Recommended Posts

Miercuri, 19.06.2019


Institutul Lumii Arabe.

 

image.png.e90128132d29112115e492608dcecd8d.png

 

image.png.a6eaf2a99a60006687c064e17de8aa9a.png


Intrarea costa 8 euro pentru muzeu si 9 euro pentru expozitia temporara "Fotbalul si lumea araba".

 

image.png.53ed061d7e6b33f7d60b786f306538ca.png


Muzeul in sine nu m-a impresionat insa expozita a meritat banii.


Afisul.

 

image.png.14cb95e6580b84c2cc1a69713cd5cb04.png


Fotbalul si lumea araba.

 

image.png.17d3c6744ad864c558388abd8748c1fe.png

 

image.png.c8906bc5a785212f2016a992fec40c31.png


Prima editia a Cupei Africii din Egipt, in 1957.

 

image.png.0b45f9584849f8335677590bb2ad0429.png


Unul dintre baloanele meciului de deschide al Cupei Mondiale din Rusia 2018.

 

image.png.b40c3a5a06d04f580fc874c0966af284.png

 

image.png.1ec67870486f2c651d9fea6eeb0ee8c2.png

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.06.2019 - Parte a II-a


Legitimatia unui jucator profesionist sau semi-profesionist, din anul 1967.

 

image.png.755d6f4035189023e3b8cf742f926af4.png


Oare cat castiga in fotbalist in anul 1967?


Despre toleranta si multiculturalism in echipa nationala de fotbal a Frantei.

 

image.png.f5cba1664cca5453f87cf6d07ac45d14.png


Tricoul lui Zidane din meciul Franta - Arabia Saudita [4-0] de la Cupa Mondiala din '98.

 

image.png.5bad14b44faa4d2e0a5faa3ffd093944.png


Cupa mondiala. Presupun ca este o copie.

 

image.png.ed47ebcf50b5c557e9916d18443c9d9d.png

 

image.png.494737834e189ff9bdd555d9b943afc1.png


Despre fotbalul din Cairo

 

image.png.be953730834ffe15d0702f9b330fd644.png


si din Palestina.

 

image.png.7ebd53c0804717f692292af10cc6da2f.png

 

image.png.27f8c6325b528275fdd50473065afc26.png


Qatar 2022 si stadioanele modulare.

 

image.png.d2182a6e9441cd63075368be65858995.png


PSG si moda.
 

image.png.6a6ecb1a8f2e13b24044c07bdadd7e5c.png

 

image.png.d7e35b41e5e6af3845feca25426f3389.png

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.06.2019 - Parte a III-a


Vanzatorii de carti si reviste de pe malul Senei.
La fel ca in 2017, cu siguranta cei mai batrani isi amintesc de revista Pif.

 

image.png.c528e409fb3ac7c8121bd1f9a993cb94.png


Paris Match-ul in care era anuntata moartea lui Iuri Gagarin [aprilie 1968].

 

image.png.fc405e60873ec91129bf4f0f51381713.png


Turul Frantei pe macadam, anul 1954.

 

image.png.b961d4ef650454c4746ec3452a88abca.png


Doua legende ale ciclismului.

 

image.png.df630e8533252d478415f6cf615303f4.png


Poulidor a murit anul trecut in noiembrie [la 83 de ani] iar Bahamontes inca traieste [91 de ani].


Armata franceza inca era prezenta pe strada, insa mult mai putin comparativ cu 2017.

 

image.png.191b0f2fc0d466d579e767a547d1ff22.png


Notre Dame, dupa incendiu si in asteptarea restaurarii / reconstructiei.

 

image.png.c8a2940074542908f1dc579933d9fa06.png

 

image.png.b1a06730a2d1ff8a46579f30e408ec57.png

 

image.png.6a2ed3679b033fb46a47d75f2ccb752b.png

 

image.png.a3e788273f8f086a70ae79c23734ace9.png


Mare parte din piata din fata catedralei era inchisa.

 

image.png.441c96774815c11a3c24e4b83863bde9.png   

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri, 19.06.2019 - Parte a III-a


Urmeaza biserica Sainte -Chapelle, situata in curtea Ministetului de Justitie.

 

image.png.98d3f3ac0b0582b5d3ed5d1941750d2c.png


Biletul de intrare costa 10 euro.

 

image.png.4da761a892faa079537a033bde55eee7.png


Exteriorul.

 

image.png.d6529b04bad9a85218000978f56d44ab.png


Parterul

 

04.jpg


Etajul.

 

image.png.6720c8d07c0f3f810ea51ebc07ae4c5d.png

 

Aici, atractia principala sunt vitaliile, parca mai inalte comparativ cu alte biserici / catedrale pe care le-am vazut. Din pacate, fotografiile facute cu telefonul nu sunt chiar cele mai reusite.

 

image.png.d4940be2f5c902ee64264e013bec7d54.png

 

image.png.6a8ee26e83ae253f1ae2df766a29f769.png

 

image.png.07314c21949c80e1af705f13f893df78.png


Sena, vazuta de pe podul Saint Michel.
 

image.png.8577269e63ea6e637c47b2a32fc4898e.png

 

  • Upvote 2
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.06.2019


In vitrina unei agentii imobiliare mi-a atras atentia anuntul de vanzare al unui apartament in suprafata de ... 14,93 m.p. cu pretul de doar 115000 Euro, bani d-astia de acum.

 

image.png.4f28a1c87a261133bada679d3af2c22e.png


Villejuif [in traducere, orasul evreiesc] este o suburbie a Parisului, in departamentul Val-de-Marne, regiunea Ile-de-France. In ciuda numelui, azi nu mai locuiesc acolo evrei, majoritari fiind musulmanii. Adica cam totul este halal.


Numele unui bulevard din Paris, probabil cu trimitere la Razboiul Crimeii din perioada 1853 - 1856, in care Franta, alaturi de Marea Britanie, Imperiul Otoman si Sardinia a luptat contra Rusiei.

 

image.png.aa0a54ab59723eeb746111120492f43f.png


Biserica Saint Merry.

 

image.png.5b53dd1d9ecaec2bb3b83dc3c4868229.png

 

image.png.2fdf53638da13117969ce4c456943757.png


Interiorul.

 

image.png.48f7fcbcd202abdfe72fdac91f1a4e43.png

 

image.png.9c7d20da8c2ff7e1c6c89f0fa3771bac.png


Altarul.

 

image.png.b720c9a79fd1c6c90e33756ae4d8c3eb.png

 

Amvonul.

 

image.png.a94ce6e26f3d9b67b2def2f9d99784d9.png


Cripta.

 

image.png.ad5381ddb57820e3029451cfcaf7d088.png

 

Un vitraliu.
 

image.png.f98048bcb0db2b7d3ad883dc60425a0a.png

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.06.2019 - Partea a II-a


Centrul Georges Pompidou.

 

image.png.e48bf31a69f2cd6805070930a291faa6.png

 

image.png.f4b7cb4783c192ca04dc592d0a67a318.png


De fapt cautam expozita dedicata atelierelor lui Brancusi, care nu este in interiorul centrului, ci in imediata apropiere a acestuia.


Fara a ma da cunoscutor in domeniu sau mare admirator al lui Brancusi, cate ceva din epozitie.

 

image.png.2d6efccc9e9edfdf4560ff3e08ad90dd.png

 

image.png.ef5af6fc7dee7be6bd0d9b7f06cf42c0.png

 

image.png.4ef9fc81a080a03fce04b8813f3f14b9.png

 

image.png.28378b783eef4b35ab3e76e9cd7307fe.png


La iesirea din expozitie, niste concetateni, avizi de cultura si fini cunoscatori ai artei lui Brancusi, se injurau in dulcele grai romanesc si se amenintau reciproc cu taiatul cu cutitul. Parca Brancusi spunea ceva de genul "V-am lăsat săraci şi proşti, vă găsesc şi mai săraci şi mai proşti!"


In apropiere se afla centrul comercial de la Chatelet - Les Halles, unde bineinteles ca exista si un magazin FNAC. Iar daca tot am intrat, era pacat sa plec fara doua harti, ca sursa de documentare pentru turele viitoare [6,95 Euro bucata].
 

image.png.8b64d5143962a04711b65c16b7152161.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 21.06.2019 - Partea a III-a


Magistrala de metrou M1,

 

image.png.fe0dc05d88146651c2987ced7f969b02.png


pe care circula trenuri automate, adica fata deservent uman si fara cabina acestuia la capetele trenului.


Accesul in tren se face prin niste usi automate, care se deschid odata cu usile trenului.

 

image.png.c6f231358f9fc2096707513c7a24a3d1.png


In capatul trenului, acolo unde ar trebui sa fie cabina deserventului uman.

 

image.png.633f613062a4c25926c83e391c596df3.png


Datele tehnice ale magistalei si ale trenului.

 

image.png.18439cbffea67556760f611776eb0650.png


Data de 19.07.1900 reprezinta data punerii in functiune a magistralei de metrou, nu a trenului fara deservent uman.


Pe fundal, cartierul La Defense.

 

image.png.291983bd1b59d7c1a1406bf61c94ee22.png


Fundatia Louis Vuitton.

 

image.png.0375fddd725a0decaa6f823f4d8eb1ce.png


Un fel de plan inclinat pe care curge apa.

 

image.png.a7ab970594ff537a2e34ccce1d8de1eb.png


Revenind la Fundatia Louis Vuitton, aici nu sunt expuse genti, ci un fel de arta neconventionala. Sau avangardista, habar n-am care este denumirea corecta. Eu n-am intrat, insa cam asa arata cateva dintre exponate [sper ca am nimerit pozitia corecta a acestora].

 

image.png.8eec2790a32faf31e8e466a820d9ebdf.png

 

image.png.dca4788c528eb75b728f7d7b465b832b.png

 

image.png.8b6c488758f926d367272f39890a7ae4.png

 

Biciclete, trotinete si scutere scoase din Sena.

 

11.jpg


Ca si acum doi ani, nu puteam rata inalnirea cu @majikstone, asa ca seara respectiva s-a incheiat foarte placut, in compania lui, pe malul Senei, ocazie cu care ii mai multumesc inca odata pentru disponibilitate.


Despre accesul cu bicicleta in sistemul publlic de transport al Parisului.

 

image.png.82f575bb948d9f6a8e8ede02b0a79f0b.png


Adica accesul cu bicicleta este permis doar pe magistala M1 si in toata reteaua RER, de luni pana vineri cu exceptia intervalelor orare 06:30 - 09:00 si 16:30 - 19:00 si toata ziua sambata, duminica si in zilele de sarbatoare legala.

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gibonu said:

Ca si acum doi ani, nu puteam rata inalnirea cu @majikstone, asa ca seara respectiva s-a incheiat foarte placut, in compania lui, pe malul Senei, ocazie cu care ii mai multumesc inca odata pentru disponibilitate.

 

Cu cea mai mare placere! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 22.06.2019


Ziua plecarii. Trezit dimineata devreme, incarcat cele doua cutii de carton [cu bicicletele in interior] pe plafonul masinii prietenului nostru din Paris si cam intr-o ora am ajuns la aeroportul Charles de Gaulle, terminalul nr. 3.


Aici, indicatoarele sunt tri-lingve, in franceza, engelza si chineza.

 

image.png.f8f3068a827dcce0512baed61ae61314.png


Ne-am asezat la coada, asteptand deschiderea ghiseului de imbarcare, desi de partea cealalta a ghiseului erau cativa salariat ai aeroportului care butonau cu simt de raspundere niste computere.
Intre butonari, am observa ca o negresa se tot uita la cutiile noastre cu biciclete. Pana la urma, s-a ridicat de la ghiseu, a venit la noi, si foarte politicos m-a intrebat ceva de genul "Monsieur, ce aveti in cutiile astea". Cand i-am spus ca sunt bicicleta s-a cam blocat.
La fel de politicos mi-a cerut biletele de avion, a plecat cu ele la ghiseu, a mai butonat vreo 5 minute computerul alaturi de colegii ei, am mai vorbit cate ceva la telefonul fix, dupa care mi-a reuturnat biletele si mi-a spus un sec "c'est bon" [e-n regula].


Dupa finalizarea formalitatilor de imbarcare, negresa m-a indrumat cu cutiile spre o usa, unde a aparut alt negru, a deschis-o, ne-a condus pe un culoar si ne-a spus sa-i asteptam pe colegii lui care vor prelua bicicletele. Intre timp, negrul mi-a confirmat ca pot lipi cu duct tape cutiile pentru ca nu va mai fi niciun control de securitate care sa necesite prezenta mea. Abia am terminat de lipit cutiile pentru ca dinpre exterior s-a deschis o usa, au aparut doi magrebieni, au luat cutiile si dusi au fost.


Imbarcarea.

 

image.png.f1a4ffe8e9b3ecfac9bae44bc490a356.png


Avionul nu era chiar nou, avea aproape 30 de ani vechime.

 

image.png.a9bea437d935e0122ecf0b356c93dcc1.png


Un Concorde, acum obiect de decor pe aeroport.

 

image.png.9aa7f055927bd7753917d6d3282b1fc1.png


Alte avioane care se pregateau sa decoleze sau care abia au aterizat.

 

image.png.6931650676cb10495ebb37fedb537de2.png

 

image.png.26d41b125ceb259b6b61a6a959a19911.png

 

Decolarea noastra a fost foarte tare, in sensul ca pilotul a inceput sa accelereze avionul inca de pe pista secundara, curba de 90 de grade parca a luat-o cu frana de mana, astfel incat pe pista principala a intrat cu ceva viteza, dupa care imediat a decolat. Mi-a placut mult manevra tipului.


Undeva prin estul Frantei, la sud de Verdun [punctul albastru],

 

image.png.edd0b6a97f81e23b0b0dc6fe1ea3ebb0.png


la 10348 m altitudine si o viteza de 765 km/h.

 

image.png.1184ed7d1f9e59561c6a17dd23ae667b.png


Deasupra Cazanelor Dunarii,

 

image.png.4bf84beb1a2937f5614c47f94bd1397a.png


si deasupra Oltului.

 

image.png.87223188e6f0ee5438e828ef812b38d7.png


Cel mai tare moment al zborului a fost cand comandantul Paul Ochirosii s-a adresat pasagerilor. Ne-a spus ceva de genul "zburam cu un Boieng 737-800, nu prea nou, dar din fericire nu este Max". Apoi ne-a povestit despre traseul urmat, alocat de computerul central de la Bruxelles, care a fost prin Franta, Germania, Elvetia, Italia, marea Adratica, Croatia si Serbia.
Clar, cel mai tare pilot cu care am zburat pana acum.


Daca stie cineva mai multe detalii despre computerul central de la Bruxelles care aloca rutele de zbor fiecarui avion, raman dator.


La Henri Coanda a durat ceva pana au aparut si bicicletele. Fata de turele trecute, n-au mai venit pe banda, ci au fost aduse la o usa de doi salariati ai aeroportului. 
Cutiile erau putin rupte in zona manerelor, dar nimic grav.

 

image.png.fd488f1de1eaed794e0373ee66357b79.png


Data viitoare, voi blinda mai bine cu duct tape zona manerelor.


In autobuzul 780 cutiile cu biciclete au stat foarte bine.

 

image.png.199aa697e8e3001b5a765b53445321d3.png


Apoi, de la Gara de Nord, cu alt autobuz am ajuns direct in fata blocului. Astfel, transportul de la aeroport acasa ne-a costat doar 9.60 Lei pentru doua persoane, doua biciclete, un sac de rafie plin cu bagaje si un geamantan.


Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi ajunge la Paris, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.