Sign in to follow this  
freetools

Jante 24 gauri dt swiss r450

Recommended Posts

Mă gândeam să strâng piese pt un set de roti mai ușoare de cursiera.

 

Am găsit jantele dt swiss r450 la 7 euro bucata dar au 24 gauri.

 

Mă gândeam să iau aceste jante + niste spițe sapim laser + butuci novatec 171/172 de pe alixpress.

Așa pe hârtie roata fata ar ieși pe la vreo 670-700gr iar spate in jur de 800gr

 

Acum nu știu cât de rezistente ar fi rotile aste cu 24 spițe.

Recunosc că mai trec peste un canal, pai trec peste calea ferată nu cu viteza dar nici cu viteza melcului, nu știu dacă e ok cu spițele așa puține.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numărul de spițe nu e factor determinant, ci rezistența lor și a jenții.

Și construcția per ansamblu a roții.

Am roți cu 24 de spițe de mai bine de 4 ani și n-am avut nici o problemă.

Nu sunt atât de ușoare pe cât îți propui tu, dar pt mine sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, freetools said:

Am găsit jantele dt swiss r450 la 7 euro bucata dar au 24 gauri

Jantele alea merg si cu frane de cursiera sau numai disc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu, le-am dat mesaj și vad ce zic.

Eu am nevoie pe janta.

 

Din ce vad pe net sunt cu frana pe janta. Dar nu sunt sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general butucii cu mai putine gauri se preteaza mai bine la spitare radiala decat cei cu mai multe gauri, din cauza ca e mai mult material intre gauri. Acum depinde mult si de modelul de butuc, indiferent de numarul de gauri: unii butuci sunt ganditi din start pentru spitare radiala, la altii se interzice explicit asta, in timp ce altii tolereaza "pe barba utilizatorului".

 

Despre ce model de butuc e vorba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o privire rapida pe intenet, sunt cazuri de persoane care au folosit butuci Novatec pe fata si care au cedat catastrofal din cauza spitarii radiale. Nu stiu in ce masura asta e relevant statistic, dar poate ca ar fi de evitat spitarea radiala in acest caz. Orice castiguri sunt, oricum, marginale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu cred ca da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butuci de pe aliexpress, jante de 5 euro si spirare radiala...what could possibly go wrong?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu cam aceleasi lucruri care s-ar intampla si daca nu ar lua componentele la cel mai bun pret. Pana la urma sunt DT Swiss si Novatec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, LucianLS said:

Butuci de pe aliexpress, jante de 5 euro si spirare radiala...what could possibly go wrong?

Butuci sunt novatec și nu sunt fake ii iau de acolo pt că acolo găsesc culoarea roșie și 24 gauri. As lua din Germania că i-am găsit la pret bun dar au numai pe alb 

 

jantele sunt la reducere nu sunt jante de 5 euro 

 

Tot setul iese pe hârtie pe la 1400-1500 grame la 600 lei.

 

 

Acum sa vad in realitate cat au jantele daca au 450 Gr e ok.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, omul se suceste cam mult

 

Voi ce ziceti

 

Sa dau comanda de butuci aia de pe alixpress

Iese roata spate asa

450 gr janta

270 butucul

180gr 24spite sapim d-light

900gr roata spate 

 

Pe fata iese  750gr roata

 

Legat de spitarea radiala vad ca pe bicicletele devron sunt aceiasi butuci si sunt cu spitare radiala

 

 

 

total 1650gr  daca  asta ar fi greutatea spitelor

 

sau m-am gandit sa iau si ceva gata facut

500 lei

https://www.campagnolo.com/JP/en/Wheels/wheel_khamsin_asymmetric

 

sau

600 lei

 

https://www.rosebikes.ro/mavic-mavic-aksium-28-700-c-road-wheels-858823

 

Problema e ca la rotile asta banuiala mea e ca au peste 1kg pe spate undeva la 1.100gr

Si inca ceva, trebuie sa pot folosi cauciucuri 700x23c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Mavic: față 865 g, spate 1015 g

Pentru Khamsin, perechea cântărește 1790 g

Pe ambele poți folosi 700x23c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie, rotile Campagnolo cantaresc masa specificata de ei doar in cazul in care vin cu freehub body compatibil Campagnolo, cele in versiune Shimano/SRAM cantaresc ceva mai mult de obicei (roata spate, ca cea fata e identica, evident). In cazul Khamsin, roata fata cantareste 815g, roata spate cu freehub body Campagnolo cantareste 975g, iar roata spate cu freehub body Shimano/SRAM cantareste 1014g (deci 1829g fata de 1790g pentru wheelset).

 

La Mavic Aksium apar iarasi mici diferente intre Aksium si Aksium Elite. Aksium cantaresc cat a spus @fizikant, Aksium Elite cantaresc 815g + 970g = 1785g, diferenta de masa fata de Aksium fiind datorata jantelor care sunt imbinate utilizand alt procedeu (pinned in cazul Aksium, sleeved in cazul Aksium Elite). Altfel, butucii, spitele si limita de greutate sunt identice. Ah, iar Aksium Elite vin si cu o pereche de cauciucuri Mavic numai bune de aruncat la gunoi (destul de grele, latime mult mai mica decat cea declarata, aderenta precara pe ud). Cele de 28mm montate pe jantele Aksium Elite au undeva la 25 mm latime reala (masurate de mine), in timp ce cele de 25mm probabil ca au latimea reala de 23.

 

De curiozitate, tu ce greutate ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jur de 75-76 și trag la jogging sa mai dau jos 6 kile sa ajung la 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, in cazul asta as zice sa iei cele mai usoare roti pe care ti le permite bugetul (gata construite sau nu), nu cred ca se pun alte probleme la greutatea ta. Vezi ce gasesti interesant la Superstar Components, uneori au oferte bunicele la rotile lor, care se invart pe la 1600g perechea. Atentie doar ca vin cu freehub body de aluminiu, care te cam obliga sa folosesti casete pe spider.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i problema cu freehub-ul de aluminiu.

 

Și la mtb am tot aluminiu cu pinioane normale dar am băgat capse din alea și nu s-a ciupit deloc casetă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, majikstone said:

Vezi ce gasesti interesant la Superstar Components ...

Ai idee cat dureaza constructia? Imi fac cu ochiul un set de MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, akebono said:

Ai idee cat dureaza constructia? Imi fac cu ochiul un set de MTB.

 

Nu stiu, inca nu am comandat nimic de la ei, desi am urmarit ceva vreme modelele lor de sosea, care par sa aiba reviewuri bunicele. Pana la urma am renuntat momentan la ideea de a cumpara un set de roti usor, in special astea mai ieftine (sa zicem sub 300 de euro) vin cu compromisuri pe care in final nu prea sunt dispus sa le fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, evaluez si eu acum. Vad ca au un hub cu 6 paws cu 102 poe. Par cam mici dintii, dar si clichetii au 3 dinti fiecare. Par ok ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

  Problema e ca la rotile asta banuiala mea e ca au peste 1kg pe spate undeva la 1.100gr Si inca ceva, trebuie sa pot folosi cauciucuri 700x23c

 

 

 

Ma bag si eu in seamă. Tocmai ce mi-am făcut un set de roti de 29". Jante Dt Swiss XM401, butuci Dt Swiss 350 spite Sapim D-Light. Au fața 807 si spatele 924 grame.

Jantele au 455 grame, cântarite.

Dar sunt de All Mountain, lățime internă 22,5mm

Sigur voi vorbiti de roti de cursieră?

 

 P.S. Initial am vrut jante XR331 de 380 g, dar am zis sa nu risc si am înghițit inca 70 g.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bineinteles ca de roti de cursiera vorbesc eu.

 

Atata cantareste janta DT SWISS Rim 700C R450    440gr

 

 

Cred ca merg pe roti custom pt ca alea gata facute au peste 1kg pe spate iar eu doresc sa nu depasesc 900gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotile de cursiera au jante facute sa reziste la presiuni mult mai mari decat cele de MTB, de aici vine o parte din diferenta de greutate. Iar greutatea economisita la nivel de butuci nu e neaparat relevanta pentru ca e relativ statica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this