Traveller

Echipamentul unui randonneur

Recommended Posts

Las aici un link catre lista cu cele necesare, luate la drum in cursa Paris-Brest-Paris 2015, de catre un randonneur englez german care locuieste in Anglia, si care mie mi se pare ca scrie foarte frumos si la obiect:

https://cycling-intelligence.com/2015/07/26/paris-brest-paris-2015-my-kit-list/

 

Lista e folositoare nu doar pentru randonneuri, care sunt destul de putini, dar si pentru cei care vor sa practice turismul pe bicicleta fara sa care dupa ei bagaje in exces (un aspect in care ma regasesc, pentru ca am avut intotdeauna oroare de bagaje multe).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știe careva ce e crema aia ”vaseline” (care ar fi echivalentul la noi)? Am tot văzut pe site-uri din străinătate că e foarte folosită. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit, acum ceva ani, cand era fii-mea bebelus, bephantene, la un concurs, ca aveam o sa noua ce-mi facuse rani cu cateva zile inainte. Mi s-a parut destul de ok, in afara de faptul ca mi se lipeau chilotii de fund, dar jena / durerea de la frecarea cu saua disparuse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prevenție folosesc born anti-friction, dar găsisem ”vaseline” și tea tree oil ca tratament pt cazurile în care ai încasat-o grav. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am anumite probleme si ma irit in zonele sensibile inclusiv stind la masa. Pentru mine crema de galbene este solutia perfecta pentru ca alina durerea instant si cicatrizeaza in scurt timp. In rest folosesc vaselina de la Assos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustela de la Stelactive a fost prima crema pe care am folosit-o cu succes. Nu se mai fabrica. Era prea buna. Avea niste anti-enzime care impiedicau descompunerea ureei din transpiratie.

Ulterior am folosit renumitul seu de cerb. Hm. Mi s-a parut mai mult un moft.

Acum am ramas la Sudocrem care intruneste specificatiile mele: grasa, se lipeste de nu se mai dezlipeste, are oxid de zinc, este "eftina".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre alea precizează în relatările celor 2 ture, posturi separate: PBP 2015, LEL 2017.

Stricto-sensu, astea nu intra la echipament. Plus că fiecare e altfel construit. Regula de bază e să NU inovezi: mănânci ce știi că îți place și îți pică bine. Mănânci regulat câte 200 kcal (la o ora, să zicem) plus mesele principale, dar nu prea bogate.

Bei juma de litru de izotonic pe oră. Nu depășești 60 g glucoză pe oră (adunat din mâncare și băutură).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare interesant ca omul cara dupa el o camera foto si 2 baterii de rezerva (deci face o gramada de poze) la un eveniment la care nu ai tare mult timp de pierdut.

 

Plus mentiunea ca "va lua cu el doar doua camere de rezerva", din care reiese ca de obicei cara dupa el mai mult de 2 camere. Iarasi mi se pare ciudat ca in mod uzual are nevoie de placute SPD de rezerva si de cauciuc de schimb. Nu prea vad de ce ai avea nevoie de ele la ture de 1-3 zile, pe sosea, in contextul in care se ofera si asistenta tehnica si mai ales in contextul in care vitezele medii cu care se merge la ture de genul asta sunt relativ mici. Nu mi-e foarte clar deci in ce conditii isi face el turele in mod uzual astfel incat pentru PBP face respectivele "sacrificii"...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, JDM said:

 Pentru mine crema de galbene este solutia perfecta pentru ca alina durerea instant si cicatrizeaza in scurt timp. In rest folosesc vaselina de la Assos.

 

+1 si aici, desi cu cremele nu sunt prieten mare, a trebuit sa ma invat cu crema de soare la ture lungi. Sunt varza iarasi si la propriu si la figurat...sunt mai rosu decat rosu bordo. Partea buna e ca se potriveste cu echipamentul si bicla.

 

Apropo de LEL, un singur roman a terminat LEL 2017, mai exact o prietena, Andreea, cu 45 de minute inainte de a se inchide deadlineul. La fel putem sa cautam pe cei din TCRNo5, Transcontinental Race, cum ar fi Levi, care a terminat pe locul 19. Au participat 6 romani anul asta.

 

Un cauciuc de rezerva pentru drumuri necunoscute e mereu util, insa 1-2 camere e foarte putin pentru ture mai lungi, iar daca mergi in curse de genul si nu cunosti pe nimeni si ai ghinionul sa ramai cine stie pe unde cu 2 camere, e destul de aiurea.

 

In weekend am facut 307.3km si am avut 3 camere la mine, in ideea ca nu stam sa le peticim. Bucuresti - Balchik - Constanta. Nu am facut nici o pana, dar un amic a facut doua, una destul de nasoala cu un pop nit destul de lung care a trecut prin cauciuc, camera, banda si a lovit janta destul de bine. Era sa o musc si eu cand am trecut avand vreo 45-50km/h, cica peste o frunza ruginta, nu stiu ce am avut in cap...era o bucata de tabla care semana cu o frunza. Partea nasoala e ca m-a cam aruncat intr-o parte, ceea ce m-a cam dezechilibrat nestiind de ce pana nu am auzit sunetul metalic dupa ce a cazut tabla care a zburat nitel prin aer. Pe spate avea o geanta de sa, gen Apidura cum e in poze, dar alta marca, care a ajutat la toata distractia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nu stiu cum fac altii pene, eu in medie fac o pana, maxim doua pe sezon (inclusiv pe soselele de munte pline de gropi din Romania) si o parte din ele au fost rezultatul unor decizii tehnice proaste (montajul gresit al cauciucurilor, presiune prea mare sau prea mica). Incluzand aici si ture de cicloturism, unde greutatea totala a ansamblului ajungea pe la 120 kg. In general n-am decat o camera de rezerva la mine (si era o vreme cand nu o luam nici pe aia decat la turele de peste 50 km), doua mai car la turele de cicloturism, pe ideea ca trec mai multe zile pana ajung prin proximitatea unui magazin care vinde componente de bicicleta.

 

Acum na, probabil ca se sparge mai des in turele in care se merge mult in pluton si in care nu vezi nimic in fata ta, ca sa apuci sa eviti eventualele obstacole de pe drum sau sa minimizezi socul pe care il incaseaza rotile la trecerea peste diverse obstacole. Si probabil ca depinde si de cauciucurile folosite, alea ultra performante, care in general au TPI foarte mare, se taie mult mai usor, in special daca le si umfli la presiuni apropiate de maximul permis de constructor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller O idee foarte buna si un pretext pentru a mai reanaliza minimul de echipament care ar trebui luat pentru trasee de mai multe zile.

@Mookyama Cate camere ar trebui carate e un subiect bun.

Ca discutam de anduranta, eu nu as lua nici o anvelopa de rezerva dar as utiliza anvelope cu rezistenta crescuta. Momentan sunt fan al categoriei Marathon de la Schwalbe. Din pacate, nu se mai gaseste cam nimic sub balonaj de 32 ceea ce schimba radical alegerea tipului de bicicleta. Sunt de acord ca au o rezistatenta la inaintare ceva mai mare, sunt ceva mai grele dar sunt sigure. Pe chestia asta, nu mi-as lua nici macar doua camere ci doar una si cele necesare pentru petecire. Timp se gaseste pentru ca regimul de rulare in anduranta este ceva mai relaxat, cel putin teoretic si oricum, pauzele pot ajunge si la 30 minute.

Foarte interesanta abordarea asta pe categorii de bagaj si utila tot-odata.

Imi dau seama ca nu sunt singurul care tot indeasa in bagaje. Scule, nu am luat nici eu mai multe si probabil ca daca as merge sa fac PBP nu mi-as lua un rand de haine "de casa" (de fapt o bluza cu maneci lungi si un pantalon de alergat din material subtire, un chilot, o pereche de ciorapi, niste slapi extrem de minimalisti si usori) ci mi-as lua doar o a doua pereche de pantaloni cu bazon. Tot pentru caldura mai iau inca o camasa de corp de data asta din cele de mers pe munte. 

Cautand incalzitoare usoare, cu volum mic dar eficiente, am gasit o bluza de corp cu maneci la imbracaminte de alergari (Kalenji, Decathlon).

Ce a cantarit cam doua kg la ultima iesire a fost mancarea (batoane, seminte) o jumatate de litru de apa de rezerva si o jumatate de pepsi, ambele pentru situatii disperate dar cu o planificare buna a traseului, se poate renunta la ele.

Intr-adevar, daca vrei sa participi la PBP sau LEL sau alte ture de peste 400 km, atunci trebuie sa fii pregatit sa le parcurgi cu medie de macar 25 km/h ca sa ajungi sa le termini in minim 15 km/h cu tot cu pauze. Oboseala este un mare dusman si isi spune cuvantul. In ultimii doi ani, am constatat, ca de la un anumit moment, organismul intra intr-un fel de rutina (de fapt regim de anduranta). Oricat m-as stradui mentin un anumit nivel de efort fizic, organismul "se aseaza" la un nivel corespunzator unei frecvente cardiace de 140 bpm. La mine, asta corespunde pragului aerob. Viteza de deplasare, e cat e.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Omul e tare priceput, nu e un incepator, iar cauciucuri, cat si camere, foloseste doar gama pro, plus ca umbla cu regulator de presiune dupa el. Se intampla, nu stii niciodata ce te poate intepa pe drum. Cris a facut o pana cu roti de 2.1, RoRo, de la un spin de salcam de 4mm, care era si tare moale, culmea...Eu pana pa curisera nu am facut pana acum. Sau parca una?! De fapt, noi doi, impreuna, cred ca avem ea 2 pene, eu poate una, atat pe mtb, cat si pe curisiera, insa am taiat putin un cauciuc intr-o sticla de cola de 250ml.

 

@iacobdoc Asta i-am spus si lui legat de camere; el foloseste SV 20 ultra light de la Schwalbe, eu Race 28 de la Continental. Culmea e ca amandoi suntem "fani" Schwalbe (exageram nitel :D) , atat la mtb, cat si la cursiera. Diferenta pe hartie e de 40 grame intre cele doua modele, daca nu ma insel. Insa la un pop nit de 20mm cred ma bucur ca nu i-a stricat janta. Eu am mai multe variante, atat light cat si de pana in 110gr, am inceput cu maxxis, dar am trecut in timp la altele mai usoare. Dar nu plec fara camere si bineinteles, fara petece, mai nou autoadezive pentru ca se usca superglue-ul cand ti-e lumea mai draga. Cum ziceam mai sus, el le si arunca dupa pana si cumva ii dau dreptate : la cat de des fac pana, chiar daca am facut doua, spre mirarea mea,  si-au scos banii si nu cred ca merita efortul sa fie peticite. Cumva ii dau dreptate, dar eu sunt mai zgarcit :D si mai atent, nu stiu cat pene voi face pe drum, pot sa le arunc la intoarcere. Asta daca nu e ceva pana mai serioasa.

 

Schwalbe SV20 - https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=5060

Conti Race 28 - https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=464

 

Pana a facut-o tare repede, desi are bicla pe disc, nu ca ar conta asta. Spre mirarea mea, eu ma misc mai incet sincer sa fiu. Cred ca i-a luat sub 5 minute, miscandu-se lejer, a dat cateva pompe, apoi a bagat un tub de codoi, cum zicea Elena Ceausescu (CO2).

-

Cel mai important detaliu e sa stii unde mergi, ce faci, cu cine mergi, cate zile vei sta, vremea mai ales pentru ca risti sa nu cari ce trebuie sau sa cari chestii in plus, etc. Hainele e o treaba, echipamentul alta treaba, chestii utile pentru bicla alta treaba (kit pana, pompa, levier, zip, etc), chestii utile pentru tine (sampon, prosop, periuta, pasta, bricheag, etc). Call me crazy, inca invatam despre asta si sunt atent la ceea ce scrii si te urmaresc indeaproape. Spre bucuria mea, fata de anul trecut cand ajungeam la 180bpm, anul asta la peste 30 de grade am ajuns la 160bpm. Si asta pe panta de peste 6%. De asemenea, de la o ora pe Posada am ajuns sa scurtez sub 20 de minute; eu zic ca am evoluat putin, putin. Nu mai luam batoane la noi si alte chestii, luam just in case 2 batoane de la Powerbar  si ceva gel cu cofeina (ca asa a fost sa fie) de la High5 (mie imi face stomacul praf), plus electroliti de la Sis si High5, care pe mine ma ajuta, mai ales ca e nitel dulce :D Ah, mai nou ma dau pe Snickers, vechea mea boala...La intoarcere, am inceput sa ma tremure din tot corpul. Nu stiu daca de la nervi, ca ne-a taiat unul calea intr-o curba sau de la altceva. Aveam o jumatate de Snikers super topit; pedalam prin Constanta (de abia intrasem in oras) cu ambalajul in gura de se uita lumea la mine, iar la semafoare intram in modul pisica, limgeam ambalajul :)) Inca mai am multe de invatat.

http://smartatletic.ro/triatlon/antrenamentul-pe-baza-pulsului

 

Viteza de rulare la noi a fost de 30km/h, tot in stil anduranta. Asta daca nu era vant. Si zic 30 pentru ca sunt pauze, care trebuie sa le echibrezi cand nu ai vant sau alte probleme. Vantul si asflatul prost sunt tare pacatoase, te toaca si psihic. Pe langa soferi si trafic. Iar la turele de anduranta, daca esti cu psihicul la pamant, esti si tu la pamant, poate sa ai picioarele lui Sagan si bicla lui Cancellara. E tare nasol sa mergi cu 45 si sa ajungi la 25 de la vant sau chiar mai putin. In general, incercam sa mergem cu 30km/h ca sa putem scoate 25+ km/h media si asta datorita unor calcule pentru a ajunge cu bine si cat de cat in timp la destinatie, preferabil pe lumina, drept urmare ne-am limitat sub 200km parcursi. Si am mers cu cursiere si rucsaci, eu am fost singurul cu gentuta la sa (15L). Cei cu care merg sunt peste nivelul meu, dar cu ei am evoluat tare mult. Si le multumesc tare mult pentru asta! :D Plus ca am invatat sa fiu mai ordonat decat am eu ocdul meu cu chestiile ordonate. Sau un fel de ordine, dar mai "ciclista" ca sa zic asa, stiu ce sa isi ia cu ei. Nu ma iarta...si sunt pereche, fac turele cunoscute de randonneur (100,200,300,400,600,1000).

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Mi-a placut ce am citit. Eu, pe langa brisca mai car si o bricheta Zippo si benzina intr-un recipient mic, special si fara astea nu plec la drum lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, iacobdoc said:

@Mookyama Mi-a placut ce am citit. Eu, pe langa brisca mai car si o bricheta Zippo si benzina intr-un recipient mic, special si fara astea nu plec la drum lung.

 

Am fost fumator, iar bricheta Zippo, un model simplu, dar foarte drag mine, mi-a fost de suflet, ochii si bricheta intr-un cuvant. Totusi, de-a lungul anilor am experimentat diferite brichete si daca ar fi sa pun pe locul 2 ceva, as merge pe Bic, varianta mini. Si e si usoara, mica, merge brici, atentie sa nu o pierzi. Si mai aveam niste chibrite de trebuia sa rupi batul si sa tragi pe banda ca sa il aprinzi, puse intr-o tascuta, de backup. Pentru un fumator e grav sa nu aiba tigari, dar mai ales foc. I-am vazut pe unii chinuinduse la intrerupatorul vestiarului, in liceu, incercand sa isi aprinda tigara de la scanteile provocate de cele doua fire prin care trecea curent electric.

 

Brisca am una Victor Inox, briceag pe care l-am luat din Geneva si l-am si inscriptionat la ei in intetia de al oferi cadou, doar ca s-a facut cadou la mine in gentuta :D A fost mai scump decat la noi, stiam asta, dar cand are omul o pasarica...mi-a placut magazinul lor tare mult, oamenii de acolo, feelingul cumva. A fost interesant si tanti care l-a inscriptionat tare de treaba. A raschetat pe plastic cu ceva scula legata la un PC de pe vremea bunicii, apoi a dat cu ceva guma/creta alba si moale si apoi l-a sters cu o carpa si tanaa. Arata bine :)  

http://www.magazinoutdoor.ro/47-briceag-victorinox-swiss-army

 

Recomand un excel/open office cu cele necesare. Mai adaugi, mai stergi, poti face diferite sheeturi in functie de nr de zile, zone, etc, astfel incat sa nu iti scape ceva si preferabil sa ne pregatim din timp, eu mi-am invatat lectia cu pregatitul in ziua plecarii. Eu inca mai lucrez la el.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Eu mi-am luat bricheta Zippo cand imediat dupa ce m-am lasat de fumat. Brisca e tot un Victor Inox dar modelul ceva mai maricel, mai simplu: lama si tirbuson dar are sistem de protectie la inchiderea accidentala a lamei.

Liste de echipamente am tot facut de-a lungul timpului. Ce nu am facut a fost sa notez dupa fiecare tura ce anume am folosit din ce am carat pentru ca este evident ca experienta personala dicteaza ceea ce cari. Cei care fac pene vor cara o camera in plus, cei pe care i apuca frigul la un anumit moment, vor cara ceva pentru imbracare in lus, cei maniaci in cele ale igienei vor cara mai multe servetele umede si uscate, cei care au incasat o diaree vor cara mai multe medicamente, etc, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Mookyama said:

Un cauciuc de rezerva pentru drumuri necunoscute e mereu util...

Sau petice pentru taieturi in anvelope. Mult mai usor decat sa cari o anvelopa:

 

 

Eu am luat un set de pe wiggle, ca sa stau linistit (dupa ce am taiat o anvelopa si am impins bicicleta pana acasa, vreo 10 km):

http://www.wiggle.co.uk/park-tool-emergency-tyre-boot-patch/

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iacobdoc acum imi dau seama ca nu am luat medicamete pentru probleme "mari si rapide" :D Si da, trebuie sa fi chibzuit mereu si sa pastrezi un echilibru, altfel risti sa ai un bagaj voluminos mai ceva ca si cum ai merge pe munte. Si pentru ca am fost la mare cu bicla prima data (altfel spus bagaj limitat), seara, o sa fie mereu racoare ceea ce aduce un surplus de haine, cumva necesare. Noi, baietii, ne-am luat bluze de ciclism cu maneca lunga de toamna tarzie si vreau sa zic ca au fost binecuvantate :)) Iar fetele, chiar ceva mai gros, temperatura scazand bine sub 20 de grade. Desi am stat in pantaloni scurti, fuste, s-a simtit bine frigul aproape de mal.

 

@BogdanTimisoara faina ideea. Pe moment am folosit o hartie de un leu romanesc, fiind de plastic a prins bine. Am inteles ca se mai pun monede, dar nu a fost cazul si nici nu m-ar incanta ideea, cel putin la rotile mai subtiri, de cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Mookyama said:

... am folosit o hartie de un leu romanesc, fiind de plastic a prins bine...

Eu nu mai vreau sa bag bani in biciclete :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, lasă că vor ele! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne feri să le lași cardul

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca asta o sa fie primul post sau printre primele 5 posturi puse pe blogul de ciclism cand o sa fie gata. Tare interesant subiectul :) (Momentan e unul un WP free, tare limitat si enervant, asa ca o data ce imi rezolv cu hostingul la siteul meu cazut :( o sa il trec pe .com, un an cu .com probabil). Insa cred ca o sa il fac impartit, pe 1-2 nopti si pe mai multe nopti, maxim 5-7, ceea ce cam complica lucrurile la nivel de bagaj din ce observ. Mai sap, cel putin pentru a doua parte a articolului. Ma bate gandul sa iau un interviu cuiva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now