DanaM

Tendinita Patelara

Recommended Posts

Buna!

 

Eu am facut tendinita patelara toamna trecuta , de la alergare in principiu (beton+probleme de aliniere a membrului inferior) , însa durerile au aparut dupa cateva ture de bicicleta , la munte.( m-am suprasolicitat fara antrenament corespunzator)

Am facut o serie de tratament, insa reapar durerile si tendinita de fiecare data cand reiau (la o luna, doua):(

Practic ma împiedica sa mai ajung pe munte , nu mai vorbesc de recuperarea genunchilor

Acum voi reîncepe fizioterapia+masaj+kineto

Foarte greu rezist fara bicicleta, insa vreau sa gasesc metoda de recuperare completa .

 

Stie cineva un kinetoterapeup sportiv bun la care pot merge?

De asemenea cineva care sa-mi poata face un program de pregatire fizica pentru ciclism in conformitate cu organismul meu?

Poate si pentru verificarea reglajului de sa , etc la bicicleta  ar fi util

 

Apreciez orice sfat 

Multumesc

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru kinetoterapeut: poate te ajuta @Pandy

Pentru un bike fit: Spokes, str Scarlatescu colt cu bd Banu Manta.

Pentru viitor: trebuie sa inveti sa iti asculti si sa iti cunosti singura corpul, limitele lui. 

Tot mai multi amatori se apuca de sport, insa stimulati de diverse reclame ce le vad cu sportivii de performanta, tind sa exagereze in aceasta directie fara sa tina cont de propria pregatire. Esti sigura ca e vorba doar de o afectare a tendonului cvadricepsului, si nu de o afectiune in interiorul articulatiei genunchiului. Poate n-ar fu rau sa faci si o verificare imagistica (RMN articular) pentru ceva leziune de alte parti moi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns

Am facut pana acum 2 ecografii tesut moale+ecografie musculo scheletala , RMN nu am facut fiindca nu mi s-a recomand de medici

La toate a reiesit Jumper knee / tendinita patelara

Ce-i drept cand am reluat in martie bicicleta nu am fost recuperata complet :(

Iau in calcul si Rmn...

Incerc insa sa gasesc o solutie pe termen lung : kineto potrivit+  un program de sala (pillates, innot, ...) un antrenament specific pentru asta...sa nu mai patesc la fel

 

Alergare am facut 2-3 ani intr-un regim mic /mediu de km+ ceva sala cardio , bicicleta însa de vara trecuta 

Acum nu mai pot face niciuna...si nefiind sedentara ma chinui destul de tare...

Need my bike  sau alergare :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niște exerciții pentru antrenarea mușchilor cvadricepși femurali nu ți-au recomandat?

Că aici, la nr 7:

http://www.livestrong.com/slideshow/1011281-10-common-workout-injuries-avoid/

Plus evitarea de a sta timp îndelungat cu genunchii flexați (inclusiv 8 ore de stat în fund la birou).

Și mergi pe jos, că ar trebui să-ți facă bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut la kinetoterapie în toamna dar probabil insuficient

O sa reiau acum exercitiile însa va fi ceva generic din nou , nu prea am vazut know how pt asta la ultimele clinici /medici ...

Am mai gasit o carte despre Tend Patelara - Martin Koban... ma apuc de studiu cred :) încerc orice

 

De vindecat cel mai probabil o sa se întample, dar vreau sa ma pregatesc pt bicicleta din nou si aici apare problema : Cum sa fac asta ? Clar organismul meu nu este foarte rezistent si trebuie ajutat 

Versiunea de a renunta la bicicleta nu pot sa o iau în calcul. A devenit addictive

Poate trec pe cursiera eventual daca ajuta 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai indicat e sa faci un repaus si sa urmezi o recuperare adecvata diagnosticului tau. Intotdeauna vor fi locuri unde lucrurile facute se prind mai bine si locuri unde nu. Conteaza foarte mult si raspunsul organismului tau. 

 

Daca as fi in locul tau as renunta pentru o perioada la bicicleta. De ce?

Poate trecerea la alta bicicleta te ajuta, pe moment, poate repausul cateva saptamani te ajuta, pe moment. Dar durerile vor reaparea. 

 

Pana la urma este vorba de o inflamatie. -ita = inflamatie. - oza = degenerare.

 

TendinITA. E o inflamatie, poate disparea. La fel cum poate reaparea.

 

Gandeste-te la majoritatea sportivilor de performanta din care se scot bani. Aceia au un program de recuperare intens, undeva la 8 ore pe zi. De recuperare! Ei sunt urmariti a se reface si a reintra cat mai devreme pe teren/ce vrei tu. Tocmai pentru a readuce bani. 

De ce multi dupa ce se retrag au probleme?

 

Poate ceva din antrenamentul tau sportiv nu a fost ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antrenamentul sigur nu l-am facut pentru a sustine turele de bicicleta pe munte in week end; nu mi-am dat seama 

Am facut doar alergarile 2 ori pe sapt + o tura lejera de bicicleta + sala foarte rar

M-am gandit ca alergand deja de ceva timp ar trebui sa am conditia fizica ok si sa fie suficient

My bad!

Am pus pauza oricum, ma gandesc pana primavara viitoare , sa fiu sigura ca trece si îmi întaresc musculatura. Sper sa rezist tentatiei

 

De renuntat forever , nu prea pot sa accept ideea si sper sa nici nu fie nevoie

Ma gandeam ca a mai patit cineva pe aici aceeasi problema, si înca mai bicicleste :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce ritm alergai? Și pe urmă cu ce ritm bicicleai?

Share this post


Link to post
Share on other sites


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller ritmul de alergarw nu a fost foarte rapid niciodata , am urmarit distante . medie 7'40"/km :) 

Cel de bicicleta a fost cu siguranta si mai lent fiindca am mers pe : traseu de triathlon la

Maneciu,  zona Azuga pista de schi Fond ( aici au aparut durerile - am fortat pentru viteza/ritm ) si alte cateva trasee prin padure cu pante destul de serioase 

Am fost si la Gelu Cosma de la Kinetic Sport si acolo în urma ecografiei musculo scheletale mi-a spus ca în principiu cauza este alergatul - alinierea incorecta a membrului inferior + talpa mai curbata decat normal + alergarea repetata pe beton.

Bicicleta si ultima fortare a fost cumva declansatorul 

De alergat oricum mi s-a spus sa cam renunt la idee.... mai sper la bicicleta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dana, nu vreau sa zic prea multe chestii pentru a nu crea polemici, cum nici nu vreau ca altii sa zica unde lucrez pentru a nu crede ca influentez cumva, dar asculta-mi parerea si mai cauta alte sugestii. 

 

Nu inseamna ca daca te-ai dus la cel mai scump, e si cel mai bun. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și nu înseamnă că trebuie să renunți la alergare sau bicicletă. Faci fizioterapie, pauză cât e nevoie (dar mergi pe jos cât mai des) și apoi reiei ușurel. 

Daca trebuie să o lași mai moale 3-6-12 luni ca să îți revii, o lași dar după aia știi că revii la normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pandy True story! 

Am mai cautat acum o clinica ... voi face o încercare si acolo; si fizio si kineto .

Daca sunt sugestii pt partea de kineto sau investigare cauza, I'm open , desi sper sa fie ok aici 

Thanks pentru sfaturi!

 

@Traveller Thank you pt suport!

La mindset am de lucru :)

Voi sta cred pana primavara viitoare - sper sa ma abtin 

O sa ma focusez pe recuperare + intarire masa musculara ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now