Sign in to follow this  
akebono

el muy extraño, no name orbea avant, DIY bonanza

Recommended Posts

Pai de aia imi este si mie teama, alea din poza, cum am spus au 32mm si au toleranta mica, 1.5mm. As spune ca 28mm reali sunt ce trebuie, 30mm ar fi cu cantec. Totusi bicicleta asta nu va fi una de ture lungi, departe de casa, 30-40km max atunci cand nu voi scoate nici MTB-ul si nici cursiera la tura. Practic nu am nevoie de ea, am facut-o dintr-un impuls de moment si pentru ca aveam piesele in garaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca alea din poze au 32, atunci intr-adevar, un 29-30 real ar fi cam limita decentei, in special pe fata. Eu zic sa mergi totusi pe ceva de 28, ca sa ai parte de mai multa liniste sufleteasca. Ceva cu TPI mic (sub 100) ca sa fie cat mai rezistente la taieturi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa zic si eu. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2017 at 9:57 AM, majikstone said:

Cat despre clestii de frana, incearca ceva cu tehnologie New Super SLR (de exemplu ultima generatie de Tiagra, daca nu vrei sa cheltui prea mult), ar trebui sa fie mai compatibili cu manetele V-Brake decat clestii Super SLR.

 

Nu gasesc specs legate de  manetele Tiagra ultima generatie (4700). La 105 (5800) manetele sunt specificate New Super SLR. Ambii clesti de frana 4700 si 5800 sunt specificati SLR EV.

Ma gandesc ca ar trebui sa iau un set de 105, 5800.

 

Pe de alta parte conform acestei scheme, sunt in acelasi grup de compatibilitate. brake.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, Tiagra 4700 au alta tragere fata de restul gamelor. Daca cumva au pastrat logica generala (tragere a cablului din ce in ce mai mare de la o generatie la alta, New Super SLR > Super SLR > SLR), atunci probabil ca ar fi si mai potrivite decat 105 5800 pentru combinatia cu manete de flatbar cu tragere de v-brake. Oricum, cat timp nu pui manete speciale pentru tragere de sosea, o sa existe o oarecare incompatibilitate, care va insemna ca vei apasa mai tare pe manete pentru aceeasi putere de franare.

 

PS: Imi pare rau, dar ceva e gresit in tabelul ala. ST-4600 si ST-5700 NU au acelasi raport de tragere. ST-4600 e Super SLR, iar ST-5700 e New Super SLR. ST-5800 sunt si ele New Super SLR.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am inteles daca codul de culori spune ceva. Compatibil este un termen larg. Informatia vine de la Shimano direct.

Insa daca inteleg bine, diferenta intre clestii 5700 si 5800 nu este mare dpdv cable pull.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 5700 si 5800 nu ar trebui sa fie nici o diferenta functionala din perspectiva cable pull, ambele sunt New Super SLR (clestii si manetele).

4700 au o tragere aparte, teoretic trag mai mult cablu decat New Super SLR, practic nu stiu nimic.

4600 sunt 100% sigur Super SLR, deci trag mai putin cablu decat New Super SLR. Nu inteleg de ce Shimano spun ca sunt 100% compatibile cu 5700 (de exemplu), in timp ce clestii BR-R451, care sunt tot Super SLR sunt inclusi in categoria "braking power is slightly less ..." in combinatie cu ST-5700.

 

In fine, tu ai nevoie:

- ori de o pereche de clesti cu o tragere oarecare si o pereche de manete pentru flatbar cu tragerea identica (varianta ideala, dar dai un ban in plus pe manete)

- ori de o pereche de clesti cu tragere a cablului cat mai mare (deci New Super SLR sau Tiagra 4700), pe care le combini cu manete V-Brake (care vor trage oricum mai mult cablu decat clestii de sosea, dar iti asumi puterea mai redusa de franare)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Tin sa-ti multumesc mult pentru toate sfaturile si perseverenta in a ma ajuta! Si nu doar tie @Traveller si @MaC® si-au luat si ei timp sa arunce un ochi si sa dea o mana de ajutor!

 

In momentul de fata nu sunt inca convins ce fel de frane voi avea pe bicicleta. O varianta ar fi 5800 noi de afara, o alta varianta ar fi sa trec la disc si sa iau un set de roti ca atare, fie de CX fie de MTB. Am mai trimis o intrebare la Orbea, daca nu-mi infrang temerile, voi trece la furca de CX disc poate. Sau ... poate voi ramane cu Aksium, acum doar vreau sa stiu cum se comporta aceasta bicicleta si fara frana fata nu am cum.

 

Insa, pana una alta, am dat jos franele de pe cursiera, Kuota, ca sa-mi dau seama ca furca are nevoie de o piulita ingropata mai lunga decat furca (tot carbon complet) de pe cursiera. Evident, nu vreau sa dezmembrez cursiera, i-am luat deocamdata doar franele pentru ca nu mai am rabdare sa vad cum se comporta ciudata la drum. Pentru ca, aparent, este imposibil de gasit piulita de strangere pe stoc (real, nu declarat pe site-uri) in Romania la magazinele de specialitate, inclusiv cele de profil, gen Fabory si pentru ca am promis DIY bonanza ...

IMG_2721.jpg 
IMG_2722.jpg
IMG_2723.jpg

 

Pilulita mai lunga din stanga lipsea, asadar am luat o pilulita M5 de prelungire, largit si refiletat la M6, rotunjit si prelungit filetul franei suficient cat sa pot refolosi pilulita de pe celalata furca. Toate acestea pentru ca un weekend cu soare este un lucru teribil de irosit cand saptamana se imparte intre familie si birou. Patetic, stiu, aviz amatorilor. Si ca sa ne intelegem bine, familia este un "lucru" minunat, biroul o necesitate iar bicicleta ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge: IMG_2728.jpg

 

Jale cu 23mm prin pietre. Noroc ca nu au fost decat 10km.

 

Chainline:

IMG_2747.jpg 
IMG_2750.jpg
IMG_2751.jpg

 

 

Se vede ca este loc destul pentru ca foile sa ajunga mai langa cadru, insa trebuie alt BB, cel de MTB are pe DS mai mult filet.

Cadrul este gandit pentru 135mm, dar roata spate este 130, facuta de mine la 132.5mm, se vede o saiba pe NDS.

Angrenajul este SLX 660 cu foi 48/36 de 9v XT, montate la locul lor, adica unde ar fi fost pe 3x, fara foaia mica. Ca si pozitie, foaia mica (mijlocie real) este perfect aliniata cu centrul casetei, asa cum este normal, insa mi-ar fi placut sa fie mai aliniata cu pinioanele mari pentru ca vreau sa folosesc bicicleta asta la urcari, iar 3x nu vreau. In fine, nu este o mare problema, la ce mix de componente am facut, a iesit ceva decent.

Edited by Traveller
posturi unite
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stadiul actual: IMG_2752.jpg

 

Cadru: Noname (Orbea Avant Disc 2015) disc, 57cm, 135mm O.L.D.

Furca: Orbea Avant carbon OMP tappered, disc.

Cuvete: FSA integrated cu floare custom DIY, dupa modelul Tune GumGum.

Ghidon: Ritchey WCS flat 600mm

Pipa: Deda Zero2 80mm

Roti: Mavic Aksium 622x15, in poza apare roata fata de la cursiera, dar la final va fi setul complet Aksium, 132.5mm O.L.D si flex cadru cat sa fie bine ;).

Cauciucuri: Mavic Aksium 23mm

Groupset: SLX 660 10sp, Foi 48/26 XT 9 speed, 11-36

Frane: Kuota (nu stiu ce model) manete Avid FR5

Tija de sa: Truvativ Stylo Race 400mm, 25mm setback

Sa: Selle Italia, ceva entry level venita pe cursiera.

Pedale: SPD 520.

Suport bidon: un jaf.

Greutate: 9.1kg.

 

Upgrade-uri in curs:

Tija de sa carbon, fara setback, ceva mai ieftina de pe CRC. Am luat-o pentru confort, nu pentru greutate.

Cauciucuri Vittoria Rubino Pro, 28mm <- nu am putut sa rezist pretului si parerile sunt bune de cei care le-au folosit pe gravel si all season.

Frane: 105 5800 (sa vedem, am facut o gresala in comanda, sper sa se poata corecta). Am vrut sa iau 6800, dar am luat 6700. In cazul in care nu se mai poate corecta vor merge pe cursiera unde manetele sunt tot 6700.

Alte mansoane cu dopuri in capat :).

Clema de sa fixa.

Dopuri de cadru printate 3D.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, akebono said:

Dopuri de cadru printate 3D.

 

Eu tot nu ma prind, ce sunt dopurile alea de cadru si la ce servesc? E ceva legat de routarea interna a cablurilor/camasilor? 

 

In plus, ceva mi se pare extrem de ciudat la cadrul asta: desi e un cadru 100% de sosea (nu e gandit pentru gravel/cyclocross tinand cont de spatiul relativ limitat pentru cauciucuri), furca spate e pentru OLD de 135 mm (de MTB) si nu de 130 mm (de sosea). Sigur nu e vreun defect de fabricatie care face furca spate stramba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopurile alea ajuta doar estetic, sa nu intre cablurile cu spatiu lipsa sau sa poti sa le intrerupi (fara camasa in cablu) doar cu cablu.

Am postat pozele din cataloage, nu este nimic gresit la cadru. A fost o strutocamila din faza de proiectare. Insa ... ce vezi atat de rau in asta? Era frumos sa aibe spatiu mai mare de anvelope, da, insa ... n-are :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai problema cu OLD-ul de 135 e ca trebuie sa faci tot felul de improvizatii ca sa pui niste roti de sosea pe ea, cu OLD de 130. Altfel, nu te impiedica nimeni sa iti faci niste roti custom cu butuci de MTB si jante de sosea (eventual ceva mai lat, de 17-19 mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt destul de multe roti disc de sosea pe 135, ca sa nu mai spunem ca pe CX sunt cu 15x100 si 12x142, etc. Nu am idee de ce au ales asa, insa ai vazut materialul de marketing: o bicicleta endurance foarte versatila pe care sa o echipezi clasic sau disc cu 130 sau 135.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci au niste distantiere speciale pentru redus spacingul la 130. Tu banuiesc ca nu le-ai primit cu cadrul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesti bine. Le aveau pe rcz insa m-am prins doar dupa. Insa 2.5mm cat au ramas de tensionat cadrul chiar nu are cum sa fie o problema. Nu am cautat la mavic insa este posibil sa existe ax care merge pe Aksium de 135. Pentru chestiuni de genul asta sistemul Shimano cu conuri este de mare ajutor :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite kitul complet: https://www.orbea.com/us-en/gear/kit-frenos-disco-avant-14/pdf/

 

acolo vezi si dopurile, hanger special si piesa de pe stanga: un spacer care se prinde pe cadru, as putea face asa ceva usor dintr-o saiba insa nu imi place ideea ca axul ca sta doar in suruburile alea, desi stiu ca axul sta in principal datorita frecarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Functioneaza ... sublim, mai putin franele :(. Modulatia ar fi OK insa forta de franare nu este destula pentru drumurile pe unde mergeam cu MTB-ul. Insa am reusit sa fac acelasi traseu mai putin partile de enduro :). Pe segmente am scos timpi cu 20-30% mai buni.

 

IMG_2864.jpg 
IMG_2867.jpg
IMG_2868.jpg
IMG_2869.jpg
IMG_2870.jpg
IMG_2871.jpg
IMG_2873.jpg
IMG_2875.jpg
IMG_2876.jpg
IMG_2877.jpg
IMG_2878.jpg

 

Acum de la aceeasi tura pot posta pe trei topicuri ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this