cat75

Cadru sosea geometrie relaxata

Recommended Posts

7Ovp1jx.jpg

Revin cu poze noi dupa ce am scurtat gatul furcii si camasile cablurilor, am redus lungimea pipei de la 12cm la 10cm si am pus pedale noi. 
Cat despre senzatia generala din timpul turelor, fata de cadrul de carbon de dinainte e o oarecare diferenta, inca incerc sa ma acomodez. Nu se mai simt aproape deloc micile imperfectiuni din asfalt, iar cand trec peste gropi mai marisoare (cum sunt rosturile de dilatatie de la poduri) sunt aruncat in sus din sa, parca ar avea un arc in seat-tube sau in tija de sa. Partea posterioara pare "moarta", senzatia e ca si cum as pedala pe o bicicleta medicinala. In ghidon insa se simt vibratiile, probabil din cauza furcii. E destul de "naravasa" la viteze mici, cred ca pentru ca am pus furca cu rake de 40mm si nu de 46mm, asa cum sunt cele cu care producatorul cadrului isi echipeaza propriile biciclete. Nu am apucat sa fac o tura mai serioasa, de peste 120km, inca ma recuperez dupa o discopatie.

Edited by Traveller
sa se vada poza
  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cateva iesiri am observat ca acest cadru flexeaza destul de mult in zona monoblocului, comparativ cu cadrul de carbon pe care l-am avut inainte. Am tras concluzia asta pentru ca lantul freaca de cusca schimbatorului fata cand folosesc pinioanele de la capetele casetei si pedalez ridicat din sa. Am incercat sa reglez limitele L si H ale schimbatorului, dar cand reglez pentru pinioane mici lantul freaca de cusca pe pinioanele mari si invers. Poate daca mai scap de vreo cateva kg scap si de problema asta, momentan am 104kg dupa o pauza fortata de 3 luni din cauza unei discopatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, cat75 said:

Dupa cateva iesiri am observat ca acest cadru flexeaza destul de mult in zona monoblocului, comparativ cu cadrul de carbon pe care l-am avut inainte. Am tras concluzia asta pentru ca lantul freaca de cusca schimbatorului fata cand folosesc pinioanele de la capetele casetei si pedalez ridicat din sa. Am incercat sa reglez limitele L si H ale schimbatorului, dar cand reglez pentru pinioane mici lantul freaca de cusca pe pinioanele mari si invers.

 

Am crezut si eu ca am problema asta cand am trecut de la cadrul de aluminiu la cel de otel, dar se pare ca problema a fost cauzata de unghiul custii schimbatorului fata. Cat timp chainlineul e ok, cusca trebuie sa stea perfect paralela cu planul foilor (chiar si un grad de abatere poate crea probleme) si, pe verticala, la o distanta de 3 mm de dintii foii mari. Chiar si asa, pe foaia mica sunt obligat sa folosesc pozitia intermediara oferita de maneta de schimbator fata, dar pe foaia mare nu am nevoie de micro-adjustment.

 

Bun, altfel nu e exclus sa chiar flexeze cadrul tau, tinand cont si de greutatea ta si de faptul ca problema se manifesta doar cand pedalezi in picioare. Plus ca tu avand o transmisie pe 11 viteze, e posibil ca tolerantele dintre cusca schimbatorului fata si lant sa fie ceva mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, majikstone said:

dar pe foaia mare nu am nevoie de micro-adjustment.

 

Nano, nu micro! :D 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Campagnolo cred ca chiar asa se cheama, sau ceva similar. La Shimanelele mele nu mai stiu cum au botezat pozitia aia intermediara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva si ureche prinsa de cadru? Nu se vede detaliul respectiv in poza. Eu am avut probleme cu reglajul meu pe extreme, pana am mers la un baiet destept si a rezolvat problema indreptand urechea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, cat75 said:

(...) cand reglez pentru pinioane mici lantul freaca de cusca pe pinioanele mari si invers.

 

Nu ai menționat dacă folosești sau nu pozițiile intermediare ale schimbătorului (trim).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat piulita aia de la playbike. Insa, inainte de asta mi-am facut eu una:

PS: Sunt obosit :( am raspuns la ultimul post din prima pagina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru sugestii. Am schimbator fata de tipul braze-on, montat pe un colier adaptor deoarece cadrul nu are urechea de prindere pentru modelul acesta de schimbator. L-am instalat si reglat conform instructiunilor din documentele de pe site-ul shimano. Am reusit sa-l reglez astfel incat sa nu apara frecare intre lant si schimbator daca nu folosesc ultimele doua pinioane mici cu foaia mica si cele mai mari trei pinioane cand sunt pe foaia mare. Sunt multumit deocamdata, poate cand voi ajunge la o greutate adecvata :D o sa scap de aceste probleme. Intr-adevar, folosesc si pozitiile intermediare ale manetei. Frecare apare cand pedalez ridicat din sa, cu bicicleta pe stand nu am astfel de probleme, deci e din cauza flexibilitatii cadrului in acea zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.