Recommended Posts

Salut,

Am o caseta, relativ noua, Shimano 5800, care nu vrea sa plece de nici o culoare.

Am încercat in ambele părți sa o învârt, adică și sa înfiletez nițel capacul, însă nimic. Am pus WD40, mai las sa soarbă nițel, vedem deseară. Am pus cheie de lanț, whip, cheie fixa, am și ciocănit nițel in cheie, cu mana nu s-a mișcat deloc, speram să o pot desface. Nici așa nu a mers.

Alte variante?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil s-a intamplat asta:

 

aluminum-body.jpg

 

(roti usoare, cu corpul casetei din aluminiu, mancate de canelurile pinioanelor)

 

Solutii? Eu sugerez sa desfaci putin lockringul (cat sa nu mai stranga caseta, dar cat sa tina pinionul mic pe butuc), prinzi pinionul mic cu o cheie cu lant, iar cu alta cheie cu lant incerci sa rotesti caseta in sensul invers de pedalat. S-ar putea sa fie suficient, s-ar putea sa nu. Aceeasi tehnica ar merge cu un ciocan aplicat cheii de lant cu care rotesti caseta in sensul invers de pedalat.

 

LE: daca cumva caseta 5800 e tot ca 5700, adica cu un spider pe cele mai mari 3 pinioane, iar restul individuale, atunci va trebui sa desfaci pinion cu pinion pana la spider)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu m-am exprimat eu bine, sorry. E blocat lockringul, capacelul respectiv. Nu misca deloc. Am pus cheia de lant si pe un pinion mai mare, apoi am pus pe cel mai mic, ca sa fie mai aproape si sa incerc sa ii fac un joc, desi a fost un chin. Nu a mers.

 

In sens invers am impresia ca se roteste, e ca si cum ai da in spate din pedale in timp ce stai pe loc. Sau gresesc? Trebuie sa verific. Nu am decat o cheie, trebuie sa ma duc la un service pentru o alta. Aseara am desfacut un 1170, ultimele e sunt spider, parca la 5800 e tot asa, daca imi aduc bine aminte. Da, am verificat acum, sunt prinse ultimele 3 pinioane, cele mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-e prea clar dar impresia ca incurci sensurile de rotatie - lockringul ce blocheaza caseta e pe filet normal. Se desurubeaza in sensul invers acelor de ceasornic - ca aici. De obicei scrie si pe el - loose<->tight. Daca nu resuseti incearca varianta in care sa suprapui cele 2 chei un pic si sa le poti strnage in maini. In loc sa ai o cheie intr-o mana si cealalta in cealalta mana pune-le putin in x - de genul cheia de lock ring sa fie la ora 7 si cheia de la pinioane la ora 6 si strange-le cu forta in mana. S-ar putea sa iti iasa. (6 si 7 e unde ar fi coziile lor daca ar fi limbile unui ceas.)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate merge și cu X-ul, eu n-am atâta forță. Cam asta e poziția de bază, chainwhip-ul la 13:00 și cheia reglabilă la 10:00:

 

IE4mQj4.jpg

 

Te sprijini pe ambele cât să stea așezate ca lumea, apoi apeși sănătos și brusc din umeri. Atenție să nu vii în nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@tzunoi are sagetuta, deci in sens invers :P E ca la orice surb si surubel.

 

@otsdr exact asa am incercat. Si am si ciocanit manual cu ciocanelul si nimic. Adica am dat in cheia fixa in vreo 2 serii si nimic...Buna precizare, sincer sa fiu chiar am fost mega atent la treaba asta. Multumesc!

 

@tzunoi cu mana nici nu le-am gadilat. Am incercat de nenumarate ori si pot sa zic ca am ceva forta.

 

O sa mai dau un shot de WD40, desi slabe sanse. Ultima data solutia asta m-a scos din cacao, am deblocat un tija de sa de pe un cadru de otel, tija care a fost lovita in toate directiile de fostul proprietar, as zice chiar vandalizata la propriu. Chestie care nu a precizat la vanzare, ca asa e in tenis. Eu ma gandeam deja la meghina si alte chestii.

Edited by Mookyama
later edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cu incalzitul mai fac treaba la intepeniri, numai cu wd nu prea am reusit. Incalzit ce trebuie sa se dilate si udat cu apa (sau cu carpa imbibata cu apa) ce trebuie sa se contracte, Am incercat si cu spray special de racire dar e frectie, tot cu apa e mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ma gandisem si la tija respectiva, dar sincer nu am avut nimic cu aer cald la indemana.

 

In cel mai rau caz iau un lockring de pe net, e 8 euro din ce observ. Problema e totusi cum il dau jos, ca nu pot sa il smirgaluiesc pana dispare. Ar merge cu flexul sau e prea riscant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca am reusit...ppfff, am crezut ca imi pusca o vena. Nu imi vine sa cred cat am tras de ele!

 

Am pus niste prosoape pe manerele de la cheia de lant si pe cheia franceza, cea franceza avea manerul mai lat nitel si mai lung, ca sa am o parghie mai mare, montate intr-un unghi de 160-170 grade si m-am lasat pe ele cu toata greutatea aproape, in incercari repetate, ca sa faca un joc. Imi era frica sa nu imi alunece mainile intre spite, fiind aero, sau cu cracii in janta, faceam 4 oute sau omleta, dupa caz.

 

Tin sa cred ca WD40 e best shit ever care s-a inventat vreodata. Ofranda zeului...

 

Multumesc pentru ajutor si sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this