Recommended Posts

Da, si asta cu salturile e un punct in minus, dar intre anumite limite e tolerabil. Adica oricum eu sa am 1x11 as avea probabil vreo 2 casete, un 11-36 pentru trasee "plate" si un 11-46 pentru munte adevarat.

Mai la pensie asa probabil ca o sa-mi iau si eu Rohloff, 14 rapoarte cu range de 526% o sa fie fix ce trebuie :P Momentan as fi fericit cu 300-400% si 11 rapoarte DACA nu ar fi chainline-ul ala nasol pe capete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gravel par de viitor. E pentru oameni care doresc so much fun si nu doresc kom pe strava sau coborari pe Postavaru. Eu am o alta frica si anume latimea ghidolului fiind prea mica, probabil mai greu de controlat, dar asta e buba mea. Totusi, cu pozitia mainilor pe ergopowere tragi mai usor de ghidon decat in pozitia lor clasica pe mtb. Cu picioarele prinse in spd si putina practica, probabil ai putea avea un control tare fain asupra lor. Nu am testat, imi imaginez doar si nici nu am urmarit concursurile de gravel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știu că o să fiu off-topic, dar nu pot să m-abțiu! :D

Gravel bikes astea sunt de fapt o ciorbă veche reîncălzită. Nu rămasă de la nunta de-aseară, ci veche rău! :P

Păi cînd cursieriștii de la 1900 toamna au vrut să se antreneze offroad în sezonul rece, exact asta au făcut, punând cauciucuri groase la cursierele lor.

Alea au fost primele gravel bikes. Niște cursiere cu spațiu suficient la cadru și furcă, pentru a încăpea cauciucuri mari. Cu frâne adaptate. Exact ceea ce ne vinde marketingul drept mari gravel bikes astăzi, la niște prețuri apreciabile.

A trebuit să treacă 80 de ani până să vină niște băieți deștepți care să spună că ideea era nu greșită, cât incompletă. Adică au inventat conceptul de MTB.

Sigur că există oameni care pot să țină doar o biclă din diverse motive (spațiu, nevastă, finanțe). Ei optează pentru ciclocross/gravel, oricum o biclă bună la toate.

Cine nu se află în situația asta și vrea dixtracție offroad, își face (și) MTB.  

Mă scuzați, am încheiat offtopicu. :P

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in special ciorba numita gravel bike a fost reincalzita pentru a incuraja trecerea catre frane disc pe bicicletele de sosea. Gravel bikes au fost mereu vandute cu discursul "acum, datorita franelor disc, putem crea biciclete de sosea cu cauciucuri de 28-30-35 mm". BULLSHIT. Chestia asta se putea si inainte. Nu a fost interes, pentru ca vanzarile de biciclete de ciclocross in afara celor care chiar practicau sportul asta erau marginale. Eu mi-am facut gravel bike in 2012, desi nu vedea offroad decat o data sau de doua ori pe an (bine, lipsea ghidonul de cursiera, dar na, macar era ingust). Atat doar ca pana in 2012 erai privit ca un ciudat sa mergi cu cauciucuri de 28-32 la ture sosea. Acum e trendy =)) Sa traiasca marketingul...

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine! Sa fie trendy ca o sa apara si cauciucuri cu latimea decenta. :P

 

Atunci cand mi-am facut bicicleta pt. sosea am vrut sa pun cauciucuri de mai late de 30.

De 35 n-am avut nici o alternativa decat cele pt. trekking. De 32 am avut de ales intre un model de la Continental si unul de la Vittoria... si cam atat.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare , ergopowere sram de 10v merg cu schimbator de mtb x9 de 10v fara alte modificari  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, raresr10 said:

O intrebare , ergopowere sram de 10v merg cu schimbator de mtb x9 de 10v fara alte modificari  ?

 

Din ce stiu eu da, 100% compatibile.

Ce nu merge sunt manetele 11v de sosea cu deraior spate 11v de MTB. In schimb merg cu deraior spate 10v de MTB.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca nu e prea tarziu si te mai ajuta cu ceva. Cel mai important lucru din punctul meu de vedere este caseta cu pinion de 32. Am mers si cu 52/36 si 11-28, 52/36 si 11-32 si 50/34 si 11-32.

Intre combinatia 36-28 si 36-32 e o mare diferenta. Intre 36-32 si 34-32 nu atat de mult, aproape insesizabil daca nu se schimba si alte variabile (roti, etc). Ideal ar fi 50/34, dar daca nu vrei sa schimbi si angrenajul si caseta, schimba caseta.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, ronfrown said:

Sper ca nu e prea tarziu si te mai ajuta cu ceva. Cel mai important lucru din punctul meu de vedere este caseta cu pinion de 32. Am mers si cu 52/36 si 11-28, 52/36 si 11-32 si 50/34 si 11-32.

Intre combinatia 36-28 si 36-32 e o mare diferenta. Intre 36-32 si 34-32 nu atat de mult, aproape insesizabil daca nu se schimba si alte variabile (roti, etc). Ideal ar fi 50/34, dar daca nu vrei sa schimbi si angrenajul si caseta, schimba caseta.

 

 

 

Mersi frumos! Chiar doream o parere in acest sens, in combinatiile de mai sus,  desi,  cu tabelul in fata zau de iti dai seama. Practica spune tot. A ramas sa schimb foile de la 52/36 la 50/34 si sa pun o caseta ultegra 11-30. Chiar ieri am luat o foaie Sram Red 50T, sper sa fie ok; eu am crank Cannondale cu foi FSA schimbator spate Red22. Colegul care a vandut-o, a spus ca avea crank Force22, schimbator spate Red22 si nu a mers, foaia fiind mai groasa, ca sa il citez pe el; chiar a rupt in surub in speranta sa o monteze, fiind mai scurte. Cum sunt in open order pe Bike24, urmeaza foaia de 34T tot Sram si caseta mai sus amintita, apoi merg in service sa vedem ce podoaba am facut sau probabil le pun acasa, desi niciodata nu mi-a iesit reglajul la sram cum trebuie - am dat vina pe ureche, care era stramba din fabrica sau de la transport. Si ar mai trebui sa comand o ureche care e cam scumpa - 26euro!

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Mookyama said:

eu am crank Cannondale cu foi FSA [...] Colegul care a vandut-o, a spus ca avea crank Force22

 

Wow, deci tu nici macar nu ai pedalier SRAM si te incapatanezi sa folosesti foi SRAM (Red), care sunt printre cele mai scumpe de pe piata (85€ pentru o foaie noua :-/) si nici macar nu stii daca sunt 100% compatibile cu pedalierul tau? =)) #piticipecreier 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am testat caseta de 10s 11-36 cu ultegra short cage , functioneaza oki , testata doar pe foaia de 39 datorita lungimii lantului . acuma mai astept foaia de 42 si gata ii 1x10 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, raresr10 said:

Azi am testat caseta de 10s 11-36 cu ultegra short cage , functioneaza oki , testata doar pe foaia de 39 datorita lungimii lantului . acuma mai astept foaia de 42 si gata ii 1x10 

 

Sa ai grija cu schimbatul in forta pe ultimele 2 pinioane, @iacobdoc a rupt un deraior spate RD-M591 (max. 34T) folosit cam un an cu o caseta 11-36 exclusiv pe sosea. 

Inca nu stim de ce, analiza criminalistica e inca in curs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, raresr10 said:

Oki , mersi , daca cedeaza pun unu de mtb de 9v

 

Eu zic ca cel mai bine ar fi asa, un Deore RD-M592 e fix ce trebuie. Sau un XT RD-M772 daca vrei ceva mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ar fi xt cu patina mai mica , medie macar , ca aia lunga mi urata rau de tot :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, raresr10 said:

daca ar fi xt cu patina mai mica , medie macar , ca aia lunga mi urata rau de tot :D

 

In cazul asta pune un RoadLink pe schimbatorul Ultegra actual, nu ar trebui sa strice aspectul prea mult :P 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

 

Wow, deci tu nici macar nu ai pedalier SRAM si te incapatanezi sa folosesti foi SRAM (Red), care sunt printre cele mai scumpe de pe piata (85€ pentru o foaie noua :-/) si nici macar nu stii daca sunt 100% compatibile cu pedalierul tau? =)) #piticipecreier 

 

Am vazut pe net ca exista foi Sram Red cu brate Cannondale. In general apar cu Spider, FSA, FSA SLK, etc. Cautand un exemplu, am dat peste asta si asta. Ce e drept, bratele sunt SISL, nu SI cum am eu 52/36 cu FSA 11v BCD 110 si care arata asa. Pe foaia noua sram am dat 40euro - 180lei, dar am scris despre asta de vreo 2 ori, altfel ma gandeam la alta configuratie precum am specificat in posturile anterioare.

 

Eu am Cannondale HollowGram Si, BB30, FSA Chainrings, 52/36. Daca am BCD 110x5, ma gandeam ca ar trebui sa mearga. E influentat si de altceva? Altfel, eu ma mir ca nu a mers foaia red pe crank Force 22, spunand ca e mai groasa. Teoretic, foile red ar trebui sa fie dintr-un aliaj mai bun, probabil mai subtiri, desi nu neaparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altfel, daca discutam de combinatii cu adevarat extreme pentru munte, tocmai am comandat acest băiat rău, l-am prins la 16€ fata de vreo 40 cat costa in mod normal. Pana la vara voi incerca sa-l combin cu o caseta 11-32 minus pinionul de 11 (desi tehnic e gandit pentru a fi combinat cu una 11-34), schimbatorul spate actual (5701-GS) si un RoadLink (inca neachizitionat) pentru a obtine o transmisie 2x10 pentru urcat prin munti cu bagaje. Mai exact foi 46/33 si pinioane 12-14-16-18-20-22-25-28-32-40. Singura necunoscuta e cat de bine va urca de pe 32 pe 40, dar tinand cont de faptul ca pinionul de 40 nu va fi decat un "bail-out gear", s-ar putea sa nu fie nici o problema.


@Mookyama foile scumpe (Red, Dura-Ace, chiar si Ultegra) cu forma si profil aerodinamic e posibil sa fie ceva mai groase (chiar si cu 0.5 mm, poate mai mult) decat cele "standard" (si ieftine) si optimizate strict pentru un anumit angrenaj, desi standardul de BCD e acelasi. Daca omul n-a reusit sa o monteze corect pe un angrenaj SRAM, asta ar fi trebuit sa-ti dea putin de gandit. Pe de alta parte, se pare ca altii au reusit sa le monteze pe pedaliere similare cu al tau, deci e posibil sa ai noroc. Eu mereu mi-am cumparat cele mai ieftine foi de aluminiu cu numarul de dinti dorit pe care le-am gasit pe piata la momentul ala. Zero probleme de compatibilitate (cu diferite pedaliere), diferenta minora de greutate fata de altele mai scumpe, iar avantajul aero de 0.387 W cu siguranta nu l-am perceput inca. Si daca tot voiai ceva sexy si scump, mai bine iti luai o pereche de foi de la Specialités TA, aveai si o larga paleta de danturi la dispozitie si am impresia ca erau si mai usoare decat alea SRAM Red.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, raresr10 said:

daca ar fi xt cu patina mai mica , medie macar , ca aia lunga mi urata rau de tot :D

 

... sau un Saint...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone tu ai luat albastru, eu ma uitam la rosu aseara :) si doream sa discutam de o combinatie de 1x... Dar m-am gandit ca mai bine termin cu ce am inceput si apoi sa trec la un alt proiect, alta schimbare.

 

Eu am luat foaia Sram Red ca sa scap de un stres legat de compatibilitate, nu ma intereseaza cum arata tare mult ce pun, desi as fi vrut sa fie totul intr-o linie, mai mult imi doresc sa schimbe foarte bine. Am vazut foaia ca e BCD 110x5, compatibila Yaw, am zis ca ar trebui sa fie ok, cel putin teoretic. Fiind la pret bunicel, nu mint, m-am grabit sa o iau. Din fabrica, caseta si lantul sunt Force 1170, pedalier Cannondale cu FSA, iar schimbatorul fata/spate sunt Red. Oricum, e un test toata treaba asta, pentru ca la un moment dat, daca e totul ok, v-a trebui sa schimb si foile si lantul si pinioanele si asa mai departe. Deci e de luat in calcul si varianta propusa de tine, Specialites TA; totusi am dat de textul asta de la descriere si m-a dus nitel in eroare, insa daca tot am optiunea asta cu foaia mai ieftina, mi-am zis Sram cu Sram ar trebui sa mearga. In necunoscuta intra si caseta Ultegra, care e iarasi din alta sfera,  desi din ce am citit nu ar fi probleme.

Apropo, unde ai gasit vreo discutie despre combinatia asta, observ ca ai avut mai mult noroc ca mine.
 

Sa vedem ce zice designerul de la 3T legat combinatia Sram 1x realizata pentru modelul Strada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casetele de 11V de la Shimano si SRAM sunt 100% compatibile unele cu altele, folosesc EXACT aceleasi standarde. In plus, din cate am inteles, spacingul dintre pinioanele Campagnolo pe 11 e si el identic mai nou cu cel al pinioanelor Shimano/SRAM, doar ca, evident, ai nevoie de roti cu freehub body Campagnolo.

 

Ce anume din descriere te-a indus in eroare?

 

Quote

Adaptable route compact 8/9/10 V. +11V pour Zephyr intérieur (voir précisions rubrique description) Intérieur 33/34/36/38/40 dts . Intermédiaire : 34 à 42 et 44 à 46 dts.
Extérieur : 40 à 56 dts. Attention : 10/11VV = 12 dents d'écart minimum entre deux plateaux.

 

Compatible with road compact cranks. Compatible with 8/9/10 speed, +11 speed for inner Zephyr chainring only (see description) Advice: 10/11s=difference of 12 teeth minimum between two chainrings

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sram, Campa, Sram sunt compatibile, intr-adevar pe 11v. Multi prefera Campagnolo ca ar fi mult mai rezistente in timp, chiar daca pretul e pe masura. Unii zic ca ar fi mai rezistente lanturile de la Campagnolo chiar si decat DuraAce si Sram. De fapt, se spune ca ar fi  Campa, Sram, apoi Shimano. Eu povestesc din povestile unor mecanici si a unor tipi care merg pe Campagnolo, care au tesatat diverese de-a lungul timpului. Din pacate, eu sunt nitel mai capos si am mers doar pe Sram, atat pe mtb, cat si acum pe cursiera. Campagnolo nu am decat pe clasice, dar mereu va exista o mica curiozitate.

 

Ultima parte in care zice ca e compatibil doar cu 8/9/10v, iar 11v doar pentru chainring-urile Zephyr din interior. Desi probabil am inteles eu ceva gresit. Insa daca ne facem probleme daca Sram ar fi compatibil cu crank Cannondale, imi pun aceeasi intrebare legat de oricare alt chainring. Daca tu stii sigur ca merge, asta e minunat, eu din pacate nu am sapat, afland doar acum de firma aceasta de la tine, pe thread.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Mookyama said:

Ultima parte in care zice ca e compatibil doar cu 8/9/10v, iar 11v doar pentru chainring-urile Zephyr din interior. Desi probabil am inteles eu ceva gresit. Insa daca ne facem probleme daca Sram ar fi compatibil cu crank Cannondale, imi pun aceeasi intrebare legat de oricare alt chainring. Daca tu stii sigur ca merge, asta e minunat, eu din pacate nu am sapat, afland doar acum de firma aceasta de la tine, pe thread.

 

Diferentele de latime a dintilor dintre foile de 8/9/10/11 sunt marginale in general. Difera intr-o foarte mica masura distanta dintre centrele foilor, care sunt ceva (discutam de zecimi de mm) mai apropiate la pedalierele pentru mai multe viteze. Cum iti explicam mai sus in alt post, e o diferenta uriasa intre ce isi asuma un producator in mod public ca fiind compatibilitate acceptata si ce este ingineresc posibil. Cu foarte mici exceptii (si in general discutam de pedaliere exotice, de genul Dura-Ace / Red / echivalente de la alte firme), poti sa pui foi 10V pe pedaliere 11V si invers.

Cat despre lanturile de la Campagnolo, iti confirm si eu ca cel putin pe 9V, un lant Campagnolo Record pe care l-am folosit a avut o durata de viata semnificativ mai mare decat orice altceva (urmatorul pe lista fiind KMC X9.93). In schimb la 10V si 11V preturile lanturilor Campagnolo Record sunt atat de prohibitive incat nu merita efortul decat daca le prinzi la reducere.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2017 at 7:12 AM, raresr10 said:

Uite , cumperi unu de asta https://www.wolftoothcomponents.com/collections/all/products/roadlink , apoi o caseta 11-36 , si ai cam rezolvat problema rapoartelor , daca nu vrei sa schimbi schimbatorul 

 

Stiam de el. Multumesc frumos! Insa 20e + transport probabil ajunge la jumatate din pretul unui schimbator nou, iar in cazul asta as prefera sa iau un schimbator nou cu patina lunga si caseta noua 11-36, iar ca backup sa ramana schimbatorul cu patina scurta si 11-28. Eu zic ca e bine ce am facut. Luasem deja foile pentru compact 50/34 si cred ca ar trebui sa fie suficient raportul 34 cu 30 pentru pante de 8-12%. Daca m-am descurcat cu 36-28, speram doar sa imi fie ceva mai usor cu 34-30.

Emotii mai mari am cu foile noi in speranta ca vor schimba perfect.

 

LE. Acum vad ca postul tau e din 02.11...pe email mi-a aparut ca acum ai raspuns la post. Ciudat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti iei schimbator de sosea cu patina lunga dar tot iti trebuie extensia de ureche pt pinioanele mari. Patina iti asigura doar diferenta de dinti (pinion mare foaie mare vs pinion mic foaie mica).

Sau gasesti un schimbator de MTB compatibil. Ala e gata offsetat pt pinioane mari.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.