Recommended Posts

Salut si la multi ani!

 

Am nevoie de un sfat de la voi.

Am o bicla Sprint Monza Race echipata cu Shmano Claris din cap pana in picioare.

De o luna de cand am urcat-o pe trainer am observat o problema si anume. Intr-a 6-a (din 8) scoate un zgomot

de zici ca ai pietre in lant, evident nu e cazul de asa ceva.

Bicicleta este curata ca in magazin, totul este curat pe ea si uns.

Scoate un zgomot foarte nasol de zici ca-i de la deraior, ei bine nu e de-acolo.

Numai intr-a 6-a face asa si evident ca nu stau acolo sa pedalez pt a nu-l strica si mai mult (pinionul).

La o inspectie mai atenta am onservat ca dintii nu sunt simetrici si asta numai la viteza 6. Restul sunt ok.

Eu am pedalat pe toate pinioanele dar numai asta este varza.

Este posibil sa fie asa din fabrica sau s-o fi desfacut (sau o fi slabita) piulita de la pinion?

Nu cred ca este normal sa ai dintii asimetrici pe pinioane... Am cu ea ~1500km di de la a 6-a in sus am folosit-o numai pe trainer de o luna de zile.

Cam 350 km sa zic. Numai ca mi -s a parut bizar acel zgomot si am sarit mereu peste a 6-a.

Am reglat deraiorul in speranta ca poate o fi de-acolo desi e clar ca nu atinge celelalte pinioane, fara noroc.

 

Am mai observat ceva bizar, se misca si pinionul cand il invart, adica se comporta parca nu ar fi "centrat", mi-e teama sa nu fie din butuc...

Ce-mi recomandati? Sa desfac butucul si sa arunc un ochi acolo? Sa vad poate doar o fi slabita piulita de la pinioane?

Cum sa actionez?

 

Multumesc anticipat pt raspunsuri si ajutor.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit pe forum!

Ai putea să pui ceva fotografii cu caseta / pinionul în cauză?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am desfacut pinioanele care nu aveau pic de joc insa are foarte putin joc caseta, insesizabil.

Este posibil sa fie in limita de abatere a piesei. Am incercat s-o strang dar era stransa.

In fine, curatat, degresat, reuns, pus totul la loc, nici o schimbare.

 

Cred ca pinionul e compromis.

 

Am adaugat si o filmare ca sa vedeti exact despre ce vorbesc.

 

Pinionul 6 zici ca-i "sarit de pe fix"... bine, nici 8-ul nu sta prea bine dar e mai ok decat 6.

7-le e foarte ok.

La 6 simti trepidatii in pedale...

 

(video-ul ar trebui sa fie HD, momentan il proceseaza youtube)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfuu, din filmare nu-mi dau seama, mie mi se pare că toate pinioanele au o ușoară bătaie. Zgomotul puternic la un pinion poate fi datorat și unei indexări imprecise. Ai încercat să refaci indexarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Posibil unul-două din distanțierele de plastic care separă pinioanele în discuție să nu aibă aceiași grosime sau  chiar din fabrică să fie vreun mic șpan între distanțier și pinion. Oricum trebuie demontat tot grupul și verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stati cu ochii pe pinionul 6 veti vedea ca fuleaza ca nebunu.

Am facut indexarea de n ori, nu e de-acolo.

Oricum mi se pare nasol ca dupa 1500 de km sa fie in halul asta...

Probabil asa l-am luat si nu am fost atent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ți un set nou, Shimano sau SRAM, si ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, asa am sa fac insa mi-e teama sa nu pateasca la fel...

Caseta am vazut ca are un foarte mic joc, aproape insesizabil. Poate sa-mi confirme cineva daca este ok, o abatere normala sau nu?

Ma gandesc ca trebuie sa aiba o mica abatere, totusi, materialul se mai dilata in functie de temperatura, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca ai avut un set de pinioane entry-level care a venit pe biclă, si asta a fost durata lui de viață.

Dacă iei unul mai ca lumea, nu cred să facă la fel.

De casetă nu știu ce să zic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic si claris-ul asta e ceva de capul lui. E vreo 70 lei fata de tourney sau altus care sunt sub claris...

Ce sa zic. Nu pot decat sa cred ca bulgarii mi-au dat tzapa si asa e cand iei bicla la mega reducere, sigur avea ceva de nu s-a vandut...

 

Ca o paranteza, roata spate nu era perfect aliniata in cadru, in urechi. In stanga era putin coborata din ureche, asa era de noua.

Am crezut ca e cadrul in câş dar nu a fost cazul. Acum sta perfect in urechi iar distanta este egala stanga-dreapta si sus (la frane) si bratele de jos.

 

Ce sa mai zic? Asa e cand iti iei la mega oferta... M-am lecuit cu astea...

 

Multumesc pentru sfaturi.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va mai zic una, e cam off-topic dar e bine de stiut!

 

  Salut si bine v-am regasit. In urma cu o luna am achizitionat un trainer si am urcat-o pe trainer. Ghici ce la prima sesiune? Pana pe faţă. Pam, pam. Zic, wtf, era pe loc, ciudat... Nu sunt hipopotam, am 70 kg. Am mers cu ea 1500 km pana acum, nici o pana!!! Acum o pun pe trainer si pana? Faţă? In fine, plec suparat de la trainig si-mi promit ca a 2-a zi fac pana si continui, nu de alta dar nu vreau sa-mi bulesc cauciucurile stand pe pana. Nici n-apuc sa o desfac ca observ ceva ciudat, pana pe spate... CE? Cum? Aseara nu era pana!!! Serios! Am verificat-o! Nimeni nu avea cum s-o foloseasca. Cauciuc de trainer, etc, 8 bari, bla bla bla, etc. Stati sa vededi continuarea. Imi pare rau ca nu am facut poze... Jantele alea frantuzesti (MACH1 CFX) nu prea au gradul luat cum trebuie la gaurile de la spite. Dar hai sa zicem ca daca fondul de janta era ca lumea nu era nici o problema. Fondul de fanta este foarte ingust, foarte!!! Uite asa ca fondul ala de janta ba se plimba pe stanga ba pe dreapta samd... Ghici ce, de acolo este. Adica s-au %^%^pe ei sa nu puna un fond de janta ca lumea... Se vad gaurile prin ea... si sta printre gauri... In fine, am dat cu izolir band ca nu aveam altceva la indemana dupa care am pus asa zisul fond de janta, sa fie si de-atunci, o luna merge perfect seara de seara cate 50-80 km... Incredibil de la ce era... Incredibil ca am mers cu ea atatia km si cand am urcat-o pe trainer s-a intamplat asta. Poate mai bine asa ca sa stiu pe viitor sa nu ma ia prin surprindere... Am zis sa va zic si voua ca asa e corect si e bine de stiut. Toate cele bune!

14 minutes ago, MLADEN said:

Urechea de schimbator ii perfect dreapta?

Greu de zis... Ar trebui masurata cu laser, etc, etc... Ochiometric, aia nu e masurare, aia e frectie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, NickMihai said:

Ar trebui masurata cu laser, etc, etc... Ochiometric, aia nu e masurare, aia e frectie.

Parktool DAG-2.2. Peste o saptamana il comand.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu înțeleg legătura dintre Claris și tourney/altus!

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 minute, PVN10 said:

Nu înțeleg legătura dintre Claris și tourney/altus!

Eppur si muove! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu e nici o legatura intre ele. Claris este peste. Clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, NickMihai said:

Pai nu e nici o legatura intre ele. Claris este peste. Clar.

@PVN10 s-a referit la faptul că Tourney și Altus sunt groupset-uri pentru MTB, iar Claris pentru șosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si cursiera si MTB. Stiu la ce s-a referit. Le-am testat pe tourney si mai nou pe claris... De tourney am fost foarte multumit, culmea... e entry level. Tourney e si pe cursiera oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tourney pentru road apare sub denumirile comerciale A050 / A070. Altus ar fi echivalentul MTB pentru Claris.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, fizikant said:

Tourney pentru road apare sub denumirile comerciale A050 / A070. Altus ar fi echivalentul MTB pentru Claris.

 

Mersi de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te hotărăști să schimbi caseta, ai putea incerca Sora HG50, e ceva mai bună decât Claris (și doar cu puțin mai scumpă). În plus, ai foarte multe variante între care să alegi: 12-21, 12-23, 12-25, 13-23, 13-26, 11-30, 11-32, 11-34 (și-or mai fi, dar nu le știu eu și mi-e lene să caut).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, fizikant said:

Dacă te hotărăști să schimbi caseta, ai putea incerca Sora HG50, e ceva mai bună decât Claris (și doar cu puțin mai scumpă). În plus, ai foarte multe variante între care să alegi: 12-21, 12-23, 12-25, 13-23, 13-26, 11-30 (și-or mai fi, dar nu le știu eu și mi-e lene să caut).

Ideea e ca nu stiu daca o fi compatibila cu ergopowerele claris... M-am gandit si la faza asta dar mi-e teama sa nu se pupe. Ma gandesc ca ori le ai din serie ori deloc. In mod normal nu ar trebui sa difere pinionul, atat timp cat e de 8 viteze... Dar eu stiu, sa nu fie mici scapari la indexare. As fi vrut sa trec pe 105 insa ergopowerele sunt extrem de scumpe. Cam 500 lei bucata. Numai ergo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge orice grup de 8 pinioane Shimano sau SRAM pana in 30 de dinti (poate chiar 32).

Daca gasesti Sora de 8, ia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now