Sign in to follow this  
s_cristi

Reconditionare majora, revizie capitala

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Poate nu e locul potrivit si pentru o scurta prezentare, dar nici fara nu se poate avand in vedere ca e prima mea postare aici.

Eu sunt Cristi, din Sibiu, dar istoricul bicicletei e mai interesant, zic eu.  :popcornsoda:

Bicicleta a fost adusa din Germania, abandonata fiind din cauza ca roata din fata era cam indoita. Dupa indreptare si ceva centrare, am facut naveta cu ea vreo 5-6 ani la rand,

schimband doar cabluri, cauciucuri, frane si lantul.

Intr-o seara ploiasa mi-a fost furata din fata blocului, A mai fosta o tentativa esuata cu cateva luni inainte cand am gasit-o la biblioteca cu lantul taiat. 

La cateva luni dupa furt un amic, a vazut bicicleta legata de un stalp si m-a sunat sa vada ce fac prin zona aia. Tot el a si recuperat-o pentru ca eu eram plecat din localitate, dar roata fata era schimbata cu una ordinara.

Intre timp m-am casatorit, ne-am luat masina si bicicleta a fost cand imprumutata la fratii mei, cand a stat degeaba ani la rand.

Cred ca s-a inteles deja ca e un istoric care ma leaga cumva de bicicleta asta si as vrea acum macar pentru deplasarea la serviciu sa o folosesc, atat din placerea de a pedala cat si din dorinta de miscare pentru sanatate.

 

Am facut poze si masuratori si as aprecia acum sfaturi din partea cunoscatorilor. La o prima constatare cadrul si butucul de pe spate (inclusiv caseta pinioane) sunt cam singurele care merita pastrate.

As dori sugestii pentru:
 1 - angrenaj pedalier (butuc + brate)
 2 - janta si spitat roata spate 
 3 - roata fata completa (cu QR de preferinta)
 4 - shiftere cu frane
 5 - schimbatoarele par ok? sau recomandati ceva mai nou?

6 - sa o las cum e si sa caut o bicicleta noua? =((


 

IMG_0255.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0267.jpg

IMG_0273.jpg

IMG_0280.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, bine ai venit!

Îți înțeleg nostalgia, însă nu toate bătrânelele merită sau pot să fie restaurate cu un raport cheltuieli/beneficiu favorabil

As incepe prin a spune că bicicleta e mărime mare, chiar foarte mare, iar tu, după cum arată înălțimea șeii, ești sub înălțimea necesară. Cât ai?

Eu nu m-aș apucă să cheltui pe toată lista de piese menționată, mai bine ori faci o bicicletă pe piese noi așa.

Ce buget pui la bătaie și cum vrei sa te dai cu ea?

 

PS: dacă vrei doar pentru navetă și nu îți e atât de mare pe cât cred eu, atunci e suficient să iei lanț și pinioane noi și sa reglezi schimbătoarele. Cel mult, să mai înlocuiești și cablurile. Altminteri nu e nevoie de prea multe cheltuieli pt naveta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns, @Traveller.

 

Eu am sub 1"70, dar faza e ca asta mi-a placut cel mai mult la bicicleta asta: cadrul si pozitia de pedalat (probabil nu e pozitia ideala, dar in 5 ani.. s-a format pe creier). 

As mai avea bicicleta sotiei, care e intr-o stare tehnica mult mai buna, nu prea ma pot obisnui cu cadrul 

Imi placea sa ma ocup eu de reparatii dar se pare ca e vorba de mult mai multe investitii decat ma asteptam (piese, scule, timp).

Cel mai probabil o sa apelez la un atelier local si o sa upgradez minimul necesar.

 

Inca o data, multumesc de sfat!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci poate găsești la băieții de la atelier și o pipă mai scurtă, să stai și tu mai omenește pe ea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 hours ago, Traveller said:

Îți înțeleg nostalgia, însă nu toate bătrânelele merită sau pot să fie restaurate cu un raport cheltuieli/beneficiu favorabil

 

 

Daca toata omenirea ar functiona strict pe criterii financiare, ar fi foarte plictisitor :)

18 hours ago, s_cristi said:

Am facut poze si masuratori si as aprecia acum sfaturi din partea cunoscatorilor. La o prima constatare cadrul si butucul de pe spate (inclusiv caseta pinioane) sunt cam singurele care merita pastrate.

As dori sugestii pentru:
 1 - angrenaj pedalier (butuc + brate)
 2 - janta si spitat roata spate 
 3 - roata fata completa (cu QR de preferinta)
 4 - shiftere cu frane
 5 - schimbatoarele par ok? sau recomandati ceva mai nou?

 6 - sa o las cum e si sa caut o bicicleta noua? =((

 

Ca sa ne lamurim - vrei s-o restaurezi "pentru sufletul tau" sau vrei s-o faci functionala, pentru ca nu este functionala ? 

 

Daca e vorba de primul caz, atunci intr-adevar nu prea are logica restaurarea. Adunand manopera (timpul tau), sculele, piesele si nervii de pe parcurs iti va rezulta un cost mai mare decat al unei biciclete noi si decente (celebrul Rockrider cincisutenustiucat recomandat pe forum in 99% din cazuri). In plus, vei avea o bicicleta noua pentru care reviziile si piesele de schimb nu vor constitui o problema.

 

Daca e vorba de al doilea caz, mergi niste kilometri cu ea si vezi care-s problemele - frane, joc in ghidon, schimbatoare care nu merg sau agata sau nu schimba bine, etc ... si le repari progresiv, pe masura ce le descoperi si inveti cum se repara (Sheldon Brown, Youtube si timp liber sunt cam tot ce ai nevoie). Piesele pentru biciclete mai vechi inca se gasesc noi si relativ decente la calitate, iar daca ai rabdare sa vanezi pe anunturi/bazare le poti gasi la preturi mai mici. Depinde de ce buget esti dispui sa aloci.

 

Ce-as face eu: roti + cauciucuri noi (nu mai merita sa stai de respitat in ziua de azi, cu 80-90 de lei iei o roata noua cu butuc cu tot, stii ca-i bine echilibrata si centrata), frane + paduri noi (iti faci multi nervi incercand sa reglezi niste frane proaste), schimbatoarele curatate/unse/reglate si apa/paie/bataie. Cand tocesti caseta/foile pana incepe sa sara lantul, le schimbi pe toate 3 (ca e de preferat sa fie schimbate in set), Alivio/Tourney sunt suficiente pentru utilizare "casnica".

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare @VAXXi,

Initial am vrut doar sa o reconditionez ca sa ma pot folosi de ea, dar apoi mi-a venit gandul nastrusnic ca as putea sa pun pe ea piese de generatie noua.

Nu ma asteptam ca pretul pe componente sa fie asa de mare fata de pretul unei biciclete.

Am avut insa ceva evenimente neplacute luna trecuta, de cand nici nu am mai folosit-o: a sarit lantul cand am vrut sa ma sui pe o bordura si dand cu pedala in gol m-am trezit cu bucepsul pe asfalt. A doua zi s-a agatat lantul in foi. A treia zi am fost pe teren denivelat si mi s-a desfacut (iar) surubul care tine pedala pe brat - din cauza jocului pe patrat, zic eu. Cand am scos bratul am observat acolo o pana de tabla pusa de mine cu vreme in urma.

 

Prin urmare ar trebui schimbate lantul si  foile; la un brat se pare ca s-a uzat patratul.. deci foi + brat + ax -> angrenajul cu totul ies mai ieftin.

Asta ar fi primul pas si cred ca ma tine anul asta la cat am eu nevoie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, s_cristi said:

Salutare @VAXXi,

Am avut insa ceva evenimente neplacute luna trecuta, de cand nici nu am mai folosit-o: a sarit lantul cand am vrut sa ma sui pe o bordura si dand cu pedala in gol m-am trezit cu bucepsul pe asfalt. A doua zi s-a agatat lantul in foi. A treia zi am fost pe teren denivelat si mi s-a desfacut (iar) surubul care tine pedala pe brat - din cauza jocului pe patrat, zic eu. Cand am scos bratul am observat acolo o pana de tabla pusa de mine cu vreme in urma

 

 

Aici ai pus punctul pe i. Starea precara a componentelor poate duce la evenimente periculoase in trafic atat pt tine cat si pt altii.

Parerea mea e ca nu vei regasi valoarea investita (bani/timp).

De luat o bicicleta noua sau un SH in stare foarte buna, cu acte de provenienta si poate chiar in garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, s_cristi said:

Prin urmare ar trebui schimbate lantul si  foile; la un brat se pare ca s-a uzat patratul.. deci foi + brat + ax -> angrenajul cu totul ies mai ieftin.

Tot timpul un produs vandut de-a gata este mai ieftin decat suma costului pieselor sale, bun venit in economia moderna :) Pinioane Tourney pe caseta, 7 viteze = vreo 40 de lei, Tourney 3 foi = 100 lei, monobloc Shimano pe patrat = 50 lei, lantu' 20 de lei = 200 de lei si-ai rezolvat-o (plus manopera, desigur). D-asta zic, e decizia ta ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this