Recommended Posts

Salut,

 

caut o recomandare, insa cumva mai mult o lamurire, legata de combinatia foi, pinioane si dozarea efortului, gasirea combinatiei "perfecte" pentru individ in anumite situatii, totodata sa ramana la un nivel constant de efort si sa il poata duce mai departe sustinut.

 

 

Prostul antrenament si varsta, ca o scuza,  momentan ma stradui sa urc dealuri cu 52/36 si 11-28 pe un cadru de fuga. Ideea a fost sa iau un cadru de anduranta, probabil cu compact, insa asa a fost sa fie. Momentan incerc sa ma descurc cu ce am. As fi incercat pe cele de otel, insa nici acolo nu ma ajuta foarte mult fiind 52/39. Adica mai rau. Urcand niste pante de peste 10%, mi-am dat seama ca desi le urc, nu am un randament foarte bun, pe langa lipsa de antrenament. Altcineva, tot cam la acelasi nivel amatoricesc, cu un compact si o caseta 11-32 parea o joaca de copil.

 

Luat la bani marunti, o sa trec la prima parte a nelamuririi mele, si anume sa intreb ce ar fi mai indicat ca sa schimb : foile sau schimbatorul si caseta? Si zic bani marunti pentru ca schimbarea schimbatorului si a casetei va fi fara doar si poate ceva mai scumpa decat schimbarea foilor. De asemenea, am inteles ca e neaparat si necesar schimbarea ambelor foi, nu doar a uneia dintre ele, adica doar cea mica, de la 36T la 34T. Era logic cumva, dar teoria uneori nu se pupa cu practica. 

 

Din practica, cat de mare ar fi diferenta de ofert intre 34T si 28 vs 36T si 32 pe o panta de +10%? Personal, am redus cumva raspunsul doar la nivel de cadenta (vezi tabel), insa nu m-a ajutat decat la nivel put teoretic si informativ.

 

Mulțumesc!

 

linkuri: 

Gear ratio - http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence

Watts - http://bikecalculator.com/examples.html

 

Legat de al doilea link, am facut un calcul, rezultatul ar fi 255watts. Insa nu stiu in ce masura ar fi corect si cat m-ar ajuta sa intepretez rezultatul legat de nelamurirea mea.

 

 

 

 

ddc6c5eddb9a67cf49e5fc304208534e.jpg1144e21675a525d45fa019c2ccc11d66.jpg

ea3e23edfee9495515b744a8c87299b0.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gluma fie spus, ar trebui sa schimbi picioarele si "motorul".

 

Oarecum la subiect: nu inteleg de ce nu iei in calcul deloc si un angrenaj triplu; dupa parerea mea acesta e cel mai potrivit, dupa o anumita varsta.... 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu în Dracula's land cum e relieful, dar eu am 50/34 cu 11-32 și e ce trebuie, dar pe unele urcări cu bucăți abrupte (să zicem peste 13-14%) trebuie să muncesc câte un pic și ridicat din șa. :) Din păcate n-am avut 11-28 ca să pot compara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut (si inca am) si eu dilemele tale.

 

Din punctul meu de vedere, nu prea ai ce sa cauti la munte fara un compact (50/34) cu o caseta 11-32. Bun, daca esti foarte bine antrenat si/sau foarte usor, probabil ca te poti descurca si cu o caseta 11-28 sau cu un semi-compact 52/36 si o caseta 11-32. Altfel, pentru un bonus de 1 dinte, e bine de stiut ca poti monta o foaie mica de 33t (singurii care produc asa ceva, din cate stiu eu, sunt cei de la Specialites TA) pe BCD de 110. Am avut asa ceva (si inca o pastrez pentru "zile negre"). La momentul de fata am un pedalier cu foi 46/34 (pentru ca n-am ce face cu o foaie de 50) si caseta 11-32 si am supravietuit cu combinatia asta chiar si pe La Planche des Belles Filles, cu ale ei segmente 18% si dupa inca 2 catarari facute in ziua aia.

 

Eu as schimba atat foile, cat si schimbatorul spate si caseta. Din cate am inteles de pe un alt topic, deja ti-ai comandat un schimbator spate medium-cage si o caseta 11-32. Monteaza-le, in prima faza, iar daca simti in continuare ca ai probleme, cumpara-ti si o pereche noua de foi. Combinatia 52-34 nu cred ca e cea mai recomandata, teoretic schimbatorul fata nu poate gestiona un salt de 18 dinti, practic unele pot. In locul tau nu m-as complica, plus ca ma indoiesc oricum ca ai avea nevoie de o foaie de 52.

 

Altfel, pentru situatii disperate, exista varianta unui super-compact, adica ceva cu foi 46/30. Exista unele gata facute, dar la preturi piperate si cu BCD-uri ciudate, sau exista varianta sa reprofilezi un pedalier triplu si sa il convertesti din 52/39/30 in 46/30. Respectivul pedalier, combinat cu o caseta 11/32 ar trebui sa fie excelent pentru orice soi de catarari, iar daca lucrurile sunt chiar dezastruoase, poti sa incerci o caseta 11-34 sau 11-36, pe care desi oficial nu ai avea voie sa o folosesti cu un schimbator long (medium) cage de sosea, practic am citit de multa lume care a folosit combinatiile respective. Iar cu un raport de 30/36 cred ca poti urca realmente oriunde.

 

Cat despre geometria cadrului, asta n-are absolut nici o relevanta pe catarari pentru un amator. Marginal va conta diferenta de greutate dintre doua cadre, dar tot marginal eu iti confirm ca sunt mai rapid pe catarari anul asta pe cadrul nou de otel, care e mai greu decat cel vechi de aluminiu ;) 

 

PS: extrem de importanta este, in schimb, tehnica de pedalat pe care o ai. Daca pedalezi ca mine, 99.9% din timp asezat in sa, vei avea cu siguranta nevoie de rapoarte mai domoale pe munte. Altfel, daca iti permiti sa pedalezi relativ des ridicat din sa, in special pe catarari, n-ar prea trebui sa ai problemele astea decat dupa zile lungi la munte, in care ai adunat deja niste mii de metri de diferenta de nivel si trebuie sa te lupti cu niste pante abrupte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, si mai e ceva, dar asta nu are legatura cu transmisia. Daca nu mergi relativ des la munte, e foarte greu sa te antrenezi pentru munte. Mersul pe plat, in special daca mergi la ture in grup, te pregateste prea putin pentru catarari. Cadentele folosite, fluiditatea pedalatului, chiar si o parte dintre grupele de muschi folosite sunt altele. Asta plus faptul ca, daca iti permite fizicul, pe munte vei pedala ridicat din sa considerabil mai mult decat pe plat.

 

Altfel, ca sa rezum ce-am scris mai sus, daca vrei rapoarte cat mai apropiate (sau chiar sub 1:1), cu transmisia ta pe 11 viteze (asta iti mai reduce din optiuni din pacate), ai variantele astea. Unele modificari costa mai mult decat un tricou Rapha, altele mai putin.

 

1. Pedalier compact (50/34, 46/34, de ce nu 46/33) + schimbator spate medium cage de sosea + caseta 11-32. De cumparat: alte foi.

2. Pedalier super-compact (46/30 sau 44/28), "de-a gata" sau convertit din triplu + schimbator spate medium cage de sosea + caseta 11-32 (sau 11-28). De cumparat: alt pedalier (si posibil si alte foi).

3. Pedalier triplu de sosea (53/39/30) + maneta stanga 3x + schimbator fata pentru 3x + schimbator spate medium cage de sosea + caseta 11-32. De cumparat: alt pedalier, alta maneta stanga, alt schimbator fata.

4. Pedalierul actual (cu foile actuale) + schimbator spate medium cage de sosea + Wolftooth Goatlink (optional, dar pe riscul tau) + caseta 11-36. De cumparat: Goatlink, alta caseta.

4b. Pedalier compact + schimbator spate medium cage de sosea + Wolftooth Goatlink (optional, dar pe riscul tau) + caseta 11-36. De cumparat: alte foi, Goatlink, alta caseta.

 

Cum deja ai comandat schimbatorul spate medium cage si caseta 11-32, eu ti-as recomanda sa cumperi doua foi TA Zephyr, una de 33t si una de 48t, pe care sa le montezi pe pedalierul actual (asta in speranta ca e unul cu 5 brate si nu cu 4 asimetrice). Daca ti se par scumpe, o foaie ieftina de 34 costa sub 10 euro, iar una de 46 sau 50 in jur de 35 de euro. Daca nici astea nu-ti ajung, urmatoarea miscare pe care as face-o ar fi o caseta 11-36, cu sau fara Goatlink, pe care sa o folosesti doar in "etapele montane".

 

De aici incolo, ii dau dreptate lui @crk:

5 hours ago, crk said:

ar trebui sa schimbi picioarele si "motorul".

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine am observat o mare diferenta mergand cu roti mai usoare. Pe bicicleta anterioara aveam angrenaj compact cu 11-32, iar pe actuala am angrenaj compact cu 11-28, insa rotile sunt mai usoare cu 400 g. Mergand pe niste dealuri pe care inainte nu imi imaginam ca le-as putea urca cu un pinion mai mic de 32, am fost surprins sa urc cu un efort asemanator cu pinionul de 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 de grame sunt intr-adevar o diferenta uriasa pentru un wheelset, mai ales daca discutam de ceva de 1900g (entry-level) vs ceva de 1500g. Depinde si de unde vine diferenta aia de greutate, daca vine mai mult din butuci si spite decat din jante, atunci diferentele vor fi mai putin perceptibile.

 

Pe de alta parte sa vezi ce minuni pot face 2-3 kg de masa corporala pierdute...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc pinioane 11-32 xt , cu ultegra 6800 short cage , merge perfect , la vechiul wilier la fix , la asta de titan merge si 11-34 datoritata dropurilor cadrului. Monentan am triplu 30-39-52 dar vreau compact 34-50. Secretul ar fi mai multa putere in pedale nu rapoarte mai usoare daca respiratia nu te ajuta sau nu poti da la cadenta mare , cum ii cazul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa citesc pe indelete, multumesc.

 

@majikstoneAseara, din ceva bug, la un re-edit probabil, am sters *in casa suntem doi, iar pe celalata bicicleta a venit cu 50/34 si 11-28. Deja am luat caseta 11-32 si schimbator GS, urmeaza sa fie montate. Pe PM parca am mentionat ca e pentru d-na, dar daca mi-a scapat, scuze, dar am observat ca ai retinut; in cazul de fata fiind mult mai simplu de rezolvat dilema - 75euro (schimbator GS + caseta 11-32).


Ti-am trimis un PM legat de schimbul in discutie, insa stiind ca raspunzi mereu ma gandeam ca ti-a scapat, desi tie nu iti (prea) scapa lucruri. Verificand acum observ ca l-am trimis lui "Salut" de pe forum :D Nu stiu cine este, dar nici nu a citit mesajul, preferabil sa imi zica ca am gresit sender-ul :P

LE. Iar sugestiile tale nu sunt scumpe, dar stiu sigur ca sunt calculate si intoarse pe toate partile :) 

 

 Problema ar fi ca pe catarari continue sau mai abdrupte imi cam dau duhul. Insa imi plac catararile si nu platul, insa locuiesc in zona de plat @paulrad, dar fiind din Ardeal (Dracula land), incerc sa ma descurc cum pot pe aici si sa iau trenul spre Sinaia sau mai sus. Se intampla uneori ca trenul sa ajunga mai repede decat masinile la locatie si de la locatie.

 

@crk ai dreptate. Iar legat de trio, nu stiu ce sa zic, era mai bine daca era 2x10 decat 2x11, poate era rezolvabila. Insa incerc sa ma rezum la ce am acum momentan, desi din cand in cand mai arunc un ochi la Canyon si ici pe colo pentru un cadru de andruanta, preferabil pe disc.

 

Daca tot am ajuns la sectiunea linkuri, din calcule mele, distractia compacta pentru munte ma duce in aproape 300 euro, ceea ce nu imi prea surade, de unde si intentia de a schimba doar intr-o parte si a vedea cum merge. Dar din ce spuneti vad ca nu scap, deci trebuie schimbat totul. 

 

Spoiler

Din pacate nu am Shimano. Fiind pe mtb cu Sram, am ramas adeptul lor in continuare.

- Caseta Sram 1170 11v 11-32 - 63e

- Schimbator Force 22 11v WiFli - 75e

- Lant Sram Red 22 114links 11v - 30e (Force este 28e, cam tot pe acolo)

Pana acum shimbator+caseta ~140euro

 

Pedalierul este FSA BB30 si foile la fel. La foi, in afara de BCD care este 110, 5 arm, nu stiu la ce sa ma uit, deci nu stiu daca este chiar ok ceea ce am ales. Schimbatorul fata este Yaw. Nu stiu daca FSA sunt mai rezistente, dar sunt cam 30% din pretul Sram, insa nu imi plac cum arata. Teoretic doar foaia de 34T ma costa cu 5e mai mult. Aici e lista Sram pe Bike24. Sram 2 Pin sau B2 nu stiu ce sunt. Iar preturile difera. Presupun ca e in functie design si anul aparitiei, materialul fiind acelasi. Greutatea nu e specificata, dar nu ma plang de asta.

- Foaie mare 50T

SRAM Red 22 X-Glide™ Yaw, 5-Arm, 110 mm 50T - 85e

? - Am mai gasit o foaie fata, insa nu stiu daca e din aceeasi poveste, black. Ca o observatie, din ce am citit acum cateva momente pe Bike24, foaia ar fi Red Black Edition facuta pentru Sram in 2013. Observ ca au si 34T in acelasi black edition. 

SRAM Red / Red Black, 5-Arm, 110 mm 50T - 60e

- Foaia mica 34T e in acelasi link cu prima foaie - 25e

 

Foaia mare am gasit-o sh la un amic, daca se potriveste, 50T tot BCD 110. Probabil o sa o iau asta daca e buna si fac in final mutarea si fata si spate.

 

@dakRotile le-am schimbat la inceputul anului aproximativ, desi recunosc ca a fost un moft, insa pretul lor a fost prea bun. Nu am cautat sa castig in greutate. Daca o cursiera are pana in 8kg ma declar mai mult decat multumit. Insa in cazul tau cu siguranta se va simti diferta pe timp indelungat. Cand i-am schimbat la a mea rotile de la Axis 1.0 (~2100gr) la Mavic Ksyrium Equipe (~1690gr) mi-a zis ca nu simte vreo diferenta, m-am luat de par si am zis ok :)) Dar am pacalit-o zilele astea, mergand pe o bicicleta mai veche, nu ca ar avea mofturi sau probleme, insa schimband, mi-a zis ca am dreptate. Mi-a cresut sufletul cu ~400gr :)) Rotile mereu vor fi cele mai importante, as zice ca poate chiar si mai mult decat un grup set la nivelul urmator. As prefera oricand Shimano 105 si roti mai decente ~ 1700gr decat Sram si ceva roti basic de ~ 2100gr.

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti reduce semnificativ costurile in felul urmator:

 

23 minutes ago, Mookyama said:

- Caseta Sram 1170 11v 11-32 - 63e Caseta Shimano 105 5800 11-32 - 45€ (100% compatibila cu transmisia SRAM)

- Schimbator Force 22 11v WiFli - 75e Schimbator SRAM GX 2x10 - 55€ (100% compatibil cu manetele 11v de sosea SRAM si casetele de 11v, bonus: poti monta linistit casete 11-36)

- Lant Sram Red 22 114links 11v - 30e (Force este 28e, cam tot pe acolo) Lant KMC 11.93 - 20€ (din punctul meu de vedere oricum peste lanturile Shimano/SRAM)

Pana acum shimbator+caseta ~140euro 100€ (+20€ pentru lant)

 

- Foaie mare 50T

SRAM Red 22 X-Glide™ Yaw, 5-Arm, 110 mm 50T - 85e

? - Am mai gasit o foaie fata, insa nu stiu daca e din aceeasi poveste, black. Ca o observatie, din ce am citit acum cateva momente pe Bike24, foaia ar fi Red Black Edition facuta pentru Sram in 2013. Observ ca au si 34T in acelasi black edition. 

SRAM Red / Red Black, 5-Arm, 110 mm 50T - 60e

- Foaia mica 34T e in acelasi link cu prima foaie - 25e

 

La foi nu conteaza absolut deloc cine e producatorul in cazul tau (in afara de Campagnolo, aia au standardul lor propriu). Foi cu BCD 110 si 5 brate gasesti pe absolut toate gardurile, cel mai ieftin fiind sa le iei pe cele sugerate mai sus (Shimano RS500 11v, 12€ + 37€ = 49€). Tehnic poti sa pui linistit si foi de 10V, de exemplu Shimano RS400 (10€ + 25€ = 35€)

 

Pe scurt, discutam de 120€ pentru upgrade-ul de schimbator spate + caseta + lant, respectiv de 35€ sau 50€ pentru foi. Asta daca nu ai un pitic pe creier care iti spune insistent ca trebuie neaparat sa ai pinioane si in special foi SRAM. Asadar, tinand cont de faptul ca, de fapt, nu ai schimbator medium cage si nici caseta 11-32, as incepe cu o pereche de foi 50/34 (sau, de ce nu, 46/34, tot acolo iesi ca pret).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff....ce imi faci :) In afara de lant, care il si folosim si ne si place, restul pare o combinatie de toate felurile. Legat de foi, stiam ca sram are foi destul de rezistente, iar ~ 60e nu am considerat tare mult. FSA 34T e 18e. Altfel, o singura dilema : esti sigur de schimbator? Imi aduc aminte ce ai pomenit de Specialites TA si un 1 dinte. Sincer, si asta ar fi o varianta, important e sa pupe totul.

 

Insa revin la nelamurirea mea care inca nu imi este foarte in clar. E chiar asa mica diferenta intre 34x28 si 36x28 incat sa fie necesar sa schimb si caseta pe spate? Poate doar testand as putea realiza...Voi ce parere aveti dupa ce ati facut un astfel de schimb, probabil destul de major?

Share this post


Link to post
Share on other sites

36/28 = 1.285

34/28 = 1.218

34/32 = 1.062

 

Procentual, diferenta dintre primele doua rapoarte e de 6%, dintre ultimele 2 rapoarte de 14%, iar dintre primul si ultimul de 21%. Din punctul meu de vedere castigul dat doar de inlocuirea foilor e minor in comparatie cu cel dat de inlocuirea casetei.

 

Despre compatibilitatea celor de mai sus nu am nici un dubiu, am citit pe o gramada de forumuri despre biciclete de cyclocross pe care utilizatorii lor au combinat manete de sosea SRAM cu schimbatoare spate pe 10 viteze de MTB SRAM si casete de 11 viteze de MTB (sau sosea, nu conteaza). Iar despre faptul ca sunt amestecate, acolo tu decizi daca esti dispus sa platesti 150 de euro pe foi in loc de 50 doar pentru ca se asorteaza vizual cu restul groupsetului. Cu siguranta nu sunt de 3 ori mai performante din nici un punct de de vedere (randament, greutate, performanta, eficienta schimbarii vitezelor, whatnot).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am angrenaj 50/36, pe care am folosit lant de 8 si acum lant de 9, fara probleme.

Doar ca foaia de 50 are BCD 110, nu 130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se potriveste fara nici o problema. Asigura-te doar ca BCD-ul foii corespunde cu BCD-ul pedalierului.

Exista si foi de 50 pe BCD 130, desi destul de rare, e drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e in regula, e pe BCD 130. Traditional vorbind, foile de 50 vin pe pedaliere compacte (50/34, BCD 110), dar asta e o exceptie, fiind facuta pentru un triplu cu BCD 130/74.

LE: vad ca nici triplele nu mai sunt ce erau candva (acum majoritatea sunt 50/39/30 in loc de 52/39/30).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2017 at 8:01 PM, majikstone said:

Din punctul meu de vedere castigul dat doar de inlocuirea foilor e minor in comparatie cu cel dat de inlocuirea casetei.

 

Bingo! Dar costisitor. Iar dupa cum ziceai, indicat e sa fie amandoua puse la punct, compact dintr-un capat la celalalt.

 

6 hours ago, majikstone said:

Iar despre faptul ca sunt amestecate, acolo tu decizi daca esti dispus sa platesti 150 de euro pe foi in loc de 50 doar pentru ca se asorteaza vizual cu restul groupsetului. Cu siguranta nu sunt de 3 ori mai performante din nici un punct de de vedere (randament, greutate, performanta, eficienta schimbarii vitezelor, whatnot).

 

Amu, tu ai dreptate, nu zic nu. Dar nici nu poti sa te "halva" in gusturile omului. Daca e constient e o treaba, dar daca e inconstient, e o...alta treaba. E ca si cum dai cu rosu, iar apoi dai cu verde, oricat de mult mi-ar place verdele, dar nu e de acolo. Plus ca, cu putin noroc, foile sunt 65 :P Mai ramane schimbatorul de sapat...imi dai emotii :)) 

 

Apropo, unde ai simtit nevoia de 46T, 33T, pe ce diferente de nivel, pante? Pe o distanta scurta cu 34T nu cred ca te-ar fi deranjat prea tare chiar daca ar bate spre 20% , insa pe o distanta mai lunga sau mereu in urcare, probabil ca e moarte curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine catarari serioase inseamna cel putin 5-10 km de catarare continua, cu pante medii peste 5%. Cred ca cele mai abrupte pante sustinute (de macar 50-100 de metri) pe care le-am urcat vreodata au fost de 18%, unde n-am avut incotro si chiar si cu raport de 33/32 a trebuit sa ma ridic in picioare pe alocuri. Repet, eu pedalez extrem de rar ridicat din sa, de unde si nevoia de a avea rapoarte ceva mai mici, dar cineva care e obisnuit sa pedaleze macar 30-40% din timp ridicat din sa pe catarari s-ar putea sa nu aiba nevoie de ele.

 

De ce 33 si nu 34? Pentru ca se poate. Dintele ala in minus ofera un castig de 3%, destul de marginal, in majoritatea cazurilor probabil ca nu voi avea nevoie de el, dar daca intr-o zi cu 2000-3000m de diferenta de nivel acumulata incep picioarele sa cedeze, e posibil ca fix dintele ala in minus sa faca diferenta. Personal, la greutatea mea (83-87 kg), indiferent in ce forma sunt, nu prea ma avant la munte fara un raport minim cat mai aproape de 1:1. Sunt zile in care nu ajung sa il folosesc decat pe sectoarele care depasesc 10%, dar e bine sa am raportul ala undeva.

 

Cu foaia de 46 e alta discutie, care nu are legatura cu catararile. Ideea cu foaia de 46 e ca imi permite sa folosesc mai multe pinioane decat foaia de 50. Cu foaia de 50, pinioanele de 11-12-13 raman aproape mereu nefolosite, pentru ca nu am unde sa invart rapoartele alea. Pe plat si teren valonat ma deplasez cu viteze in intervalul 20-35 km/h, iar raportul de 46/11 imi ofera o viteza de peste 50 km/h la cadente de 95-100 RPM, iar de acolo incolo eu consider ca nu mai am de ce sa pedalez. Alta varianta ar fi sa merg cu foaie de 48 si caseta cu pinionul minim de 12, iar in locul celui de 11 sa mai am un pinion intermediar pe undeva in intervalul 15-19. In plus, o foaie de 46 imi permite sa schimb mai rar pe foaia mica decat o foaie de 50 (sau, mai rau, 52).

 

Ce zic eu mi se aplica mie in conditiile astea:

- stau 99% din timp asezat in sa, indiferent de relief

- cantaresc multișor (85kg +- 2 kg) pentru cineva caruia ii place muntele

- in 99% din timp pedalez singur sau cel mult cu inca o persoana

- vitezele medii variaza de la 20 km/h in cazul zilelor cu munte serios (2000-3000m diferenta de nivel la 100 km) la 25-26 km/h in cazul zilelor "obisnuite" (500-1000m diferenta de nivel la 100 km)

 

In conditiile astea, dupa ani de zile de studiu ale aproape tuturor combinatiilor posibile de foi, pinioane si pedaliere, am ajuns la concluzia ca am nevoie de un raport minim de ~1:1, un raport maxim de ~4:1 si de cat mai multe rapoarte diferite in intervalul asta, in special in intervalul 2:1 - 3.5:1, in care stau majoritatea timpului pe plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu intrebari.

Am fost astazi intr-un service si mi-au spus ca as putea incerca sa pun o caseta Ultegra sau cum ai spus tu, @majikstone, caseta Shimano, insa cu 11-30, fata de 11-32 care ar implica un long cage. Iar aceasta incercare nu ar implica un nou schimbator. Problema e  ca nu stiu unde voi putea gasi noul R8000 de imprumut pentru a face un test, fiind singura caseta de la Shimano pe 11v cu acest raport de pinioane. Ar merita sa incerc inainte sa merg pe alt schimbator.

 

Are cineva de imprumut o astfel de caseta?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

36/30 tot e cam putin zic eu. Depinde si cat esti dispus sa suferi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, majikstone said:

36/30 tot e cam putin zic eu. Depinde si cat esti dispus sa suferi...

 

O sa iau si foi pentru compact, 50/34. Nu se poate fara. Am bagat la cap ce mi-ai spus, mersi frumos! :)  Vom vedea si cum tin picioarele dupa schimbul asta, momentan fiind o varianta de compromis si de test.

 

Sper sa gasesc o caseta de test, ca sa nu o cumpar degeaba. 11-32 daca as lua, ar merge macar pe cealalta bicicleta, dar fiind 11-30, nu m-as incumeta fara un test. Totusi, Shimano R8000 e destul de nou, nu stiu ce sanse am sa gasesc pe la cineva binevoitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.