VladG

Railbike Cornatel - Hosman

Recommended Posts

Dupa cateva luni de munca am reusit sa duc aproape de final proiectul bicicletei ce merge pe calea ferata.
Primul traseu a fost unul pe ecartament ingust, de 760mm, Cornatel - Hosman. Localitatile sunt in vecinatatea Sibiului.
Calea ferata este in curs de reamenajare, in curand va circula si o Mocanita pe acolo.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant! Merge mai tare decât trenurile CFR? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 14 minute, VladG said:

in curand va circula si o Mocanita pe acolo.

 

La Mocanita i-au dat deja drumul, circula cateva zile pe an intre cele doua localitati, unde au terminat de refacut sina.

Ideea ciclo-drezinei e insa foarte faina. :D

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladG

 

Foarte, foarte tare. Felicitari.

In masura in care este posibil, ar fi utile niste poze cu adaptarea bicicletei pentru calea ferata.

Presupun ca se poate prelungi instalatia pentru a merge si pe calea ferata normala (ecartament 1435 mm)

 

Ca sugestie, pentru viitoarele ture, calea ferata Medgidia - Negru Voda. Dupa fabrica de ciment Lafarge si pana la Negru Voda nu mai circula trenul de mult timp.

Cam asa arata in 2016 in localitatea Ciocarlia.

 

_3ieaRd0AvgBiESbBlYT9shXtRXkIK914R9H_4wFtDTKW_X-zftVisN161o15OfOkruSDsGj8Cjw_GpA_jVV6g99qosjDrbdrCdDsf5bkB7WuX35u0S2fPvAo5mtH8bgfK4YGno-GytHKL0h76sX3i0Hs6ZA1Kvl6UXe7y8kxANBUQZIeAcxOhiTxx_i5GcOl5rw50DdXMXIBCO-fzPkxhrjuH5tXT9MlyDu3r8uqeAbzZP25vjpfBsUdqzFysc2zMSbDX1tRihVyrUSrOHMZNokr_T0DjDf2WenPmskBT6sUl2LAK7fhdLBXs8zGx4d6CjZnsUxlYftXSHySMzEwlGvKjWSuB6ku9dJlwikITSWcoloABydW0owxOyD4FoaqywbkkmNEgQT_PiaD_18DoRh4Ioav0SqcI6_gaL3belVlJolN2VXbBwG3ONGzV6tCjtT0bkei7dQGHjR3jYnafIQsRBlMeQmoUgdprrV1dHl6snUgZoe8Wi92XNh9s9DQ94iNWBNmb-jX6XLrbwgSEpvvjrQEdZPR-8VojPoAP1CseIpSdU5bPySC8HP4M_1NmURf1Mz1lsAPbc1j91auzfqDNfmUSEbNimbMK9ncBFTBj7t74m4UKiV=w603-h804-no

 

Iar maximul, cel putin din punctul meu de vedere ar fi calea ferata Oravita - Anina. Desi functionala, pe aici trec doar doua trenuri pe zi (Oravita - Anina - Oravita).

Ai aici cateva poze de pe bucata Garliste - Ciudanovita parcusa la pas pe calea ferata respectiva:

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La francezi pe majoritatea linilor de tren dezafectate au trasee de "velorail" (pe langa pista de biciclete de langa). Sunt de obicei cu multipost de 2-6 persoane si au la capete locuri de picnic.

 

LOINOR061FS00055_1.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sina e fara vegetatie merge destul de repede.

Mai am lucruri de corectat la bicla, observate in tura.

In principal va tb sa mut scaunul ceva mai in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gibonu, merci de sugestii. Chiar sunt in cautare de linii din astea abandonate, rar utilizate.

In afara se poate circula legal pe linii din astea folosite foarte rar. ti se da un permis in care se spune ca aia voie intre orele cutare si esti ok.

Ma gandeam si eu la abordarea asta pentru linia Oravita - Anina, pe care am parcurs-o cu trenul si ar fi cu siguranta cea mai spectaculoasa de parcurs cu bicla. Insa sunt sceptic ca voi primi un raspuns pozitiv.

An notat Medgidia - Negru Voda.

Mai am si calea ferata industriala din Cheile Bicazului (Bicaz Chei - Tasa). Acolo merge un tren la cateva luni. Spectaculoasa si ea.

Astept si alte sugestii.

Problema principala cu liniile abandonate e ca sunt invadate rapid de vegetatie. Cea de la Medgidia arata surprinzator de bine.

 

Poze cu bicla:

Bratul de sprijin e detasabil. Am si unul ptr 1435 mm. In cutie tin niste fier beton si apa / bere la gheata. :) Pentru echilibrare pe partea stanga.

DSC01125.JPG

 

Butuc Nexus 8, cu franare la pedala. Scaun Novosport. Un cadru de bicla Hercules sudat de un stalp de gard. Role Oxelo. Cotiere de la un scaun cu rotile.

DSC01130.JPG

 

DSC01137.JPG

 

DSC01138.JPG

 

Si transportul ei. A fost nevoie sa adaptez un suport de bicla la ampatamentul ei (188cm).

DSC01120.JPG

 

 

@MTBR: Si eu ma gandeam sa mai fac inca una si sa le leg in tandem, renuntand la bratul de sprijin.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 35 minute, VladG said:

Ma gandeam si eu la abordarea asta pentru linia Oravita - Anina, pe care am parcurs-o cu trenul si ar fi cu siguranta cea mai spectaculoasa de parcurs cu bicla. Insa sunt sceptic ca voi primi un raspuns pozitiv.

 

Asta cred ca tine mai mult de CFR Infrastructura.

Ar fi foarte tare de observat ce reactie vor avea cei de la CFR daca vor citi cererea unuia care vrea sa mearga cu bicicleta pe calea ferata Oravita - Anina.

 

Sugestia mea este sa incerci fara nicio cerere.

In 2014, seful de halta din Garliste nu a parut deloc surprins cand i-am spus ca vreau sa o iau la pas pe calea ferata, cu bicicleta (de ghidon) langa mine.

Ai grija sa nu te suprapui ce cele doua trenuri care trec zilnic pe acolo si asta e.

 

Marfa chiar nu cred sa se mai transporte pe calea ferata Oravita - Anina.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, nu mai exista trafic de marfa pe Oravita-Anina.

Pe mine m-a surprins si faptul ca SNTFC a pastrat perechea asta de trenuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 minute, crk said:

Pe mine m-a surprins si faptul ca SNTFC a pastrat perechea asta de trenuri.

 

Pe langa faptul ca a pastrat linia functionala, de ceva timp se poate cumpara si bilet online pe calea ferata Oravita - Anina.

Ceea ce este un mare pas inainte, avand in vedere ca in anul 2014 in gara Oravita nu exista computer, biletul se scria cu pixul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am apreciat că au păstrat măcar perechea asta de trenuri. Dacă ar ști și ar voi să o promoveze ca obiectiv turistic, ar fi ceva deosebit. Deocamdată băieții de la butoane nu prea înțeleg conceptul. Pentru ei turismul e un loc cu multe hoteluri și aglomerație.

Alte căi ferate pe care s-ar putea face turism cu drezina ar fi toate celelalte linii înguste administrate de CFI (Moldovița-Argel, Brad-Crișcior) sau alte linii abandonate de CFR (Căciulati-Snagov Plaje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Moldovita - Argel am mers si cu Mocanita. La fel si la Sovata.

Le am si pe ele in plan.

Caciulati - Snagov mai exista fizic oare ? :)

Cred ca o sa o incerc curand, fiind si cea mai apropiata de mine. Apoi Medgidia - Negru Voda...

Multumesc ptr sugestii.

 

Mai are cineva ciclo-drezina si e interesat de plimbari pe CF?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, VladG said:

Caciulati - Snagov mai exista fizic oare ? :)

 

Cred ca da.

Anul trecut am trecut ultima data pe la Snagov si inca se mai vede calea ferata (chiar daca poza de mai jos este din 2012).

 

95G24q7w1z-_GrUaU6ipZSK8YTBlet7X3yvbCL0YIakZLPlp2EHbb6YoXwJ8TjSBOFM5UtIImk8U9P8RLlQBU0RBs5nZ5vS6gh0-IqrANh-ImmjwninugY_0A8z-JW17CybL4yN6IiIQbwgaKDYe-EyWv1wWvL8FKnRK5G3tvL1gai5xEY-YdgWyJuzVwO9oqpWNi2ezj0qgCePF_euBVa_kxQCfBmDWOMmevv89uNiTNJsTqUhN408CyUNMCLPty3f2-tJX1zjGNuTJIb1M8W8T3XsXRh-8YHrfbbkO5U94FCPOH94Pgrj_dRpDT7NrYKU0xozMQug498aGBo89sTFiD_tIN0kZ6qxfEWCGKIj7IukCr6WReQd680me5bRi31-QfYmwAwvhmwu3s1G07Y4_CXk12_B5T6kKM7jQRdZkLQvMb6L2i8EdkNI1VAylkaW4toZrj5o7J2ObTspYQMDEgcAPK-C_BWS_T9gIkRhE6dfCNnN_sA0u2fZKORUCE0yNMvcwb370hlSrD1MDFRl7KuQrcty_KyyD1LjW5wgg4dyh1LCq9zob8cY1UeD274C-Z6W19n_FA4d78k5esvC_NGbpzcpemN8PlTcR1y8XQNiQAFgX4egVh2pdT7xPKAO4glV6fXDfgT4oBxbTaG_EmrLOUTbLPDr_85YdMHHdPA=w1430-h804-no

 

Poza este chiar intersectia dintre DJ 101 B si drumul care merge la Complexul Astoria si apoi la (fosta) gara Snagov.

 

In plus, mai ai calea ferata Bucuresti Progresu - Giurgiu.

Daca intre Bucuresti Progresu si Vidra o mai fi ceva trafic feroviar industrial, peste Arges, de la Gradistea si Giurgiu nu cred sa mai circule vreun tren. Cel putin in Mersul trenurilor de la CFR Calatori nu apare nimic.

Pare interesanta calea asta ferata, mai ales ca trece prin padure pe la Comana. 

 

Nu in ultimul rand, daca ai nevoie de o cale ferata imediat langa Bucuresti pentru reglaje / probe exista calea ferata care merge pe o buna bucata paralel cu centura Bucurestiului si care (macar partial) nu mai pare folosita de mult timp.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Gibonu.

Ptr reglaje folosesc calea ferata dintre Chitila si Mogosoaia. Podul de la Mogosoaia e in reconstructie si nu mai circula nimic pe acolo.

 

Update: Pare ca Snagov -  Caiulati e impracticabila, acoperita total de vegetatie:

https://www.google.ro/maps/@44.714212,26.1932913,3a,56.2y,39.69h,93.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbGK9c6KmsaPHSM43dAVp2A!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel, intre Gradistea si Giurgiu circula trenuri de calatori. Confirm maine dar sunt 99% sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, confirm faptul că se circulă pe Grădiștea -  Giurgiu, de la 1 mai a.c.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Căciulati-Snagov în pădure ar putea fi cu probleme, sunt 1-2 locuri cu linie tăiată, probabil și vegetație abundentă.

Măcar după podul de la Caciulati până la intrare în pădure e ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

k, deci am taiat Giurgiu de pe lista.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Cele mai scumpe au fost scaunul, 200e, roata fata, cu butucul Nexus 8, vreo 170e, sudurile, cam 500 lei.

Restul componentelor le-am luat de pe bazar, magazine de bricolaj, rolele de la Decathlon.

Probabil in jur de 2500 lei, cu ambele brate de sprijin, 1435 si 760 mm.

Trebuie sa mai modific cate ceva la ea, sa o sablez si vopsesc.

Dar cea mai mare investitie a fost timpul meu, ptr proiect, taiat, slefuit, etc.

Flexul a fost unealta de baza ptr taiat si slefuit.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Salutare tuturor! Sunt un membru nou, din Constanta, Blebeanu Lorin e numele meu si...ma bag si eu p-aciulea prin discutie. Sa nu credeti ca linia spre Negru Voda e dezafectata...azi am avut ceva treaba p-acolo si am vazut un marfar plecand (cred) dinspre siloz. Exista si cantonier in punctul in care calea ferata ce vine la silozul mentionat se intretaie cu soseaua ce leaga Negru Voda de Mangalia.

In ultimile doua luni am ajuns de vreo trei ori in Negru Voda si...de fiecare data am nimerit cate un marfar. Ce parcurs au? Asta nu stiu.

Sper sa fie de ajutor informatia si sa nu aveti neplaceri.

Edited by Blebeanu Lorin
  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ptr info, Lorin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now