Recommended Posts

Salut,

 

În primul rând îmi cer scuze căci sunt pe forum de ceva timp dar abia acum m-am gândit să mă prezint și să vă salut cum se cuvine. Ma numesc Alex, sunt din Craiova și momentan dețin o bicicleta DHS. Cum eu sunt destul de înalt 1.92m, greutate 94kg iar bicicleta are înălțimea cadrului de 52cm nu prea ne stă așa bine împreună. În rest ne-am obișnuit unul cu altul ba chiar avem o relație destul de bună. M-am obișnuit cu modul cum schimbă (nu schimbă) vitezele, n-am încredere în frânele ei așa că încerc să fiu cât mai atent în trafic și din când în când o mai alint cu puțin ulei de mecanisme fine la lanț. Am învățat cumva să conviețuim reciproc... :)

 

O folosesc prin oraș pentru servici vreo 7km zilnic dar aș vrea să fac și ceva ture mai lungi. Momentan cel mai lung drum făcut de mine a fost de 180km întins pe două zile. În astfel de ture bicicleta nu este deloc confortabilă. Poate și mărimea, și reglajele, și faptul că merg cu un rucsac în spate pe o șa deloc confortabilă. 

 

Să trec totuși la motivul pentru care vă scriu.
Îmi place foarte mult ideea de cicloturism și țin să le mulțumesc celor care povestesc călătoriile lor pe forum. Aș vrea să fac și eu niște pași în direcția aceasta și am nevoie de cateva sfaturi.

Are rost să investesc în bicicleta aceasta? Respectiv șa nouă, portbagaj, apărători, gentuță de ghidon, etc astfel încât să mă simt mai confortabil și să-mi fie mai ușor să mă încumet la un drum de câteva zile? 

Înclin totuși să cred că mai bine aș strânge niște bănuți să fac o schimbare. Ce soluții cu buget redus aș avea la înălțimea și greutatea mea? Pot să găsesc ceva SH sau mai degraba nou?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut și bună revenire pe forum după doar 8 ani ;)

 

Io aș zice întâi să te gândești la dimensiunea cadrului. Dacă ți-e mic, poate are sens să-ți găsești o biclă cu cadru mai potrivit înălțimii tale (și mai ales pentru lungimea piciorului) înainte să investești în alte componente. Cadrul e baza și, dacă ți-e nepotrivit, o să te chinuie la drumuri lungi.

 

Apoi, bicla ta e totuși cu un cadru de MTB cu roți de 26". Ăsta e bun pentru agilitate în curbe strânse și urcări mai dificile pe teren accidentat, ori ca cicloturist nu prea folosești aceste avantaje. Însă te lovești de dezavantaje: poziția mai sportivă, aplecată, pentru control mare, nu e atât de comodă la drum lung și nu prea o poți alterna; roțile mai mici nu-s cele mai eficiente pe drum relativ drept și de cele mai multe ori pavat/asfaltat rezonabil; inclusiv posibilitățile de a fixa pe cadru portbagaje și aripi sunt destul de limitate. Cadrul tău văd în poză că are două găuri pentru prinderea unui portbagaj deasupra axului roții spate, însă nu văd să aibă găuri/piulițe și în apropiere de tija de șa pentru al doilea punct de sprijin, și atunci singura variantă de prindere e cu niște cleme trase peste brațele furcii spate.

 

Nici greutatea nu ar fi de ignorat - pe lângă bagaje, faptul că bicla ta are cu 1-2 kile mai mult adaugă la efort. Mai bine cari 2 kile de apă cu tine decât 2 kile de fierătanii doar fiindcă ai o biclă low-end.

 

Din moment ce nu te grăbește nimeni, poți baleia site-urile și târgurile cu bicle second hand, până vezi ceva biclă de trekking/ciclocross potrivită ție. Cadru pe mărimea potrivită, ghidon cu coarne, roți de 28 deja prevăzute cu aripi, posibilitate de montare a unui portbagaj, furcă față mai subțirică, iaca așa. Desigur că va trebui să îi faci fitting la dimensiunile tale exacte, adică mai schimbi șaua/tija de șa și pipa pentru a aduce șezutul și ghidonul în poziția corectă, și apoi alte componente dacă o fi cazul să fie înlocuite. Dar cam asta ar fi direcția pe care aș alege-o eu, în loc să mă străduiesc să fac dintr-un MTB DHS prea mic ceva mult diferit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@8Ball

 

Dupa mintea mea, sa te apuci sa investesti in acel DHS este ca si cum ai vrea sa pui motor de Mercedes pe Trabant. Pur si simplu nu merita.

Eventual, in masura in care spatiul permite, poti pastra DHS-ul bicicleta de mers prin oras.

Astfel, elimini partial uzura la cealalta bicicleta si total riscul de furt.

 

Poti face foarte bine cicloturism si cu un MTB cu roti de 26. Insa, daca bugetul permite, ideal ar fi o bicicleta de trekking cu roti de 28.

Cel mai important este sa-ti gasesti o bicicleta pe care sa stai bine, avand in vedere inaltimea pe care o ai.

Gasesti pe Internet o gramada de tabele care fac corelatia intre inaltimea biciclistului si dimensiunea cadrului, insa cel mai important este sa testezi bicicleta inainte de a o cumpara, sa vezi exact cum ti se potriveste.

 

Poti studia si piata de second hand.

Nu sunt un cunoscator al acestei piete, insa stiu multi oameni care si-au luat biciclete bune second hand, cu 1-2 ani vechime, la jumatate din pretul de nou al acestora.

In cel mai rau caz, au dat sub 100 Lei pentru o revizie completa si bicicleta a fost ca noua.

 

In cazul in care n-ai vazut-o deja, pe forum exista o sectiune dedicata bicicletelor de cicloturism:

http://www.ciclism.ro/forums/forum/6-biciclete-de-cicloturism/

In sectiunea de mai sus, vei gasi multe informatii (utile zic io) atat despre bicicleta in sine, cat si despre alte accesorii necesare cicloturismului, cum ar fi: genti, corturi, arazatoare, etc.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi! Am inceput sa stau cu ochii geana pe anunturile de pe olx. Am vazut deja cateva biciclete de trekking cu adevarat deosebite. Din pacate majoritatea marime mica si cadrul trapez de dama. Avand in vedere preturile (chilipir) presupun ca sunt furate respectivele bicle. Tentatia e mare dar nu as vrea sa platesc pentru un bun furat...Voi ce parere aveti despre subiectul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@8Ball

Parerea mea este ca in niciun caz sa nu iti cumperi o bicicleta furata, indiferent de cat de tentanta este diferenta de pret.

Pentru a nu polua inutil acest topic, discutia asta despre bicicletele furate o poti continua aici:

http://www.ciclism.ro/forums/topic/19652-hotul-de-biciclete/

 

Multumesc pentru intelegere.

 

In alta ordine de idei, gandeste-te ca bicicleta este o investie pe termen lung, este un ceva pe care nu il cumperi in fiecare zi. 

Astfel, sugestia mea ar fi sa iti iei ceva de calitate de care se te bucuri multi ani de acum inainte si sa nu te bucuri la o ieftineala in care va fi nevoie sa bagi bani tot timpul si la care va exista riscul sa te lase in drum.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@8Ball ca initiator al topicului mentionat de gibonu in niciun caz nu recomand achizitionarea unei biciclete second hand fara acte de provenienta. In afara de faptul ca incurajeaza furtul, in cazul unui accident cu o masina, vinovat fiind soferul nu vei putea recupera dauna partiala sau totala, de asemenea daca ti se va fura nu vei putea face reclamatie la Politie. E adevarat sunt si multi vanzatori care nu au actele din motive reale (pierdute, ratacite, nu li s-a acordat importanta) in special la biciclete mai vechi.

 

Revenind la intrebarea ta, clar investeste in alta bicicleta cu un cadru corespunzator inaltimii tale adica XL (58cm la cursiere/ciclocrosuri, 21" la MTB), eu unul as opta pentru un MTB 29er pe care poti pune cauciucuri hibrid  findu-ti la indemana sa faci si ceva off road ocazional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este bugetul de care dispui, @8Ball?

Recondiționarea unui DHS as elimina-o complet din discuție, nu merită. 

Îi poți face un service și o poți folosi la navetă, fiind o bicicletă care probabil nu o să tenteze hoții.

Pentru ture mai lungi in afara orașului, de o zi, un weekend sau mai mult, merită să iei o bicicletă nouă de touring/trekking. Se pot găsi și second oneste, dar trebuie să te pricepi nițel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugetul pentru bicicleta este in constructie momentan, din cauza asta nici nu am postat la rubrica dedicata. Psihologic pragurile maxime ar fi de 1000RON pentru ceva SH și aproximativ 1600RON pentru o bicla noua. SH cred ca ma incadrez avand in vedere ca nu ma grabesc. Pentru o bicicleta noua, nu stiu exact ce optiuni as avea si de unde sa incep cautarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei turism, fara pretentii de ture la munte/offroad serios, atunci poate asa ceva:

http://www.crossbike.ro/bicicleta-cross-areal-man-trekking-28siquot-5267411.html

 

Daca nu vrei o bicicleta de cicloturism, ci una mai polivalenta (o struto-camila buna la toate), poate ar fi asta:

http://www.crossbike.ro/bicicleta-cross-areal-urban-28siquot-5318021.html

 

MTB 29er sub 2000 de lei n-as recomanda, sunt grele si mai degraba pot fi considerate un fel de "trekking in deghizament":

http://www.crossbike.ro/bicicleta-cross-grx-29siquot-negru-albastru-gri-5271168.html

 

Deci daca vrei MTB, trebuie sa te orientezi spre roata mai mica: 

http://www.decathlon.ro/p/8350454_bicicleta-mtb-rockrider-540.html#/140-413-xl

http://www.decathlon.ro/p/8378535_mtb-520quote-rockrider-275-gri.html#/140-413-xl

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now