Sign in to follow this  
freetools

Mici Upgrade-uri cursiera

Recommended Posts

Am o cursiera cu 2x9 manete sora, un angrenaj pe pătrat și schimbător spate sora.

 

Eu as dori să cumpăr un angrenaj cu rulmentii exteriori.

 

Și dacă s-ar vedea un pic diferența la schimbatul vitezelor poate un schimbător din gama superioara 105 , tiagra 

Aici am înțeles că modelele mai vechi 4600 ar funcționa fără probleme cu 9v.

 

Angrenajul o să-l schimb mă gândeam tot sora sa iau dar acum daca apare vreo oferta ceva oare se potrivește și angrenaj de 10v?

Nu voi face upgrade neapărat numai când prind ceva reduceri.

Și să fie compatibil cu 2x9 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angrenaj cu rulmenti exteriori: da, merita investitia, va fi mai rigid si mai eficient, chiar si daca iei ceva din gama de jos (Sora, Tiagra). In caz ca nu ai deja angrenaj compact (foi 50/34) as zice sa cumperi unul compact, pentru ca iti ofera o plaja mai larga si mai utila de rapoarte de transmisie decat unul clasic (52/39).

 

Schimbator spate: majoritatea schimbatoarelor spate de sosea de pana la 10 viteze inclusiv de la Shimano sunt compatibile cu manetele tale 9V, exceptia fiind Tiagra 4700 (ultima generatie). Asta include Shimano 105 seria 5700 (si toate de dinaintea lui), Tiagra 4600 (si toate de dinaintea lui), orice Sora. In plus, schimbatoarele spate de MTB de la Shimano de pana la 9 viteze inclusiv sunt si ele compatibile cu manetele de sosea actuale. Daca merita sau nu sa inlocuiesti schimbatorul spate e alta discutie, parerea mea e ca atata timp cat schimbatorul spate actual nu are joc, nu e lovit/indoit, iar arcul inca tensioneaza lantul OK, nu prea are rost sa faci upgrade decat eventual daca vrei sa cumperi un schimbator spate de MTB care sa iti permita sa pui o caseta de MTB (11-36, 12-36, etc.). Altfel, mai bine inlocuiesti cablurile si camasile cu ceva de calitate si refaci reglajele schimbatorului spate. In marea majoritate a cazurilor in care schimbatorul spate nu mai functioneaza ca odinioara, solutia asta e. Plus ca Tiagra 4600 e posibil sa fie foarte similar cu schimbatorul tau Sora actual, deci singurul castig real l-ai avea daca ai monta un Shimano 105 5700, eventual cu medium cage ca sa poata urca pe pinioane de 32 la nevoie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angrenajul îl voi schimba sigur, acum am compact și tot compact voi lua.

 

Deci pot pune un angrenaj de 10v da?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, freetools said:

Angrenajul îl voi schimba sigur, acum am compact și tot compact voi lua.

 

Deci pot pune un angrenaj de 10v da?

 

Da, nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca 2 intrebari

Ar merge un angrenaj claris (model nou cu rulmenti exteriori)de 8v pe 9v?

 

Fiind prima cursiera nu ma pricep pre bine daca pe fata am 2 foi si daca schimb de pe foaia mica pe cea mare, schimba din prima bine,  dar daca dau de pe foaia mare pe cea mica jos  trebuie sa apas de 2 ori pe maneta, nu stiu exact asa e ok?

 

Am inteles ca are functia aia TRIM dar nu stiu daca e reglat cum trebuie.

 

Ma gandeam ca ar trebui sa dau un clik si sa se duca lantul pe foaia de 34 si in caz ca freaca lantul sa mai apas un pic pe maneta TRIM sa se centreze cum trebuie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, freetools said:

Inca 2 intrebari

Ar merge un angrenaj claris (model nou cu rulmenti exteriori)de 8v pe 9v?

 

Merge fara nici o problema.

 

Ce manete ai? E normal sa ai o pozitie intermediara, dar nu mi-e clar daca pe urcare sau pe coborare (probabil depinde de modelul de manete).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sora 3500

 

Am mers și cu varianta cu 3 foi dar aici era mai simplu era la urcare parca valabil. 

 

La 2 foi daca mai slăbesc un pic cablu coboară la primul clik dar nu mai urca cum trebuie. 

Nu știu mi se pare cam ciudat sa apăs de 2 ori sa coboare lanțul.

 

Daca stau să mă gândesc cred că la 3 foi trim este pt urcat

Iar la 2 foi se apasă de 2 ori pe maneta de coborâre pt urcat nu e decât 1 poziție.

Mi se pare ciudat că la un singur clik nu da nici un pic sa coboare Lanțul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare si mie ciudat ce relatezi tu, dar e posibil ca asa sa functioneze trim-ul la manetele Sora. Eu am 105 5700, la care pe urcarea de pe foaia mica pe foaia mare am 2 click-uri (si trim), in timp ce coborarea de pe foaia mare se face direct in pozitia inferioara, cu un singur click. La tine pare sa fie exact pe dos: un singur click pentru urcare, cu trim pe coborare. Tinand cont de faptul ca mecanismele din interiorul celor 2 manete sunt destul de radical diferite (la Sora din cate stiu ai un buton pe interiorul manetei, pentru a cobori vitezele) e foarte probabil ca asa sa fi fost conceput sistemul.

 

Cel mai bine ar fi sa se pronunte altcineva care a avut manetele respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu Sora pe o biclă care e în vânzare, zi-mi ce să verific. E 3x9, 2015, dar nu știu ce model de Sora are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, majikstone said:

Eu am 105 5700, la care pe urcarea de pe foaia mica pe foaia mare am 2 click-uri (si trim), in timp ce coborarea de pe foaia mare se face direct in pozitia inferioara, cu un singur click.

Confirm, la 6700 este identic. Consider ca este normal asa, cand ai nevoie sa treci pe foaia mica, nevoia este stringenta :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai bine iei alta bicicleta cu totul? :))

 

cred ca ma repet pentru a mia oara: calitatea schimburilor tine 80% de cablu si camasa, restul de lant/pinioane si uzura lor. schimbatorul si maneta au zero influenta (daca sunt reglate corect).

 

pune cablu si camasa noua, lant directional de 10 si o sa schimbe perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cămăși și cabluri noi.

 

Eu vreau să știu cum functoneaza trim pe varianta 2x9

 

La 3 foi avea 4 click la urcare.

 

La 2x9 văd că are la urcare 1 singur clik.

La coborârea am 2 clickuri.

Și aici nu înțeleg, daca sunt pe foaia mare și dau pe cea mica trebuie sa apăs de 2 ori.

Așa e corect sau e reglat greșit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am găsit un angrenaj 105 50/34 10 viteze  merge sigur pe o transmisie de 9v da?

Second dar e nou la 250 lei.

 

E ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata am luat angrenajul second hand dar nou nout   shimano 105  10v

 

Intrebare merge orice fel de butuc hollowtech ii 68mm? chiar daca e pt mtb?

Gen

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=3042

Sau modelul asta nou

http://bicishop.ro/SHIMANO-BB-MT800-7212.html

 

Momoblocurile ieftine la 50 lei sunt ok? am citit ca rulmentii sunt prosti

 

http://bicishop.ro/SHIMANO-Tiagra-SM-BB4600-3533.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu numai, am impresia ca si latimea cupelor difera. Cu toate astea, eu am avut monobloc Hollowtech II de MTB combinat cu un pedalier Shimano CX50 (echivalent 105) de sosea si a mers fara emotii, dar din cate retin am folosit doar un distantier in loc de 3 cate as fi folosit cu un pedalier MTB pe acelasi cadru si in loc de 0 cate as fi folosit cu un monobloc de sosea. Iar cadrele de sosea pot sau nu sa suporte filetul mai lung al cupei dreapta de MTB ( @akebono a avut problema asta cu un cadru, eu nu, desi cadrul meu era de cyclocross). 

 

Daca ai pe undeva un monobloc Hollowtech II de MTB, nu conteaza in ce stare, poti incerca sa il infiletezi pe cadru, sa vezi daca intra complet in filete. Daca da, atunci poti merge linistit cu el, trebuie doar sa fii atent cate distantiere pui si pe care parte. Daca nu intra, atunci n-ai ce sa faci, trebuie luat de sosea (sau taiat din filetul celui de MTB, dar nu cred ca merita bataia de cap).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu taiatul din filet este cu cantec daca nu esti dibaci. Trebuie alezat cu o pila dupa taietura pentru inceputul filetului pentru ca filiera respectiva nu stiu unde se poate gasi. Referitor la distantiere ... cat de necesar este tubul de plastic din monobloc? Stiu ca are rol de etansare insa  stim cu totii cat de buna treaba au facut cu hollowtec 2, cu sau fara tub nu cred ca va face diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am uitat sa zic, in momentul in care am montat monoblocul de MTB cu pedalierul de sosea pe cadrul de cyclocross (cu latimea BB de 68 mm, standard) si a trebuit sa elimin cele doua distantiere din trei, tubul de plastic din monobloc s-a turtit binisor si probabil ca si-a pierdut etanseitatea. Pe mine personal nu m-a afectat asta, dar pentru cineva care merge MULT pe ploaie, asta s-ar putea sa conteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus monobloc Hollowtech II de sosea la cadru de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, iacobdoc said:

Eu am pus monobloc Hollowtech II de sosea si pedalier de sosea la cadru de MTB.

 

Cu asta nu e absolut nici o problema (de mentionat ca vorbim de un cadru cu BB lat de 68 mm si nu de 73mm, cum e la unele cadre MTB). In schimb nu toate cadrele de sosea au destul filet in cupa dreapta a BB cat sa suporte filetul mai lung al cupei dreapta a butucilor Hollowtech II de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Corect spus: “de 73mm cum e la unele” cadre de MTB.

Intrebare: daca monoblocul e pentru 73, de ce vine cu distantiere suplimentare cu un total de 5 mm comparativ cu cel de 68?

De fapt, nu asta e problema cea mare ci faptul ca axul pedalierului e mai lung la cel de MTB fata de cel de sosea si asta nu prea ai cum sa o compensezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monoblocurile de MTB vin cu 3 distantiere de 2.5mm. Pe cadrele cu BB de 68mm se monteaza 3 distantiere, pe cele cu BB de 73mm se monteaza 1 distantier. Monoblocul e acelasi pentru cadre de 68 si de 73, nu exista monobloc special Hollowtech II pentru cadre de 73.

 

Cadrele de sosea cu BB pe standard BSA (filet englezesc) au toate latimea BB de 68 mm. Monoblocurile Hollowtech II de sosea vin fara nici un distantier din doua motive: cupele monoblocurilor de sosea sunt ceva mai late decat cele de MTB (discutam de latimea externa si e vorba, daca nu ma insel, de 1.25 mm in plus pe fiecare parte), iar axul pedalierelor de sosea e mai scurt decat al celor de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Nu. As fi zis ca doar piesa de plastic din interior difera dar se pare ca si latimea filetului cupelor, in rest, la fel.

Monoblocul de MTB este gandit pentru latime de 73 dar nu pentru ca asta ar fi standardul de latime la MTB ci din motive de aliniere al angrenajului de MTB fata de cel de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la urma am gasit si am dat comanda  pt tiagra BB-RS500 68MM la bikexpert sa fi vrut sa iau de la bicishop un ulterega ca avea pret bun dar ma inteleg greu cu aia, eu vreu sa cumpar dar aia nu vor sa vanda fara sa-mi fac cont la ei.

Iar eu nu doresc sa-mi fac cont.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this