Catalin11

Upgrade roti cursiera - plat

Recommended Posts

Apeles la cineva cu experienta in ale pedatului de sosea.
Am de facut un upgrade la roti si nu stiu ce sa iau ca sa ma ajute sa sustin o viteza oe plat cat mai mare.

Deda Elementi WD30 1450g, profil 30mm -15 mil

https://www.dirtbike.ro/bazar/roti-c...-1450gr-349794

Campagnolo Scirocco ~1720-1730g (shimano body), profil 35mm - 12 mil

Campa le iau de la magazin.

Astept sugestii, multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, rotile alea Scirocco cu profil de 35 mm ar trebui sa fie ceva mai aerodinamice decat Deda Elementi. Mai conteaza poate si ce latime au jantele, respectiv cu ce cauciucuri le folosesti (aparent jantele mai noi, mai late, in combinatie cu cauciucuri de 25-28 mm au ceva puteri noi magice aerodinamice).

 

Practic, pentru cineva care pedaleaza doar singur si cu viteze "de croaziera" de 30-35 km/h, diferentele de viteza medie dintre niste roti de aluminiu cu profil de 24 mm si niste roti tot de aluminiu semi-aero cu profil de 30-35 mm vor fi chiar minore, probabil de ordinul 0.5 km/h la aceeasi putere produsa. La fel cum diferentele dintre cele doua profile, 30 vs 35 mm, vor fi de-a dreptul insignifiante. Altfel, ce te va ajuta poate mai simtitor va fi diferenta de greutate dintre rotile actuale si alea Deda Elementi WD30 (450 g diferenta, nu e de lepadat), dar asta o vei simti doar la sprinturi si/sau pe catarari. Plus ca aproape sigur diferenta de greutate vine in parte si din cauza butucului spate cu corpul casetei (freehub) de aluminiu a rotilor Deda, care te va obliga sa cumperi (in caz ca nu ai deja) casete de pinioane pe spider (deci ceva mai scumpe si ceva mai usoare) pentru a nu "musca" pinioanele din caseta.

Altfel, ca sa rezum, strict pe plat si fara sprinturi, rotile Campagnolo Scirocco ar trebui teoretic sa fie ceva mai rapide decat cele actuale si marginal mai rapide decat alea Deda cu profil de 30 mm. Ca all-arounder (plat, catarari, sprinturi) in schimb cele de la Deda ar fi mai bune in mare parte datorita greutatii mai mici. Dar, orice ai lua, nu te astepta la diferente fantastice pe plat. Probabil ca se vor simti mai rapide, dar "pe hartie" vor fi mici diferentele. Pe catarari in schimb o sa simti bine de tot saltul de la astea actuale la niste roti de 1450g cum sunt alea de la Deda.

Atentie si la masa maxima pe care o suporta (la Campagnolo parca 109 kg e masa totala suportata - biciclist, bicicleta, echipament, iar de la 86 kg in sus recomanda inspectii mai dese ale rotilor). La Deda nu stiu nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele de 35mm asa ar trebui, teoretic, sa fie mai aero, am vazut ca deda are niplurile pe butuc, asta nu stiu cum va da la o eventuala centrare a rotilor. Campagnolo au latimea de 17mm, la deda am gasit doar atat (  iron alloy 6061 diameter 15 mm ), stiu ca cele mai late sunt mai ok, am citit un review despre campa care spunea acest lucru. Cauciucuri folosesc 25mm, pe viitor vreau sa iau niste conti care au tot 25mm, dar am vazut ca real masurate cu sublerul au 27mm.

 

Sunt constient ca de la ce am eu la campa sunt diferente minore sa zicem ca pe un traseu plat de 50km as castiga undeva la viteza medie maxim 1km/h. Am vazi vazut niste filmulete pe yt de la gcn and others si am vazut cum sta treaba, degeaba castigi 1km/h la viteza medie daca in ziua aia te imbraci cu un tricou mai lalai sau sta mai putin in drop bar. Catarari fac foarte rar, asta pentru ca sunt din Pitesti, zona campie, deci sunt putine catarari gen 11/18. Am compact 50-34 si pi 12-28. Caseta am de shimano, pinioanele sunt tiagra 4600, dar nu stiu daca sunt pe spider, ai putea tu sa-mi zici ?.

 

Cam in pare asta caut sa sutin o viteza cat mai mare, nu dupa 10 minute sa mi se mareasca pulsul si sa nu respir cum trebuie (gafait). Intre deda si campa da nu cred ca sunt diferente nici vizibile ca sa zic asa poate de la 45+. Iti dai seama ca mi-ar place cand dau de o catarare mai mica de sa zicem 50m sa o urc mai rapid, dar asta pot sa investesc in antrenament cu costuri 0, dar era bine sa am si roti usoare.

 

Cu privire la masa, aici stau bine si oarecum am noroc, am 62 maxim kg asta cand mananc, 1.69 (deci mic si aerodinamic :D), bicla are 8.8-8.9 (lapierre sensium 100 2015), ce mai car eu dupa mine ar fi telefon, baton, chei, bidon de apa care are capacitatea de 600g, dar merg mereu cu el putin epste jumatate deci ar cantari maxim 400g. Deci nu ar trebui sa se "strambe" asa repede rotile.

 

Merci pentru raspunsul foarte bun. Apreciez. Astept raspuns cu privire la pinioanele mele daca sunt pe spider.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile la care faci tu referire au 27 mm doar daca sunt montate pe jante de 17-18mm latime interna, altfel pe jante de 15mm au balonul declarat (sau chiar ceva mai mic din experienta personala cu Continental).

Tiagra 4600 nu sunt pe spider din pacate, abia de la 105 in sus sunt pe spider.

Greutatea intr-adevar nu e o problema in cazul tau.

Tinand cont de faptul ca jantele Deda sunt de 15 mm si ca alea Campagnolo sunt de 17mm as zice ca e un argument in plus pentru Campagnolo Scirocco. Plus ca alea cred ca au corpul casetei din otel (verifica totusi pe specificatiile oficiale, nu bag mana in foc), deci ar trebui sa nu ai probleme cu pinioanele actuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, merci de lamurire cu cauciucurile.

Am lasat mesaj la tipul de la magazin care se ocupa cu aducerea lor in tara, ca pe specificatii nu gasesc, dar am impresia ca este de aluminiu.

Stiu ca butucul este din aluminiu, niplurile si spitele.

 

https://www.amazon.com/Campagnolo-Freehub-Shimano-Speed-Cassettes/dp/B00SSTC1MK

 

ALUMINIUM HUB: high side stiffness yet with low weight.

ALUMINIUM AXLE: low weight, high stiffness

 

Aici la modelul mai vechi scirocco 35 scrie  freewheel body made of aluminium

https://www.rosebikes.co.uk/article/campagnolo-scirocco-35-28700-c-road-rear-wheel/aid:639972

Oricum pe viitor cand se vor uza pinioanele voi pune minim 105.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now