Invitat special

Imbunatatirea rezistentei la efort

Recommended Posts

59 minutes ago, shinelikeme said:

Sau mai bine zis, depinde cu ce grup iesi. Unii au alte tinte legate de ciclism care nu se ating doar cu rulaj la 30km/h, tocmai de aceea intercaleaza sprinturi sau ruperi de ritm.

Zic si eu. 

Rulajul se face singur si nu in grup, asa cred eu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

17 minutes ago, krazyeone said:

Rulajul se face singur si nu in grup, asa cred eu 

Se face si singur,la aia care sunt din tari diferite si e pauza de curse ,si nu numai.de altfel asa ii cunosti pe sosea pe cei care nu au facut ciclism la un club,apar impratiati pe sosea si fug care mai de care la rupere o fi bine.o fi rau.....daca ar merge un antrenor cu ei ar fi altfel

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Diesel said:

 

Se face si singur,la aia care sunt din tari diferite si e pauza de curse ,si nu numai.de altfel asa ii cunosti pe sosea pe cei care nu au facut ciclism la un club,apar impratiati pe sosea si fug care mai de care la rupere o fi bine.o fi rau.....daca ar merge un antrenor cu ei ar fi altfel

Eu spun de ce se intampla la noi, nu de alte tari sau de profesionisti, daca iesi la un rulaj in grup sigur se trezeste unul sa faca intervale :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Diesel said:

Se face si singur,la aia care sunt din tari diferite si e pauza de curse ,si nu numai.de altfel asa ii cunosti pe sosea pe cei care nu au facut ciclism la un club,apar impratiati pe sosea si fug care mai de care la rupere o fi bine.o fi rau.....daca ar merge un antrenor cu ei ar fi altfel

 

Am mers o data la un mini-audax aici pe langa Paris si dupa ultimul punct de alimentare m-am lipit de un grupulet de cam 10 oameni. Grupul era linistit, cu schimbat la trena mai mult sau mai putin echitabil, dupa puterile fiecaruia, si mers in ritm constant cam pe la 30-32 km/h. Asta pana s-a lipit de noi un alt grup in care era un individ care tinea neaparat sa urle la toata lumea si sa dea indicatii in stanga si in dreapta. Ba cine si cum sa treaca la trena, ba sa mergem mai tare, ba sa mergem mai incet, ba sa ne rasfiram nustiu cum pe sosea. Dupa vreo 15 minute de scandal si fugareala initiate de el, a cedat nervos, a ramas in urma pe undeva cu aghiotantii lui cu tot si nu l-am mai vazut dupa asta, asa ca ne-am putut vedea linistiti de traseu mai departe si chiar am reusit sa prindem din urma alt grup din fata noastra.

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io merg singur în majoritatea timpului.

Medie 25km/h la o tura de 110 km, 28km/h la o tura de 80km, 32km/h la o tura de 30km.

Da' Io sunt bătrân și gras...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.06.2017 at 14:48, krazyeone said:

Eu spun de ce se intampla la noi, nu de alte tari sau de profesionisti, daca iesi la un rulaj in grup sigur se trezeste unul sa faca interval

 

Dintre multele constatari in decursul timpului

- Anumite antrenamente ar trebui facute diferit, nu tot grupul. Totusi, daca vrei sa te antrenezi mai serios, e mai bine sa mergi macar in doi. Chiar daca celalalt e mai slab si va sta mai mult la plasa (si vei avea si grija lui, sa-i semnalizezi etc), faptul ca duci trena iti da nitica adrenalina si vei trage mai bine decat singur. 

- multe ture lungi facute incet nu te vor face sa mergi mai tare. Ca sa ajungi sa mergi tare trebui sa te antrenezi ca atare. 

- antrenamentul pe munte ajuta si ulterior cand mergi pe plat, adica vei merge mai tare. Dar pe munte nu trebuie folosit un pinion prea mare, sa "maruntesti" exagerat la cadenta. E bun asa ca sa eviti ceva probleme la genunchi, muschi, de-astea, mai ales daca ai ceva sensibilitati. Dar altfel, eficienta antrenamentului pe munte scade asa. Trebuie gasit pinionul cel mai mic care nu te va afecta cum am zis, sau eventual portiuni "maruntite" si altele mai opintite.

 

On 14.06.2017 at 20:56, PVN10 said:

 

Io merg singur în majoritatea timpului.

Medie 25km/h la o tura de 110 km, 28km/h la o tura de 80km, 32km/h la o tura de 30km.

 

Depinde de unde calculezi media. Unii calculeaza media din casa in casa, altii de cand au iesit din oras.. Sau altii vorbesc de medie dar se refera de fapt la viteza de "croaziera", care evident ca e mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ViorelCapruciu said:

Dar pe munte nu trebuie folosit un pinion prea mare, sa "maruntesti" exagerat la cadenta. E bun asa ca sa eviti ceva probleme la genunchi, muschi, de-astea, mai ales daca ai ceva sensibilitati. Dar altfel, eficienta antrenamentului pe munte scade asa. Trebuie gasit pinionul cel mai mic care nu te va afecta cum am zis, sau eventual portiuni "maruntite" si altele mai opintite.

 

Pe munte oricum daca mergi cu cadenta mai mare decat ar fi cazul o sa iti creasca pulsul in draci. Plus ca in general pe catarari toata lumea utilizeaza cadente mai reduse decat pe plat. Eu de exemplu ma simt foarte bine la 85-90 RPM pe plat, poate si mai mult uneori, in schimb pe catarari idealul de cadenta ar fi 70-75 RPM pe pantele de peste 7%, iar pe pantele mai moi cam 75-80 RPM. In toate situatiile pedalat exclusiv asezat in sa.

 

Alternatul intre pedalat in cadenta si in forta pe catarari (asta daca iti permit rapoartele de transmisie, ca am vazut destui amatori care se incapataneaza sa urce cu 39/28 raport minim si cadente de 50) mai ajuta si la relaxarea muschilor din zona lombara, care sunt foarte solicitati pe catarari la cadenta mica si pedalat in sa. Iar bineinteles, pentru cei care isi permit, alternanta dintre pedalatul ridicat din sa si cel asezat in sa ofera si posibilitatea de a alterna partial grupele de muschi folosite in timpul pedalatului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am testat la Mamaia la OceanLava,  proba de bicicleta la stafeta 

 

85,5 km cu un timp de  2:20:21,  medie finala 36,6 km/h  , 159 bpm media de HR 

 

primii 40 km 37.9 km/h medie 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 31 minute, ViorelCapruciu said:

 

Depinde de unde calculezi media. Unii calculeaza media din casa in casa, altii de cand au iesit din oras.. Sau altii vorbesc de medie dar se refera de fapt la viteza de "croaziera", care evident ca e mai mare.

 

Eu pornesc strava și ciclocomputerului din casa. Până ies, până deschid poarta, până ies in strada atrec minute bune. Nu mă mint singur...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat și eu cursieră. Prima concluzie: merge tare, dar nu merge singură. :) Crește pulsul repejor...

Azi am făcut o tură scurtă (am cursiera de marți): 

garUrJh.png

 

cYolkSS.png

 

La urcare am fost doar cu 19 secunde mai rapid decât cu MTB-ul, puls mediu 171bpm (cu mtb 170).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg unde va grabiti asa :-/

Pentru reglarea pulsului trebuie inca ceva antrenament ,trebuia sa mergi cam cu 155 medie la ce scrie acolo si la varsta ta, parerea mea.

Nu e chiar rau ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu` de tura asta m-am grăbit, dar din primăvară am băgat mai mult cu puls 145-155 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, paulrad said:

Mi-am luat și eu cursieră. Prima concluzie: merge tare, dar nu merge singură. :) Crește pulsul repejor...

Azi am făcut o tură scurtă (am cursiera de marți): 

garUrJh.png

 

cYolkSS.png

 

La urcare am fost doar cu 19 secunde mai rapid decât cu MTB-ul, puls mediu 171bpm (cu mtb 170).

 

aia este urcare?

Cum sa scoti doar cu 19 secunde pe cursiera 

Da linkul de pe strava sa ma uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad unde gasesc acel graph la turele mele? Sau e doar pt versiunea Premium?

Si eu intentionez sa iau o cursiera pe langa MTB. Cum te-ai acomodat cu pozitia de mers fata de MTB?  Inteleg ca ai facut tura de mai sus si pe MTB, cum ti se pare ca si diferenta de efort intre cele 2 tipuri de biciclete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special graficele apar în stânga la Analysis, nu trebuie premium.

Poziția încă e în curs de ajustare. La primele două ture mă durea încheietura mâinii stângi foarte tare, dar ieri a fost mai ok. Ca efort mi se pare ceva mai greu decât pe MTB, nu prea mi-am găsit cadența optimă încă + rapoartele mai mari nu te lasă să lenevești prea tare. Oricum trebuie un pic de timp pentru acomodare. În prima zi eram panicat de frâne, de gropi, de mașini și alte probleme din Univers de aveam puls 170-180 prin oraș :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, ViorelCapruciu said:

Dar pe munte nu trebuie folosit un pinion prea mare, sa "maruntesti" exagerat la cadenta. E bun asa ca sa eviti ceva probleme la genunchi.

 

Din ce imi amintesc ca am mai citit/vazut/auzit in diverse medii, problemele la genunchi apar exact la inversul a ceea ce ai afirmat tu, si anume la folosirea unui pinion mai greu. si cadenta medie versus pinion rezonabil si cadenta mare (care nu pun presiune pe incheietura genunchiului). Cand spun cadenta mare, pe catarare, ma refer la 100-105.

Daca mai sunt pareri de la colegi...

 

@paulrad ciudat ca ti s-a parut mai greu decat pe MTB, In teorie efortul pe acelasi traseu ar fi trebuit sa fie mai mic avand in vedere greutatea si aerodinamica unei cursiere. Cred totusi ca subconstient ti-a fost mai "greu" din cauza neadaptarii inca la pozitia si rapoartele cursierei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta a zis si el, ca la o cadenta mai mare eviti problemele la genunchi, dar pierzi la alte capitole. In schimb cadenta 100-105 pe catarari nici Chris Froome nu prea mai reuseste sa foloseasca...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, na, acum e o chestiune de semantica. Colegul  a zis ca "maruntesti... cadenta", a marunti inseamnand a face ceva mai mic respectiv rar in aceasta speta. Sau se referea ca maruntesti genunchiul? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai terminati cu prostiile astea, va uitati prea mult la filme 

Cand se face panta de 15% o sa mergeti fix un metru cu o cadenta de 100 

Pe un segment gen Transalpina(25 km urcare)  daca poti sustine o cadenta medie  de 70-72 rpm este extrem de bine

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, krazyeone said:

Pe un segment gen Transalpina(25 km urcare)  daca poti sustine o cadenta medie  de 70-72 rpm este extrem de bine

 

Cu foile si pinioanele potrivite nu-i asa mare filosofie. Daca in schimb urci cu 39/25 raport minim cred si eu ca e utopica o cadenta de 70-72...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi, ntre 16:30 și 19 mi-a a ieșit sufletul pe Alexandriei și Giurgiului. 70km într-o căldură cruntă. Încă mi-e sete, deși am băut 3l de lichide...

Cum te poti pregăti pentru așa ceva???

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, PVN10 said:

Astăzi, ntre 16:30 și 19 mi-a a ieșit sufletul pe Alexandriei și Giurgiului. 70km într-o căldură cruntă. Încă mi-e sete, deși am băut 3l de lichide...

Cum te poti pregăti pentru așa ceva???

 

Asta e placerea oricarui sport fizic intens, suferi dar la final, zambesti. Variante ar fii, printre care biliardul, sahul sau pescuitul.

Treaba buna cu 70km pe temperaturile astea, eu am reusit doar 18km azi (mtb).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.