Invitat special

Impact iminent cu o usa deschisa

Recommended Posts

Ca ciclist serios doar de 3-4 luni inca nu am trecut prin evenimentul de a mi se deschide o usa auto in fata la o distanta atat de mica incat sa nu pot frana/evita in siguranta.

De la cei mai umblati/patiti, ce sfat aveti: incercam sa evitam usa intrand in drum sau franam dupa posibilitati si tinem inainte spre usa, cea de-a doua metoda fiind recomandata la scoala de soferi cand dai de o groapa/animal si nu ai timp sa te uiti in oglinzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invitat special

 

O madame a deschis usa,nu am avut timp de nici o manevra,din cele enumerate de tine,am cazut cu pieptul pe ghidon,de la soc nu am mai putut respira,mie mi s-a parut o eternitate,

cred ca au fost 30secunde,iar la mana dreapta in zona superioara o taietura urata,cusuta la urgenta.

Cel putin,i-am indoit si eu usa,asa m-am racorit si eu putin. Take care!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Refacere grabnică!

Și pe viitor stau mai departe de uși și mergi mai încet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Traveller

Multumesc, s-a intamplat cu 3 ani in urma, sigur m-am refacut.

Nu pedalez cu mai mult de 20km/ora(la vale  da),acum  verific interiorul fiecarei masini pe langa care trec

 

 

 

Invitat special

 

Indexul de la maneta  schimbatorului spate s-a dereglat,dar si-a revenit singur.Nu am vrut sa ma complic prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Invitat special said:

Ca ciclist serios doar de 3-4 luni inca nu am trecut prin evenimentul de a mi se deschide o usa auto in fata la o distanta atat de mica incat sa nu pot frana/evita in siguranta.

De la cei mai umblati/patiti, ce sfat aveti: incercam sa evitam usa intrand in drum sau franam dupa posibilitati si tinem inainte spre usa, cea de-a doua metoda fiind recomandata la scoala de soferi cand dai de o groapa/animal si nu ai timp sa te uiti in oglinzi.

Parerea mea e ca daca vezi ca in masina oprita de care vrei sa treci e o persoana ,daca nu vezi pt ca e o duba consideri ca este cineva,sa iei o distanta care sa te protejeze(chiar daca nu e mai mare decat raza usii totusi poti evita 10-20 cm decat o usa intreaga deschisa)

Normal ca vei face asta dupa ce te asiguri  ca nu intri sub alta masina care te depaseste,daca ai cam 1,5 m scapi sigur neatins.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Diesel said:

consideri ca este cineva

 

 

Exact asta fac, in special cand ma apropii de masini double parked, adica oprite practic pe banda de mers. Chiar daca vad bine in masina tot plec de la premiza ca poate fi cineva, poate un copil sau o persoana foarte scunda.

Acum vezi tu, cu centimetri si calcuatul asta o putem face aici, la rece dar cand ai 20-25km/h, poate esti obosit, poate claxoneaza cineva, trafic, haos...

 

Deunazi am vazut un filmulet cu accidente de acest tip dar intr-un mod la care nu m-am gandit, si anume soferii/pasagerii deschideau usa exact cand ciclistul era in dreptul ei, practic impingandu-l pe cilist pe jos, au fost cateva urate rau cu cicliti/scuteristi  impinsi sub rotile masinilor ce cirulau corect. Cred ca mai frica mi-e de un astfel de eveniment, pentru ca e si tare periculos dar si pt ca  tu ca ciclist nu mai ai optiuni de evitare.

28 minutes ago, Diesel said:

 dupa ce te asiguri

Pai aia zic, in multe cazuri vei avea ocazia sa te asiguri dar cine merge mult prin oras o sa dea si de situatia in care nu ai timp sa te asiguri pt ca pur si simplu totul se intampla prea repede. exemplu (desi cred ca ciclistul avea sanse de evitare, dar na, e usor de zis de pe fotoliu):

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa te asiguri  si sa te asezi cam la o lungime de brat un pic mai de la distanta (cand esti in dreptul masinii oprite sa ai deja lucrurile facute)pt ca altfel daca faci menevre bruste esti la mana celui  care vine eventual din spate care va trebui sa te evite daca poate ,daca te vede cum ti-e norocul.... e periculos totusi cu bicicleta n-ai ce-i face , altfel mergi pe trotuar desi e interzis si la intersectii cobori si traversezi  ;) 

Apropo de clipuri am vazut unul in care dupa ce soferul il loveste cu usa il mai si ia la suturi acolo jos pe unde cazuse ala saracu(nu era din Romania la noi oamenii sunt mai milosi)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Diesel said:

 mergi pe trotuar desi e interzis

 

 

Apropo de treaba asta, ca am tot avut discutii ba cu soferi ba cu pietoni. Esti sigur ca este interzis sa circuli cu bicicleta pe trotuar? Adica sa fie specificat concret in vreun articol de lege?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulamentul de aplicare a Codului Rutier - actualizat 2017

HOTARARE nr.1.391 din 4 octombrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice - publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 876, din 26 octombrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare pana la data de 31 ianuarie 2017

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.
Art. 161.
(1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor";
b) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
ra a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor. ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia situatiei prevazute la alin.(1.1) si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit acostament practicabil;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia Celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art.14 si 16;
l) sa circule fara indeplinirea obligatiilor prevazute la art.14 si 15;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga in functie de directia de deplasare;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
r) sa circule in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.
(1.1) Copilul in varsta de pana la 7 ani poate fi transportat pe bicicleta, de catre un adult, numai daca vehiculul este prevazut din constructie cu un suport special sau daca are montat un dispozitiv omologat. - HG 965/2016
(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multe lucruri sunt interzise....

Daca circuli pe troutar respectand pietonii (fie ei batrani, cu carucioare, cu catel si alte animale) eu zis ca vei fi tolerat de catre oricine si nu cred ca vei primi vreodata o amenda.

Ca sa revenim la subiectul usii deschise, trebuie sa te gandesti ca orice usa se poate deschide oricand. Asta inseamna ca atunci cand poti ocolesti orice masina la cel putin 1m-1m20 distanta fiind pregatit sa ocolesti un 10-20 cm in plus in caz ca ti se deschide usa chiar in nas.

Daca n-ai cum sa faci asta viteza maxima de 10km/h, mana pe frane si atentia sporita, te uiti in masina, in oglinzile masinilor si cum vezi  miscare incetinesti si mai mult ("pana la evitarea oricarui pericol" cum le place unora sa spuna)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, MTBR said:

Daca circuli pe troutar respectand pietonii eu zis ca vei fi tolerat de catre oricine si nu cred ca vei primi vreodata o amenda.

 

 

Da, eu voiam totusi sa stiu cum zice la lege ca am avut de cateva ori polemici prin oras, ba cu pietoni, ca de ce merg pe trotuar, ba cu soferi ca de ce merg pe strada. Mai mult vreau sa stiu legea  in eventualitatea unui accident in trafic fie cu o masina fie cu pietoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Invitat special said:

Da, eu voiam totusi sa stiu cum zice la lege ca am avut de cateva ori polemici prin oras, ba cu pietoni, ca de ce merg pe trotuar, ba cu soferi ca de ce merg pe strada. Mai mult vreau sa stiu legea  in eventualitatea unui accident in trafic fie cu o masina fie cu pietoni.

 

Cand eram copil am lovit din greseala cu ghidonul bicicletei alt copil cand ne fugaream pe biciclete prin jurul blocului. Din fericire s-a lasat doar cu putina smiorcaiala si o vanataie deloc neglijabila sub ochiul "victimei", dupa care ne-am vazut fiecare linistiti de viata. Daca e sa inmultesc virtual viteza mea de deplasare cu 2 si masa mea tot cu 2, acum am discuta de o energie a impactului de 8 ori mai mare in situatia in care as lovi cu ghidonul un pieton. Trage tu concluziile cu privire la ce ar putea pati o eventuala victima, mai ales daca e un copil sau un batran.

 

Dincolo de ce "zice la lege", ca biciclist prefer sa fiu eu cel vulnerabil decat sa ii pun pe altii in pericol. Motiv pentru care evit cu desavarsire inclusiv pistele de pe trotuare, pentru ca dincolo de ce am voie sau nu am voie sa fac, nu vreau sa am pe constiinta vreun pieton, responsabil sau nu. Iar de facut educatie pietonilor care circula pe pistele de biciclete m-am saturat, am incercat-o de cateva ori prin Cluj in situatii in care era sa lovesc copii si in special caini lasati de izbeliste pe piste destinate exclusiv biciclistilor si n-am avut cu cine. In momentul in care ies cu bicicleta din casa imi asum automat faptul ca sunt expus unor riscuri, in schimb nu vad de ce i-as expune pe altii unor riscuri.

 

Iar cand n-am incotro si trebuie sa merg pe trotuar, filosofia e foarte simpla: ma deplasez cu viteza pietonilor si le acord prioritate absoluta. Fara slalom, fara claxoane, fara circ.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

In timp, probabil, și cu o enorma perseverenta și răbdare, romanul poate cultiva ideea ca pot exista în trafic, sau mai bine spus în viata de zi cu zi, și alte mijloc de transport decât mașina. Mașină fiind un vehicul care s-a înmulțit considerabil datorita mentalității greșite pe care o avem de pe vremea lui Ceaușescu : ai mașină, ai statut.
Ideea e ca în ziua de astăzi cu un salariu, da, un salariu, poți lua un hârb de mașină. Mulți oameni încă nu au trecut de pragul asta pentru ca asa au fost educați și așa educă mai departe.
Când au realizat ca pot cumpăra chiar și un hârb de mașină, wow, uite ce ușor pot avea o mașină, unii 2-4, în fata blocului sau a curții, chiar dacă nu are proprietarul loc unde sa le parcheze.
Romanul vede mașina... Nu, romanul e comod. Romanul nu știe cum e sa mergi de la 50-100km la servici cu masina. Nu încă. Romanul încă merge după pâine cu mașina, chiar dacă magazinul e după colț. Romanul nu are mijloace de transport în comun, nu are trenuri, nu are infrastructura, nu are de unde pentru ca nu a fost educat in acest sens. Și chiar dacă unii vor schimbare și ar putea sa facă asta, sunt cefe late și minți înguste cărora nu le pasă.
Vezi pe Facebook ca în Danemarca s-au făcut x benzi, y drumuri, au apărut z biciclete suportate de stat. Statul vrea ceva mai bun pentru transportul în comun, indiferent de mijloc, încercând sa scoată mașină din casa doar de urgență și necesitate.
Romanul trebuie educat. Biciclistul încă este scuipat, biciclistul încă se lupta pentru bucățica lui de strada, biciclistul încă se teme sa nu fie zdrobit în intersecție.
Și acum sa o spun și pe cea dreapta, nici bicicliștii nu sunt educați. Oho... Știți povestea cu Donkey din animația Shrek? "are we there yet?!" "NO!"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now