însă aș putea zice ca e mai ușor sa se accidenteze o persoana care nu este atenta la aceste mici detalii decât unul care sta nițel mai mult cu rigla după el. Caci o face repetat de cele mai multe ori și ignora anumite semnalmente. 

  Mulți de pe forum ne-am făcut reglajele in timp și poți zice la fel de bine ca și cei care pedalează ceva mai abundent ar putea sa își creeze probleme cu ușurintă.  

 

Deobicei accidentarile se petrec pe drum, din neatentie, fiind factorul principal. Pentru a evita asta, in primul rand, stai cu ochii pe drum si esti atent la toate entitatiile obtuze care te omoara intentionat sau nu. Nu la pipa cu un cm mai putin(ca o dam in complexe :)) )Al doilea aspect e sa ai o bicla care sa fie bestiala din punct de vedere functional. Confortul este important, dar nu din cauza aia se petrec accidentari, cazaturi sau alea alea si influenteaza prea putin acest lucru. Nu ti-e comod, bun, te doare spatele sau ceva ? Atunci schimbi ceva, cum bine ai spus. E important confortul pentru sanatatea fizica. Iti inteleg punctul de vedere si sunt de acord ca trebuie sa ai o bicicleta pe masura, sa iti vina ca un costum facut la comanda. Dar... ma amuz destul de copios, cand aud "vai, mi-ar trebui 0,002mm pipa mai lunga", la un nivel de amator. De asta zic ca e mai mult un factor psihologic, la nivelul la care rulam noi. Nu te contrazic, nu fac dojeneala. Sunt doar un ciclist, atipic, care se da pe un cadru cu un numar mai mare si cu o pipa prea lunga(na, sa fie si gluma pana la final :)) ) si care incearca sa inteleaga lucrurile astea mult prea marunte. In sensul ca sunt persoane cu bikefiting facut care se plang ca nu se simt confortabili pe bicla.  

 

Repet, nu te contrazic sau iti bag bete in roate. Sunt de acord cu tine ca e important acest aspect, deci iti dau dreptate. Cred numai ca e o exagerare :) Exemplu e pustiul asta de mai sus. Iar daca tu te simti mai bine cu o pipa mai mare, atunci peftect. Dar dupa o luna de pedalat si comparat, te voi ruga sa imi spui care sunt beneficiile, sa inteleg si eu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam acolo e si parerea mea. Sunt convins ca la competitii serioase conteaza sa pui 100% din putere la roata, pentru ca acolo orice minut conteaza.

Eu imi amintesc de acum 20 si un pic de ani, cand am invatat sa merg pe bicicleta bunicului meu si bineinteles ca faceam manevra cu piciorul bagat prin cadru, ca altfel de unde bicicleta marimea mea...

Sigur ca vremea s-a schimbat, dar nu o sa fac foarte mare caz din asta. I-am cumparat acum cateva piese pe care vreau sa le montez (Ultegra alea de care ziceam mai sus, roti de carbon, caseta cu 11 pinioane) si o sa ii pun si o pipa mai scurta. Din pacate nu am una tot de carbon, asa ca trebuie sa ii pun o pipa normala pe ghidonul de carbon, ceea ce ma cam nemultumeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.