Sign in to follow this  
ciclism

Ciclist francez, prins cu un motor ascuns în bicicletă

Recommended Posts

Dopajul mecanic a devenit deja o temă recurentă în ciclismul de azi, iar întâmplarea din acest weekend din Franța ne arată că și la nivelul curselor de amatori, unde mizele nu ar trebui să fie atât de mari, există cicliști care vor să câștige cu orice preț. O bicicletă cu un motor ascuns în cadru […]

View the full article

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu zic  ca conteaza foarte mult daca un brand mare de biciclete promoveaza dopajul mecanic. Eu nu cunosc foarte mult subiectul, nu stiu daca  autorul aritcolului a pus o poza generica (ceea ce nu ar fi foarte ok),  sincer nu mi-ar placea sa stiu ca Giant face astfel de combinatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce intelegi tu de fapt prin "dopaj mecanic" de fapt reprezinta o ramura de biciclete care devin din ce in ce mai populare: e-bikes. Unele au cadre dedicate, baterii incorporate in cadru si motoare incorporate in butucii rotilor fata sau spate, ceea ce le face extrem de usor de recunoscut, in timp ce altele au motoare si baterii mai mici si mai "ascunse". Si mi se pare o idee excelenta ca se dezvolta piata e-bike-urilor, inclusiv a celor gandite pur pentru sosea. Dincolo de faptul ca tehnologiile alea pot fi utilizate ca sa trisezi in cadrul unei competitii, eu ma simt bine stiind ca la batranete o sa-mi permit sa urc la munte cu bicicleta pana la o varsta cu cativa ani mai inaintata decat fara asistenta electrica.

 

Altfel, sunt si mici producatori care integreaza motoare si baterii in cadre de biciclete clasice, fabricate de altii. Si din nou, nu vad nimic gresit nici in asta. E gresit sa participi la competitii cu asa ceva, da, dar nu vad de ce ai arunca cu pietre in producatori in contextul in care exista cerere pentru asa ceva in afara competitiilor.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cu totul de acord cu dezvoltarea tehnologica dar ca treaba sa fie cat mai corecta, tu ca producator respectabil ar trebui sa semnalizezi cat mai clar si de preferat dificil sau chiar imposibil de indepartat semnalizarea respectiva. In cazul in care, modificarea este facuta de un atelier third party, da, e altceva, fiecare isi poate pune ce termopane vrea in casa lui. De fapt aici e nelamurirea mea: cine instaleaza aceste motorase.

Numai cand se foloseste cuvantul "ascuns" si deja suna dubios.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, asta zic, daca e third party, fiecare si-o face pe barba lui. Dar ca un mare producator de biciclete sa implementeze astfel de sisteme ascunse nu mi se pare ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăsta era un ciclist amator, care a făcut mânăria de capul lui. Nu era vreo echipă de Pro Tour.

Și marii producători pot să facă, in colaborare cu firme de profil, sisteme ajutătoare electrice, in scopul comercial licit de care vorbea @majikstone mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this