Recommended Posts

Salut! Ieri, mi s-a scurs niste WD-40 pe discul de la frana si fata, si spate. Frana nu mai tine decat foarte putin, indiferent de cat de stransa este. As vrea sa stiu daca este posibila "repararea" discului, fara ca acesta sau alte componente ale sistemului de franare sa fie schimbate.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai la indemana ar fi sa cureti discurile cu solutie de curatat geamuri, cu o carpa curata. Dupa care stergi cu alta carpa curata si uscata.

Problema e ca ai contaminat si placutele. Si alea trebuie scoase si curatate sau inlocuite.

Mergi la un atelier daca nu te descurci singur.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Traveller said:

Cel mai la indemana ar fi sa cureti discurile cu solutie de curatat geamuri, cu o carpa curata. Dupa care stergi cu alta carpa curata si uscata.

Mersi de reply. Am sters deja cu CIF, nu a avut niciun rezultat. Am mers si cu frana pusa intr-o panta, am incins destul de tare discul, a tinut la inceput dupa aceea nu a mai tinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povestea clasica a contaminarii placutelor de frana. Atentie! Nu e vorba de uzarea discului ci de impregnarea placutelor de frana cu WD40.

Trebuie sa faci urmatoarele:

 

1. Dai jos rotile, eventual si discurile de frana de pe roata si le cureti cu: solutii alcoolice, cel mai bine cu alcool izopropilic.

2. Dai jos placutele si stergi etrierul tot cu o carpa cu alcool izopropilic sau solutii alcoolice,

3. Schimbi placutele de frana cu altele sau incerci sa le decontaminezi prin tratament termic, pe riscul tau. Eu, pe riscul meu, am facut-o de destule ori fara probleme. Pui placutele pe un ochi de aragaz si dai drumul la foc cu flacara mica. Flacara sa nu bata pe placute. La un moment dat, fonta ochiului atinge o temperatura la care iese un picut de fum. Ala e momentul in care hidrocarburile s-au ars/evaporat. Inchizi focul, le iei cu un patent si le lasi sa se raceasca pe gresie. Daca ai noroc (90% sanse de succes) te-ai scos, daca nu, nu.

 

Inutil sa spun ca ai nevoie de o carpa curata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, iacobdoc said:

Povestea clasica a contaminarii placutelor de frana. Atentie! Nu e vorba de uzarea discului ci de impregnarea placutelor de frana cu WD40.

Trebuie sa faci urmatoarele:

 

1. Dai jos rotile, eventual si discurile de frana de pe roata si le cureti cu: solutii alcoolice, cel mai bine cu alcool izopropilic.

2. Dai jos placutele si stergi etrierul tot cu o carpa cu alcool izopropilic sau solutii alcoolice,

3. Schimbi placutele de frana cu altele sau incerci sa le decontaminezi prin tratament termic, pe riscul tau. Eu, pe riscul meu, am facut-o de destule ori fara probleme. Pui placutele pe un ochi de aragaz si dai drumul la foc cu flacara mica. Flacara sa nu bata pe placute. La un moment dat, fonta ochiului atinge o temperatura la care iese un picut de fum. Ala e momentul in care hidrocarburile s-au ars/evaporat. Inchizi focul, le iei cu un patent si le lasi sa se raceasca pe gresie. Daca ai noroc (90% sanse de succes) te-ai scos, daca nu, nu.

 

Inutil sa spun ca ai nevoie de o carpa curata.

 

Mersi de reply, voi incerc in viitorul apropiat si varianta, mersi mult de ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum am doar frane mecanice pe disc dar tot mai scap cate o mana cu vaselina pe disc, asa din cand, in cand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now