Sign in to follow this  
edydear21

Mi-am pus cauciucuri de cursiera pe mtb si sunt fericit ^_^

Recommended Posts

Fara doar si poate ca in ultimii 20 de ani cauciucurile de pe biciclete in general au devenit tot mai mari in dimensiuni. In Romania, multi dintre navetistii si utilizatorii ocazionali care in trecut foloseau semicursiere/biciclete de oras cu cauciucuri subtiri au facut tranzitia la "mtb"-uri cu balonaj de 2.0 sau mai mult, trecere care cel mai mult a fost motivata de moda din industrie si proeminenta bicicletei de munte, alias mountain bike. Concomitent cu miscarea populara, au aparut articole de specialitate care "demonstreaza" alb pe negru ca balonajul mai mare inseamna automat si viteza mai mare si rezistenta mai mica la inaintare.   Din punctul meu de vedere, aceasta miscare generalizata catre marimi mai mari ale anvelopelor este de multe ori contraproductiva.

 

Pe bicicletele mele de munte(pe care le folosesc in mediul urban, nu padure etc) am trecut progresiv de la cauciucuri de strada de 1.75 la modele specifice mtb de 2.0, 2.2, dupa care am inceput din nou sa scad. Pe moment bicicleta mea principala are montate cauciucuri Continental Grand Prix de 1.1/8 inci, deci foarte subtiri.  Cele mai subtiri pe care le-am putut gasi.  Nu numai ca bicicleta a devenit mai vioaie, dar e semnificativ mai usor sa acelerez si mai distrez mai mult cu ele decat cu marathon plus-urile de 1.75 pe care le aveam inainte(doar 1 kg bucata cu tot cu camera) sau modele de 2.0, 2.2 de la diversi producatori. Sigur, am avut placerea de incerca si cauciucuri cu balonaj mare si greutate mica, cu pereti foarte subtiri, dar pe ansamblu tot grand prix-urile castiga la capitolul distractie si manevrabilitate.

 

Ca in orice situatie, exista si mici dezavantaje la acest tip de cauciucuri, dezavantaje care pe moment sunt exagerate de cei care au trecut la modele mai "grase", cum ar fi faptul ca intradevar, un balonaj mai mare aduce cu sine si un grad mai mare de confort, dar si mai multa tractiune si un mai bun control in unele cazuri.  Nu am avut probleme cu rotile dupa ce am montat aceste grand-prix-uri, desi ma cam asteptam. Am 1.80 si cam 110 kg, deci nu sunt vreun maruntel si nici nu am menajat bicicleta de cand am trecut la modelul subtire.  Atat timp cat rotile sunt de calitate buna si spitele corect tensionate, in conditii normale de exploatare nu ar trebui sa apara probleme de centrare. Singurul aspect care ma deranjeaza putin este ca cumva tractiunea in anumite situatii(cum ar fi in viraje si viraje in panta) a avut de suferit, dar nu atat de mult incat sa devina o problema. Pur si simplu e o chestie de adaptare, cum e si faptul ca in mod automat a trebuit sa cresc si presiunea si sunt mai atent acum la borduri decat eram inainte, dar te astepti la lucrurile astea. Mare atentie la sinele de tramvai !

 

Acum ma gandesc ca desi experimentul meu a reusit, probabil ca pentru uz general la bicicletele cu roti de 26 inci, un balonaj mai corect ar fi marimile 1.35, 1.5 si 1.75, dar evident depinde si modelul exact la care facem referire. Nu toate cauciuciurile de aceeasi marime sunt egale, evident. Pana acum la capitolul durabilitate am ramas uimit de modelul marathon plus de la schwalbe, dar aceste cauciucuri sunt grele.  Cred ca pe viitor o sa incerc varianta de 1.35, care in teorie ar trebui sa fie un compromis bun intre tractiune, durabilitate si greutate.

 

In orice caz, mi-ar fi foarte greu acum sa trec din nou la un balonaj mai mare de 1.75. Pur si simplu nu vad de ce. La oras prea putini trag foloase reale de pe urma unui 2.3 vs un 1.5.  In principiu totul se reduce la faptul ca, cu cat balonajul creste, cu atat viteza scade. Nu cu mult, dar oricum. Problema acceleratiei e mult mai evidenta, se intelege ca o cursiera oricum accelereaza mult mai repede ca un mtb, dar daca nu aveti la indemana o cursiera si trebuie sa ajungeti la servici, o pereche de cauciucuri subtirele si usoare sunt unealta potrivita pentru a micsora difererenta.

 

Sfatul meu in general pentru alti ciclisti care au dilema marimii este in primul rand sa experimenteze si cu alte marimi si modele de anvelope decat cele cu care v-ati obisnuit, s-ar putea sa fiti surprinsi. Rotile in general si cauciucurile in special dicteaza destul de mult cum se va comporta bicicleta intr-un anumit context.  Daca folositi Maxxis Minion ca sa mergeti dimineata la serviciu si nu va deranjeaza, treaba voastra-  e un bun exercitiu cardiovascular. Eu insa am devenit mai lenes in ultimii ani si mi-am mutat preferintele catre biciclete si cauciucuri mai suple. Poate ca nu sunt mai rapid decat eram acum 5 ani, dar ma simt mai rapid si pedalez mai usor :)

 

Astept critici si alte reactii, intrucat sunt obisnuit cu ele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edy, dacă folosești o singură biclă tip MTB la mai multe aplicații, e firesc să pui slickuri (subțiri sau nu) la șosea și cramponate sau semislickuri pentru offroad/mixt. Sau pui o pereche de cauciucuri de touring de 1.6 - 1.75 și te dai cu ele peste tot.

Singura chestie e să fii atent ce lățime are janta pe interior, ca să nu pui cauciuc cu balon prea mic (o dată că riști să iasă de pe jantă, a doua că astea necesită presiuni mari de umflare, care ar putea să fie peste ce suportă janta).

În rest, nu sunt probleme.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@edydear21 Iti doresc un calduros: “La multi ani cu sanatate!”.

Imi e clar ca nu te plictisesti si e bine ca experimentezi.

Vor urma discutiile: “suspensie fata versus rigida”, “full suspension versus hard tail”, “ghidon drept versus ghidon de cursiera”.

E foarte bine.

Eu am ajuns, in final, sa am o bicla de MTB nici prea prea nici foarte foarte si o struto-camila mai degraba de sosea decat de “gravel”.

Acum sunt multumit.

Stau si privesc in zare la momentul cand vor inflori ghioceii.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

ma gandeam de ceva vreme si eu sa pun niste cauciucuri mai subtiri pe bicicleta cand fac ture doar pe asfalt + off-road foarte usor si ma intreb daca merge modelul de mai jos (27.5 x 1.65) pe un Rockrider 520 (originale sunt 27.5 x 2.00)

 

https://www.bikezone.ro/cauciucuri-bicicleta/schwalbe/marathon-27-5x1-65-negru-reflex-sarma/

 

Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this