Alegz30

Rock Shox SID WC 2010 "NOS"

Recommended Posts

Intentionez sa cumpar o furca RS SID WC, produsa la sfarsit de 2010, nefolosita, in cutie.

Totusi nu pot sa nu ma intreb daca nu este nevoie de un service. Am cautat in manualul de utilizare dar nu se specifica nimic legat de perioadele de depozitare, spre deosebire de FOX unde sunt destul de sigur ca la 2-3 ani de inactivitate se recomanda service. In plus, daca cineva are experiente placute/neplacute cu astfel de furci il rog sa ni le impartaseasca. Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin cam tirziu raspunsul meu dar ca sfat, eu as cumpara furca dar nici nu as incerca sa o apas, as merge direct la service sa fie schimbate toate partile de cauciuc (wipere, sealuri, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca o apasa, ce pateste? Si de unde stii ca bizonul de la service nu se lasa intai pe ea cu toata greutatea?

Daca nu curge si nu pierde aer, simeringurile nu-s crapate, uscate, da-i ture gradual si vezi cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am mai vorbit si cu niste baieti de la un service. Si sfaturile lor au fost la asemanatoare. Sa fiu atent sa nu curga, simeringurile sa nu fie crapate, iar la culisare sa ramana acele slabe urme de ulei, semn ca bureteii nu s-au uscat.. Am iesit la ture graduale de pana la 50 km, si primele impresii sunt ok. O singura nelamurire am: furca nu pare sa piarda aer de-a lungul turei, dar imi da impresia asta ziua urmatoare cand verific presiunea. Stiu ca presiunea aratata la reconectare este mai mica, deoarece o parte din aer intra in pompa, dar camera negativa mi se pare ca scade disproportionat de mult, chiar si stiind faptul ca are un volum mai mic, scade de la un 85psi la 50-55 psi. In acelasi timp camera pozitiva scade cu un 5-10psi (am mai citit ca uneori se pierde din una in alta in functie de gradient, am un +5-10 psi in negativa), asadar problema cred ca se leaga doar de cea negativa. N-am avut timp sa vad diferenta de presiune la reconectare imediat dupa ce o umplu, o sa fac asta diseara. In principiu pana la servisarea completa, pentru ca momentan nu ii vad rostul, functioneaza in parametrii, cred ar fi o solutie sa ii schimb doar ventilul de jos.  Ma gandesc ca acolo ar fi buba. Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La SID-urile mai vechi (am văzut la două RLT-uri Ti 2011) se putea ca în timp să-și facă joc la îmbinare piesa din capătul tijei de aer.

 

iEZp8pz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Alegz30 said:

 Voi ce parere aveti?

 

Deocamdata asteptam rezultatul

 

sa vad diferenta de presiune la reconectare imediat dupa ce o umplu, o sa fac asta diseara

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, otsdr said:

La SID-urile mai vechi (am văzut la două RLT-uri Ti 2011) se putea ca în timp să-și facă joc la îmbinare piesa din capătul tijei de aer.

 

iEZp8pz.jpg

Stand in cutie, sigur nu "si-a facut joc" la imbinarea aia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok pentru moment cred ca am elucidat misterul. Apare o diferenta de aprox. 20 psi la reconectarea imediata dupa umplere... in conditiile in care bicicleta a stat cam 5 zile si mai avea cam 60 psi de la un 85 psi, asa ca o sa mai fac un test. Acum am dus-o la 85 psi, ma dau zilele astea mai mult si dupa incerc sa vad daca coboara mai mult de 60.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, akebono said:

Si daca o apasa, ce pateste? Si de unde stii ca bizonul de la service nu se lasa intai pe ea cu toata greutatea?

Daca nu curge si nu pierde aer, simeringurile nu-s crapate, uscate, da-i ture gradual si vezi cum se comporta.

Apare riscul ca sealurile si wiperele sa fie atit de uscate incit sa se comporte ca un smirghel. Pur si simplu era o masura de precautie asa ca nu pricep ironia.

14 minutes ago, Alegz30 said:

Ok pentru moment cred ca am elucidat misterul. Apare o diferenta de aprox. 20 psi la reconectarea imediata dupa umplere... in conditiile in care bicicleta a stat cam 5 zile si mai avea cam 60 psi de la un 85 psi, asa ca o sa mai fac un test. Acum am dus-o la 85 psi, ma dau zilele astea mai mult si dupa incerc sa vad daca coboara mai mult de 60.

Ce pompa folosesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, JDM said:

Ce pompa folosesti?

Furca a venit cu propria pompa RS. Oricum am facut testul si cu un no-name pe care il am si rezultatul e asemanator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte ciudat, pentru ca am folosit 3 pompe de cind am biciclete decente, una SKS, una venita gratis de la Canyon (care intre noi este identica cu cea RS) si una RS venita in pachetul retail la o furca si niciodata nu am experimentat diferente atit de mari. Adica este normal sa pierzi putin aer cind conectezi pompa a doua oara, aerul cu presiune din furca trebuie sa umple racordul care evident are doar 1bar.  Probabil asta se intimpla si la tine, furca nu pierde efectiv aer cind mergi, pierde doar cind o conectezi din motivul spus anterior. Din pacate nu stiu cit de mare este volumul din aer dintr-o furca pentru a putea incerca sa calculez citi cm2 trebuie sa pierzi pentru ca presiunea sa scada cu 20psi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de care vorbesc este doar pe camera negativa, care oricum are un volum mult mai mic fata de cea pozitiva. O sa o mai testez si revin cu rezultatul in cateva zile. Mersi oricum pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, JDM said:

Apare riscul ca sealurile si wiperele sa fie atit de uscate incit sa se comporte ca un smirghel. Pur si simplu era o masura de precautie asa ca nu pricep ironia.

Am reactionat pentru ca ai dat un sfat impotriva unui pericol iminent. As spune ca a fost mai multa mirare decat ironie ;). Daca as fi fost ironic, te-as fi intrebat daca sa sune la 112 ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now