Sign in to follow this  
Stef M

Suplimente geluri pentru o cursa de 90 km

Recommended Posts

Buna seara,

As dori sa imi spuneti ce suplimente, geluri ati recomanda sa consum in timpul unei curse de 90 km, avand in vedere ca niciodata nu am folosit astfel de ajutatori! Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne, dacă era Frank pe recepție la faza asta... :)

Bun, acum am trecut peste faza amintirilor și răspundem la subiect.

Nu îți trebuie "suplimente geluri". DAR trebuie să mănânci bine înainte de plecare, ideal o porție de paste cu ce îți place ție dimineața.

Apoi, unul-două batoane de cereale  sau un baton de salam de biscuiți, sau 50 g alune, pe oră. Și 300-500 ml limonadă/ceai/băutură izotonică pe oră.

Și mergi in ritm rezonabil, 18-20 km/h cu 5 minute pauza la fiecare oră.

Dar trebuie sa ai deja niște ture mai scurte in picioare, de 30-50 km. Adică ar fi cazul ideal. 

Și trebuie să fii obișnuit cu bicicleta, cu poziția pe ea, cu șaua, cu manșoanele. Iar ea sa fie in buna stare de funcționare. 

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoase amintiri...

La subiect: noi la o tura de 90-100 km ne oprim de vreo doua trei ori.

Intai bem cate o bere (Ursus la 330 sau Timisoareana la 400) apoi mancam o ceafa cu muraturi sau mici cu mustar, depinde de ruta pe care am ales-o (Bragadiru, Gruiu, Branesti sau Mogosoaia).

Sa completezi la profil localitatea, ca sa putem face recomandari mai precise.

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tura e una, cursa e altceva. Omul a zis cursa, deci nu se prea pune problema sa faca pauze (ca sa manance sau doar de dragul de a le face).

 

Altfel, ca alimentatie pentru 90 km de pedalat iti ajung lejer 2-3 batoane Snickers sau ceva similar. De baut depinde de organismul tau, de greutatea ta, de profilul traseului pe care mergi, de temperatura de afara, de cat de imbracat esti, de regimul in care mergi, etc. Pentru mine personal aia 300-500 ml / ora de care vorbeste @Traveller mi se par cam putini daca temperatura de afara depaseste 20 de grade si in special daca am de mers la munte. Dar din nou, cantitatea de lichide pierdute (respectiv aia de care ai nevoie) depinde de multi factori. Altfel pentru 90 km cred ca te descurci si cu apa plata, de izotonice ai nevoie daca discutam de ture de peste 4-5 ore si in special cand e caldura mare (monșer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie sa precizeze autorul ce a inteles prin "cursa". Si ce fel de cursa, sosea sau MTB, plat sau cu ascensiune.

O cursa de MTB cu ceva ascensiune n-o faci cu 3 Snickers :D. Inclin sa cred ca se referea la o tura obisnuita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah corect, am presupus si eu automat ca e de sosea... my bad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! imi surade dieta cu bere mici si mustar!!! Revenind...este vorba de o cursa organizata 90 de km pe sosea intr-un teren valonat! Nu este o cursa contracronometru dar banuiesc ca se va merge in ritm alert. Ca sa intelegeti...nu se dau premii la final si nu conteaza timpi obtinuti!

 

Frank Schleck? Asteptam reteta celor de la Sky!!!

Sunt obisnuit cu bicicleta desi o am de 10 zile....am facut mici ture de o ora pana acum! nu stiu cati kilometri.....am un trekking!

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 geluri și un sul de hârtie igienică.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 20 minute, Stef M said:

Sunt obisnuit cu bicicleta desi o am de 10 zile....am facut mici ture de o ora pana acum! nu stiu cati kilometri.....am un trekking!

 

Eu cred ca te cam grabesti... Ai bicicleta de 10 zile si ai facut ture de o ora, asta poate sa insemne 20, hai 25 km.

Sa sari la 90 km, valonat si in ritm alert (cam cat de alert?) e destul de riscant.

In lipsa unei conditii fizice cat de cat puse la punct, s-ar putea sa termini cu mare greutate si nici un fel de supliment nu te-ar ajuta.

Daca partenerii de tura sunt antrenati, cu mai multa experienta, asta e inca un factor de risc, pentru ca n-o sa poti duce ritmul lor.

Nu am retinut de unde esti, si nici la profil n-ai scris, sa ne dam seama cam cum e zona.

 

In concluzie, mai ales avand o bicicleta noua, de 10 zile, si fara un pic de experienta (sa te autocunosti, sa stii cum functionezi la drum lung), te-as sfatui sa incepi cu niste ture mai scurte intai (2-3 ore, adica 40-50 km) si apoi sa te arunci la una mai lunga.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am stat in sa doua ore.....nu simt nicio durere in zona picioarelor!!! Anul trecut am terminat un semimaraton cu un timp decent - alergare e adevarat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 de km în 2 ore nu o să'i faci în 2 ore dacă ai bicicleta de 10 zile și nu ești obișnuit sa mergi în pluton. E o prostie sa îți recomandam ceva dacă nici tu nu te cunoști. Baza generala e sa mănânci ceva la fiecare 45' - 60' și sa bei un bidon de 500 ml la oră. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca problema mea e asemanatoare cu cea din topic o s-o postez aici.

 

Am prins un obicei urat de a lua praf energizant si geluri in turele de weekend pe care le fac.

 

Turele, pe sosea cu bicicleta de road race, se desfasoara in modul urmator:

- In fiecare weekend, sambata si duminica, de la 8:00-9:00 pana la 12:00-13:30, cu grup de ciclisti sau individual.

- Micul dejun il iau inainte cu 1 ora; facut acasa, bio: cereale-70gr cu migdale, cu praf de maca, cu ciocolata 55% cacao, o banana, lapte - aproximez la 400-550 kcal.

- Lungimea turei e de 80-100 km pe parcursul a 2.5-4 ore; fara pauza

- Viteza medie la final e undeva la 26-29kmh.

- Ascensiune de 900-1400m.

- K Calorii consumate 1600-2400.

- HR mediu: 145 bpm - >75% din total.

- Corpul meu functioneaza la aproximativ 50% sub threshold/aerobic, 50% peste/anaerobic.

- Dupa fiecare tura pierd aproximativ 1-1.5kg din greutate - in functie de caldura. Cea mai mare parte e probabil apa. Dar trebuie luat in considerare si faptul ca sunt pe minus 1000-1500 kcal.

 

Descrierea mea:

- body fat - aprox 10.5

- 73-75 kg la 187cm

 

In primele 2 ore ma descurc doar cu apa. In urmatoarele 1-2 ore am nevoie de energie.

Ce-am incercat in trecut:

- batoane - sis/cnp/cliff bar/powerbar - nu le-am suportat - nu pot manca in timp ce biciclesc si ma deranjeaza la stomac - luate 2 in ultimele 1-2 ore din tura.

- doar apa cu tablete hidro - nu era ok, energia se termina dupa prima jumatate a cursei - apoi ma taram in a doua jumatate.

- apa cu tableta hidro (high5, sis, nectar) + sis isotonic gel - 1-2 geluri in ultimele 1-2 ore - mi s-a parut combinatia ideala.

- apa cu praf energizant Torq + geluri energizante high5 - mi se pare ok, dar prea multa maltodextrina.. - situatie pe care as vrea s-o evit momentan.

 

 

Ce opinii, sugestii ati avea de a schimba ceva in dieta din timpul cursei?

Ar fi ok sa revin doar la tablete hidro in combinatie cu isotonic gel? Sau as putea si mai bine?

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua ore e cam mult doar cu apa. Eu mananc cam din ora in ora ceva, poate chiar mai des in functie de cat de solicitant e traseu. Mananci/bei ce-ti cade tie bine. De ce zici ca e un obicei urat? Alea cu apa si paine cu untura le-am trecut la categoria mituri biciclistice😉

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this