Sign in to follow this  
Stef M

Frana hidraulica mecanica Tektro 160 mm rotor

Recommended Posts

As dori cateva pareri despre avantajele si dezavantajele umui astfel de sistem de franare. Bicicleta este una hibrid mai mult trekking si va fi folosita in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori e mecanica (deci actionata prin tragere unui cablu), ori hidraulica (adica actionata prin impingerea unei coloane de lichid printr-un furtun, de catre un piston de la nivelul manetei).

Si depinde despre ce model discutam. Tektro fac in general modele entry si mid level.

Daca nu ai peste 80 kg si nu folosesti bicicleta pe teren accidentat, merge sa iei si mecanice su disc de 160 mm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Ori e mecanică, ori hidraulică

 

TRP HY/RD, Hope V-Twin. Dar da, singurul răspuns corect ar fi "depinde".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu precizarea ca frana este mecanica pe disc

4 hours ago, Stef M said:

As dori cateva pareri despre avantajele si dezavantajele umui astfel de sistem de franare pe disc mecanica. Bicicleta este una hibrid mai mult trekking si va fi folosita in oras.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanica e mai ieftina, foarte usor de servisat chiar pe teren, in schimb are o usoara latenta data de intinderea cablului si forta de franare nu e cea mai buna.
Hidraulica e mai scumpa, una entry level va fi mai greu de reglat si efectul "on/off" va fi sesizabil, motiv pentru care iti vei schimba stilul de franare. Altfel forta de franare e foarte buna, dozarea depinde mult de producator si servisarea in caz de defect al tubului necesita inlocuire plus aerisire, deci nici o sansa sa o faci pe drum.

Parerile sunt subiective, eu voi prefera intotdeauna o hidraulica midrange pentru ca merg mult oras si offroad si sunt si greu, iar experienta cu mecanice a fost trista.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu s-or fi gandit la comanda pe lichid si pentru schimbatoare. Am avut si mai am probleme cu frecarea cablului pe traseu, imi da o mica abatere a pozitionarii schimbatorului spate la schimbarea sensului de schimbat, in sus sau in jos, prima data cand schimb in sens contrar schimbarii anterioare. Parca suna a traducere automata a google dar nu e.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ViorelCapruciu Mecanicul meu, ca am si eu unul, un guru cand stiinta mea devine nestiinta, este foarte categoric: vrei reglaje perfecte? schimbi camasile si nu cu orice ci cu ceva de calitate. Cumva, conceptual vorbind, era adeptul schimbatului de camasi aproape odata cu schimbarea cablului de schimbator sau de frana.

Exista un standard de calitate la franele mecanice pe disc: Avid BB7, cu eficienta similara Tektro Auriga (hidraulice).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iacobdocTandemul este nou-nout, sau ma rog, a fost, si de nou a avut aceeasi problema.

 

In plus fata de camasi exista o frecare substantiala si pe acel ghidaj din plastic, sau cum s-o fi numind, aflat  dedesubtul angrenajului. Ce se intampla de fapt, daca tot am intrat in subiect, ca mi-a crapat mintea cercetand care e cauza: Din cauza frecarii cablului, in momentul tragerii lui cu ergopowerul, se mareste forta care apasa in ergopower, iar acesta, fiind totusi dintr-un plastic, cedeaza cateva zecimi de mm, aproape imperceptibil, si aici e spilul daca te prinzi. Cum raportul de tragere este 1:2, cele cateva zeci de mm se dubleaza la schimbator si rezulta o cursa prea mica a lui (catre pinionul mai mare, ca e tragere). Daca schimbatorul are un arc puternic (nu toate sunt la fel de tari), problema e si mai acuta, cel putin asa am observat. Ca totusi sa schimbe, mai ajut schimbatorul cu inca o tragere, dar putin, fara sa ajunga la clic, Daca shimb in continuare in sus no problem, ergopowerul e deja comprimat. Problema revine invers cand schimb prima data in jos, ca ergopowerul se destinde si ia din cursa schimbatorului. Iarasi, la urmatoarele schimbari in jos no problem, pana la prima in sus. Un adevarat balamuc, tatamare tine minte ca ultima schimbare a fost in sus sau in jos si daca e nevoie de "ajutor" din maneta. 

La bicicletele cu ghidon drept si shiftere rotative n-am avut niciodata problema asta, numai la ergopowere. E drept ca sunt si din clasa mai de jos, poate cele superioare sunt mai tari in material.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, pentru oras sau trekking lejer, e suficient sa iei frane pe disc, actionate mecanic, iar discuri de 160 mm ajung daca esti si usor (sub 80 kg).

Daca sunt Tektro or sa fie decente. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this