Invitat special

Catarari pentru antrenament in Bucuresti

Recommended Posts

Incerc sa promovez de la incepator gradul mediu la incepator "avansat" si caut catarari pe distante cat mai lungi in Bucuresti. Cea mai lunga si serioasa  pe care o stiu este cea care urca pe langa Casa Poporului spre Marriot (Calea 13 septembrie) si ar mai fi tot in zona pe Bd G. Cosbuc spre Piata de flori dar acolo e trafic cam intens.

Alte solutii pentru ceva de minim 500m?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot respectul, daca vorbesti serios va trebui sa cauti aceste catarari in alta parte, nu in Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru un incepator cu timp limitat nu imi permit sa ies o data la 3 zile din Bucuresti sa ma antrenez pe catarari lungi asa ca incerc sa ma adaptez situatiei si posibilitatilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face antrenamente pt catarari si pe plat. Inteleg ca asta vrei, nu?

Foaie mare, pinion mic si o sa ai rezistență serioasă. 

Ti-as recomanda planuri se antrenament, nu facute dupa ureche. Unul ar fi strada premium - cu training altul ar fi https://thesufferfest.com

 

Amândouă sunt ok si bune ca punct de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci iti iei un MTB si vii in Tineretului.

LE:Nu sunt lungi dar macar sunt catarari serioase :)) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crk  Am uitat sa precizez ca am MTB (dar urmeaza sa iau si o cursiera). In Tineretului unde? Singura care imi vine in minte e cea care urca de la Palatul copiilor spre Polivalenta.

@tzunoi ideea de catarare este importanta si pentru aspectul psihologic, nu antreneaza doar corpul ci si mintea, nu stiu cum o fi la cei mai experimentati dar la mine, cand am participat la concursul Livada cu ciresi si am vazut catarare in fata de mea de nu ii vedeam varful pur si simplu mi s-a facut "frica", deci mintea a blocat/limitat temporar corpul. Pe plat ma tot antrenez, fac intervale (4-5 sprint-revenire) plus ture 15-20km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Invitat special said:

@crk  Am uitat sa precizez ca am MTB (dar urmeaza sa iau si o cursiera). In Tineretului unde? Singura care imi vine in minte e cea care urca de la Palatul copiilor spre Polivalenta.

 

 

Traseul de la MoonTimeBike in Tineretului. Nu stiu cat urci in total, dar e ceva semnificativ, mai ales ca nu esti nici prea antrenat pentru asa ceva - din cate zici.

 

http://moontimebike.ro/traseu/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin chestia asta am trecut toti bucurestenii, avand la indemana doar cateva dealuri Cotroceni (la Gradina Botanica si Academia Militara), Filaret si Arsenalului, poti sa te antrenezi cat de cat, dar tot nu o sa fie o catarare lunga continua, ci doar bucati. Bine si asa. iti faci o bucla cu ele si o repeti de cateva ori.

Insa pana la urma tot trebuie sa te duci undeva in afara orasului.

Spre Giurgiu ai pe asfalt urcarea de la Calugareni, apoi cea de la Daia (pe intoarcere spre Bucuresti).

Pe offroad ai, langa Comana, o bucata buna intre Mironesti si Teiusu.

In nord, e bucata de sosea buna de antrenament intre Caldarusani si Lipia.

Daca iei un tren spre Campina si cobori la Floresti Prahova, ai o catarare sanatoasa intre Magureni si Iedera de Jos: http://www.ciclism.ro/forums/topic/18935-pe-drumul-voievozilor-și-o-întoarcere-la-sultanu/#comment-729233

Pe ambele laturi ale vaii Prahovei, daca te dai jos la Campina, ai tot felul de trasee cu catarari, dintre care clasica e, de exemplu, cea de la barajul Paltinu.

Langa Ploiesti, spre est, ai dealurile din zona Seciu - Urlati - Mizil.

 

In Bucuresti, cu semafoare si dealuri scurte, te incalzesti cat de cat, dar cam atat.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum spuneau si "antevorbitorii", in Bucuresti n-ai nicio catarare mai de Doamne-ajuta, cele mai lungi fiind de maximum 3-400 de metri. DIn pacate, experienta mi-a aratat ca urcand asa ceva nu iti poti face nici macar o idee despre cum te vei descurca pe o catarare "adevarata". Cu riscul de a repeta ce s-a zis mai inainte, solutia e mersul ceva mai la nord - (Ploiesti sau Campina fiind cele mai apropiate) si experimentat in zona respectiva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi si varianta sa prinzi niste zile cu vant de minim 15-20 km/h si sa mergi contra lui pe plat. 

Altfel, ideal ar fi sa cauti niste dealuri care sa-ti permita sa urci macar 2-3 km legati, dupa cum spuneam mai sus.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Importat sa ajungi acasa simtind ca ai depus ceva efort. Eu un an m-am antrenat pe plat cu ture de 2-3 ore (40-70 km), de 2 ori pe saptamana,  si am ajuns sa ma descurc onorabil pe catarari la deal/munte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... și eu am probleme primăvara când vreau să fac o tură mai lungă pe plat :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altceva decat urcarea propriu zisa pe o distanta cat de cat sunt surogate. Pozitia pe o bicicleta inclinata in urcare, faptul ca in punctele moarte ale pedalelor bicicleta incetineste vizibil si te forteaza sa impingi pornind cu piciorul cat mai de sus si sa termini cat mai jos, sau grupe de muschi de la maini si picioare care lucreaza specific pozitiei de catarare, pe sa sau in picioare, viteza mica la care nu ti se mai raceste corpul asa bine si curge transpiratia siroaie, urcarile lungi care te macina fizic si psihic, le incepi vioi si le termini cu incetinitorul si minte zice "nu mai vreau asa ceva", afli cam ce rapoarte iti sunt necesare relativ la anumite pante si distante etc. Fata de toate astea, ce e in Buc si imprejurimi sunt glumite. Inainte de primul concediu cu biciletele, facut preponderent pe munti, ca de altfel mai toate, am luat si eu sotia la "antrenamente" de urcare pe langa Buc, era maximul ce se putea relativ la un timp avut la dispozitie, cum ziceti si voi. Cand am ajuns efectiv sa urcam la munte, sotia a facut o gluma mai "la misto" relativ la ce facusem eu cu ea si ce era de fapt pe teren. In concluzie, ceea ce se poate face in, sau pe langa Buc, e ceva ca sa zici ca nu ai stat degeaba, dar conteaza foarte putin ca antrenament. Sunt totusi bune la inceput, nu o sa te duci la Sinaia din prima. Eu apreciez ca cea mai apropiata catarare cu adevarat buna de antrenament e crama Seciu, pe care o poti urca dintr-o parte sau din cealalata, fiind putin diferite ca gen de solicitare. sau daca iti esti cat de cat in mana, poti urca de mai multe ori sau din ambele sensuri. Dezavantajul ei e aerul, soarele si caldura, daca e vara la amiaza, nu sunt ca la munte. Antrenamentul adevarat de munte mai are avantajul ca te va face sa mergi mai bine si pe plat. Antrenamentul de plat mai putin ajuta la munte. Ajuta asa cum si alte sporturi complementare ajuta. Am intalnit triatlonisti incepatori, veniti din alte sporturi, care mergeau pe bicicleta aproape surprinzator pentru experienta lor, tocmai pentru aveau un "suflu" deja dobandit  de la sportul practicat inainte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ViorelCapruciu ai pus punctul pe i, pedalatul in catarare este diferit fata de cel pe plat, atat ca pozitie, muschi folositi cat si mental. Pe plat, oricat de lunga ar fi tura, sau vant, ai "luxul" de a nu pedala 5-10 secunde la nevoie.

@Traveller da, clar varianta ideala este in afara orasului si am o solutie foarte la indemana, avand o casa in Comarnic, unde chiar spre drumul spre casa este o catarare foarte dificila (Secaria/Secariei) foarte practicata de ciclisti, 2km cu panta medie 10%, dar cu portiuni de 10-15m de 22%, adica mai mult decat cel mai mare grad din Turul Frantei de anul asta, care e 20%. Eu unul nu pot face aceasta catarare cu MTB-ul, am incercat. De aici si deschiderea topicului, sa ma antrenez cum si cat pot in Bucuresti astfel incat sa pot sa fac fata la munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ajuta:

- obligat pedale si pantofi clipsati.

- un pinion mare baban. 

- urcarea serpuita.

- la bicicleta de mtb, bar-ends-uri, altfel, cand te ridici in picioare, iti raman mainile prea in urma fata de corp si nu mai poti trage bine, si asta tocmai pe pantele cele mai grele, pe care ai vrea sa le treci in picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/15/2017 at 18:37, Traveller said:

Prin chestia asta am trecut toti bucurestenii, avand la indemana doar cateva dealuri Cotroceni (la Gradina Botanica si Academia Militara), Filaret si Arsenalului, poti sa te antrenezi cat de cat, dar tot nu o sa fie o catarare lunga continua, ci doar bucati. Bine si asa. iti faci o bucla cu ele si o repeti de cateva ori.

Insa pana la urma tot trebuie sa te duci undeva in afara orasului.

Spre Giurgiu ai pe asfalt urcarea de la Calugareni, apoi cea de la Daia (pe intoarcere spre Bucuresti).

Pe offroad ai, langa Comana, o bucata buna intre Mironesti si Teiusu.

In nord, e bucata de sosea buna de antrenament intre Caldarusani si Lipia.

Daca iei un tren spre Campina si cobori la Floresti Prahova, ai o catarare sanatoasa intre Magureni si Iedera de Jos: http://www.ciclism.ro/forums/topic/18935-pe-drumul-voievozilor-și-o-întoarcere-la-sultanu/#comment-729233

Pe ambele laturi ale vaii Prahovei, daca te dai jos la Campina, ai tot felul de trasee cu catarari, dintre care clasica e, de exemplu, cea de la barajul Paltinu.

Langa Ploiesti, spre est, ai dealurile din zona Seciu - Urlati - Mizil.

 

 

@Invitat special: Am uitat sa mentionez ca ai totusi cum sa-ti imbunatatesti comportamentul pe catarari ramanand in Bucuresti: alergand, si daca incluzi dealurile de care ziceam mai sus in traseele tale, cu atat mai mult o sa te ajute la catararile pe bicicleta.

Eu, de cand am inceput sa alerg, am observat o imbunatatire importanta a felului in care urc rampe cu bicicleta  (mai ales pe sosea, dar si pe offroad, daca nu e prea accidentat).

O iei crescand distanta treptat, apoi bagi si dealuri. Nu trebuie sa fortezi, e suficient sa faci jogging, adica un 7-8 min/km.

Te ajuta si fizic, pentru ca iti ofera un nivel bazal de anduranta, dar si psihic, sa urci constant fara sa abandonezi.

Cand rampa devine prea dura sau pentru cei care vor sa urce cu viteza mai mare, mai e nevoie si de forta, de explozie, de antrenament sustinut, dar aia e alta discutie.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now