Sign in to follow this  
Traveller

O jumătate de zi pe calea ferată, de la Târgu Mureș la București

Recommended Posts

Demult-demult, pe când se potcovea puricele cu o mie de ocale de fier, România avea niște trenuri de lung parcurs clasificate drept InterCity.

Între timp, dată fiind scăderea vitezei medii de circulație, ele nu mai există.

Dar în 2008 erau, și iată-mă într-o după-amiază de vară, gata să mă îmbarc într-unul, în gara Târgu Mureș, ca să mă întorc acasă după vreo 3 zile de deplasări.

Trenul pleca pe la 13.30, dacă-mi amintesc bine, și trebuia să ajungă în București la 22.00. Azi există sub forma IR 1646 (13.07 - 21.36)

 

Am ajuns la timp în gară, tocmai cînd în cepea o ploaie torențială. Trenul era garat, locomotiva diesel clasa 65 aștepta cu motoarele duduind.

ydykBvIqbaSDO6PMQlo_HIorxU6wr4SeEL4F8ObV

 

Pentru vreo 10 minute duduitul a fost acoperit de răpăitul ploii.

TukvLHHAPaL5fq3msex_x4T0opN4Ru1XAA3kmoST

 

Între timp, ploaia s-a oprit și a sosit acceleratul Timișoara - Iași.

SlKOjfgGuDYBd6bKSeINmsk8BInXr708-FvQx6Ee

 

uK7FBgz9O37cSalv6Huxno8IxTkjqZL3O_nhir5t

 

M-am suit în tren, care s-a pus în mișcare la timp. Târgu Mureș e situat pe linia secundară 405, Deda - Războieni. Ne-am îndreptat, așadar, spre Deda, către nord-est.

Calea ferată străbate orașul, plasată fiind între râul Mureș și centru.

W4tCWPaLuFDZXN18MAqH3VRJZTNbWtuLPfdCt7Qx

 

Halta Dumbrăvioara

7CNlCv_M9Xp-eWdFsKpOrHHQy5tQZ0kkNhmNrNkK

 

În satul Petelea, linia trece prin imediata apropierea  DN15 și a Mureșului, pe lângă o balastieră.

CRrt5-dtD7JNaHIAGsK96EbzLthUy8MZeUoGAxyO

 

După care se ivesc primele case ale Reghinului.

jMXE5q_BpssKzxpmg6JNpFR9SDyaTp6WuXXYgBfd

 

Gara Reghin.

QMEUtJj89eHUoRCudr6GRQyzFEHaWcs5k3k_iK__

 

Până la Deda linia a fost dispusă pe malul stâng al Mureșului, dar pentru a intra în gară e nevoie să îl traverseze.

syuRypjeZhlxrZUAWVcbqDaMK5pgnX6RAL-tNfcX

 

UynQZJC34Tb4-ysUtb4ks1XMDMtMPWzch2vlsrIs

 

În gara Deda se intră pe magistrala 400, electrificată. Ca atare, staționăm nițel ca să schimbe locomotiva cu una electrică.

S3Fv5cbvfSZFkvHzkA8h-EbZVA8VmOaDNg9L3Ve4

 

Gara asta nu prea am apucat s-o văd la lumina zilei, însă e o amintire destul de bine înșurubată în memorie, fiind locul unde schimbam vagonul de dormit de București,  cu cel obișnuit, de Târgu Mureș. Schimbarea asta se întâmpla în creierii nopții (pe la 4.00, cand veneam dinspre București, respectiv pe la 22.00 când veneam dinspre Târgu Mureș). Și de obicei vagonul meu nu prea mai prindea peron, deci o luam de-a dreptul prin terasamentul înierbat. Pe lumină, Deda arăta mult mai prietenos. :))

 

Se pleacă din gară, iar linia urmează îndeaproape cursul Mureșului, de-a lungul defileului pe care acesta l-a săpat până la Toplița.

ePdsWGH8xHgMZXNJR-4hNAKPu44TjnFsGIJpby90

 

wPn7OlYRaoW4w02X5Ggc5Lu4DHLalWZlE57jwJlf

 

Nu trece mult timp și ajungem din urmă același accelerat de Iași care plecase înaintea noastră din Târgu Mureș. Aflăm că ploaia aia fusese furtună în toată regula în defileu și doborâse copaci peste firele electrice.

yu2zLdlDjSKD2B3ifYfclgppDgP-Mqkj1XNicoca

 

7gxguW-l0D5niOgZS0siuehihSgcFKOi6_L4Lc-mHkL_UIRTTGWPxwIfZQ1oMtv7sZ1u3UtoMuLBuCjPOqCpyipQwblFQveW3FpBhaO8oNnzvEAHlq5P5_AaEe8K_bjLhvKZhnYjqIJ5lKCHP03jZEMhkWi3Aqt3ag9Qd36S1MaZPsGlcOkm8RQU31Krb_IkEL2U08D9gicK75Wnd85MdjIslv2OyihI92SHEZSDcr7xtxwgzXyZx09W2eGEChqUwm169mFPK4qGKiO1c-APuqamZ6YeukBFHhu--F0mxDBT3afjogBafZPl7jqpNdIe31WtC3BTATlZV1c-mP9ZYxk-XhQ39REf2YpkhE4CqYfIle5i8aBx0YSon5BeKmrv-YVY55zuj9hgUeGTJGLigLjpRkkKswF-Wm8IrZn0PAf9AzPcxKsvVotuTd6u_ID20HltuewkGU2OIBVYGacno3I902s0tTRuSF66ld2oONII-FbfdRh4X-3QniT8J9kH3i6HBHz77JXhj-3nc3SJt_0iwztCk89rVtlsMGGnwwkYWzMw-R0F4fwiEZWigDN3SaTVzv7yrNgUyJCh-Cr8F9Go1_m-wXIkDZMCS9146Mo=w788-h552-no

 

Stăm ce stăm și primim verde. Ceva peisaje din defileu, cât am putut surprinde de dincolo de geam.

kyVgg4o9ifbSeOj6MuI8MoxRJM-ABcznNjGA5QtP

 

JzkHUZVfVAf-RQfZe1H6i3CMHonIpqx-RZc6Kesa

 

6iB0vtpAWtkphkRVqqlMn8DhVuB08XOBFN_MEO08

 

Podișcă pentru săteni:

r-JoaVNbXa8yB7_x6DLXWlJHcn3SjulzN-B2bDV9

 

În halta Lunca Bradului ajungem din urmă alt tren, un personal de Brașov, care săracul arată de parcă e gata să se dezmembreze în mers.

Îi ținem companie și mai mult decât la precedenta staționare, pe motiv de alte fire rupte de arborii doborâți de vânt.

2X5k-2Egq8KnRBmxAJSI-dBpOJ01ALCw-PROVDTU

 

l4V_PqpFqqU7WlyuiIc8-O6xKyUtZiyqquGF4U_W

 

w_3lYlJJeMyMNbLEo2BSyWQK0BoYaVWf1zLXXAsO

 

Clădirea haltei și mașina care trebuia să repare catenara. Ceea ce s-a întâmplat, după vreo 45 de minute de staționare.

33Zoh4JaCDmGVSlMS6MC2GXc5xmMw8FIXv7yaEcs

 

După Stânceni peisajul se lărgește, pereții defileului se depărtează.

lq7ke02E2G2oUab_qD04ZyW-3DmtpybAZQGTpmTc

 

Ultimii colți ai Călimanilor.

NUnf28pmeAmSBa4ZqBo7blR3vBcNfxJszwwYRBj5

 

O bisericuță de lemn, a cărei localizare nu mai mi-o amintesc precis.

dtA0I1BARHfW979LEanSWuf0B27KvMjbp4jLBSiv

 

Și am ajuns în Toplița.

re9VVOv-w0bkb1USR3vD14Zi_NFs230hddFQIetz

 

4zkL73txknCS8SZTh-3v4sR4rCl325Ud1iEQpsNB

 

De aici am cam dormit pe mine și am mai surprins doar câteva crâmpeie din imaginile care defilau pe geam.

Ultima imagine a fost cea a gării Gheorgheni:

P3wyPOxYenotJC0HgfxfnkAIygDwjwmSsZyNw_5A

 

Înainte de Brașov, între Chichiș și Ozun, am mai prins o staționare zdravănă, astfel încât am ajuns în Gara de Nord la orele 00.30, deci după 11 ore de la plecare (de unde și titlul povestioarei de față). 

 

 

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this