St. Vineri

Cauciucuri sosea, entry/mid level

Recommended Posts

Salut tuturor, am o mica dilema si nu am decat idei teoretice despre subiect, formate de pe internet. Apelez la intelepciunea voastra practica.

 

 

Pe scurt - imi trebuie cauciucuri noi pentru bicicleta de sosea. Sunt incepator (am bicicleta din august anul trecut), (relativ) batran si catusi de putin antrenat.

Din cate am citit inclinam catre Continental Grand Prix 4000 S II, par a fi bune la toate capitolele. Dar mă cam pișcă la portofel.

Apoi am vazut altele mai ieftine, apoi altele si mai ieftine si tot asa. Intrucat nu caut performanta si nici nu o sa pun camere de latex - am decis sa acord o importanta sporita rezistentei cauciucului (atat la pana cat si la uzura) si aderentei de care am nevoie ca noob. Am cazut o data si mi-a ajuns.

 

Intrebarea principala este urmatoarea: ca incepator voi simti diferenta intre un cauciuc ieftin si unul scump?

 

Intrebarea doi este daca pot spera sa gasesc un cauciuc ieftin, destul de rezistent, aderent si confortabil. La asta de fapt cam stiu raspunsul, intrebarea reala este ce caracteristica sa aleg langa pret, din perspectiva de incepator.

Ieftin si rezistent sau ieftin si aderent? Pot spera la unul ieftin, rezistent si aderent?

 

Mulțam.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bicicleta de sosea din august anul trecut, merg cu ea cand am timp in weekend, adica destul de putin.
Anul trecut am mers vreo 8-900 de km, cel  mai lung traseu a fost de 110, aproape totul pe plat in jurul Bucurestiului. Cea mai mare diferenta de nivel a fost de vreo 500 de metri intr-o plimbare de vreo 50 de km.

Dupa ce fac pauza 3-4 saptamani reincepe sa ma doara curul de la sa.

Mai exact nu pot raspunde.

 

Referitor la sugestia ca fenomenul este extrem de subiectiv - am luat la cunostinta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In linii mari, aspectele importante ar fi astea:

 

- un cauciuc foldable (care se poate impacheta) e simtitor mai usor decat unul pe sarma, dar nu si exagerat de scump; in concluzie, as lua din start un cauciuc foldable; intre diferitele cauciucuri foldable diferentele de greutate sunt considerabil mai mici decat diferenta de greutate fata de cauciucurile echivalente pe sarma;

- materialul (tesatura) din care e facut cauciucul are un parametru numit TPI (Threads Per Inch); un TPI mic inseamna o rezistenta mai buna la pene si in special taieturi, in timp ce un TPI mai mare inseamna rulaj mai eficient si mai confortabil; cauciucurile scumpe in general au TPI mare (sunt facute pentru performanta); eu as cauta ceva cu un TPI sub 100-120 in cazul tau

- aderenta unui cauciuc pe ud sau pe uscat nu poate fi, din pacate, estimata "de la distanta"; pana nu il incerci (sau il incearca altcineva pentru tine) n-ai de unde sa stii cum se comporta; pentru asta, cauta reviewuri facute de altii

- ce conteaza iarasi mult e balonul cauciucului: un balon de 28 mm va fi mai confortabil si mai rezistent la pene decat unul de 23 mm; eu as lua fara discutii cauciucurile cu balonul cel mai mare suportat de bicicleta ta (probabil 28 mm in cazul unei cursiere normale cu frane pe janta)


Ce vei simti cu siguranta chiar si ca incepator:

- confortul la rulare oferit de un cauciuc ceva mai mare rulat la o presiune ceva mai mica

- aderenta buna (in special pe ud)

- cat de des faci pene

- diferente de greutate de peste 100-150g per cauciuc (chiar si daca ai o bicicleta grea si leneșă): diferenta dintre un cauciuc de 250g si unul de 400g e chiar foarte palpabila, chiar si pe trasee plate

 

Ce e foarte putin probabil sa simti ca incepator:
- diferente de 2-3-5 W intre rezistentele opuse la rulare (rolling resistance) intre cauciucurile cu TPI foarte mare (rezistenta mai mica la inaintare) si cele cu un TPI mic (rezistenta mai mare la inaintare)

- diferente de 50g per cauciuc (gen intre unul de 200g si unul de 250g)

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatie nepretuita, multumesc. 

 

O sa ma interesez daca suporta 28mm* dupa care voi reveni probabil cu cereri de sugestii dupa ce restrang oferta la 2-3 modele.

 

*am vazut prin diverse articole ca un cauciuc de 25mm produs de X masoara in realitate 27 si altul produs de Y masoara 26mm. E adevarat? Pentru ca asta introduce o noua variabila in joc :/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de jantele pe care sunt montate. In general, daca discutam de jante ceva mai vechi (cu latime interioara de 13 sau 15 mm), cam toate cauciucurile masoara in realitate mai putin decat declara producatorii. Eu cel putin nu am avut inca vreun cauciuc care sa masoare mai mult decat valoarea declarata montat pe jante de 622-13 sau 622-15. Pe jantele de 17 sau 19 mm in schimb, ceva mai recente (atentie, discutam de latimea interioara, nu exterioara) sunt cauciucuri care au latime reala egala sau mai mare decat cea declarata de producator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut Vittoria Rubino Pro, un model mai vechi decat asta, pe bicicleta precedenta. Initial am vrut sa le schimb direct, tot asa din cauza review-urilor. Dar am zis sa le dau o sansa. Le-am purtat vreo 3000km. Foarte foarte multumit am fost. Erau 25C, foarte confortabile, nu am facut nicio pana. Pe ploaie le-am testat o singura data, dar a fost mai mult plat. Nu am avut ocazia sa le testez pe coborare serioasa si ud pe jos. Dar in mare, sunt peste Conti Ultra sau gator skin. 

La pretul asta de 20 euro le recomand. Daca se vrea ceva mai mult, atunci conti grand prix 4000 s 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce tot ridicati atat in slavi Continental 4000 GP S (1 sau 2), se taie extrem de usor pe lateral de la criblura de pe drum. Eu am patit-o pe asfalt aproape intact cu unul de 23mm cu cateva sute de km la bord, @iacobdoc a taiat unul de 28mm aproape nou pe un sector cu criblura a unui drum in lucru. Sunt mult prea fragile cauciucurile alea. Cu Schwalbe One de 28 in schimb am mers pe gravel serios si in afara de niste ciupituri superficiale ale caii de rulare, cauciucurile sunt intacte. Iar ca greutate, aderenta si rolling resistance sunt in aceeasi liga cu 4000 GP S2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stiut de commentul lui Simon, dar am experimentat pe pielea mea ce zice el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alegerea cauciucurilor de sosea tine si de o lista de specificatii in ordinea prioritatilor.

La mine e cam asa:

1. 20 puncte - Adecvat pentru drum cu pietris, adica rezistenta la pana pe drum cu pietris = siguranta in exploatare.

2. 10 puncte - Numar de km de exploatare cat mai mare

3. 5 puncte - Rezistenta la inaintare mica

4. 5 puncte - greutate mica

5. 5 puncte - poate fi folosit si pe trainer

Ultima achizitie a fost: Schwalbe Durano E Performance, gandit pentru e-bike si viteze de 50 km/h.

https://www.bike24.com/p2143280.html

Stiu ca Durano nu prea rezista multi km dar ramane de vazut.

Pana acum am avut Scwalbe Marathon, diverse modele iar penele au fost extrem de rare/inexistente aproape indiferent de conditiile de drum dar astea sunt mai degraba destinate cicloturismului si mai putin vitezei pe sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, iacobdoc said:

20 puncte - Adecvat pentru drum cu pietris, adica rezistenta la pana pe drum cu pietris = siguranta in exploatare.

 

Cred că drumurile de la limita județului Mureș, care îl leagă de Cluj, Alba, Sibiu și Bistrița, au contribuit mult la această părere. :)

Cu Rubino normale, pe care le am din vara lui 2014, nu am nici o pană pînă acum, dar am mers destul de rar pe macadam (ici colo, cîte o bucată de 3-4-5 km).

Să sperăm că o campanie de asfaltări o să rezolve problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce e inclus Sibiul aici, care are drumuri mult mai bune decat Bucurestiul. Si nu e o diferenta mica, e una incomparabila. Aici includ si drumurile de prin jurul orasului Sibiu. 

Si sa nu mai vorbim de calitatea diferentelor de nivel pentru ture. Poti sa iesi din Sibiu si sa faci 150 km dus intors cu 400m diferenta de nivel, si poti sa iesi din Sibiu pe alta parte si sa faci 50 km cu 1500m diferenta de nivel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dincolo de drumurile pietruite (macadam, gravel, criblură, cum vreti s-o numiti), problema e ca majoritatea drumurilor secundare din Romania (si nu numai :P) sunt "contaminate", in special pe marginea lor, cu pietris, ori adus de ploaie din exteriorul drumului, ori ramas de la deszapezirile din decursul anului. Mie nu mi se pare normal ca un cauciuc, fie el de cursiera pursange, sa se taie pe lateral din cauza unor pietricele răzlețe ramase pe drum, e vorba de un minim de bun simt din perspectiva sigurantei.

 

Acum ce-i drept e ca, indiferent de brand, majoritatea cauciucurilor entry-level nu prea sufera de probleme de genul asta. Problemele cauciucurilor relativ ieftine sunt ori aderenta precara, ori greutatea mare, ori faptul ca nu rezista la multi km. Sau ca "fura la cantar" prin faptul ca au dimensiuni reale mult mai mici decat cele declarate pentru a se putea lauda cu greutati bune. Un exemplu recent - cauciucurile de la Mavic, mai mici cu 3 mm decat marimea declarata, si pe deasupra o aderenta precara pe ud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 14 minute, Radu Iancu said:

Nu inteleg de ce e inclus Sibiul aici, care are drumuri mult mai bune decat Bucurestiul. Si nu e o diferenta mica, e una incomparabila. Aici includ si drumurile de prin jurul orasului Sibiu. 

Si sa nu mai vorbim de calitatea diferentelor de nivel pentru ture. Poti sa iesi din Sibiu si sa faci 150 km dus intors cu 400m diferenta de nivel, si poti sa iesi din Sibiu pe alta parte si sa faci 50 km cu 1500m diferenta de nivel.

Nu-i vorba de drumurile din Sibiu, ci de cele din Mureș, unde @iacobdoc a avut niște experiențe neplăcute :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca Rubino vor fi urmatoarele in testari.

700x28, cu TPI 150 (compromis ideal intre rezistenta si flexibilitate), cu masa de 250 g, mi s-a parut o oferta foarte atractiva pentru cei 19 Euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu Iancu Era vorba de judetul Mures in care te impiedici ca sa ajungi din Cluj in Sibiu, in Alba, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radu Iancu:

Am zis de drumurile care leagă judetul Mureș cu cele limitrofe lui. Majoritatea celor secundare sunt neasfaltate.

Deci aveam in centrul discuției Mureșul. Unele dintre ele le-am bătut chiar împreună cu iacobdoc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut curățenie, ascunzînd posturi off-topic.

 

Radu Iancu, m-am făcut că nu observ cel puțin 2 posturi în care te exprimi neparlamentar față de o anumită categorie de compatrioți pe 2 roți.

N-am luat o măsură punitivă, pentru că și eu mă încadrez în categoria aia, a bucureștenilor, și aș fi fost acuzat de subiectivism. :)

Însă dacă insiști cu atitudinea asta de tip noi vs voi, nu-i exclus să-mi aduc aminte de bălăriile respective.

 

Suntem aici să încercăm să citim ce zic ceilalți (de exemplu, citind ce-am scris eu, ai fi înțeles că n-am nimic cu județul Sibiu, eu aveam un of cu drumurile din Mureș - drumuri, nu oameni).

Apoi, după ce citim, încercăm să-i și ajutăm, dacă tot împărțim o pasiune comună, cea pe 2 roți.

Pasiunea asta ne ajută să cunoaștem țara și locuitorii celorlalte regiuni mult mai bine decît alte soiuri de călători.

Pe mine m-a ajutat să elimin din capul locului tot felul de idei preconcepute pe care televiziunile încearcă să ni le vîre în cap cu de-a sila (cum e aia cu "vă cunosc, știu cum sunteți"). Indiferent că vorbim de moldoveni, secui, ardeleni, olteni, bucureșteni. În fond, uscături sunt peste tot.

 

Să revenim la biciclete.

 

  • Upvote 1
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te inteleg perfect si sunt de acord cu tine @Traveller. Dar nu inteleg de ce ai pomenit numele meu in postul de mai sus. Pentru ca @Tomm a inceput asta, eu doar m-am aparat. La fel s-a intamplat si in alt topic cu @PVN10 unde tot ei ataca si tu le iei apararea spunand ca ne putem impaca la o bere in piata mare din Sibiu. Se pare ca nu eu sunt cel partinitor cu aria geografica in care locuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.