baudolino

Alegere bicicleta ~1500RON

Recommended Posts

Daca tot iesi pe sosea, renunta la furca telescopica.

E slabuta, face joc destul de repede + ca te incarca cu vreo 1.5 -2 kg aiurea (vb de furca de pe focus marakas).

Sunt furci fixe destul de solide care sa faca fata unor gropi care le mai iei ocazional sau unor linii de tramvai mai ridicate, canale, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot iesi pe sosea, renunta la furca telescopica.

E slabuta, face joc destul de repede + ca te incarca cu vreo 1.5 -2 kg aiurea (vb de furca de pe focus marakas).

Sunt furci fixe destul de solide care sa faca fata unor gropi care le mai iei ocazional sau unor linii de tramvai mai ridicate, canale, etc.

Problema furcii, din ce am inteles, se poate remedia in timp. Mai au cei de la Maros, un Focus Ariba cred, cu dotari mai bunicele si cu furca rigida (are 11Kg) dar imi depaseste bugetul (costa cca.1700 ron):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da.. m-am uitat si eu la bicicleta aia, cam scumpa.

Si cube alanlog era mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite si aici, daca vrei o poza mai mare

Rock Machine 08 Collection

Pretul e pk, sunt tari in care e vreo 13 milioane, altele in care e 17 (Cehia).

Inca cred ca daca renunti la furca telescopica (eu nu as avea nevoie in conditiile date de tine, dar tu stii mai bine), as reusi sa scot poate ceva mai bun, facut pe piese, unele second, altele noi.

In fine, pt. oras, din ce vad eu la specificatii este ok, are si suspensie in tija de sa chiar.

Nu inteleg chestia aia care ai mentionat-o mai sus, despre furcile Suntour, cum ca se pot remedia in timp. Adica repara? Nu e nici o aluzie, pur si simplu nu inteleg eu.

Edited by Catalin_
corectare

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite si aici, daca vrei o poza mai mare

Rock Machine 08 Collection

Pretul e pk, sunt tari in care e vreo 13 milioane, altele in care e 17 (Cehia).

Inca cred ca daca renunti la furca telescopica (eu nu as avea nevoie in conditiile date de tine, dar tu stii mai bine), as reusi sa scot poate ceva mai bun, facut pe piese, unele second, altele noi.

In fine, pt. oras, din ce vad eu la specificatii este ok, are si suspensie in tija de sa chiar.

Nu inteleg chestia aia care ai mentionat-o mai sus, despre furcile Suntour, cum ca se pot remedia in timp. Adica repara? Nu e nici o aluzie, pur si simplu nu inteleg eu.

Referitor la remediul privind furca...poate fi schimbata in timp :D

Nu vreau sa imi fac nimic din piese inca...sa zicem ca totusi ma incapatanez sa imi iau ceva gata facut (chit ca poate mi-as lua o mica teapa) si apoi o sa simt si eu ce va trebui schimbat, pe pielea mea. In aceeasi idee, vreau sa vad si cum se comporta cu o furca telescopica; in functie de evolutie, intentionez sa o schimb apoi cu una rigida, eventual ceva roti ami usoare...dar sa imi iau bicla mai intai :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona Dew 2008 (1200 ron)

CADRU: Kona Aluminiu 7005 Butted

FURCA: Kona P2 700c

MANETA: Shimano EZ-Fire Integrated 8x3

SCHIMBATOR FOI: Shimano Tourney

SCHIMBATOR PINIOANE: Shimano Altus

ANGRENAJ: FSA Dyna Drive 28/38/48

BUTUC PEDALIER: RPM BB-7420

BUTUCI: Formula

JENTI: Rigida Cyber 10

SPITE: Sandvik Stainless 15g front/14g rear

ANVELOPE: Continental CountryRide 700x37c

SA: Kona Comfort

PEDALE: Xerama SP-941

FRANE: Tektro M530 + mante Shimano EZ-Fire Integrated

***

Merida TFS 100 (1200 ron)

Angrenaj Shimano M191 48-38-28 CG

Anvelope CST C1393 40

Butuci Shimano RM30/Joytech

Frână f/s Merida-V

Furcă Suntour M2000NA 50 preload

Geometria cadrului Crossway TFS6061

Ghidon X-Mission STEEL Rise 600

Jantă Double Wall Black/CNC

Lanţ Shimano CN-HG40

Manetă schimbător Shimano EF50

Mansoane Merida New

Mărime 46-48-52-55-58 / 42L-46L-50L

Monobloc Shimano UN26

Pedale XC Steel

Pinioane Shimano CS-HG30-8 11-32

Pipă X-Mission Speed 17

Scaun X-Mission Cross / Juliet

Schimbător f Shimano M310 31.8 T-Swing

Schimbător s Shimano Acera-X

Tijă Alu 27,2

***

Rock Machine Crossride 250 (1300 ron)

CADRU Alu 6061 Prestige

SUSPENSIE SPATE --

FURCÃ Suntour SF8-NEX4110, 63mm

SCHIMBÃTOR SPATE Shimano Acera

SCHIMBÃTOR FAŢÃ. Shimano C102

MANETE SCHIMBÃTOR Shimano ST-EF60-8

FRÂNE alu V-brake

ANGRENAJ Truvativ X Flow 3.0, 28/38/48T, 170

PINIOANE Shimano HG30, 11-32T

RULMENT ANGRENAJ Neco cartridge

RULMENT FURCÃ Ritchey Logic Zero Intgr.

PEDALE Marwi alu

BUTUCI Formula / Shimano RM30

JENŢI Mach1 EXE, 32H

SPITE Mach1

ANVELOPE Kenda Kwick, 700x35C, 30 TPI

GHIDON Zoom

PIPA GHIDON Zoom A-head adjust.

TIJA ŞA Zoom susp.

ŞA WTB Speed V Sport SE

MÂNERE Ritchey TGV Pro

...ce sa aleg ?

As vrea sa ma tina macar cateva luni componentele, pentru ca apoi intentionez sa mai upgradez, iar in sensul asta as prefera un cadru cat mai ok (daca ajung sa schimb si cadrul...nu e de bine)

Ceva sugestii, comentarii !?

Multam anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu merita nici una... cu banii pe o bicicleta noua dar cu piese low-end plus upgrade-uri mai bine iti iei ceva second full deore acuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma nu ajung la nici o decizie :D

In cazul asta as putea astepta inca 1-2 luni sa vina prin stocuri Rock Machine 350... sau sa optez pentru:

Kellys Neos 2008 1500RON (sper sa fie pretul corect, cel de pe site de la DouaRoti)

CATEGORIA: CROSS

CADRU: Aluminium alloy

MARIME CADRU: 17" ,19" ,21"

FURCA: RST Neon Tnl, 60mm , oil/coil+MCU/Lockout

ANGRENAJ: Truvativ Isoflow Power Splin

MANETE SCHIMBATOR: Shimano Deore ST-M510 Rapidfire Plus, 27 viteze

SCHIMBATOR FATA: Shimano Nexave T301

SCHIMBATOR SPATE: Shimano Deore 2008 M531

FRANE : Tektro

BUTUCI: Shimano RM30

ANVELOPE: Kellys Softline 700*38C ,ReflectiveLine

SA: KBIX CrossLine

GREUTATE: 13.98 kg(19") ???

Mie personal imi tot face cu ochiul acea Merida TFS 100 (sau ca alternativa o alta MERIDA Crossway 10 la 1100 ron) si in care sa investesc pe viitor, in cazul in care ma pot baza pe un cadru cat de cat decent. Chit ca m-ar ajunge nitel mai scump un upgrade pe viitor, decat daca as lua acum ceva cu dotari ami bune si la un pret mai mare, pentru moment imi convine acest deal ;)

In principiu eu vizez cadrul la bicicletele enumerate in postul anterior, iar componentele sa ma tina macar cateva luni, in conditiile unui pedalat disciplinat, fara fortari prea mari ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogitsune, spune-mi te rog unde ai gasit Merida TFS 100 la 1200 ron. Eu am intrebat la Bikefun si precum am scris mai sus, Merida TFS 100V = 1915 RON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogitsune, spune-mi te rog unde ai gasit Merida TFS 100 la 1200 ron. Eu am intrebat la Bikefun si precum am scris mai sus, Merida TFS 100V = 1915 RON

Aceeasi confuzie o facea si "tipul" de la DK-Bike si i-am zis ca e imposibil :D. Nu e vba de MTB Merida TFS 100 V ci de o versiune trekking/city Merida TFS 100 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din bara in bara pana la urma m-am oprit la o Merida Crossway 5

SPEEDS: 21

FRAME: Crossway DT-V

FORK: M2000N

BB SET: Shimano Cartridge

BRAKE LEVERS: attached

BRAKES F/R: V-Brake Linear

CHAIN: Shimano UG51

CHAINGUARD: attached

CHAINWHEEL: SR 48-38-28 CG

DERAILLEURS F/R: Shimano TZ/Shimano TX31

FREEWHEEL: Shimano MF-TZ07 14-28

GRIP: Kraton Short

HANDLEBAR: XM CEN Steel Rise

STEM: XM Speed CEN

HEADSET: A-head

HUBS F/R: Alloy QR

PEDALS: PP pedal

RIMS: Double Wall Black/CNC

SADDLE: Comfort

SEAT CLAMP: QR

SEATPOST: Alloy CEN 27.2

SHIFTER F/R: Shimano RS31-3/RS31-7

TIRE F/R: CST 40

BELL: attached

...ceva pareri despre ea? :)

Ma intereseaza cam ce ar fi de schimbat mai intai. Intentionez ca in viitor sa fac ceva upgrade la componente si sa ies la drumuri mai lungi, in afara orasului evident.

Multam anticipat ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogitsune, spune-mi te rog unde ai gasit Merida TFS 100 la 1200 ron. Eu am intrebat la Bikefun si precum am scris mai sus, Merida TFS 100V = 1915 RON

Stiu ca mi-a mai pus cineva aceeasi intrebare. E o confuzie intre Merida TFS 100 (trekking/city) si Merida TFS 100V (mtb)

La DKBike din ce stiu au ambele versiuni...cea de trekking, au una de 48 (1200 ron..am vrut sa o cumpar eu) iar cea MTB nu stiu cate au sau daca au exact, dar parca era 1750 ron...poti verifica. :)

Inca astept opinii/sugestii pt noua mea achizitie, ce am postat mai sus :D :D

Noroace !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

De o sapt am inceput sa imi caut bicicleta si acum sunt deja in pragul disperarii...

Initial am vrut MTB, ca deh, toata Romania are un fix cu mtb-urile.

Apoi am realizat ca prin Amsterdam, Londra, mtb-urile sunt foarte rare, in rest numai biciclete cu roti mari si chiar fara milioane de viteze...And i started thinking...

Am aflat ca acele roti sunt de 28.

Eu am nevoie de o bicicleta EXCLUSIV de oras. De Bucuresti. Nu voi iesi cu ea pe drumuri forestiere sau mai stiu eu ce. Doar ocazionale gropi si niste trotuare. Nu de alta dar vreau sa las masina deoparte, mai salvez si eu din planeta asta.

Buuun, deci vreau viteza si confort. Utilizare zilnica, cat timp e vremea frumoasa si minim 10 grade afara. Pt Bucuresti. Asta inseamna ca am nevoie de o bicicleta cu roti de 28? Asa se pare.

Mai departe, m-am impotmolit. Daca am aflat de pragurile calitative Shimano, de tipurile de frane,furci si cauciucuri, nu am reusit sa aflu diferentele intre bicicletele de trekking, de cross, de fitness si bicicletele citybike. Ce anume mi se potriveste uzului meu?

Bugetul de care dispun acum este de maxim 2500 ron. Preferabil 2000 ron. Pe masura ce lunile vor trece, nu voi avea probleme sa mai schimb una alta.

Informatia de care am nevoie acum si sper sa ma ajutati voi, este "BEST BIKE VALUE FOR THE MONEY".

M-am uitat peste bicicletele Cube.

TOWN 2009 - Biciclete de vanzare - Bikexpert - Cube Town 2200 ron

LTD CLS COMP 2009 - Biciclete de vanzare - Bikexpert - Cube CLS COMP 2009 1600 ron

Apoi Univega:

Biciclete, componente si accesorii bicicleta. - terreno 400 2300 ron

Biciclete, componente si accesorii bicicleta. - terreno 300 2000 ron

Biciclete, componente si accesorii bicicleta. - Geo TR-30 2200 ron

Toate astea de mai sus mi se par foarte scumpe pt echiparile lor. Nu mi se pare in regula sa dau 2000 ron pe o bicicleta din 2008 cu echipare Alivio. Sincer.

M-am uitat si pe Merida, dar nu stiu care dintre ele se comporta mai bine ca echipare, nu prea specifica Alivio - Deore - Acera etc...si din coduri, nu imi dau seama... Va dau mai jos lista, urmand sa imi recomandati ceva de pana in 580 Euro ca astia vad ca le au in euro.

BikeFun

Altceva nu stiu ce sa cumpar, va rog sa ma ajutati, plz.

PS Va rog sa nu ma indemnati catre MTB-uri cu slickuri, nu agreez ideea deloc.

Deci nu imi dau seama cum poate un MTB gen RAM HT3 sa fie asa de bine echipat (sram-uri) si sa coste 1800 ron si alea de mai sus, sa fie mult mai prost echipate si mult mai scumpe. Mi se pare de cacat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pantera, un Mtb echipat cu slick-uri are doua avantaje destul de importante: 1 avand roti mai mici acceleratia este mult mai rapida, lucru folositor intr-un oras cu multe stopuri

2. rotile de mtb sunt mai rezistente decat cele de 28. O roata de 28 ca sa fie la fel de solida ca una de mtb trebuie sa aiba o janta destul de buna si trebuie sa fie bine spitata.

Eu am un bike cu slick-uri de 26 si un bike de trekking cu roti de 28. In oras am tendinta sa folosesc pe cea cu roti de 26. E drept ca viteza de croaziera este mai mica , dar avand in vedere ca ma opresc din 200-300 de m la semafor, prefer sa pot pleca mai repede de pe loc si sa am o bicicleta mai agila si care poate accelerea mai usor cand am nevoie.

Ti-am prezentat avantajele unui bike cu roti de 26 echipat cu slick-uri. Daca ai ocazia ai putea sa incerci si un astfel de bike. Vezi daca cineva de pe forum care are un astfel de bike si este din Bucuresti ar vrea sa ti-o imprumute pentru un test ride. Numai bine.

PS : ai putea sa vezi dca mai gasesti un merida speeder T1. Super bicicleta chiar daca echipare cam lasa de dorit(vorbesc de angrenaj si schimbator fata.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cube-ul recomandat de Trevizes l-am vazut vineri la Assport. E superb. Din pacate pretul nu l-am retinut.

Sfatul meu: ia orasul la picior si chiar daca nu le testezi macar pune mana pe ele,vezi cum se prezinta in realitate. Din poze e altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate in UK are pret de 600-700 lire sterline. Binenteles, varianta 2009. In RON, asta vine undeva pe la.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest am44

sincer, mi se pare ca e prea multa teorie la mijloc. eu am mtb de doua saptamani, la inceput a fost mai greu, mai durea fundul, mai o crampa la picioare, etc. acum, de acasa pana la neamuri, in pipera , fac 15-20 min. pe 8.5 km, mergand destul de relaxat. iar o tura obisnuita in padure la baneasa sau snagov, circa 25 km, chiar nu mai e problema...si am un magellan polaris amarat, model 2008, cu frane in v. concluzia mea: trebuie sa te ajute picioarele, in primul rand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca la ce vreau eu, Seria Fitness de la Merida si Seria Cross de la Cube sunt castigatoarele.

O sa sun maine la assport si la distribuitorul Merida pt:

CUBE

SL-CROSS-PRO - probabil peste 30 mil si nu cred ca o sa mi-o pot permite

SL-CROSS-COMP

MERIDA:

Speeder T3 - 700 Euro - alternativa pt SL-CROSS-PRO (arata mai bine)

S-Presso 300D - 550 Euro - alternativa pt SL-CROSS-COMP

Speeder T2 - 550 Euro - alternativa pt SL-CROSS-COMP

Bicicletele de la Merida au specificatiile mai mult coduri si nu reusesc sa imi dau seama cum sunt in comparatie cu cube-urile de mai sus.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am întrebat de Cross Pro la magazinul de pe Moşilor acu' două ore, şi cică nu-l au. :-

Partea bună e că nu-i cu mult mai scump ca afară.

PS: Bine v-am găsit! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lysergo, 1.80.

Imi pare rau dar nu am atatia bani pt SL CROSS PRO.

In lupta azi la pranz mai ramasesera T2 vs SL CROSS COMP, amandoua pe comanda.

Din ce am inteles, CUBE-ul e mai bine echipata, dar costa aproximativ 25 mil. fata de 20 mil T2.

Pe sfarsitul serii am aflat ca T3 de la Merida e pe la 25 mil si arata si pretty nice.

Asa ca am decis sa merg pe T3. Nu prea stiu insa ce marime sa aleg la cadru, la 1.80, 90 kile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.