cat75

Cadru sosea geometrie relaxata

Recommended Posts

Salutare prieteni,

 

Vreau sa va cer sfatul cu privire la achizitionarea unui cadru nou pentru constructia unei biciclete. De curand am prins la reducere o linie Ultegra R8000 si as vrea sa-mi fac o bicicleta pornind de la aceasta transmisie. As dori un cadru de carbon cu o geometrie mai relaxata, potrivit pentru ture mai lungi. Ma gandeam la un cadru Canyon Endurace, dar acestea sunt disponibile doar pentru frane pe disc.

In prezent am o cursiera Cube Agree GTC cu care fac cam 9000km pe an, multe ture de anduranta de peste 200km la campie, ocazional mai merg si la munte. Geometria acestui cadru a fost foarte potrivita pentru mine, dar a cam imbatranit si as dori sa-l schimb. Rotile si saua au fost achizitionate ulterior si le-as pastra. 

Deci cerintele ar fi urmatoarele: carbon, geometrie mai relaxata, frane pe janta. Am 1.84m si 95kg, actualul cadru are TT 57cm, ST 56cm, stack 582mm, reach 392mm. Daca aveti ceva sugestii v-as fi recunoscator. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

N-ai specificat bugetul, dar poți să te uiți și la Cannondale Synapse. Eu aș zice să te mai gândești la roți, dacă tot faci bicicletă nouă eu zic că ar fi păcat să nu pui frâne pe disc. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, cat75 said:

geometrie mai relaxata, frane pe janta. Am 1.84m si 95kg, actualul cadru are TT 57cm, ST 56cm, stack 582mm, reach 392mm. Daca aveti ceva sugestii v-as fi recunoscator. Multumesc.

 

Pentru o geometrie mai relaxata care sa iti fie la indemana poti incerca citeva spacere care sa iti inalte ghidonul, un alt unghi si lungime al pipei.

 

Cadrele cu geometrie dedicata confortului includ deci un headtube mai lung, un wheelbase ceva mai generos care permite o manevrare mai sigura.

 

Carbonul preia din microvibratiile deplasarii, dar cele dedicate confortului la drum lung ("endurance") se bazeaza fie pe diferite insertii polimerice (Specialized Roubaix) sau anumite tehnologii in prelucrarea carbonului si constructia cadrului (Cannondale Synapse, Scott CR, Trek Domane, Giant Defy, Bianchi c2c/infinito, canyon CF, Look 585, etc). Fiecare din lista alaturata vine cu niste costuri.

 

Confortul e dat si de capacitatea de a flexa a cadrului, nu cred ca exista material mai bun ca otelul in aceasta privinta, apoi ar veni titanium si de abia dupa aceea carbonul.

Nu in ultimul rand, tija de sea poate fi o componenta esentiala pentru o imbunatatire a confortului.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 7 ore, paulrad said:

Salut,

N-ai specificat bugetul, dar poți să te uiți și la Cannondale Synapse. Eu aș zice să te mai gândești la roți, dacă tot faci bicicletă nouă eu zic că ar fi păcat să nu pui frâne pe disc. :) 

Ms pentru sugestie, ar putea fi o solutie daca l-as gasi la un pret acceptabil. Bugetul pe care m-am gandit sa-l aloc e in jur de 1000E. Referitor la franele pe disc, groupsetul are deja clestii pentru frana pe janta si cum am si rotile, ar fi o cheltuiala suplimentara destul de consistenta.

în urmă cu 7 ore, Trevizes said:

 

Pentru o geometrie mai relaxata care sa iti fie la indemana poti incerca citeva spacere care sa iti inalte ghidonul, un alt unghi si lungime al pipei.

 

Cadrele cu geometrie dedicata confortului includ deci un headtube mai lung, un wheelbase ceva mai generos care permite o manevrare mai sigura.

 

Carbonul preia din microvibratiile deplasarii, dar cele dedicate confortului la drum lung ("endurance") se bazeaza fie pe diferite insertii polimerice (Specialized Roubaix) sau anumite tehnologii in prelucrarea carbonului si constructia cadrului (Cannondale Synapse, Scott CR, Trek Domane, Giant Defy, Bianchi c2c/infinito, canyon CF, Look 585, etc). Fiecare din lista alaturata vine cu niste costuri.

 

Confortul e dat si de capacitatea de a flexa a cadrului, nu cred ca exista material mai bun ca otelul in aceasta privinta, apoi ar veni titanium si de abia dupa aceea carbonul.

Nu in ultimul rand, tija de sea poate fi o componenta esentiala pentru o imbunatatire a confortului.

Incerc sa aleg traseele pe care merg in functie de calitatea asfaltului, deci am nevoie de o amortizare redusa in majoritatea timpului. Prefer un cadru de carbon datorita greutatii reduse care se simte pe catarari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am avut in ultimii 2 ani Wilier Grandturismo, Pinarello Dogma 2, Pinarello otel, Specialized Shiv, si recent mi-am luat un Synapse cu Sram red si roti Zipp 404.

Intre timp am ramas cu Pinarello din otel pt iarna, cu Specialized pt contratimp si Synapse pt ture mai lungi.

Ce vreau sa zic, dintre toate bicicletele astea, Synapse este incredibil de confortabila, peste Grandturismo care este tot pt ture lungi si peste Pinarello din otel care este si ea f confortabila. Cu Dogma si Specialized mergi cum ai merge cu concasorul pt asfalt, simti fiecare pietricica, dar nah, probabil pt ca sunt facute sa pui puterea jos la competitii.

Eu am Synapse 2012 si imi place atat de mult incat caut sa schimb cadrul cu unul 2017 sau 2018 care teoretic ar fi si mai confortabile. Am auzit numai lucruri bune pt anduranta si despre Domane si Roubaix dar n-am avut. Roubaix incepand cu 2017 are si arcuri pt amortizare cu cursa 2 cm care nu afecteaza performanta pt ca sunt puse deasupra cadrului, insa este cam scump si n-am vazut sa se vanda doar framesetul in varianta normala, am gasit numai in varianta S-works care costa enorm..

Spor la cumparaturi.

PS, am mers si cu un Wilier GTR, mi s-a parut confortabila dar n-am avut ocazia sa merg mult ca sa-mi dau seama mai bine. Cert e ca Synapse este incredibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am titan , van nicholas zephir , pana si pe pietra cubica ii comoda , inainte am avut un wilier la trietina super rigid , recomand titanul , desi ii superscump . 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti dispus sa accepti greutatea ceva mai mare, poate ai fi interesat de un frameset de otel, precum Holdsworth Brevet, in marime L la inaltimea ta, eventual combinat cu o furca de carbon (cumparata ulterior) pentru a mai economisi din greutate. Geometria lui e destul de relaxata, eu sunt foarte multumit de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holdsworth Brevet ar fi fost o optiune daca nu era pentru clesti long reach. As fi luat in calcul si Poison Arsen, dar din pacate nu livreaza in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca montezi o furca de sosea normala, pentru clesti short-reach, rezolvi aproape integral problema: pe spate nu se simte o diferenta semnificativa a puterii de franare in combinatia manete New Super SLR + clesti long-reach Super SLR, ba chiar as zice ca ofera o modulatie mai buna. O furca buna de sosea, de carbon, se gaseste pana in 150€. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cat75, poate-ți spune @majikstone ce clești folosește el pe Holdsworth. Am cumpărat și eu un cadru de la Planet X, în descriere se spunea că are nevoie de clești long reach pe spate. Cu toate astea, am montat frâne 105 5800 fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Holdsworth Brevet cu siguranta e nevoie de clesti long-reach, ca de exemplu BR-R451. Eu am inlocuit din start furca cu o Surly Cross Check, pentru a putea monta un mini-v pe fata (impreuna cu un cleste BR-R451 long-reach pe spate), iar furca de pe Holdsworth Brevet a ajuns imperecheata tot cu un cleste BR-R451 pe alta bicicleta, care are manete cu tragere Super SLR (deci compatibile cu clestele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incompatibilitatea dintre manetele Shimano moderne (cu tragere New Super SLR) si clestii long-reach, cu tragere Super SLR, se manifesta printr-o putere mai redusa de franare la aceeasi apasare a manetei, dar si o modulatie mai buna. Daca pentru frana fata asta e problematic (franarea devenind greoaie comparativ cu ce-ar fi normal), in cazul franei spate as zice ca nu e o problema majora, ba chiar un avantaj (modulatie mai buna, deci risc de a bloca roata mai mic). E posibil si ca, de cand am studiat eu problema, sa fi aparut clesti long-reach cu tragere compatibila New Super SLR (eventual ceva modele de la Tektro), dar ma cam indoiesc.

 

Parerea mea e ca la cei 155€ + transport cat costa acum Holdsworth Brevet, merita luat in seama. Cu inca 95€ se poate pune o furca decenta de carbon pentru clesti normali. Sau, de ce nu, una de otel relativ usoara la 110€.

 

(comparativ, furca de pe Holdsworth Brevet cantareste in jur de 1050g)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2018 at 2:58 PM, cat75 said:

Oare un cadru de titanium, gen Lynskey Sportive, ar fi potrivit pentru cerintele mele? Are cineva experienta cu un astfel de cadru?

 

Eu am Lynskey Peloton care are geometrie similara Bianchi Infinito. Cand l-am comandat, modelele de la Lynskey din seria de "endurance" se numeau pe atunci Rouleur (mai orientata spre "race"), Viale si Peloton (cea mai relaxata geometrie). Acum au doar un singur model la clasa asta, diferenta dintre un Sportive si un Peloton e in furca spate, care la Sportive este usor curbata si are prinderi pentru portbagaj. Daca nu-ti cauti cadrul pentru "touring" (aka cicloturism) si vrei ceva mai sexi pentru ture recreationale de weekend, atunci prinderile acelea iti prisosesc si nu arata bine.  

 

Ce e drept pe atunci erau si mult mai ieftine (1200-1300) iar eu am prins oferta la sfarsit de an (800-850), Titanium mi se pare o alegere foarte inteleapta, care elimina grija cu carbonul care "crapa". Dar daca esti genul care te plicitisesti de o bicicleta dupa cativa ani, el e greu vandabil pt ca pretul nu are de ce sa scada. Carbonul ramane materialul cel mai dorit si il poti vinde fara probleme daca vrei sa te "innoiesti". Fiind o achizitie pe termen foarte lung, titaniumul, trebuie sa te decizi foarte bine daca vei merge pe frane pe disc sau clasice. Si nu se stie cum evolueaza moda, dar cred ca de acum incolo o buna bucata de vreme de acum incolo se va merge pe frane de disc iar industria va avea foarte mult de castigat pentru ca se va permite evolutie la nivelul rotilor, se vor permite cauciucuri mai largi, etc.

Alt argument pro titanium este ca alegerea nu mai e chiar asa de dificila, dintre putinii producatori si calitatea e cam tot aceeasi, nu au cu ce sa-ti mai ia ochii an de an in campanii de marketing, inovatii, culori, bla-bla precum producatorii cadrelor de carbon.    

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut cat75. Eu am avut anul trecut un Bianchi Infinito 2014. Geometria cadrului a fost perfecta pentru anduranta si confort. Head tube-ul era destul de inalt si tehnologia countervail chiar functioneaza bine pentru amortizarea vibratiilor. Chiar recomand un cadru Infinito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma mi-am luat un cadru de titan Lynskey R250 de pe ebay, 560$ + 140$ shipping + ce tva, taxe voi mai avea de platit cand ajunge. Il voi echipa cu groupsetul Ultegra R8000 si cu un set de roti fulcrum quattro, sunt curios sa vad ce va iesi :-)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cat75He, he! Asta e o soselista naravasa. Nu imi prea arata relaxata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, cat75 said:

https://imgur.com/a/JBDUI

Asta a iesit! Cam grea, are aproape 9 kg.

 

Superba, sa o stapanesti sanatos!

Despre greutate, daca chiar tii neaparat, probabil ca ai putea sa o aduci la 8.5 kg, poate chiar si sub, folosind niste roti usoare, de munte (ceva pe la 1400-1500g), niste cauciucuri pe la 200 de grame bucata si periferice (tija sa, pipa, ghidon) de carbon sau ceva ultralight de aluminiu. Dar din punctul meu de vedere nu merita efortul, bicicletele ultra-usoare sunt pentru baieti ultra-usori :P 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faina tare jucaria! :) Sa o stapanesti sanatos! 

 

@Trevizes foarte bine punctat, iar asta va fi ca o litera de lege pe viitor. Cursierele pe janta vor intra la categoria vintage, precum aparatele pe film...Adevarul e ca nu oricine reuseste sa developeze un film, cum nu sunt multi care stiu sa franeze (corect) pe coborari. Cred ca in ultima categorie intru si eu, de unde si ideea unui cadru cu frane pe disc.

 

2 hours ago, majikstone said:

Despre greutate, daca chiar tii neaparat, probabil ca ai putea sa o aduci la 8.5 kg, poate chiar si sub, folosind niste roti usoare, de munte (ceva pe la 1400-1500g), niste cauciucuri pe la 200 de grame bucata ...

 

Asta am facut si eu la a mea si asta cu mai putin de 350 euro, fara a vinde cele stoc, chiar le-am mutat pe alta bicicleta si au fost bine primite. Insa cand am pus cauciucuri nitel mai groase, diferenta nu a mai contat decat la cantar. Teoretic am avut noroc si am castigat vreo 250 grame cu mai putin de 50 euro, dar asta doar daca vindeam rotile pe care le-am avut.

Cand ajungi sa dai mai mult de 1 euro pe 1 gram as zice ca nu mai este asa profitabil, mai ales pentru amatori. Mai bine scazi o bere doua :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai mici zgarieturi , ia pazla oteloasa si freci frumos , iese fix ca noua , dar sa nu dai pe stickere ca se duc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam tuturor! O singura problema am, nu am gasit o piulita ingropata cu care se prinde clestele de la frana fata pe furca, cea care a venit cu clestele e de 12.5mm si eu as avea nevoie de una de peste 25mm. Despre asta e vorba:

https://imgur.com/a/FYTzr

Stie cineva pe unde o gasesc?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 minut, fizikant said:

@cat75 una de 31 mm găsești aici, din păcate transportul costă mult. 

Este si pe bike24, dar parca n-as da comanda doar pentru o piulita, ma gandeam ca poate as gasi-o si mai pe-aproape.

@fizikant mersi, acum o comand. Ma uitasem si eu la ei pe site, dar n-am reperat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.