Sign in to follow this  
akebono

el muy extraño, no name orbea avant, DIY bonanza

Recommended Posts

Salut,

 

Am incercat sa astept sa termine @majikstone noua sa creatie, insa nu mai am rabdare si am si nedumeriri. Proaspat intors din Saalbach m-am apucat de un proiect pentru care-mi sosise cadrul dinainte sa plec spre Austria. Fiind la mare fara bicicleta, departe de casa insa cu gandul insa la pedalat, pe plaja si cu o bere buna in mana, am facut ce face tot ciclistul amator orientat: verificat mailul zilnic RCZ :). Asadar am luat pe loc un cadru ieftin pe care-l ocolisem de mai multe ori, din reticenta, "raw no name - avant, from a famous brand of southern east europe". Stiam de mai bine de un an ca este un cadru Orbea care echipeaza biciclete mai putin titrate decat Orca, un fel de do-it-all si entry level in acelasi timp, Avant. Pe loc mi-a venit ideea sa incerc sa-mi fac un gravel bike, sa completeze locul intre FS si cursiera. De ce? Pai v-am spus ca eram la mare pe plaja :).

 

Cadrul a venit, vopsit sau grunduit gri mat, foarte not-bad. Ochisem pe dirtbike o furca Orbea, care speram sa nu fie din lotul de Avant cu recall, insa vanzatorul a fost "discret". Raspunsurile de pe avantsupport@orbea.com intarziau sa apara iar seriile de pe furca nu erau de nici un folos, trebuia seria cadrului. Foarte greu de inteles cum niste mesteri au fost platiti suplimentar sa stanteze atat pe steerer in doua locuri diferite serii care nu pot fi folosite nicicum aparent. Dupa lungi incercari (scris la business development) am primit un raspuns cum ca ar trebui sa existe un punct verde pe furca in cazul in care a fost inlocuita prin recall. Acel punct nu exista, deci este riscant sa folosesc furca cu frana disc hidraulica conform informatiei de recall. Pacat, pentru ca am un set de frane disc iar cadrul este tot cu frana disc si OLD 135mm. Acestea fiind spuse, furca rosie cu cadrul gri mergeau suficient de bine pentru un rat look. M-am gandit sa copiez modelul de pe furca pe cadru, furca spate, insa intai trebuia sa vad cum merge. 

 

Ideea a fost sa refolosesc maxim componentele care-mi stateau prin garaj: 

 - rotile Aksium cu frana janta, OLD 130 mm, in prima instanta, ramase de la upgrade-ul cursierei;

- groupset SLX 660 3x10 modificat 2x10, cumparat in urma cu 8 ani si care m-a servit pana acum pe trei MTB-uri, insa cu foi 48/36 XT 9speed; 

- tija sa, ghidon si pipa truvativ;

- frane .... lipsa;

 

Zis si facut, am asamblat toata lista de mai sus, dupa ce am spatiat Aksium-urile la 132.5 OLD cu o bucsa si am pus anvelopele vechi. Chainline-ul l-am reglat cu un singur spacer DS si doua NDS.

Configuratia actuala:

 - 2x10 48/36 x 11-36;

 - Truvativ T30 90mm + ghidon 700mm, Stylo 400mm;

 - Roti cu frane janta Mavic Aksium;

 - fara frane, pentru ca nu am roti disc de 29 sau de CX iar clestii de la cursiera nu se potrivesc :(;

 - pentru ca tot am pornit pe ideea el-cheapo, inspirat de Tune gum-gum, mi-am facut eu un expander pentru headset-ul furcii de carbon, dintr-un surub M10 cu cap imbus, gaurit si filetat, o bucsa de cauciuc o piulita si niste saibe.

 

Am facut proba cu un cauciuc de 32mm insa nu prea intra, se vede in poze. In spate ar intra si mai mare insa trebuie sa alezez din suportul clestelui de frana, caz in care sigur ar trebui sa merg pe frane disc.

 

Nu am rezistat si m-am urcat pe ea, chiar fara frane. Cu ghidonul lat de 700mm si unghiul de furca foarte mare, este extrem de agresiva. Nu stiu inca cum va ramane, dar trebuie sa rezolv problema rotilor. Probabil voi merge pe niste roti de MTB de 29 cu anvelope non slick de 30mm.

 

Las imaginile sa exprime mai bine decat mine situatia actuala:

IMG_2198.jpg

IMG_2199.jpg

IMG_2203.jpg
IMG_2205.jpg 
IMG_2278.jpg
IMG_2281.jpg
IMG_2295.jpg
IMG_2298.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2673.jpg
IMG_2675.jpg
IMG_2676.jpg
IMG_2681.jpg
IMG_2682.jpg
IMG_2683.jpg
IMG_2684.jpg
IMG_2686.jpg
IMG_2688.jpg

 

In varianta actuala cantareste 8.5 kg. Ignorati va rog pedalele grosolane, maine vor fi spd-uri acolo. Cadrul are nevoie de dopuri pentru cabluri, se vor face prin imprimare 3D (imprimata unui coleg) sau frezare din PVC la cnc-ul facut de mine.

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ce va fi? Bicicleta de invarteala de colo-colo?

Nu prea merge riser-bar de MTB, mai ales contrapus cu gumele alea subtiri. Pune un flatbar, da un aspect mai curat.

Si daca nu-i musai, o tija de sa fara offset atat de mare (sau deloc). 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un ritchey WCS flat de 600mm insa mi se pare extrem de ingust si m-am dezis de musacios dupa figurile cu rotile. Truvativul insa era pe raft. M-am gandit si eu sa le inversez, good point @Traveller.

Ce va fi? Nu stiu, cu furca aia nu pot sa pun cauciuc mai mare de 30 cu tot cu crampoane.

Variante:

 

1) Sa iau o furca de la chinezi mai CX. Va fi mai inalta si mai putin agresiva cu ghidonul flat.

2) 1) + ghidon de cursiera upgrade, 3T-ul de pe Kuota ajunge pe aceasta, insa este cu cantec cu franele disc si shiftere;

3) 1) + roti disc de CX;

4) 1) + roti disc de MTB inguste;

5) o dau/fac cadou;

 

Inclin intre 1) si 4). 

 

Imi place 4) in ideea ca raman la final cu un set de roti de 29" care au un viitor, relativ incert, pentru mine. Neajunsul este ca vor fi inguste iar la MTB tocmai am trecut pe cauciucuri late si nu ma voi intoarce la inguste pentru MTB. Insa vazand ca un set de roti de CX costa si cantaresc mai mult decat unul de MTB, de ce m-as complica cu roti de nisa?

 

Tija de sa ... am pus ce am avut pe trainer. A fost primul meu upgrade la un Neuzer Mistral Altrix in 2008 :). Are valoare sentimentala si functionala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intotdeauna problema-i la sentiment. Funcționalitatea poate treacă-meargă...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre ce functionalitate vorbim la o tija de sa fixa? La mine lucrurile stau fix pe dos, functionalitea primeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi tu ai zis că are (și) valoare sentimentală. :)

Obiecțiunea mea era la nivel de aspect, având setback prea mare. Dar dacă altfel ți-ar fi prea scurtă bicla, e de înțeles.

După cum arată în prezent, anticipez că o furcă având un ATC prea mare o s-o dezechilibreze. Deci să cauți furca de CX, nu de 29er.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are si valoare sentimentala: "Are valoare sentimentala si functionala", nu primeaza sentimentalismul insa ;). Comentariul lui @MaC® mi s-a parut acid, doar de asta am reactionat. @Traveller, am inteles obiectiunea legata de aspect, deocamdata insa aceasta este singura tija de sa de 27.2mm pe care o am in casa. Vreau intai sa vad ca ne intelegem, ceea ce presupune ca bicicleta sa aiba frane intai de toate. Daca ne intelegem bine, ma apuc de schimbat una alta.

 

Nu caut furca de 29" ci de CX, insa si aia are ATC destul de mare. Sunt in mare dubiu cu furca pentru ca nu am cum sa aflu daca face parte din lotul cu probleme sau nu. Orbea nu ma ajuta in nici un fel. Dealer oficial in Romania nu exista, le-am spus celor din Spania, cel putin Romania nu figureaza pe site-ul lor. Spuneau ca vor remedia situatia, acum doua saptamani, insa nici azi nu este remediata.

 

https://www.orbea.com/int-en/avant-support-centre/ <- trebuie seria cadrului. Seria furcii nu se potriveste nicicum. Pana la urma chiar nu-i inteleg de ce au stantat serii pe furci daca nici ei nu le pot folosi, probabil insa sunt facute de diverse ateliere chinezesti. M-am grabit :(.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vedeam mai degrab' prin ochelarii mei... 
Mă cam atașez de lucruri. Și mă amăgesc că-s funcționale. Chiar sunt, dar uneori chestiile mai noi merită luate. (mai bune, mai ușoare, etc.)
Nu eram acid.
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, vorba scrisa de cele mai multe ori se interpreteaza negativ. Nici o problema @MaC® >:D<.

 

La cererea lui @Traveller, ghidon de mustacios:

IMG_2695.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajutati-ma si pe mine va rog cu o recomandare de anvelope de max 30 (real) cu care sa pot urca si cobori pe drumuri forestiere cu piatra sparta (gen macadam). Acum merg pe acolo cu MTB-ul insa strict pentru drumurile forestiere este overkill. Mi-ar trebui un cauciuc semi-slick, sau slick, pentru ca voi merge cu ele si pe asfalt. Multumesc!

 

Pe piatra ca cea din imaginea de mai sus am incercat sa merg cu 23mm, se poate, insa nu-i placut deloc. Drumurile forestiere de care vorbesc insa sunt bine batute. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, akebono said:

Ajutati-ma si pe mine va rog cu o recomandare de anvelope de max 30 (real) cu care sa pot urca si cobori pe drumuri forestiere cu piatra sparta (gen macadam). Acum merg pe acolo cu MTB-ul insa strict pentru drumurile forestiere este overkill. Mi-ar trebui un cauciuc semi-slick, sau slick, pentru ca voi merge cu ele si pe asfalt. Multumesc!

 

Pe piatra ca cea din imaginea de mai sus am incercat sa merg cu 23mm, se poate, insa nu-i placut deloc. Drumurile forestiere de care vorbesc insa sunt bine batute. 

 

Uite pe unde m-am bagat eu cu Schwalbe One de 28mm (versiunea standard, nu pro, nu tubeless). Au mers fara emotii, nu s-au taiat, nu am facut pene. Cantaresc ~85 kg, presiunea in ele a fost cam 80-90 psi. Altfel:

 

On 6/15/2015 at 0:39 PM, majikstone said:

Schwalbe Marathon Supreme 32-622 montate pe jante de 15 mm (LE: Mavic Aksium S din 2013) - latime/inaltime reala 29 mm.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continental Touring Plus 622x28, sunt buletproof, insa sunt si destul de grele si rigide.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ceva similar cu ce a trimis @majikstone as avea nevoie, multumesc.

Acum am un Continental SportContact simplu de 32mm si imi este mare, chiar masoara 32 mm pe Aksium simplu. Ar trebui sa iau in considerare si deformarea jantei la curbe, desi astea de cursiera nu prea flexeaza.

 

Cautam ceva declarat de 30mm, insa nu prea sunt disponibile sa masoare real sub 30mm.

 

Multumesc baieti, o sa vad ce cumpar. Probabil o sa merg pe 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, akebono said:

Acum am un Continental SportContact simplu de 32mm si imi este mare, chiar masoara 32 mm pe Aksium simplu. Ar trebui sa iau in considerare si deformarea jantei la curbe, desi astea de cursiera nu prea flexeaza.

 

Aksium din ce an? Sunt cele de 17 mm latime interna sau un model mai vechi, de 15 mm? Ca intr-adevar, pe jante de 17 mm latime majoritatea cauciucurilor masoara o idee mai mult decat latimea declarata de producator. Schwalbe One de 28 pe Aksium de 17mm masoara 28 mm, iar pe Aksium de 15mm masoara 27 mm. Pe aceeasi logica, Marathon Supreme de 32 montate pe Aksiumuri de 17 mm ar trebui sa masoare 30mm latime (ceea ce e cam fix ce cauti tu, eu le-as da o sansa, sunt ceva mai rezistente la taieturi decat One din cauza ca au TPI mai mic).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu din ce an sunt si daca nu ma insel sunt varianta de 17mm. Cred ca nici Detonatorul nu ar fi rau, exista varianta de 28 si de 32mm, cea de 28mm cu 27TPI sarma are 330g, decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

622x15c, Proudly made in Romania, roti foarte bune de altfel. Faptul ca sunt atat de bune si le am deja ma face sa nu ma duc pe frane disc (inca) desi bicicleta este complet pregatita pentru discuri, mai putin furca despre care nu primesc nici un raspuns de la Orbea si de care imi este teama sa o folosesc cu disc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, akebono said:

622x15c, Proudly made in Romania, roti foarte bune de altfel. Faptul ca sunt atat de bune si le am deja ma face sa nu ma duc pe frane disc (inca) desi bicicleta este complet pregatita pentru discuri, mai putin furca despre care nu primesc nici un raspuns de la Orbea si de care imi este teama sa o folosesc cu disc. 

 

Inseamna ca sunt Aksium S din 2013 sau 2014, dupa aia au trecut la 17 mm. Eu zic sa pui linistit o pereche de Schwalbe Marathon Racer de 32 pe ele.

 

Totusi, cum ai de gand sa montezi frane caliper pe un cadru si o furca disc-only?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul si furca nu sunt disc-only, sunt disc ready :). Vezi pozele de mai sus. 

Deocamdata am montat doar frana spate, am dat-o jos de pe cursiera. Este o frana Kuota pe care am imperecheat-o cu o maneta v-brake Avid FR5. Din pacate SD7-urile le-am vandut odata cu BB7-urile, acum mi-ar fi fost la fix. Totusi, atat cat pot sa-mi dau seama, avand in vedere ca este o frana spate doar, se inteleg bine clestii de cursiera cu FR5, desi nu are acea functie de la sd7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca si cadrul si furca au orificiul ala de montat clesti de frana, ii poate pune.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai gaurile respective nu inseamna automat ca se pot monta frane caliper, am vazut o gramada de cadre si furci disc-only care aveau gaura respectiva, care am impresia ca e pastrata doar pentru montarea de aripi/far. Problema e daca zonele respective sunt suficient rezistente pentru fortele de franare, ceea ce mai ales in cadrul furcii (de carbon) nu prea stiu daca ar fi cazul. Plus ca sunt oarecum surprins ca (mai) exista cadre cu prinderi disc care sa permita totusi si montarea de frane clasice.

 

Dar na, daca zice @akebono ca de fapt sunt disc-ready si nu disc-only, atunci nu mai zic nimic :P 

 

Cat despre clestii de frana, incearca ceva cu tehnologie New Super SLR (de exemplu ultima generatie de Tiagra, daca nu vrei sa cheltui prea mult), ar trebui sa fie mai compatibili cu manetele V-Brake decat clestii Super SLR.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce spui si nu este ca zic eu neaparat, insa Avant-ul s-a vandut atat cu disc cat si cu cleste (cu alta furca ce-i drept, insa probabil din motive de costuri).

Image result for orbea avant 2014

Image result for orbea avant 2014

 

Uite aici pozele de detaliu:

IMG_2676.jpgIMG_2686.jpg

 

Cel putin la cadru este clara treaba. Bucsa aia este alezata special pentru piulita ingropata M6, clasica. Brida aia sudata are in partea inferioara o alezare astfel incat de termina ca o lama, probabil gandita sa curete murdaria in exces. Are cam 2mm acea alezare, ma gandeam chiar sa o alezez de tot si sa fac putin loc pentru anvelopa. Rezistenta nu sta in acea buza. O sa trimit o poza de detaliu sa se inteleaga.

Iar la furca la fel, avand in vedere ca are rizurile respective pentru clestele de frana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu din ce vad cadrul de la versiunea Avant cu frane clasice e diferit fata de cel (si) cu frane disc. Altfel intr-adevar, gaurile alea par sa fie gandite pentru montarea franelor. Nu mi-e clar daca a fost o "scapare" din partea celor de la Orbea sau o miscare de marketing pentru cei care sunt indecisi cu privire la ce frane sa foloseasca...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil am postat eu una din 2014 si una 2015. Dupa cum spuneam sunt putin titrate aceste biciclete. Din ce am vazut prin cataloage, au overit versiuni H10,20,30,40,50,60,70 (caliper) si aceleasi versiuni cu "d" in coada, disc. Suplimentar au oferit M-uri (carbon, disc). Insa la toata seria H par sa fie aceleasi cadre, si cred ca face sens. Avant-ul a fost o bicicelta de buget (incepand de la 700eur) si ajungand si la 3k in versiunile carbon cu echipari de top. Asadar au produs un singur cadru de Alu pe care l-au maritat in fel si chip.

 

PS: Asta pare sa fie cadrul meu (si furca): http://www.thebikelist.co.uk/orbea/avant-h30d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, am rasfoit inca o data cataloagele 2014 si 2015. In 2014 toate erau cu furca cu gat drept, de abia in 2015 au facut tappered. Asta teoretic mi-ar raspunde la ceea ce Orbea nu vrea sa faca, adica recall-ul indicat de ei ar trebui sa se fi incheiat inainte de vanzarea furcii mele, cu toate ca pe furca mea scrie clar in serie ceva cu '13, probabil se pregateau baietii de lansare sau imi doresc eu sa fiu naiv.

 

Alta idee, conform catalogului, tyres up to 28mm, desi ei le-au lansat pe toate cu 25mm, face sens. Asadar cum spune @majikstone si cum am masurat si eu ceva max 30mm ar fi OK. Din pacate nu prea mai am rabdare ... gresesc rau de tot cu Detonatoarele (28 sau 32)?

 

Din catalog H30D: cadrul meu, furca mea in varianta completa disc. M20I, furca mea (disc ready) cu cleste. Si o descriere generala:

avant_description.png
avant_M20_I.png 
Avant_H30_D.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, misto asa! Pacat ca nu adopta mai multi producatori filosofia asta a retrocompatibilitatii...

 

Despre Detonatoare nu stiu ce sa-ti spun, pe Maxxis nu am mai mers demult (aveam candva Maxxis Overdrive pe o bicicleta) si habar nu am daca marimile lor reale sunt cele declarate sau mai mici sau mai mari. Daca iei Detonator de 28 nu ar trebui sa ai probleme cu tolerantele, dar e posibil sa iti para rau ca nu le-ai luat pe alea de 32. Eu zic sa dai o comanda de Marathon Racer, nu o sa-ti para rau :P

 

Plus ca legat de cei 30 mm, gandeste-te si la tolerante, in special pe fata. Nu stiu daca e ok sa ai toleranta de 1-2 mm, daca cumva ti se descentreaza roata sau intra pietris intre roata si furca te poti trezi cu niste surprize foarte urate... alea din poza de detaliu cu furca ce latime reala au?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this