Sign in to follow this  
dooma

Sfat achizitionare hibrida

Recommended Posts

Salut

Că tot e sezonul de iarnă, am inceput sa caut o soluție să fac putina mișcare: home trainer + MTB(am un Univega) cu anvelopă de trainer. Am ajuns la concluzia că nu merită investiția și mai bine iau în hibrida(trekking cu geometrie de cursiera sau cursiera cu flatbar) pe care sa o pot folosi și pentru deplasarea la birou si totodata pentru ce am rulat pana acum MTB-ul, adica asfalt. Totodata, vreau ca bicicleta sa fie destul de usoara.


Asadar, având un buget destul de limitat(~100RON), am inceput sa caut variante SH si am găsit următoarele:
https://www.dirtbike.ro/bazar/giant-fcr-2-9-368079
https://www.dirtbike.ro/bazar/trek-zektor-361405
https://www.dirtbike.ro/bazar/cursie...t-fcr-m-354499
https://www.dirtbike.ro/bazar/scott-...eore-xt-354031
https://www.निषिद्ध/oferta/cannondale...n-ID8t17B.html
https://www.निषिद्ध/oferta/bicicleta-nishiki-ID9Wnez.html#b94a3f8b16

Însă îmi puțin peste mana să cumpăr online pentru că nu le pot verifica. Singură variantă e acel Giant FCR 2, insa e cam vechi și e altă mărime (?), eu având 178cm și 80 cm jungimea piciorului.
Acel Nishiki, are o echipare decenta, insa m-am luat dupa el pentru ca am vazut ca are o geometrie destul de ok, insa e o bicicleta echipata pentru Danemarca/Suedia si posibil sa fie furata.


Alta varianta ar fi sa iau un cadru nou(Scott CX), jante SH, echipare noua la angrenaj și frane, iar pe partea de control să mă uit la ceva SH. Ies cu mult peste 1000 RON dar fac o bicicleta cum o vreau. 

Care variantă o recomandați?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

O hibridă e o soluție de compromis bună, dacă vrei distanțe medii-mari pe șosea, fără ca viteza să fie preocuparea principală. Am una de peste 8 ani, un Giant FCR4 din 2009, a trecut prin diverse transformări dar ne-am făcut treba cu brio împreună:

https://www.ciclism.ro/forums/topic/14538-cross-bikes-ro-struțocămile/?do=findComment&comment=680498

 

Presupun că bugetul disponibil e 1000, nu 100 de lei, cum ai scris mai sus. În bugetul ăsta se găsesc într-adevăr niște bicle prin bazaruri, dar nu bag mîna în foc pentru proveniența lor. Poate n-ar fi rău să-ți faci una pe bucăți, ai putea să ieși pe la 2000 de lei, dacă vînezi niște piese noi reduse.

Pînă la primăvară ai putea s-o pui pe picioare, adică pe roți. Asta dacă te pricepi să alegi piesele. Altfel rămîi la varianta de a o cumpăra întreagă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e vorba de 1000 RON. Am luat in calcul suma asta pentru ca pe langa bicicleta mai trebuie o revizie, o camasa, un lant nou, depinde cum e intretinuta.

In principiu, vreau o bicicleta usoara dar totodata rapida. Cand zic rapida, ma astept sa fie mai rapida decat MTB-ul cu roti de 26" si anvelope Conti Race King, iar cadenta la pedalare sa fie mai mica.

Si eu ma gandeam sa ma pun pe vanat piese si poate construiesc ceva in urmatoarele luni, insa, perioada de reduceri s-a cam dus, parerea mea. Gresesc si aici?

Pentru inaltimea mea, vad ca imi trebuie un cadru de 56 - 58 cm. Ar fi ok si unul mai mic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

54-56, probabil, având în vedere și lungimea piciorului pe interior. Mai mare dacă ai mâinile mai lungi.

1000 e cam puțin, din păcate. Poți să vânezi piese oricând. O să-ți iasă ce vrei, dar durează. Totul e să te pricepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vrei sa spui prin: "Totul e sa te pricepi"?

Sa fiu sincer, n-am mai cochetat de 2 ani cu bicicletele si mi-am cam pierdut din indemanare pe zona de piese, insa saptamana asta am studiat si rastudiat gama asta de Fitness/Cross/Hybrid. Unde am comparat sute de modele.

 

Totusi, am o putina nesiguranta in alegerea pieselor pentru ca nu stiu care e mai buna, pentru banii dati. Aici nu ma refer la dimensiuni si compatibilitati ci la raportul pret/calitate.

Oricum, am sa incerc sa mentin constant un "jurnal" aici, pentru a primi sfaturi, daca binevoiti.

La multi ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă refer la compatibilitatea între piese (roți cu cadru cu furcă, tip de frâne cu discuri, dimensiuni, adaptoare etc.).

Mai vorbim.

Hai la mulți ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani!

 

Vaneaza o hibrida sh cu angrenaj compact 50/34 2x9 sora sau echivalent cu frane pe disc hidraulice...cu putin noroc o cumperi cu 12-1300 ron...sub 1000 ron cam greu, chiar si pe o piata plina de furaciuni cum e Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am studiat si rastudiat toata oferta care mi-a fost disponibila pe toate magazinele online din Romania si Europa, iar singurul cadru care a fost in buget acceptabil, sub 200 E, a fost Planet X London, olive, marime L. In rest nu am gasit nimic deocamdata, pe partea de cadru. Scott CX, de care spusesem in primul post e un cadru nou, dar din 2010, cu frane vbrake, e disponibil la 750 RON pe dirtbike.ro

Insa, la sugestia voastra, am inceput sa caut mai amanuntit pe OLX si dirtbike.ro niste hibride cu frana hidraulica. Deocamdata am 30 anunturi salvate care urmeaza sa le filtrez, pentru ca majoritatea au cadru de trekking, care probabil am sa le elimin, iar altele in functie daca sunt disponibili vanzatorii la detalii si livrare prin curier.

Probabil veti spune ca la 2000 gasesc la Decathlon. Sunt total de acord cu decizia asta, insa 2000 e prea mult deocamdata fiindca am alte investitii pe care trebuie sa le acopar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cadrul costă 750 lei (și furca inclusa), poți să-mi spui cum o termini cu inca 250lei?

Sunt al naibii de curios...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis in primul post. 
 

Am un buget mai mare de 1000 RON, dar, eu caut o bicicleta SH sub 1000 RON pentru ca tot ce am peste 1000 RON e alocat reparatiilor si consumabilelor(placute frana/saboti, lant, anvelope). Deci pentru o bicicleta noua, ma duc mult mai sus de 1000 RON pentru ca nu mai fac reparatii ci stiu din start ce pun pe bike. Face sens acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca bugetul permite mergi pe un sh calumea...in general sh hibride gasesti cu uzura mica, eu cred ca majoritatea sunt sparlite aproape noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. 
Dupa ultimele cautari am asa:
Un Trek Zektor 3 din 2012, echipare stoc (link)
Un Trek Zektor 4 din 2013, echipare stoc, putin mai bun decat Zektor 3 din 2012, dar diferenta de 600 RON. (link)
Un Merida Speeder 200 din 2017, echipare stoc, arata decent. (link)

Astept sa vad daca cei de la amanet ( LOL ) mai fac o oferta, desi stiu sigur ca e o furaciune. In rest parca as negocia a doua bicicleta.

Am eliminat din 40 de anunturi, o gramada cu cadre care nu mi se potrivesc, cadre murdare sau lovite si echipari slabe.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e 56, cealaltă e 54, a treia e necunoscuta...

Chiar nu contează???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti inteleg nedumerirea.

Dupa tabelul de marimi de la Trek, pentru modelul Zektor am nevoie de 56 cm. 
Dupa tabelul de marimi de la Merida, pentru Speeder am nevoie de 54 cm.

Pana la urma am decis sa iau Merida, am primit un pret ok pentru ea, parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merida Speeder din linkul de mai sus e 54? Că pare mai mare. N-ar fi rău să mergi s-o probezi întâi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this