Recommended Posts

On 9/11/2018 at 11:35 AM, Mookyama said:

As vrea sa schimb zilele astea caseta de la 11-28 la 11-30. Nu stiu cat de mare o sa fie diferenta, dar nu permite mai mult schimbatorul spate, fiind cu patina scurta. Caseta e Shimano pe un schimbator Sram. Trebuie sa mai fac ceva reglaje aditionale dupa schimbarea casetei?

Am luat foi 50/34. Teoretic doream doar sa inlocuiesc foaia mica de 36 cu 34, insa mecanicul mi-a zis ca nu urca de pe 34 pe 52. Asa ca am luat amandoua foile, in ideea de a monta ambele foi noi. Am avut norocul sa gasesc foaia mare la juma de pret la un coleg de forum si am zis de ce nu. La montare, trebuie sa fiu atent la ceva anume la schimbarea foilor? E nevoie de ceva reglaje? Schimbatorul fata ar trebui sa il cobor putin fiind foaia mai mica?

Ca o curiozitate, citind pe forum, ma gandesc ca nu a fost tocmai o afirmatie corecta din partea mecanicului, lantul urcand de pe 34 pe 52 fara probleme. Sau poate am citit gresit?

Altfel, mi-e groaza de reglarea schimbatoarelor :( Ultima data ne-a dat batai mari de cap, mie si altora, ca pana la urma sa constantam ca era urechea stramba. Abia la al doilea service s-au prins de treaba. Treaba asta a durat cam o luna, service, reglaje, service iarasi, iar reglaje...cred ca abia a 4-a oara au ajuns sa perfectioneze la 85-90% schimbarea corecta. Si vorbim de mecanici care au reglate sute de biciclete la activ. Sper sa imi iasa ceva...

 

 

Nu stiu exact daca ar merge mai bine discutia pe topicul "nelamuriri transmisie cursiera 2x11" sau aici.

 

Una peste alta, am schimbat caseta 11-30, am schimbat foile 50/34, am montat lantul 114links; nitel cam lung, desi l-am scurtat la ochi, ulterior dupa lungimea celui de pe 52/36 11-28, a ramas sa reglez schimbatoarele....Cum am curatat si schimbatorul spate, zic poate am strambat nitel urechea, oricum as trage o fuga pana la service sa dea un ochi la cabluri, sa mai zic buna ziua si omul stie ce face si face repede. Curatarea bicicletei cu schimbat toate cele, curatat furca si montat la loc si asa mai departe, deja imi luase ore bune, eram satul, aveam si eu ale mele de munca.

 

Ajuns astazi la service, surpriza. Sram short cage nu merge cu caseta 11-30T. Este caseta Shimano, dar nu are a face, fiind pe 11v. Cum omul nu avea timp, mi-a explicat in cateva cuvinte si de ce nu merge. Adica, merge pana la un moment dat, dar asta pana se largeste lantul, zice el, dupa care nu mai schimba, merge in gol. Si mi-a zis ca mi-o regleaza, daca o las de pe o zi pe alta, dar sa nu imi fac sperante desarte. Ba mai mult, daca pune alt surub impinge schimbatorul si mai mult, lantul nu mai "imbraca" pinioanele, deci iarasi nu e ok.

 

Deci ce am gresit? Inainte de cumparare am intrebat in stanga si in dreapta si am citit pe net despre asta, toata lumea zicea ca merge. Surubul la maxim, totul ok. Insa in service am aflat ca de fapt nu e asa si ca cel mai bine sa fac o investitie. Voi ce parere aveti?

Altfel, daca nu merge, pot trage concluzia ca, daca vreau o caseta peste 28T, trebuie sa schimb si schimbatorul, tot ceva de la sram. Btw, mecanicul a zis ca nu sunt compatibile schimbator spate cu maneta sram...mai zicea careva pe aici la un moment dat ca ar merge, caci maneta. Drept urmare un schimbator Force costa 83euro, plus caseta dupa placul inimii, Force 11-32T costa 67euro, in total 150euro :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu teama in glas si plumb in buricele degetelor, ma bag eu in discutie.

 

1. Mecanicul respectiv foarte probabil nu avea chef sa isi asume montajul unei componente care pe hartie nu era compatibila. Daca prin reducere la absurd se intampla ceva cu deraiorul tau spate (sau chiar cu tine, sa zicem ca rupi deraiorul la un sprint facut la 1000W si cazi si iti rupi ceva) din cauza ca ti-a montat el caseta aia 11-30 desi la manual scria ca n-are voie, legal e responsabil. De aia din punctul lui de vedere de mecanic autorizat "nu se poate". Aia nu inseamna ca din punct de vedere ingineresc nu se poate.

 

2. Toti producatorii sunt destul de paranoici cand vine vorba de limitele de care sunt capabile componentele lor, limitele fiind exagerate pentru a se asigura ca orice se intampla in decursul utilizarii normale, indiferent ca bicicleta e folosita de un amator sau de Fostermann, componenta respectiva nu cedeaza. Astfel, parerea mea e sa iti iei frumos o cheie de lant si de caseta, sa iti montezi singur caseta aia 11-30, sa dai 2-3 ture in care, cu prudenta, sa vezi daca si cum schimba vitezele, daca si in ce context lantul, pinioanele sau schimbatorul spate scot zgomote suspecte, etc. si, daca nimic nu pare a fi in neregula, sa o folosesti cu incredere. Chiar si asa, nu ai nici o garantie ca dupa 5.000 km facuti cu caseta respectiva, nu te vei trezi ca schimbatorul spate cedeaza la o schimbare mai brutala de viteze. Dar oricum nu ai nici o garantie, singura garantie e ca daca se intampla asta in conditii normale de utilizare, montaj si service, poti cere despagubiri. Teoretic.

 

3. Tot ca veni vorba de limitele schimbatoarelor spate, din motive evidente un schimbator spate e cel mai solicitat in momentul in care folosesti foaia mare cu pinioanele mari. Daca faci deja ceea ce e de bun simt, si anume sa nu folosesti foaia mare cu cele mai mari 2 pinioane, practic pe pinionul de 30 vei ajunge doar cand mergi pe foaia mica, adica pe urcari destul de nasoale, cand oricum deraiorul nu e chiar atat de tensionat din cauza ca lantul e pe foaia mica, iar tu oricum daca rupi deraiorul si ajungi sa cazi o sa cazi la viteza mica. In concluzie, daca urca pe pinionul ala si schimba vitezele fara probleme, sansele sa se intample ceva sunt statistic cam la fel de mici ca in cazul utilizarii unei casete 11-28 cat timp eviti combinatia foaie mare - foaie mare. Din nou, monteaz-o tu, pentru ca mecanicul e foarte probabil sa te refuze din motivele legale enumerate la punctul 1 si asuma-ti responsabilitatea asupra experimentului.

 

4. Evident ca daca vrei sa faci upgrade la ceva care sa mearga oficial cu caseta 11-30 sau 11-32 ai nevoie de un schimbator spate tot SRAM. In afara de niste carpeli grosolane, la sosea e o incompatibilitate destul de desavarsita intre Shimano, Campagnolo si SRAM. In schimb, din cate stiu (si se poate confirma pe site-ul lor), la SRAM orice maneta de 10 sau 11 viteze de sosea merge cu orice schimbator spate de 10 sau 11 viteze de sosea si chiar si unele de MTB (cele de 10 viteze, la cele pe 11 si 12 adoptand alt standard). Daca chiar nu vrei sa-ti asumi nici un risc si vrei sa faci fix ce scrie la manual, ia-ti frumusel un schimbator spate long-cage si o caseta 11-32, costa cam cat un tricou cu gust de la Rapha si cu siguranta iti ofera mai multe beneficii :P si mai recuperezi eventual niste bani din vanzarea casetei 11-30, sigur se gaseste cineva sa o cumpere daca e noua si nemontata.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@majikstone Am mers cu toate montate de acasa in service : foi, lant, pinioane, adica si caseta Ultegra 11-30T. Am mers pe langa bicicleta, caci ceva nu mergea ok si am zis ca las pe altcineva sa o faca, adica omul la care am mai mers si unicul care m-a scos din cacao cu schimbatorul meu ciudat. (s-au chinuit mai multi cu el). Drept urmare cade vanzarea casetei de noua.

 

Am avut de ales intre schimbator si Wolf Tooth, insa am renuntat la ambele variante si mi-am zis ca 11-30T este suficient pe moment, totodata citind si pe forumuri, parea totul ok pe hartie si ca ar merge. Ajuns in service insa, am intampinat cele de mai sus. Asta urma sa fac, ceea ce ai spus si tu, sa imi incerc norocul asa. Daca simt ca nu e ok, merg pe schimbator si alta caseta. Si daca tot iau schimbator, o sa iau si o caseta de 11-32T. Sau Wolf si caseta pe care o am, 11-30T. Off...greu de ales 2. (Die Hard) Parca nu as mai investi bani in bicicleta momentan, de ce sa mint...

 

Ai punctat bine, multumesc! Deja gasisem un schimbator Red22 10v sh, 60euro...insa mi-am adus aminte care e diferenta dintre Ultegra si DuraAce si am zis daca e sa iau schimbator, merg pe Force 22, linistit. Nou, bineinteles. Si dau cu oja ca sa se pupe la culoare #piticipecreier :D

 

ps: touche cu Rapha :P

 

@otsdr multumesc pentru raspuns! Am citit ici pe colo ca nu se prea pupa bine cu Sram. Dar daca ziceti ca ati incercat, ma incred in voi si ramane una din cele 2 variante, Wolfy si 11-30T sau schimbator si caseta 11-32T, desi tind spre varianta mai comoda, cu Wolfy.

 

 

O alta intrebare pe care mi-am pus e daca nu cumva voi avea nevoie pe viitor de 32T, 28T fiind cel mai mare pinion pe care l-am avut, inainte mergand pe cursiera cu 39-23T. Schimbarea asta o vreau pentru ca incerc cu @LucianLS sa facem o tura, mai la indemana si mai aproape de oras, pe langa Campina de 200km cu 6000 metri urcare. Vise, vise, stim, dar speram macar jumatate sa o facem, ceea ce ar fi o realizare faina. Pana acum m-am descurcat cu 36-28T pana la 2500 metri, insa peste simt ca se poate si mai bine ajutat de o caseta ceva mai mare. De aici si ideea ca e suficient 34-30T. Scriind, imi dau seama ca mi-am cam raspuns singur...schimbator si caseta.

Dar...dracusorul din cap nu se lasa. Daca urc greu, zice ca trebuie antrenament mai mult. Si asta pentru ca sunt o putoare, cazul de sus fiind un caz exceptional si care nu e zilnic, combinatia 34-30T, daca merge, ar fi minunata. In general urc 2000-2500 metri, Campina fiind aproape si la indemana, cu trenul. Dar nici nu as vrea sa rup schimbatorul. Ca stil de mers, de obicei schimb rar, dar schimb repede si plec, mergand adeseori la cadenta 85-95rpm, nu in forta, deci destul de linistit as zice.

 

Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE.  Primit de la @LucianLS, Wolf Tooth scriu pe siteul lor ca,

 

"Can I use the RoadLink with SRAM rear derailleurs?

The RoadLink was optimized for use with Shimano rear derailleurs and has not been tested for use with other brands so we cannot recommend its use."

 

Ceea ce e nitel ciudat, ca nu a aparut de 1-2 zile pe piata. Pana acum trebuia sa se stie daca e compatibil si daca merge ok cu schimbatoarele Sram ori ba.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa rezolvi problema asta o data pentru totdeauna, simplu si eficient, ia-ti un schimbator spate long cage, eventual uita-te si la Rival daca Force e prea scump (e minora diferenta de greutate intre ele, iar Rival medium cage e 45€) si ori folosesti caseta 11-30 pana se uzeaza si apoi treci la 11-32, ori iei una 11-32 si o vinzi pe asta 11-30 de noua. Casete cu raport calitate/pret bun poti lua ori CS-5800 de la Shimano la sub 40€, ori modelul echivalent de la SunRace (CSRX1 parca) pe la 45€, care ar trebui sa fie mai usor decat 105 si cu reviewuri chiar bune. Deci poti scoate distractia la sub 90€ minus costul de revanzare al casetei 11-30 si eventual chiar si a schimbatorului spate actual. Daca banii nu sunt o problema, ia SRAM Force si ai incheiat discutia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tin neaparat la greutate, tin doar la uzura si rezistenta in timp. Insa mereu am tinut la design, la culori, mai putin la greutate. Eventual sa fie componentele din aceeasi gama, in ideea ca au o compatibilitate mai mare.

 

Daca nu se intampla nimic pe 11-30T, mi-au disparut toate grijile instant. Dupa ce o duc la nivel de exponat, ceea ce ma va duce un sezon bun cu siguranta, ma gandesc la un upgrade mai serios pentru care si strang bani. Vreau disc neaparat pentru coborari, in special, probabil ceva cu geometrie de gravel sau endurace. De asta si ziceam ca nu as mai investi in a mea momentan.

Daca scartie cu 11-30T, m-as risca la un Wolf Tooth si pana una alta as pune inapoi 11-28T. Insa mai caut despre compatiblitati, eventual dau un email/telefon celor de la Wolf Tooth, in speranta ca au mai facut ceva teste intre timp pe Sram. Daca nu se poate, voi fi nevoit sa aleg un schimbator nou si o caseta 11-32T, alegand varianta Sram Force 22.

 

Uneori, acasa, imi pare rau ca unul are Sram si unul Shimano. In cutia cu chestii de bicicleta avem o din seria 5800 o caseta 11-32T si schimbator cu brat lung, nou noute :) Dar luate pentru Cris, ea mergand momentan pe 50/34 cu 11-28T. Desi nu cred ca le-ar fi simtit lipsa pana la anul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meanwhile@otsdr. Distanța la mine e ceva mai mare, cam 5mm. Nu știu dacă a tras spre limita admisă, safe, de șurubul B însă, tipul de la service. Insa sigur nu e ca in poză, asa apropiat.

Totuși, discutam de 11-40T. Tipii ziceam că merge chiar și 32T, dar depinde de geometria cadrului. Safe, 30T merge cu siguranta, fără add-on-uri. Nu e necesar nici măcar șurub B mai lung.

(dacă e necesar pun și un crop)

02c8e8303906da289df394485341e2ea.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine e Cris, ca sa stea in calea fericirii tale?

 

Lasand gluma, daca ii iau nevestii o cursiera echipata Sora ce are caseta 11-25, nu pot pune caseta de 11-32 din aceeasi gama? Adica au doua feluri de schimbatoare, short si long cage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ea nu sta, sta doar gargaunii mei cu sram :) Dar nici nu o sa ii schimb probabil vreodata. Asa am inceput pe mtb, mergem mai departe. Dar cine stie...Am ramas doar cu semnul intrebarii cum o fi cu Campa, astea mai noi. Dar e doar o curiozitate.

 

E putin ciudat ca vine cu caseta 11-25 o echipare de Sora, care de obicei vine cu caseta de entuziasti, adica ceva mai usor, de genul 32T sau poate chiar 28T. In general vine cu 32T. Dar ca sa fi sigur, trebuie sa te uiti ce scrie pe schimbator sau in cel mai lenes caz, o poza cu schimbatorul de pe bicicleta sotiei. Daca e cu brat lung, da, merge fara probleme.

 

Totusi, daca nu o duci pe munte din start, ceea ce nu e recomandabil, doar soacra probabil ;)) nu cred ca ar trebui sa ii schimbi momentan nimic, avand probabil pedalier cu foi compacte (50/34), deci pana se obisnuieste cu noua jucarie, e ok orice caseta. Si sigur va trece lejer sezonul asta cu caseta respectiva. Tiagra nu stiu cat este, dar poti cumpara oricand o caseta Shimano 105 care este 30-35euro si nu prea o gasesti la pret mega ieftin ca sa astepti sa o cumpari de BF sau alte reduceri sezoniere. Cu alte cuvinte, poti astepta fara probleme si pana la anul, cand incepe sezonul pedalier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sora e mai generoasa, chiar si pe SS (short cage) poti pune pinioane de 32 iar pe GS(medium) de 34.

De la Tiagra in sus se impute treaba.

La Shimano pt sosea nu exista Long cage, doar la offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de lamuriri. Inca nu are cursiera, momentan vanez oferte, poate-poate.

Dar asta e planul, sa ii iau o caseta cu pinion de 32.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, LucianLS said:

Sora e mai generoasa, chiar si pe SS (short cage) poti pune pinioane de 32 iar pe GS(medium) de 34.

De la Tiagra in sus se impute treaba.

La Shimano pt sosea nu exista Long cage, doar la offroad.

 

SS >= 30T si GS >= 34T. Neoficial, in functie de cadru, pe SS merge si 32T. Personal nu am testat, doar din citite pe net.

 

Nici la Sram nu este long cage, este short cage si mid cage, poreclita Wifli. Din 2015, daca nu ma insel, Sram nu mai ofera short cage pe 11v decat pe grupurile pana la Rival, inclusiv. A ramas la short cage si mid cage (Wifli) doar pe 10v. Grupurile eTap Red, Red22 si Force22, ofera doar o singura varianta de cage, anume mid cage Wifli. Casetele de 11-36T merg pe seriile Sram Force1, Rival1, Apex1 cu transmisie pe 1x doar. Si se numesc long cage Wifli.

 

Insa folosim (sau eu cel putin) acesti termeni comuni, venind de pe mtb si din obisnuinta, dar si pentru a nu crea vreo confuzie, separand cu siguranta astfel zona >=28T de cea peste. O sa incerc sa corectez asta in timp :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi si ce generatie de Sora e, asta ultima e chiar de buna calitate si, cum zicea si @LucianLS, schimbatorul cu patina scurta RD-R3000-SS merge oficial cu pinion de 32. Altfel poate n-ar fi rau sa cauti ceva cu Tiagra 4700, avand 10 viteze o sa fie ceva mai bine etajata caseta de 11-32. Sincer mi se par cam maricele salturile intre pinioane la o caseta 11-32 pe 9 viteze pentru o bicicleta de sosea. Altfel, de ce nu, o varianta e si Sora 3x9, cu foaie mica de 30 si caseta 11-28 sau 12-27.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Sora merge 32T (3000), insa pe Tiagra maxim oficial ar fi 28T (4700). Pe 105 (7000) pana la 30T. Asta pe SS. Ma bag ca musca in lapte, scuze.

 

Pentru incepatori si etuziasti, Sora e super ok. Cris la fel a inceput pana am vazut ca a prins gustul si de atunci nu a mai urcat pe mtb :( Doar avioanele mele din capul meu au dus-o pe 105. La Turul Muntenei era un tip lung ca paiul, de vreo 53-55kg cel mult, care manca sute de km cu Sora, so no worries.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand am ratat la o licitatie pe e-bay o bicicleta cu Tiagra 50/34 cu 11-25 si atunci mi-a venit ideea sa ii iau alt grup de pinioane.

Am vazut ca pe unele modele B'Twin au Sora cu 3 foi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama: Ți-am recomandat varianta asta pentru că am văzut-o "pe viu" cu Red și pinion de 32; cam la limita capacității cuștii scurte, dar merge. Bineînțeles, ideal ar fi un alt deraior, dar costă mai mult.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, otsdr said:

@Mookyama: Ți-am recomandat varianta asta pentru că am văzut-o "pe viu" cu Red și pinion de 32; cam la limita capacității cuștii scurte, dar merge. Bineînțeles, ideal ar fi un alt deraior, dar costă mai mult.

 

Multumesc! Mai tii minte cat de apropiate erau? A avut probleme? Stiu ca-s carcatoas, dar nu as mai da banii pe caseta 11-32T 😳 Cel putin nu momentan, o sa tin minte pe viitor, pana as chinui-o pe asta care o am momentan, 30T; m-as bucura daca as putea ajusta corect cumva.

 

12 minutes ago, Ic3man said:

Eu am 11-32 pe 105 cu patina lunga...merge ca uns.

 

Eu te cred ;))

 

1 hour ago, Stuparul said:

De curand am ratat la o licitatie pe e-bay o bicicleta ..

 

Daca nu zice nimic de acte, e ca un olx cu feedback. Daca e pozitiv, e de bine. Sa o platesti daca poti prin PayPal, e mai safe, in caz de ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la una din ale mele am un 105, 10s, pe grup 12-25 (asa era din fabrica). Am luat o alta roata si am gasit un grup 12-27. Deraiorul nu vrea sa urce in pinionul mare, cel de 27. Urca doar pe foaia mica. Nu am schimbat lantul, poate e prea scurt?! Din reglaje nu-l pot face sa mearga peste 25. Apoi mi-am luat un grup 11-25. Vad ca deraioarele 105 sunt date lejer la 25-32, nu inteleg ce are al meu?! Poate e specia cea mai scurta?! Stiu ca e model 2010....2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare sa fie asta (short cage): http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/shimano-105-5701-10-speed-rear-mech/rp-prod85966

Ar trebui sa mearga pe 30 dar la mine e clar ca nici pe 27 nu urca (foaie clasica 50/34). Sa fie de vina urechea de prindere a schimbatorului ?! (prea scurta?)

Am incercat si din surubul ala vertical si nu vrea cand lantul e pe foaia mare (sa urce pe 27T).

 

Posibil sa am lantul prea scurt (e din fabrica pus pe caseta 12-25): https://accidentalrandonneur.wordpress.com/2016/04/14/a-guide-to-rear-derailleur-cage-length-short-medium-or-long/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasand faptul ca e o problema ca nu-ti urca de pe foaia mare pe ultimul pinion, sanatos pt transmisie ar fi nici sa nu o faci, poate chiar sa nu urci deloc pe ultimele doua-trei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cativa ani in care am experimentat tot felul cu privire la alegerea rapoartele de transmisie, am reusit in sfarsit sa fac, cu ajutorul Golden Cheetah si a unui script destul de simplu facut in R, o analiza a rapoartelor de viteza pe care le folosesc. Mai exact, pe baza informatiilor de viteza si cadenta a tuturor turelor facute cu bicicleta de sosea din 14 iulie 2018, cand am schimbat transmisia, pana azi, am extras procentul de timp petrecut in fiecare raport de viteza pe care il am la dispozitie:

 

lbKP2jw.png

 

E vorba de un pedalier cu foi 46/30, respectiv de doua casete diferite (11-25 si 12-30). De observat:

- de departe cea mai mare parte a timpului o petrec pe rapoartele 46/21, 46/19 si 46/17 (61% din timp)

- petrec extrem de putin timp pe rapoartele de 46/12 si 46/11 (1.6% din timp)

- raportul de 30/30 e folosit destul de mult, mai mult decat 30/27 sau 30/25, ceea ce inseamna ca e posibil sa am nevoie ocazional de un raport chiar mai mic de transmisie

Graficul arata, printre altele, inutilitatea, cel putin pentru mine, a unor foi mai mari de 46, ba chiar as zice ca inclusiv raportul de 46/11 e inutil din punct de vedere statistic. Dupa cum se observa, m-am folosit mult mai putin de pinioanele 11-12-13 decat de oricare dintre celelalte, petrecand in total 3.2% din timp pe respectivele pinioane. Mai mult, arata si ca transmisiile "standard" ale bicicletelor de sosea actuale sunt complet neadaptate cerintelor ciclistilor de rand, fiind optimizate pentru cerintele sportivilor de performanta. In fine, foarte probabil ca dupa ce voi uza caseta 11-25 (pe care o folosesc in marea majoritate a timpului), voi ramane doar cu cea 12-30, pinionul de 11 dovedindu-si in mare masura inutilitatea.

Alta concluzie constructiva ar fi ca pedalierele 46/30 sunt o solutie mult mai realista si eficienta pentru o buna parte dintre cei care fac ture pe sosea, in special pentru cei care vor sa ajunga la munte, si asta mai ales tinand cont ca aproape toate casetele prezente pe piata astazi au pinionul cel mai mic de 11 (marea lor majoritate) sau 12. Mai mult, de cand a aparut moda asta cu bicicletele de gravel, au inceput mai multi producatori sa ofere astfel de pedaliere. Avantajele fata de o transmisie cu foi 50/34 si caseta 11/34 sau 52/36 cu 11/36 se rezuma, foarte pe scurt, la faptul ca o mai mare parte dintre rapoartele de transmisie disponibile chiar sunt utilizate un procent relevant de timp, ceea ce inseamna o mai buna etajare, in medie, a casetei. Plus, bonus, o greutate totala mai scazuta a ansamblului fara a plati nimic in plus pe componente mai performante.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.