BogdanEpureanu

Bicicletă all-purpose (upgrade de la Merida Crossway 100)

Recommended Posts

Bună!

 

Caut o bicicletă all-purpose, accentul fiind pus pe un raport optim calitate-preț, deci nici top of the line, dar nici low budget.

 

Ce mă interesează:

1) Să se preteze la plimbări zilnice prin oraș într-un regim semi-sportiv (fitness), dar presupun că aici majoritatea bicicletelor își fac treaba.

2) Să se preteze și la câte o tură mai lungă (undeva între 200 și 500 de kilometri parcurși într-un singur weekend, poate o dată pe lună).

3) În proporție de 90%-95% din cazuri, probabil voi merge cu ea pe șosea, dar vreau să ști că, dacă e nevoie, se poate descurca și pe un drum forestie / pietruit / de țară.

 

Ce NU mă interesează:

1) Regim de utilizare sportiv (gen viteză de "croazieră" mai mare de 20-30 km/oră la drum lung).

2) Off-road extrem (gen coborât sau urcat pe munte, mers prin zone în care nu există niciun fel de drum, etc).

 

De asemenea, trebuie de menționat că am trecut de vârsta la care să mă încălzesc marca, modelul, anul de fabricație, designul, etc; prefer o bicicletă practică, fiabilă, care își face treaba decât una care să arate cool. Ar trebui probabil menționat și faptul că am o statură destul de impozantă (1.85 și 100+ kilograme).

 

Varianta care mi-a fost recomandată pentru a-mi reintra în formă (pentru că ultima dată când pedalasem serios a fost acum peste 10 ani) și pe care am achiziționat-o la începutu verii a fost o Merida Crossway 100, model 2016, plus câteva accesorii pentru traseele mai lungi. Am fost cumva mulțumit de ea, am făcut undeva în jur de 1,500 de kilometri pe ea (12 săptămâni * 5 zile * 10 kilometri = 600 kilometri prin oraș, plus patru ieșiri de 200-250 de kilometri), dar am considerat-o mai degrabă un model entry level, de acomodare, așa că acum aș căuta să o las în urmă și să fac pasul la nivelul următor, așa ca de asta am ajuns aici pentru a vă cere sfatul.

 

Bugetul maxim pentru distracția asta ar fi probabil undeva în jur de 2,000 de euro (8,000 - 10,000 de lei) pentru bicicleta propriuzisă (eventualele accesorii fie vor fi importate de pe bicicleta actuală, fie vor avea bugetul lor separat), dar, evident, dacă există variante mai ieftine care să-mi ofere tot ce-mi doresc, nu țin neapărat să îi dau pe toți. Consider că este un buget suficient de Ok cât să-mi permit să iau o bicicletă bună (deși nu top ot the line) nouă, dar, la o adică, nu exclud complet varianta second-hand, atâta timp cât vine din partea unui magazin care oferă totuși o garanție, nu din partea unei persoane fizice.

 

Deci... idei, sugestii, păreri?

 

PS: Dacă reprezentați un magazin sau dacă aveți vreun link/cod de affiliate, atâta timp cât pe mine nu mă costă în plus, nu am nicio problemă să le folosesc atunci când voi comanda pentru a vă putea lua și voi comisionul vostru.

 

/Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca bugetul nu-i o problema:

- Inflite AL 9.0: https://www.canyon.com/en-ie/road/inflite/

- Roadlite AL 8.0, daca nu vrei cu ghidon de cursiera: https://www.canyon.com/en-ie/fitness/roadlite/

- poate chiar mai buna decat precedentele, Cannondale Tesoro echipata cu toate cele pentru un "all-purpose": https://www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-cannondale-tesoro-1-brn-2016.html

 

PS: cred ca iti poti atinge dezideratul chiar si coborand bugetul simtitor, de exemplu: https://www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-cube-travel-pro-gri-negru-2017.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca un ochi si peste oferta celor de la PlanetX, as zice ca te-ar coafa un PlanetX Full Monty cu Tiagra 2x10 sau SRAM Apex 1x11 si frane hidraulice sau, daca esti dispus sa dai aproape 1500 de euro, cu Ultegra 2x11. Are prinderi pentru portbagaj si aripi (in caz ca vrei), poti pune cauciucuri de pana la 35mm cu aripi sau 40 fara.

 

PS: poti configura si alte variante de echipare. Eu as lua varianta cu SRAM Apex 1x11, cu un upgrade la niste roti mai rasarite (Vision Team 30) si niste cauciucuri foldable in loc de alea pe sarma cu care vine by default.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În primul rănd vă mulțumesc tutuor pentru păreri.

 

Ideea e că, între timp, am aflat că și la seria din care provine bicicleta mea actuală există și un "vârf de gamă" cu dotări mai de calitate: https://www.probike.ro/cumpara/merida-crossway-900-2016-3107

 

Cum se compară asta cu cele recomandate de voi? Adică mă uitam la unele variante și vedeam că vin cu Deore, care, din câte mi s-a spus, ar fi destul de slăbuț, două trepte sub XT. Sau greșesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai discutia e destul de complexa. Ar fi 3 categorii majore unde bicicleta pe care ne-o prezinti tu difera de o parte din propunerile noastre:

 

1. Furca (rigida vs. cu suspensii)

2. Ghidonul (drept vs. de sosea)

3. Echiparea (nivelul, respectiv faptul ca e de MTB sau de sosea)

 

Deore nu e nici pe departe slabut. Intr-adevar, in conditii de MTB practicat intens, XT va fi mai precis, mai robust, mai eficient, evident mai usor, doar ca nu cred ca la tipul de ciclism pe care il practici tu va conta prea mult diferenta. Diferentele mari se fac in primul rand prin alegerea unei furci rigide in detrimentul uneia cu suspensii, respectiv a unui ghidon de sosea in detrimentul unuia drept.

 

Daca te-ai hotarat ca vrei in continuare o bicicleta cu ghidon drept, respectiv cu furca cu suspensii, si nu vrei sa renunti sub nici o forma la ele, atunci da, putem discuta despre echipare, respectiv despre XT vs Deore si alte comparatii. Pe de alta parte am citit abia acum ca ai peste 100 kg, aspect care ar trebui sa incline balanta alegerilor tale mai degraba catre componente robuste decat catre componente usoare. Nu de alta, dar probabil ca abia dupa ce vei ajunge cu greutatea pe la 80-85 kg (tinand cont de inaltimea ta) vei simti realmente diferente intre o bicicleta de 11 kg si una de 12 kg.

 

In concluzie, n-ar fi rau sa te decizi in primul rand ce vrei din perspectiva furcii/ghidonului, respectiv cat de flexibil esti cu privire la alegerea ta, dupa care putem discuta concret despre anumite modele. Iar legat de aspectul greutatii, daca crezi ca in intervalul de timp in care crezi ca vei folosi bicicleta cea noua vei pierde in greutate in mod semnificativ (datorita ciclismului sau nu), atunci putem spune ca e justificat sa te gandesti si la o bicicleta considerabil mai usoara. Altfel, nu m-as uita prea mult la greutatea componentelor, sau cel putin nu asta ar fi criteriul principal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, majikstone said:

Pai discutia e destul de complexa. Ar fi 3 categorii majore unde bicicleta pe care ne-o prezinti tu difera de o parte din propunerile noastre:

 

1. Furca (rigida vs. cu suspensii)

2. Ghidonul (drept vs. de sosea)

3. Echiparea (nivelul, respectiv faptul ca e de MTB sau de sosea)

 

Deore nu e nici pe departe slabut. Intr-adevar, in conditii de MTB practicat intens, XT va fi mai precis, mai robust, mai eficient, evident mai usor, doar ca nu cred ca la tipul de ciclism pe care il practici tu va conta prea mult diferenta. Diferentele mari se fac in primul rand prin alegerea unei furci rigide in detrimentul uneia cu suspensii, respectiv a unui ghidon de sosea in detrimentul unuia drept.

 

Daca te-ai hotarat ca vrei in continuare o bicicleta cu ghidon drept, respectiv cu furca cu suspensii, si nu vrei sa renunti sub nici o forma la ele, atunci da, putem discuta despre echipare, respectiv despre XT vs Deore si alte comparatii. Pe de alta parte am citit abia acum ca ai peste 100 kg, aspect care ar trebui sa incline balanta alegerilor tale mai degraba catre componente robuste decat catre componente usoare. Nu de alta, dar probabil ca abia dupa ce vei ajunge cu greutatea pe la 80-85 kg (tinand cont de inaltimea ta) vei simti realmente diferente intre o bicicleta de 11 kg si una de 12 kg.

 

In concluzie, n-ar fi rau sa te decizi in primul rand ce vrei din perspectiva furcii/ghidonului, respectiv cat de flexibil esti cu privire la alegerea ta, dupa care putem discuta concret despre anumite modele. Iar legat de aspectul greutatii, daca crezi ca in intervalul de timp in care crezi ca vei folosi bicicleta cea noua vei pierde in greutate in mod semnificativ (datorita ciclismului sau nu), atunci putem spune ca e justificat sa te gandesti si la o bicicleta considerabil mai usoara. Altfel, nu m-as uita prea mult la greutatea componentelor, sau cel putin nu asta ar fi criteriul principal.

 

Mulțumesc din nou pentru răspuns

 

Ideea e că experiența mea e extrem de limitată (am făcut câteva mii bune, poate chiar zeci de mii de kilometri în perioada liceului/facultății, dar în ultimii 12 ani nu m-am mai urcat pe o bicicletă, deci am rămas complet în urmă cu toate detaliile astea tehnice).

 

În principiu sunt destul de flexibil în ceea ce caut și dacă există niște avantaje certe într-o direcție sau alta sunt dispus să ies din zona mea de confort, dar, altfel, da un ghidon drept (într-o măsură destul de importantă) și o furcă cu suspensii (într-o mai mică măsură) cred că mi se potrivesc mai bine; adică cel puțin pe actuala bicicletă chiar m-am simțit bine cu ele.

 

Cum spuneam, în 95%+ din cazuri, îmi imaginez că voi merge în codiții de oraș/șosea, deci nici într-un caz nu mă interesează un MTB; pe de altă parte nici nu vreau să îmi fie frică să intru pe un drum mai prost (gen drum forestier sau potecă de munte) atunci când e cazul. Nu e un lucru pe care îl voi face des, nu voi avea nevoie de viteză pe respectivele trasee, dar nici nu vreau să trebuiască să merg pe lângă bicicletă dacă dau de un drum de genul.

 

Partea cu greutatea e perfect adevărată și deși da, sunt în scădere de greutate și intenționez să continui trendul, nu cred că voi ajunge sub 100 (am pornit vara trecută de la ~160, în primăvară când am luat bicicleta actulă aveam în jur de 140, acum am pe la 120 și presupun că mă voi stabiliza undeva în jur de 100, dar nu cred că mai jos - de fapt nici nu cred că îmi doresc mai jos de atât), deci da, nu cred că o diferență de greutate de 1-2-3 kilograme la bicicletă ar conta prea mult; în mod sigur mă interesează componente robuste.

 

PS: Evident, e OK dacă preferi să nu faci asta, dar dacă crezi că ai avea timp să discutăm puțin mai în real time decâț o putem face prin intermediul forumului îmi poți da oricând un buzz/beep/whatever pe skype:bogdanepureanu sau 0749.549.531. Mulțumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, in cazul asta eu iti recomand un trekking cu ghidon drept si furca rigida si sincer as merge pe ceva de otel, mai ales daca ai de gand sa folosesti bicicleta asta cativa ani de acum incolo. Furca rigida pentru ca, la greutatea ta, probabil ca dupa maxim 1-2 ani de zile de exploatare, o furca cu suspensii de trekking isi va face deja joc semnificativ, plus ca in contextul in care mergi 90-95% din timp pe sosea, nu iti va oferi nici un avantaj real. Otel din cauza ca, chiar daca cantareste ceva mai mult decat aluminiul, e mult mai rezistent pe termen lung (mai ales tinand cont ca majoritatea cadrelor de aluminiu nu sunt gandite sa duca mai mult de 110-120 kg, incluzand aici greutatea bicicletei si a echipamentului) si iti ofera si un confort ceva mai bun.

 

Probabil ca nu te incanta ideea, dar daca ai rabdare, cea mai buna solutie pentru tine ar fi o bicicleta construita din piese. Nu intru in detalii decat daca realmente te incanta ideea de a te apuca de un proiect care probabil va dura putin pana se va finaliza, dar care iti va oferi probabil ceva ce magazinele nu-ti tocmai ofera. Si in special daca ai de gand ca bicicleta asta in care investesti acum ai de gand sa o folosesti multi ani (macar 5) de acum incolo.

 

Altfel, daca ramanem la planul tau initial (trekking cu ghidon drept si furca cu suspensii, similar cu ce ai acum), probabil ca m-as concentra pe a alege un model cu o furca pe aer (Crossway 900 de exemplu are asa ceva) si eventual cu niste roti mai rasarite. Altfel slabe sanse sa simti diferente majore intre o transmisie Deore si una XT (desi aici m-as orienta poate catre un pedalier cu 2 foi in loc de unul cu 3 foi).

 

Cat despre Cannondale-ul propus de @Traveller, pretul mare e justificat de cadrul cu portbagaj incorporat, furca HeadShok, accesoriile incluse (butucul fata cu dinam, farul care pare de soi, aripi, picior, etc.), in timp ce Crossway 900 vine intr-adevar echipat cu o transmisie mai buna, cu siguranta e si mai usoara, dar vine "in fundul gol". Tinand cont de faptul ca accesoriile le ai deja, n-as plati diferenta de pret dintre Crossway 900 si Cannondale, dar altfel framesetul ala de pe Cannondale e foarte, foarte misto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc din nou. :)

 

Tot ceea ce ai spus suna extrem de logic, deci rămânem pe: trekking cu ghidon drept, furcă rigidă și cadru de oțel; rămâne să mai găsim modelul. :)

 

Ideea de bicicletă construită din piese sună bine în principiu, mai ales că acum oricum o am încă pe cea actuală care merge încă bine, deci nu e ca și când am nevoie cu adevărat de bicicleta noua până la primăvară, deci timp clar ar fi. Problema însă e că cunoștiințele mele atât teoretice (ce ar treuib să cumpăr), cât și practice (montaj) timd la zero, deci nu știu cât de înțeleaptă ar fi o asemenea decizie.

 

Ca și durată totală de viață, da, pe aici pe undeva o gândeam și eu un cinci ani și un maxim de 25,000 de kilometri per total (evident, nu cu piesele originale, sunt perfect conștient că în afară de cadru aproape toate celelalte componente ar trebui schimbate, unele probabil chiar de mai multe ori, pe parcursul celor cinci ani).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arunca o privire pe la Kona si pe la Surly, zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekking cu ghidon drept, furca rigida si cadru de otel facut de-a gata ma indoiesc ca vei gasi in Romania, sau chiar si prin magazinele de afara. Intr-adevar, exista modelele de la Surly, dar nu stiu cine aduce in Romania asa ceva. Cu cadru de aluminiu ai avea in schimb cateva variante cu furca rigida.

 

Daca esti cat de cat deschis la ideea de a merge pe ceva facut din piese, eu pentru inceput as cumpara un frameset de otel (Surly Straggler sau Surly Disc Trucker sau o varianta din oferta celor de la PlanetX, de exemplu Kaffenbach 2 sau Holdsworth Stelvio) si o pereche de roti sanatoase (butuci Shimano XT sau ceva comparabil, cu niste jante solide), iar restul pieselor le-as muta de pe bicicleta actuala (plus minus eventual tija de sa si diferite coliere care e posibil sa nu se potriveasca de pe una pe cealalta). Ulterior as vana un groupset la reducere (ceva pe 2x10 viteze de MTB cred ca ar fi cel mai potrivit) si niste frane ceva mai rasarite.

 

Daca nu, pe site-ul celor de la Pro Bike am gasit bicicleta asta care, personal, mi se pare interesanta si la un pret mai rezonabil decat Crossway 900 sau sora ei ceva mai mica si mai ieftina, cu echipare Deore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, Crossway Urban, ca si Cannondale Quick, sunt niste hibride oribile la care producatorul a inclinat furca spre orizontala de zici ca-s MTB. 

Mai bine sa ramana la astea mai de trekking/touring. Pentru cadru de otel, trebuie consultate oarece magazine online.

Si baietii astia fac, de exemplu: https://www.poison-bikes.de/poison/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ceva de commuting, tot Cannoane, tot ghidon drept, frane hidraulice Magura, dar fara furca cu suspensie si ceva mai diferite (daca iti place lookul si ideea):

1. 750 GBP - schimbator in butuc (8 viteze)

2. 700 GBP - schimbator clasic, Deore (1x10)

 

De citit review-urile si intrebarile de pe site (pare ca limita de creutate e vreo 126kg, greutatea bicicletelor ~12.8 pt. marimea L).

 

Livrarea spre RO = 50 GBP si 5-7 zile (eu as rotunji in sus, spre 10, dar nu e un capat de tara).

 

 

O2iRSpC.jpg 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Catalin_ said:

Tot ceva de commuting, tot Cannoane, tot ghidon drept, frane hidraulice Magura, dar fara furca cu suspensie si ceva mai diferite (daca iti place lookul si ideea):

1. 750 GBP - schimbator in butuc (8 viteze)

2. 700 GBP - schimbator clasic, Deore (1x10)

 

De citit review-urile si intrebarile de pe site (pare ca limita de creutate e vreo 126kg, greutatea bicicletelor ~12.8 pt. marimea L).

 

Livrarea spre RO = 50 GBP si 5-7 zile (eu as rotunji in sus, spre 10, dar nu e un capat de tara). 

26

 

Forma e un pic prea SF-istă pentru gustul meu, dar nu asta ar fi principala problemă.

 

Ideea e că mi-a spus lumea pe aici mai sus că la greutatea mea e recomandată varianta cu cadru din oțel și astea văd că sunt din aluminiu.

 

Iarăși, habar n-am care e șmecheria cu schimbătorul în butuc sau cu astea cu o singură foaie? Dacă ai putea să mă luminezi aș rămâne recunoscător.

 

 

 

11 hours ago, majikstone said:

Daca nu, pe site-ul celor de la Pro Bike am gasit bicicleta asta care, personal, mi se pare interesanta si la un pret mai rezonabil decat Crossway 900 sau sora ei ceva mai mica si mai ieftina, cu echipare Deore.

 

 

Asta de ce spui că ar fi mai OK decât Crossway 900? Din cauza furcii fixe (sau nici măcar nu e fixă șî mi se pare mie)?

 

Dintre cele două, dacă nu au alte diferențe aș prefera-o pe cea cu echipare mai bună, deci la sora mai mică și mai ieftină nici nu mă mai uit. :)

 

Și nu ar râmâne problema că sunt din aluminiu deci nu sunt făcute să mă ducă pe mine la 100+ kilograme plus bagajele încă 20+ kilograme or so?

 

 

 

10 hours ago, Traveller said:

Nu, Crossway Urban, ca si Cannondale Quick, sunt niste hibride oribile la care producatorul a inclinat furca spre orizontala de zici ca-s MTB. 

Mai bine sa ramana la astea mai de trekking/touring. Pentru cadru de otel, trebuie consultate oarece magazine online.

Si baietii astia fac, de exemplu: https://www.poison-bikes.de/poison/

 

 

Îmi cer scuze pentru întrebarea de începător/neavizat, dar de ce furca înclinată spre orizontală e ceva rău?

 

 

 

14 hours ago, crk said:

Arunca o privire pe la Kona si pe la Surly, zic.

 

Eu priviri pot să arunc, dar cum nu mă pricep la ce să mă uit, cam le arunc degeaba. :))

 

 

 

11 hours ago, majikstone said:

Daca esti cat de cat deschis la ideea de a merge pe ceva facut din piese, eu pentru inceput as cumpara un frameset de otel (Surly Straggler sau Surly Disc Trucker sau o varianta din oferta celor de la PlanetX, de exemplu Kaffenbach 2 sau Holdsworth Stelvio) si o pereche de roti sanatoase (butuci Shimano XT sau ceva comparabil, cu niste jante solide), iar restul pieselor le-as muta de pe bicicleta actuala (plus minus eventual tija de sa si diferite coliere care e posibil sa nu se potriveasca de pe una pe cealalta). Ulterior as vana un groupset la reducere (ceva pe 2x10 viteze de MTB cred ca ar fi cel mai potrivit) si niste frane ceva mai rasarite.

 

 

Cum spuneam și mai devreme, eu deschis sunt, dar nu știu cât de practică ar fi soluția în condițiile în care oricum nu prea aș sti nici după ce sa mă uit, nici cum să le montez... eu, în viața mea, nici la bicicletă, nici la motor, nici la mașină nu am schimbat nici măcar o roată. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 32 minute, BogdanEpureanu said:

Îmi cer scuze pentru întrebarea de începător/neavizat, dar de ce furca înclinată spre orizontală e ceva rău?

Pentru o bicicleta MTB nu e, e chiar normal, face bicicleta mai stabila pe coborari (cu cat bicicleta e orientata spre discipline gravitationale - freeride, downhill, enduro - cu atat unghiul o sa fie mai mic). Dar pentru una de sosea nu e cazul, face bicicleta mai "lenesa" inutil (mai greu de virat, mai putin manevrabila, ceea ce nu e de dorit pentru o bicicleta cu care mergi in majoritatea timpului pe sosea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de lămuriri. :)

 

Și, totuși, ca să citez din clasici... eu cu cine votez? ce mi s-ar potrivi? 

 

*confused*

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanEpureanu Indraznesc si eu.

1. Cred, ca pentru primii ani de biciclit, ai nevoie de un MTB 29-er, HT, cadru de aluminiu si frane hidraulice la care sa ai un rand de gume de touring pentru sosea (de exemplu Schwalbe Marathon) cu care sa poti merge si pe drum cu pietris (gravel). Cand vrei off-road, pui gumele de MTB.

Sa aiba prindere pentru portbagaj pe spate.

sau

2. o bicicleta de touring cu roti de 28 si spatiu pentru gume de 38-42 cu posibilitatea de a pune aparatori si portbagaj.

 

Mult mai important, ai nevoie de o legatoare super solida ca sa nu ramai fara ea, pentru ca in general, orasencele sunt biciclete care sa nu tenteze hotii iar bicicleta de nebunii ... Ca la femei.

 

3. Gasesti un atelier in care sa iti asambleze bicicleta pornind de la cadrul pe care il cumperi de pe net, adica cadrul cu furca cu tot.  Kaffenbach 2 sau Holdsworth Stelvio sunt optiuni demne de luat in seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema e ca fiecare dintre noi are o alta viziune si abordare atunci cand ne gandim sa ne facem o bicicleta polivalenta. :)

O a doua "problema" ar fi ca, in bugetul generos alocat, posibilitatile sunt multiple.

Eu as ramane la modelul Cannondale (adica la a lua o bicicleta completa, folosibila in primul rand pe sosea, dar cu care la nevoie sa poti sa iesi si pe un forestier/drum de tara), plus ca e deja adaptata la carat de bagaje si are accesorii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca discutam de tipul de bicicleta care ti s-ar potrivi, parerea mea e sa alegi cea mai sportiva bicicleta care iti satisface nevoile. Sportiva nu inseamna neaparat nici usoara, nici aerodinamica, ci mai degraba o bicicleta cu un numar cat mai mic de accesorii pe care sa le folosesti doar 5% din an (sau chiar mai putin). De exemplu, nu mi-as lua o bicicleta cu furca cu suspensii pentru 5% ture cu offroad usor, o vei regreta in mare parte din restul timpului. Tot de exemplu, in locul tau nu mi-as lua o bicicleta cu un butuc cu dinam incorporat: e greu, oarecum sensibil, mai complicat de servisat, dai niste bani in plus, iar in final singurele scenarii in care e practic sa ai asa ceva e daca faci cicloturism in zone complet izolate si rupte de tehnologie sau daca faci macar cateva luni pe an naveta pe timp de noapte si n-ai nervi de incarcat si schimbat acumulatori ai unui far clasic. M-as feri iarasi de bicicletele cu ghidoane cu backsweep prea mare, respectiv cu geometrii care te obliga sa ai o pozitie prea verticala, pentru ca iti vor muta o mai mare parte din greutatea corpului pe sa si te vor face mai putin "eficient" pe sosea. Nu zic nici sa stai aruncat in cap, dar sunt cadre si ghidoane drepte care iti ofera o paleta mai larga de pozitii pe care le poti adopta.

 

Daca discutam de cadre, ramane totusi problema greutatii. Parerea mea ca pentru un ciclist de ~100 kg (felicitari pentru scaderea majora de greutate din ultimul an, by the way) care mai vrea sa faca si ture cu bagaje dupa el (deci sa zicem inca 10-20 kg), un cadru de aluminiu si o furca cu suspensii de trekking nu e neaparat cea mai sigura varianta, decat in situatia in care se gasesc date concrete de la producator, care garanteaza cadrul pentru o masa totala de 120-130 kg (in general vorbim mai degraba de 100-110 la cadrele de aluminiu) sau care precizeaza ca nu exista limita de greutate. Pana si Surly Cross Check, un frameset de otel de referinta, e gandit pentru o greutate maxima a ciclistului de 136 kg si pana la 25 kg de bagaje. La fel si pentru suratele lui cu frane disc.

 

Atentie, asta nu inseamna ca daca vei cumpara o bicicleta cu cadru de aluminiu, fie si una "garantata" doar pana la 110 kg, te vei trezi ca se rupe cadrul sau furca sub tine. Ce inseamna e ca, din punct de vedere ingineresc, nimeni nu garanteaza ca bicicleta respectiva va avea durata de viata pentru care a fost proiectata (5 ani, 10 ani, cine stie) daca tu depasesti masa recomandata. La fel cum, evident, un defect de fabricatie al oricarui tip de cadru sau furca le pot face sa crape sub tine in primul an de utilizare chiar si daca nu cantaresti decat 70-80 kg. De aia nu zic ca ar trebui sa uiti complet de un frameset de aluminiu, ci doar ca n-ar fi rau sa te orientezi catre unul de otel. Uite aici o lista, cu tot cu linkuri catre magazinele unde le gasesti: Surly Disc Trucker, Surly Straggler, Holdsworth Stelvio, PlanetX Kaffenback 2, Intec F10 Disc, Poison-Bikes CyanitPoison-Bikes Chromat. Ar mai fi si altele, dar imi scapa mie acum.

 

Trekking complet de otel cu furca rigida si flatbar nu stiu unde vei gasi in Romania. Chiar si in strainatate ofertele sunt destul de limitate in acest sens, pentru ca majoritatea "marita" genul asta de cadre cu ghidoane de sosea.

 

Altfel, daca ramai la varianta mult mai la indemana a unei biciclete complete cu cadru de aluminiu, cu furca rigida sau cu suspensii, cum spunea si @Traveller, ai un buget chiar generos si multe posibilitati. Ca sa le mai "separi", eu as cauta pe site-urile producatorilor sau pe Google (sau eventual le-as trimite cate un mail) care sunt masele maxime suportate de bicicletele (cadrele) respective si m-as orienta catre ceva garantat pentru 120-130 kg sau fara limita de greutate. Furca de bine de rau o mai poti schimba daca isi da duhul dupa 2-3 ani (discutand de ideea unei furci cu suspensii, care risca sa isi faca joc prematur din cauza greutatii suplimentare). Cat despre argumentul cu "furca prea orizontala", eu personal nu-s capabil sa fac diferenta si nu cred ca vei practica nici tu un ciclism atat de agresiv si sportiv incat sa ajungi sa resimti diferentele de manevrabilitate date de un unghi al furcii diferit cu 2-3 grade. Cat timp nu faci MTB serios sau nu cobori pe sosea cu viteze de 70-80 km/h sau mai mult, n-o sa ajungi sa fii deranjat de asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

O problema e ca fiecare dintre noi are o alta viziune si abordare atunci cand ne gandim sa ne facem o bicicleta polivalenta. :)

O a doua "problema" ar fi ca, in bugetul generos alocat, posibilitatile sunt multiple.

Eu as ramane la modelul Cannondale (adica la a lua o bicicleta completa, folosibila in primul rand pe sosea, dar cu care la nevoie sa poti sa iesi si pe un forestier/drum de tara), plus ca e deja adaptata la carat de bagaje si are accesorii.

 

Înțeleg ce spui, dar dacă vouă, care aveți experiență și vă pricepeți, vă e greu să vă puneți de acord, imaginează-ți ce e în mintea mea în condițiile în care mai mult de jumătate din lucrurile de care vorbiți voi acolo sună a păsărească pentru mine. :))

 

Și da, logica cumva e exact asta pe care ai spus-o tu... nu am de gând să-mi planific niciun fel de ieșiri cu bicicleta în condiții de off-road, deci e clar că mă interesează în principiu o bicicletă de șosea, nu un mountain bike... pe de altă parte însă, știți și voi cum sunt drumurile pe la noi și uneori chiar nu prea ai de ales și trebuie să mai mergi și pe un drum mai distrus și pe un drum de țară și pe un drum forestier și pe un drum pietruit și îmi doresc să știu că atunci când voi întâlni asemenea secțiuni bicicleta va face față (chiar dacă, evident, nu în regim de viteză).

 

În altă ordine de idei însă oricum nu sunt un vitezist (ca idee, viteza mea medie de croazieră e undeva pe la vreo 20 km/h, iar viteza maximă pe coborâre nu depășește 40 km/h - dacă ajung aici încep să pun frână și continui coborârea cu frâna strânsă), deci nicio bicicletă care e făcută pentru viteză nu cred că m-ar avantaja în mod special și, iarăși, nu cred că mi-ar trebui să încerc să optimizez foarte mult greutatea bicicletei sau mai știu eu ce alteva de genul ăsta.

 

Deci, ceea ce îmi trebuie mie, e o bicicletă solidă (ținând cont și de greutatea pe care o am), confortabilă (mai ales pentru mâini, pentru că, după un drum de 100+ kilometri pe mine nu mă dor picioarele/genunchii, ci mâinile - lol), pretabilă la drumuri lungi pe șosea, dar care poate face față (măcar ocazional) și la niște condiții mai puțin ideale (drum forestier / drum de țară / etc); ce pot să mai spun sigur e că vreau ghidon drept, nu curbat, pentru că le-am testat pe amândouă și cu cel de cursiere nu mă împac deloc.

 

Nah, cam asta ar fi ideea... mai departe chestiile gen carbon, aluminiu, oțel, 3*9, 3*10, 2*10, 1*8, schimbătoare externe, schimbătoare în butuc, furcă fixă, suspensie pe arc, suspensie pe aer, deore, slx, xt, pedale cu rulment, pedale fâră rulment, etc, etc, etc reprezintă doar necunoscute pe care sper ca voi să mă ajutați să le deslușesc. :)

 

 

 

29 minutes ago, majikstone said:

Daca discutam de tipul de bicicleta care ti s-ar potrivi, parerea mea e sa alegi cea mai sportiva bicicleta care iti satisface nevoile. Sportiva nu inseamna neaparat nici usoara, nici aerodinamica, ci mai degraba o bicicleta cu un numar cat mai mic de accesorii pe care sa le folosesti doar 5% din an (sau chiar mai putin). De exemplu, nu mi-as lua o bicicleta cu furca cu suspensii pentru 5% ture cu offroad usor, o vei regreta in mare parte din restul timpului. Tot de exemplu, in locul tau nu mi-as lua o bicicleta cu un butuc cu dinam incorporat: e greu, oarecum sensibil, mai complicat de servisat, dai niste bani in plus, iar in final singurele scenarii in care e practic sa ai asa ceva e daca faci cicloturism in zone complet izolate si rupte de tehnologie sau daca faci macar cateva luni pe an naveta pe timp de noapte si n-ai nervi de incarcat si schimbat acumulatori ai unui far clasic. 

 

 

Ăsta chiar e un sfat excelent de care în mod sigur o să țin cont. În viziunea mea de până acum toate astea reprezentau doar plusuri și nu vedeam niciun motiv să nu mi le doresc, cumva pe ideea "lasă să fie acolo că nu cer de mâncare" în condițiile în care nu depășeam bugetul alocat, dar uite că am omis partea legată de posibilele complicații ulterioare... orice accesoriu de genul reprezintă un element în plus care se poate strica, cara poate cauza probleme, etc. Deci da, ceea ce spui tu pare să aibă foarte mult sens așa că, probabil, într-adevăr ar trebui să încerc să evit elementele de genul.

 

 

 

29 minutes ago, majikstone said:

Trekking complet de otel cu furca rigida si flatbar nu stiu unde vei gasi in Romania. Chiar si in strainatate ofertele sunt destul de limitate in acest sens, pentru ca majoritatea "marita" genul asta de cadre cu ghidoane de sosea.

 

 

Întrebare, nu știu, poate aiurea... dar dacă aș cumpăra, pe de o parte, o bicicletă de genul ăsta, cum spui tu, cu ghidon de șosea și pe de altă parte un ghidon drept separat (presupun că se găsesc) și l-aș schimba de la bun început... ar putea fi o soluție?

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, majikstone said:

M-as feri iarasi de bicicletele cu ghidoane cu backsweep prea mare, respectiv cu geometrii care te obliga sa ai o pozitie prea verticala, pentru ca iti vor muta o mai mare parte din greutatea corpului pe sa si te vor face mai putin "eficient" pe sosea. Nu zic nici sa stai aruncat in cap, dar sunt cadre si ghidoane drepte care iti ofera o paleta mai larga de pozitii pe care le poti adopta.

 

 

De fapt, cred că tocmai datorită faptului că eu pe asta pe care o am acum, după câteva ore de pedalat, simt efortul mai degrabă în mâini, o bicicletă care m-ar obliga să am o poziție mai verticală ar putea fi mai comodă... greșesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, BogdanEpureanu said:

Întrebare, nu știu, poate aiurea... dar dacă aș cumpăra, pe de o parte, o bicicletă de genul ăsta, cum spui tu, cu ghidon de șosea și pe de altă parte un ghidon drept separat (presupun că se găsesc) și l-aș schimba de la bun început... ar putea fi o soluție?

 

Da, ar putea fi o solutie, dar vei avea nevoie de:

- un ghidon drept

- manete de schimbator si frana compatibile cu restul transmisiei, respectiv franele de pe bicicleta

- probabil alta pipa

- diverse maruntisuri (gripuri, cabluri, posibil si alte camasi)

 

La partea cu manetele de schimbator si frana compatibile cu restul transmisie, respectiv franele de pe bicicleta s-ar putea sa ai cosmaruri, s-ar putea sa nu, depinde daca restul transmisiei e de sosea sau de MTB/Trekking, respectiv si de producator si (in)compatibilitatile aferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, majikstone said:

 

Da, ar putea fi o solutie, dar vei avea nevoie de:

- un ghidon drept

- manete de schimbator si frana compatibile cu restul transmisiei, respectiv franele de pe bicicleta

- probabil alta pipa

- diverse maruntisuri (gripuri, cabluri, posibil si alte camasi)

 

La partea cu manetele de schimbator si frana compatibile cu restul transmisie, respectiv franele de pe bicicleta s-ar putea sa ai cosmaruri, s-ar putea sa nu, depinde daca restul transmisiei e de sosea sau de MTB/Trekking, respectiv si de producator si (in)compatibilitatile aferente.

 

Am înțeles, deci oricum ar fi e complicat, nu e cum îmi imaginam eu că schimb doar ghidonul și restul se potrivesc de la sine. Deci probabil pică varianta asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, BogdanEpureanu said:

De fapt, cred că tocmai datorită faptului că eu pe asta pe care o am acum, după câteva ore de pedalat, simt efortul mai degrabă în mâini, o bicicletă care m-ar obliga să am o poziție mai verticală ar putea fi mai comodă... greșesc?

 

Nu neaparat, depinde de cauza exacta a durerilor tale in maini, respectiv daca discutam de dureri, daca sunt musculare sau articulare, sau de amorteli cauzate de comprimarea unor vase de sange. E posibil doar sa ai nevoie de un ghidon cu o latime sau forma usor diferite sau de alte mansoane. Dar e posibil si sa ai o pozitie mult prea agresiva acum (desi ma indoiesc tinand cont de tipul de bicicleta pe care il ai) si sa ai nevoie de ceva mai vertical. Povestea asta cu diversele dureri si posibilele lor cauze si solutii nu e tocmai o stiinta exacta... si de multe ori cand incerci sa rezolvi o problema (de exemplu dureri ale palmelor) te trezesti cu alta (dureri si iritatii din cauza seii, dureri de spate, dureri de genunchi, alea alea).

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, majikstone said:

 

Nu neaparat, depinde de cauza exacta a durerilor tale in maini, respectiv daca discutam de dureri, daca sunt musculare sau articulare, sau de amorteli cauzate de comprimarea unor vase de sange. E posibil doar sa ai nevoie de un ghidon cu o latime sau forma usor diferite sau de alte mansoane. Dar e posibil si sa ai o pozitie mult prea agresiva acum (desi ma indoiesc tinand cont de tipul de bicicleta pe care il ai) si sa ai nevoie de ceva mai vertical. Povestea asta cu diversele dureri si posibilele lor cauze si solutii nu e tocmai o stiinta exacta...

 

Musculare în mod sigur nu. Articulare și amorțeli (dar doar la nivelul palmelor și a încheieturii mâinii, nu mai sus gen antebrăt / cot / braț). Ideea e că eu sunt programator și de la 8 ore pe zi stat cu mouseul în mână, timp de aproape 20 de ani deja, oricum a apărut o compresie la nivelul încheieturii (probabil un sindrom de tunel carpian ceva).

 

Oricum ideea e că da, aș prefera să scad cât de mult se poate presiunea în mâini, chiar dacă asta înseamnă să sacrific ceva viteză (poziție mai puțin aerodinamică), să depun ceva efort (cu picioarele stau foarte bine), sau chiar să pun ceva mai multă presiune pe coloană.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now