BogdanEpureanu

Bicicletă all-purpose (upgrade de la Merida Crossway 100)

Recommended Posts

Daca e doar in zona palmelor si incheieturilor si mai ai si un fond care te predispune la asa ceva, e foarte probabil sa se rezolve cu alte gripuri - ori ceva de silicon (de genul ESI Grips), ori ceva model ergonomic. Se poate si sa fie prea lat/prea ingust ghidonul si sa te oblige sa ai o pozitie nenaturala a palmelor, respectiv sa fie montat la un unghi gresit (ma refer la rotatia in interiorul pipei si unghiul dat de ea). La fel te pot ajuta niste manusi cu padding generos cu gel. Altfel, cred ca problema numarul unu poate sa fie cauzata de faptul ca nu alternezi macar 2 pozitii diferite ale palmelor pe ghidon (de exemplu, o a doua pozitie poate sa fie pe niste coarne/barends).

 

Cert e ca, tinand cont de localizarea respectivelor dureri, sunt o gramada de alte posibile solutii care nu implica schimbarea pozitiei pe bicicleta. La fel de cert e ca in momentul in care iti vei muta mai multa greutate pe sa, vei creste sansele de a avea dureri/iritatii in zona fundului. Iar alea din punctul meu de vedere sunt un "dezastru" mai mare pentru o tura decat durerile de incheietura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere problema cu durerea de incheieturi, sunt tentat sa spun ca un pic de suspensie n-ar strica. 

Aici e vorba de pozitia ghidonului si a manetelor, calitatea mansoanelor, calitatea manusilor (altfel Merida ta are geometrie relaxata).

Nu cred ca are cum sa fie prea agresiva pozitia pe ea, de aia nu as recomanda o pozitie prea verticala, dupa aia incep durerile de fund si coloana lombara (destul stai vertical la birou, nu e cazul sa prelungesti asta si in sa).

PS: varful de gama Crossway de la Merida mi se pare mai mult decat suficient pentru scopul declarat:

http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-cross-merida-crossway-900-2017

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanEpureanu In cazul meu, se pare ca nu si al ui @majikstone ghidonul de cursiera mi-a rezolvat atat durerile de maini cat si durerile de fund dintr-un motiv foarte simplu: permite mai multe variante de inclinare a corpului si mai multe variante de pozitonare a mainii, deci permite schimbarea punctelor de sprijin.

Drumurile proaste, tot dupa mine, cer gume mai grosute decat cele de cursieristi, adica macar un 28 daca nu 32 si posibilitatea de a pune aparatori de noroi. Posibilitatea de a pune aparatori este importanta si nu montatul aparatorilor, pentru ca asta inseamna mai mult spatiu intre roata si furca.

Daca te hotarasti la ghidon de cursiera, deja discutia este alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din putinele date pe care le-am gasit pe site-ul Merida, aparent limita de greutate pe care o declara ei pentru cadrele lor e de 135 kg (o cifra impresionanta zic eu), dar mentioneaza aceasta limita doar in cazul cadrelor de MTB. Presupun ca in cazul bicicletelor/cadrelor de cross/trekking, tinand cont de utilizarea in conditii mult mai putin stresante, limita e ori aceeasi, ori superioara, ori nu exista. La bicicletele cu asistenta electrica (Pedelec) mentioneaza o limita de 140 kg.

 

Acestea fiind spuse da, Merida Crossway 900 sau alte modele de la Merida ar trebui sa fie suficient de solide pentru tine din perspectiva greutatii. In plus, din ce vad Crossway 900 are o furca pe aer, blocabila, de la Rock Shox, mult peste furca pe care o ai actualmente pe bicicleta. Personal, eu tot as alege un model cu furca rigida de la ei (de exemplu cel pe care l-am mentionat intr-o postare anterioara), dar vorba lui @Traveller, o furca cu suspensii poate sa iti imbunatateasca confortul din perspectiva palmelor/incheieturilor, desi raman la ideea ca problemele tale sunt mai degraba din cauza gripurilor si/sau a dimensiunilor ghidonului. Ca echipare Crossway 900 e excelenta (transmisie XT, frane hidraulice Shimano dintr-o gama destul de rasarita, furca pe aer, rotile cu butuci XT), din punctul asta de vedere nu ai de ce sa ai dubii.

 

On 7/26/2017 at 13:26, iacobdoc said:

@BogdanEpureanu In cazul meu, se pare ca nu si al ui @majikstone ghidonul de cursiera mi-a rezolvat atat durerile de maini cat si durerile de fund dintr-un motiv foarte simplu: permite mai multe variante de inclinare a corpului si mai multe variante de pozitonare a mainii, deci permite schimbarea punctelor de sprijin.

 

Corect, mai multe pozitii ai, dar mai trebuie sa le si folosesti. Ca indiferent de forma si tipul ghidonului, daca nu alternezi pozitia palmelor, inevitabil vor amorti, indiferent ce manusi, gripuri, ghidolina si alte soricarii ai. Ca amortesc dupa 15 minute sau dupa 3 ore, asta depinde intr-adevar de manusi, gripuri, unghiul ghidonului, alea alea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este bicicleta mea all purposes:

17834134_1935908183309215_41841266197138

 

A rezultat in urma reciclarii a ce aveam si a urmatoarelor specificatii:

- ghidon care sa permita atat pozitie aerofdinamica dar cu acces la frana cat si pozitie confortabila, cu acces rapid la frana

- frane pe disc din motive de lene si de confort

- posibilitatea de a monta aparatori si portbagaj

- furca simpla si robusta (acum este o furca Surly)

- rapoarte de transmisie de la foarte nervoasa la deplasarea lenesului (am trei foi pe fata 50/39/30 si o caseta de 10 pinioane 11-36)

- dual controlere cu camasi mascate (de fudulie).

Desigur ca au fost mici artificii ca sa potrivesc cadrul de MTB cu roti de 26 la constructia asta.

In final, cand o sa ma enervez suficient de tare, o sa bag banii intr-un cadru Surly Straggler si mut toate piesele pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca esti ciclist de sosea dar inca nu ti-ai dat seama de asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, iacobdoc said:

- rapoarte de transmisie de la foarte nervoasa la deplasarea lenesului (am trei foi pe fata 50/39/30 si o caseta de 10 pinioane 11-36)

@Iacobdoc, ce schimbător spate ai de permite atat o capacitate totala de 45 de dinți cat și pinion maxim de 36 ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shimano rd-m592, e deraior de MTB de 9 viteze care potriveste cu tragerea de la dual controlerele de sosea Shimano 105 de 10 viteze.

Dar sa revenim, exista solutii tehnice pentru aproape orice iti imaginezi.

@BogdanEpureanu In mod normal, la bicla pe care o ai acum, daca pui gume de touring, ar fi trebuit sa fii multumit. Este foarte probabil ca daca iti ei o cursiera buna, in final sa vrei altceva. In cazul asta te indrepti catre categoria "necategorisita" a trekkingului sau pe romaneste, struto-camila. Exista sectiune in privinta asta. Poate te face sa intuiesti ce ai vrea.

Mie imi e ca nu s-a construit, inca, bicicleta potrivita pentru tine, deci, va trebui sa o inventezi tu. Eu asa am facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, iacobdoc said:

Shimano rd-m592, e deraior de MTB de 9 viteze care potriveste cu tragerea de la dual controlerele de sosea Shimano 105 de 10 viteze.

Dar sa revenim, exista solutii tehnice pentru aproape orice iti imaginezi.

@BogdanEpureanu In mod normal, la bicla pe care o ai acum, daca pui gume de touring, ar fi trebuit sa fii multumit. Este foarte probabil ca daca iti ei o cursiera buna, in final sa vrei altceva. In cazul asta te indrepti catre categoria "necategorisita" a trekkingului sau pe romaneste, struto-camila. Exista sectiune in privinta asta. Poate te face sa intuiesti ce ai vrea.

Mie imi e ca nu s-a construit, inca, bicicleta potrivita pentru tine, deci, va trebui sa o inventezi tu. Eu asa am facut.

 

Bicicleta ta e extrem de interesantă și sunt sigur că tu ai foarte multă dreptate cu ce spui aici, cum sunt la fel de sigur că avea dreptate și @majikstone când mi-a recomandat același lucru, dar chiar nu cred că ar fi recomandat să mă apuc de improvizații de genul în condițiile în care eu nici nu știu exact ce (ar trebui să) vreau și în plus mai și sunt la stadiul că dacă fac o pană (fie că e vorba aici de bicicletă, motor sau mașină) sunt la serviciul de asistență - lol. Deci cred că o să merg pe varianta unei biciclete luate de-a gata, chiar dacă rezultatul nu va fi tocmai optim (până la urmă, pentru ce am eu nevoie, nici nu știu dacă e nevoie de optim).

 

 

 

 

5 hours ago, Traveller said:

Avand in vedere problema cu durerea de incheieturi, sunt tentat sa spun ca un pic de suspensie n-ar strica. 

PS: varful de gama Crossway de la Merida mi se pare mai mult decat suficient pentru scopul declarat:

http://www.veloteca.ro/bicicleta-de-cross-merida-crossway-900-2017

 

 

4 hours ago, majikstone said:

Acestea fiind spuse da, Merida Crossway 900 sau alte modele de la Merida ar trebui sa fie suficient de solide pentru tine din perspectiva greutatii. In plus, din ce vad Crossway 900 are o furca pe aer, blocabila, de la Rock Shox, mult peste furca pe care o ai actualmente pe bicicleta. Personal, eu tot as alege un model cu furca rigida de la ei (de exemplu cel pe care l-am mentionat intr-o postare anterioara), dar vorba lui @Traveller, o furca cu suspensii poate sa iti imbunatateasca confortul din perspectiva palmelor/incheieturilor, desi raman la ideea ca problemele tale sunt mai degraba din cauza gripurilor si/sau a dimensiunilor ghidonului. Ca echipare Crossway 900 e excelenta (transmisie XT, frane hidraulice Shimano dintr-o gama destul de rasarita, furca pe aer, rotile cu butuci XT), din punctul asta de vedere nu ai de ce sa ai dubii.

 

 

Ok, câteva întrebări legate de varianta asta (furcă fixă sau cu suspensie):

- cât de dificil este să le schimb (e la fel ca la povestea aia cu ghidon drept / curbat, sau e ceva foarte simplu, care nu necesită ajustări suplimentare)?

- se găsesc furci separate?

- ar fi o idee bună să cumpăr unul din modele plus o furcă separată, să le testez și să le alternez / folosesc după caz?

- dacă da, care variantă ar fi mai bună / convenabilă - să cumpăr bicicleta cu furcă cu suspensie și furca fixă separată sau bicicelta cu furcă fixă și furca cu suspensie separată?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, majikstone said:

Din putinele date pe care le-am gasit pe site-ul Merida, aparent limita de greutate pe care o declara ei pentru cadrele lor e de 135 kg (o cifra impresionanta zic eu), dar mentioneaza aceasta limita doar in cazul cadrelor de MTB. Presupun ca in cazul bicicletelor/cadrelor de cross/trekking, tinand cont de utilizarea in conditii mult mai putin stresante, limita e ori aceeasi, ori superioara, ori nu exista. La bicicletele cu asistenta electrica (Pedelec) mentioneaza o limita de 140 kg. Acestea fiind spuse da, Merida Crossway 900 sau alte modele de la Merida ar trebui sa fie suficient de solide pentru tine din perspectiva greutatii. In plus, din ce vad Crossway 900 are o furca pe aer, blocabila, de la Rock Shox, mult peste furca pe care o ai actualmente pe bicicleta. Personal, eu tot as alege un model cu furca rigida de la ei (de exemplu cel pe care l-am mentionat intr-o postare anterioara), dar vorba lui @Traveller, o furca cu suspensii poate sa iti imbunatateasca confortul din perspectiva palmelor/incheieturilor, desi raman la ideea ca problemele tale sunt mai degraba din cauza gripurilor si/sau a dimensiunilor ghidonului. Ca echipare Crossway 900 e excelenta (transmisie XT, frane hidraulice Shimano dintr-o gama destul de rasarita, furca pe aer, rotile cu butuci XT), din punctul asta de vedere nu ai de ce sa ai dubii.

 

 

Din punctul de vedere a echipăii cealaltă (cea cu furca fixă) cum stătea? Din câte am văzut eu tot pe acolo, dar poate greșesc?

 

Și deci ar fi un consens că, atâta timp cât eu m-am înțeles cu asta pe care o am acum, una tot de la Merida (fie Crossway 900, fie Crossway Urban XT) ar reprezenta o soluție înțeleaptă atâta timp cât nu reușesc să găsesc una de oțel cu ghidon drept cum discutasem mai devreme?

 

Iar pentru cauciuri ce ați recomanda? Schwalbe marathon plus sau altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate înlocui furca, există furci de vânzare separat, o groază de modele. Trebuie să fii atent să se potrivească gâtul furcii cu tubul frontal al cadrului (cilindric sau tronconic). Există și cuvete care fac adaptarea de la un sistem la altul. Iar furca trebuie să aibă același sistem de frânare și același ax pentru roată față.

Nu e nevoie să iei 2 bicle pentru asta. Iei una și daca e nevoie, schimbi furca.

Pentru o primă experiență, nu prea ai cum să le prevezi pe toate, acum o să cam afli ce vrei și ce îți place. De aia ziceam că nu e cazul să urci bugetul prea mult, Crossway 900 mi se pare ok. O furcă fixă de oțel de calitate, dacă ai să vrei s-o înlocuiești, e 100 de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Traveller said:

Se poate înlocui furca, există furci de vânzare separat, o groază de modele. Trebuie să fii atent să se potrivească gâtul furcii cu tubul frontal al cadrului (cilindric sau tronconic). Există și cuvete care fac adaptarea de la un sistem la altul. Iar furca trebuie să aibă același sistem de frânare și același ax pentru roată față.

Nu e nevoie să iei 2 bicle pentru asta. Iei una și daca e nevoie, schimbi furca.

Pentru o primă experiență, nu prea ai cum să le prevezi pe toate, acum o să cam afli ce vrei și ce îți place. De aia ziceam că nu e cazul să urci bugetul prea mult, Crossway 900 mi se pare ok. O furcă fixă de oțel de calitate, dacă ai să vrei s-o înlocuiești, e 100 de euro.

 

Deci varianta ta finală ar fi Crossway 900, plus, eventual, o furcă fixă luată separat?

 

Ar mai trebui modificat ceva la ea? Gen am mai auzit pe la unii că ar fi bune niște pedale cu rulmenți și cred că asta nu vine default cu așa ceva? Mai spuneați de niște manșoane mai ergonomice, o sugestie? Și ce cauciucuri?

 

Și, evident, încă o dată, mii de mulțumiri pentru sfaturi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice bicicleta iei, nu te arunca inca pe achizitii suplimentare. Pedalele, daca nu cumva vine fara, le schimbi daca si cand isi dau alea duhul, iar mansoane iei daca vezi ca persista problemele, e posibil ca 900 fiind dintr-o gama mult superioara bicicletei actuale sa si aiba accesorii mai de calitate. Cauciucurile as zice sa le lasi pe cele actuale pana se uzeaza (din cate retin erau destul de potrivite mersului pe sosea), poti cumpara ulterior ceva mai usor sau mai rezistent la pene si uzura. Cat despre furca, cat timp nu vei avea probleme sau nu te vei simti dezavantajat de cea actuala, nu cred ca are rost sa iei una rigida.

 

Ah, si daca tot ai o marja generoasa in buget, poate nu ar strica sa mergi la un bike fit profesionist, are @MaC® niste recomandari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, salut Bogdan, am avut aceeasi dilema in urma cu 3 ani cand, dupa vreo 4-5 ani de MTB cu mult munte, maratoane si suficiente accidentari, am decis ca e mai safe sa o las mai usor cu MTB-ul si sa caut o bicicleta hibrida. :) Cred ca pur si simplu m-am saturat de spalat noroaiele de pe bicicleta si curatat/gresat totul dupa fiecare iesire.

 

Prima intrebare la care trebuie sa raspunzi este ce tip de ghidon vrei: flat (ca la mtb) sau dropbar (adica cum au cursierele)

 

a 2-a: furca fixa sau cu amortizare; eu nu vad rostul unei furci cu amortizare pentru 90% asfalt si 10% macadam. Furca cu amortizare este folositoare pe pietre mari, radacini, trepte, dropuri...adica MTB...tu nu vrei MTB...deci nu are rost dpmdv. Eu recomand furca de carbon...mie mi se par mai confortabile decat cele din aluminiu. Dpmdv o anvelopa de 33-35-37 latime umflata la limita inferioara ofera confort suficient pe macadam.

 

a 3-a: ce tipuri de trasee vei face...multe urcari sau mult plat...in functie de asta alegi transmisia: de MTB daca vrei urcari multe pt ca antrenament nu ai, sau un angrenaj cu 2 foi compact sau subcompact adica 50/34 sau 48/32 cu caseta cu 10 sau 11 viteze 11-32 pentru plat, care te va lasa sa mergi fain pe plat si sa urci cat de cat cu foaie 34 si ultimele 2 pinioane 28 si 32.

 

Daca ai raspunsul la aceste intrebari eu cred ca se mai ingusteaz spectrul cautarilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, majikstone said:

Orice bicicleta iei, nu te arunca inca pe achizitii suplimentare. Pedalele, daca nu cumva vine fara, le schimbi daca si cand isi dau alea duhul, iar mansoane iei daca vezi ca persista problemele, e posibil ca 900 fiind dintr-o gama mult superioara bicicletei actuale sa si aiba accesorii mai de calitate. Cauciucurile as zice sa le lasi pe cele actuale pana se uzeaza (din cate retin erau destul de potrivite mersului pe sosea), poti cumpara ulterior ceva mai usor sau mai rezistent la pene si uzura. Cat despre furca, cat timp nu vei avea probleme sau nu te vei simti dezavantajat de cea actuala, nu cred ca are rost sa iei una rigida.

 

Deci ai fi și tu Ok cu sugestia lui Traveller legată de 900?

 

Și da, într-un fel ai și tu dreptate, până la urmă sună logic să le uzez pe cele care vin "free" din fabrică mai întâi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, greaper said:

Prima intrebare la care trebuie sa raspunzi este ce tip de ghidon vrei: flat (ca la mtb) sau dropbar (adica cum au cursierele)

 

a 2-a: furca fixa sau cu amortizare; eu nu vad rostul unei furci cu amortizare pentru 90% asfalt si 10% macadam. Furca cu amortizare este folositoare pe pietre mari, radacini, trepte, dropuri...adica MTB...tu nu vrei MTB...deci nu are rost dpmdv. Eu recomand furca de carbon...mie mi se par mai confortabile decat cele din aluminiu. Dpmdv o anvelopa de 33-35-37 latime umflata la limita inferioara ofera confort suficient pe macadam.

 

a 3-a: ce tipuri de trasee vei face...multe urcari sau mult plat...in functie de asta alegi transmisia: de MTB daca vrei urcari multe pt ca antrenament nu ai, sau un angrenaj cu 2 foi compact sau subcompact adica 50/34 sau 48/34 cu caseta cu 10 sau 11 viteze 11-32 pentru plat, care te va lasa sa mergi fain pe plat si sa urci cat de cat cu foaie 34 si ultimele 2 pinioane 28 si 32.

 

Daca ai raspunsul la aceste intrebari eu cred ca se mai ingusteaz spectrul cautarilor.

 

 

1) Clar flat... așa am avut dintotdeauna (adică și pe asta de acum și în tinerețe și m-am împăcat bine cu el; celălalt mi se pare ciudat plus că mi se pare că cere o poziție prea aplecată).

 

2) Consensul general a părut până la un moment dat că o furcă rigidă ar fi soluția optimă, dar după ce am spus că după o tură cu bicicleta discomfortul principal eu îl simt la palme / încheieturile mâinilor, lumea mi-a spus că totuși mai bine merg pe varianta unei furci cu amortizare.

 

3) Cumva între... adică traseele mele probabil vor fi Botoșani - Durău / Botoșani - Vatra Dornei / Botoșani - Piatra Neamț sau variațiuni pe tema, deci drum relativ drept, dar terminându-se totuși în zonă de munte și dacă, de exemplu, pe Ceahlău nu am de gând să urc, Rarăul probabil îl voi face destul de des (bine, pe ăsta l-am făcut și cu bicicleta actuală, deci nah, nu cred că ar fi vorba de ceva mult mai complicat).

 

 

 

15 minutes ago, greaper said:

ca tot vorbesti de merida

de ce nu un SPEEDER???

 

Pentru că asta (Merida Crossway) am avut până acum și am părut să mă înțeleg cu ea, doar că mi-am dorit ceva cu dotări mai bune.

 

Si pentru că băieții au părut să considere că e o opțiune bună.

 

Oricum, nu e vorba că aș avea o preferință predilectă pentru o varianta sau alta și nu aș lua în calcul altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt complet anti furca cu suspensii, cel putin daca discutam de un model decent, cum e cea de pe Crossway 900. Altfel, eu raman la ideea ca mai bine ai lua modelul cu furca rigida, dar nu o sa te cert pentru alegerea Crossway 900, per total e o bicicleta foarte potrivita cu ce cauti tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2) Discomfortul in palme si incheieturi poate insemna multe lucruri...furca cu amortizare nu inseamna ca nu vei avea amorteli si furnicaturi in palme sau dureri articulare. Ca sa pot sa-mi formulez o opinie avizata vizaviz de ce simti tu trebuie sa ne spui mai multe. Ai amorteli sau furnicaturi in palme sau doare ARC (art radiocarpiana) adica incheietura?

 

Incheietura mainii (ARC) doare in ciclism doar de la pozitia  incorecta (flectata sau in extensie) a articulatiei pe ghidon. Pumnul ar trebui sa stea drept pe ghidon in mare parte a timpului...daca nu e asa inseamna ca ai o pozitie gresita pe bicla.

 

Paresteziile si hipoesteziile sunt alta mancare de peste...se rezolva de cele mai multe ori cu ESI grips, manusi f calitative si cu coarne pe ghidon pentru a mai varia punctele de presiune. Bineinteles, coroborat cu o pozitie corecta pe bicicleta.

 

Eu zic ca un angrenaj subcompact cum au Sirrus-urile 48/32 cu caseta 11-34 e f potrivit pentru ideea de fitness bike...adica poti sa gusti putin din toate si vezi ulterior ce iti place.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, greaper said:

2) Discomfortul in palme si incheieturi poate insemna multe lucruri...furca cu amortizare nu inseamna ca nu vei avea amorteli si furnicaturi in palme sau dureri articulare. Ca sa pot sa-mi formulez o opinie avizata vizaviz de ce simti tu trebuie sa ne spui mai multe. Ai amorteli sau furnicaturi in palme sau doare ARC (art radiocarpiana) adica incheietura?

 

Incheietura mainii (ARC) doare in ciclism doar de la pozitia  incorecta (flectata sau in extensie) a articulatiei pe ghidon. Pumnul ar trebui sa stea drept pe ghidon in mare parte a timpului...daca nu e asa inseamna ca ai o pozitie gresita pe bicla.

 

Paresteziile si hipoesteziile sunt alta mancare de peste...se rezolva cu de cele mai multe ori cu ESI grips, manusi f calitative si cu coarne pe ghidon pentru a mai varia punctele de presiune.

 

 

De fapt explicasem undeva mai sus, dar nu-i bai, încerc să o mai fac o dată. :)

 

Eu sunt programator așa că după vreo 20 de ani de stat 8+ ore pe zi la calculator automat au început sa mai apară probleme în zona încheieturii / articulației radiocarpiene... de fapt mi-a și fost pus un diagnostic de sindrom de tunel carpian (nu o formă gravă însă, care să necesite operație sau mai știu eu ce, cel puțin nu deocamdată). Ce simt e o combinație... să zicem un 80% din simpotme în palmă (durere, presiune, amorțeli) și 20% în încheietură... mai bine de atât chiar nu prea știu cum să explic.

 

Apropo, pumnul drept însemnând în continuarea mâinii, cum ar veni cu articulația blocată, mâna aflându-se în continuarea antebrațului, formând un unghi de 0 grade?

 

 

 

27 minutes ago, majikstone said:

Eu nu sunt complet anti furca cu suspensii, cel putin daca discutam de un model decent, cum e cea de pe Crossway 900. Altfel, eu raman la ideea ca mai bine ai lua modelul cu furca rigida, dar nu o sa te cert pentru alegerea Crossway 900, per total e o bicicleta foarte potrivita cu ce cauti tu.

 

Varianta la care mă gândeam eu (și de asta întrebasem de posibilitatea de a schimba eventual furca) era să merg înspre Crossway Urban XT ăla recomandat de tine mai devreme, asta presupunând că și echiparea de pe respectiva e OK (mie mi se pare că seamănă cu cea de pe Crossway 900) și, eventual, doar dacă simt lipsa suspensiei să cumpăr ulterior o furcă pe suspensie și să o schimb. Teoretic e varianta mai logică și mai ieftină, adică să dau banii pe furca cu suspensie doar dacă am nevoie de ea. Ce spui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap

17 minutes ago, BogdanEpureanu said:

 

Apropo, pumnul drept însemnând în continuarea mâinii, cum ar veni cu articulația blocată, mâna aflându-se în continuarea antebrațului, formând un unghi de 0 grade?

 

Dap, pentru ca daca lasi greutate pe mana in flexie sau extensie ARC mult timp si mai iei si socuri iti bulesti ligamentele carpiene...adica faci mici entorse, dar care vor avea rasunet...inflamatie, durere.

 

Eu as merge pe ideea unei biciclete mai rapide si cu transmisie mai aproape de cursiera...pe sosea se va simti altfel. Chiar daca ai 70-80-90-100-110 kg o bicicleta de 8-9kg se va simti diferit fata de una de 13.

 

Ti-am recomandat sirrus-ul pentru ca am asa ceva si pe sosea mi se pare f confortabila, dar si rapida...poti sa tii pasul cu cursiere. 

 

Bineinteles nu pot spune ca merida 900 e o bicla proasta, dar dpmdv e o bicla f grea care vrea sa faca f multe lucruri, nu stiu sigur daca ii iese ceva bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, greaper said:

dap

 

Dap, pentru ca daca lasi greutate pe mana in flexie sau extensie ARC mult timp si mai iei si socuri iti bulesti ligamentele carpiene...adica faci mici entorse, dar care vor avea rasunet...inflamatie, durere.

 

 

Mulțumesc pentru sfat, am mai învățat ceva. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma bata soarele daca eu inteleg de ce nu iti place bicla actuala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, iacobdoc said:

Sa ma bata soarele daca eu inteleg de ce nu iti place bicla actuala.

 

Sincer? Mie îmi place... cu asta am și început că eu m-am împăcat bine, chiar foarte bine cu ea și chiar îi dau full credit tipului de la reprezentanță care mi-a vândut-o... chiar am avut senzația că mi se potrivește. Singura problemă reală pe care i-o găsesc e că e probabil o măsură nițel cam mică (52 față de 56 cât cred că mi-ar trebui).

 

Doar că, nah, toate componentele începând cu suspensia și terminănd cu transmia sunt entry level și pur și simplu mă găndeam că ar fi timpul să trec la nivelul următor... adică le-am luat pe astea în primăvară pe ideea că până mă reobișnuiesc cu mersul pe bicicletă să am una mai ieftină pe care sa o forjez. Evident, nu pot spune acum că asta și-a terminat ciclul de viață după doar ~1,500 de kilometri; de fapt tocmai i-am făcut revizia și tipul de la service a spus că toate componentele sunt încă Ok, dar nah, toată lumea din jurul meu vorbește numai de XT-uri, de suspensii pe aer, nu pe arc și de alte chestii de genul și mă face cumva să mă simt ca și cum aș avea un trabant - lol.

 

Și, oricum, Îmi închipui că toate upgradeurile la componente ar trebui să facă să se simtă o diferență... nu? Deci nu e vorba că nu mi-ar place bicicleta actuală, ci doar că îmi închipui că una mai bună mi-ar place mai mult - lol. E cumva ca și cu telefoanele... în general nu renunți la cel vechi că nu îți mai place, pentru că nu-și mai face treaba sau pentru că s-a stricat, ci pentru că, pur și simplu, apar/există și modele mai performante. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca trebuie sa iti gasesti in primul rand o bicicleta pe care sa stai bine si care sa iti fie adaptata dimensiunilor corporale (asta e cel mai important...doar asa vei scapa de dureri)...daca spui ca a ta este 52...iti este clar mica...de aici pozitia proasta pe bicicleta (ca sa gasesti pozitie buna pe bicla ta ar trebui sa te joci cu diverse lungimi si unghiuri ale pipelor si cu setback-uri la tija de sa - si probabil ca oricum nu ai obtine ce cauti). Asta justifica achizitionarea altui  cadru/altei bicle!

 

Diferenta de la echiparea ta la XT sau la Tiagra/105/Ultegra este f mare.

 

Nu uita ca cel mai important ”upgrade” la rularea unei bicle este reprezentat de roti (eventual cauciucuri si camere), dar majoritatea biclelor stock stau prost si f prost la acest capitol.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now