Sign in to follow this  
Nemesis

Schimbare angrenaj sau foi

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Mi-am schimbat cursiera si aceasta are un angrenaj 53/39 fata de 50/34 cu care eram obisnuit. Am fost cu ambele la un service sa le schimbe angrenajele si mi s-a spus ca nu se potrivesc. Ma grabeam si nu am cerut detalii suplimentare. Pe cursiera noua scrie pe cadru BB30 si BCD 130 pe angrenaj, pe cea mai veche am BCD 110 BB??. Ambele valori sunt fixe si neaparat trebuie sa caut un angrenaj cu aceste 2 valori? Pot schimba doar foaia mica cu una de 34? Angrenajul este SRAM Force carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil ai nevoie de un adaptor de la GXP la BB30 pentru a putea monta angrenajul Sram Force.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa lamurim ce e de lamurit:
BCD = Bolt Circle Diameter = diametrul cercului dat de cele 5 (sau mai putine, dupa caz) puncte in care se fixeaza foile pe bratele pedalierului. Pedalierul vechi, compact, cu foi 50/34 are BCD de 110 mm, in timp ce pedalierul nou, standard, cu foi 52/39 are BCD de 130 mm. Asta inseamna ca nu poti pune foile de pe unul pe celalalt.

 

BB30 = un tip de standard pentru axul pedalierului, respectiv pentru tipul de monobloc (ansamblul de rulmenti pe care sta axul pedalierului in cadru). Pedalierul nou zici ca e pe standard BB30, pedalierul vechi e cel mai probabil pe standardul "clasic" BSA68, in versiunea lui de la Shimano (Hollowtech II) sau SRAM (GXP). Din nou, din cauza ca axul pedalierului BB30 are un diametru de 30mm iar cel al pedalierului vechi are un diametru de 24 mm, nu le poti interschimba. Daca in schimb gasesti un monobloc sau un adaptor pentru monobloc compatibil cu cadrul cel nou si pedalierul cel vechi, atunci poti monta pedalierul vechi pe cadrul nou.

 

Un exemplu de adaptor: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=71899;menu=1000,2,81


Din ce inteleg, pedalierul nou e SRAM Force Carbon. Cel vechi ce model e?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel vechi este FSA Carbon Pro. Pot lua si ceva SH bun sa nu mai trebuiasca adaptoare ca oricum din ce am mai citit, nu se pot chiar schimba angrenajele intre ele dar nu stiu ce sa iau...

fz2qn6.jpg

 

25676m8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, angrenajul vechi nu merita "efortul", e pe un standard vechi de ax/butuc pedalier. In cazul asta, solutia cea mai simpla e sa cumperi un pedalier compact pe standard BB30 (nou sau second-hand) si sa il vinzi pe cel actual daca nu mai ai nevoie de el.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mult mai interesant 53/39, mai ales daca mergi in mare parte pe plat.Parerea mea.

Macar incearca o perioada sa vezi cum te simti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu doream să-l întreb de ce are limbrici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vreo 3000 KM cu acest angrenaj, in mare parte pentru Constanta este ok dar avem si pe aici cateva dealuri, scurte ce este drept unde simt nevoia de cativa mai putini dinti pe foaia mica. Am urcat Trans cu 34/28 , nu stiu daca as putea cu 39/28. Pana la urma iau cealalta cursiera pentru astfel de ture...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this